eitaa logo
🇮🇷خادمان شهدا سربازان ولایت🇮🇷
181 دنبال‌کننده
78.5هزار عکس
70.2هزار ویدیو
464 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹شرح حکمت(۱۲۰)🔹 ✅ويژگى هاى قبايل قريش: اين كلام حكيمانه در پاسخ كسى بيان شد كه از امام(عليه السلام) درباره ويژگى هاى قبايل قريش سؤال كرد امام(عليه السلام) نيز به سه قبيله معروف آنها («بنو مخزوم»، «بنو عبد شمس» و «بنو هاشم») اشاره كرد و ويژگى هاى روحى و جسمى آنها را بر شمرد و در واقع به عنوان يك روان شناس ماهر در عبارات كوتاهى سجاياى آنها را بررسى كرد»; (وَ سُئِلَ(عليه السلام) عَنْ قُرَيْش). نخست در پاسخ اين سؤال ـ سؤال درباره طايفه قريش ـ از قبيله «بنى مخزوم» سخن مى گويد و مى فرمايد: «اما بنى مخزوم گل هاى قبيله قريش اند كه ما دوست داريم با مردانشان هم سخن شويم و با زنانشان ازدواج كنيم»; (فَقَالَ أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش، نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ، وَالنِّكَاحَ فِي نِسَائِهِمْ). «مخزوم»، جد اين قبيله فرزند «يقظة بن مرة» بود. و اين طايفه به پاكيزگى و برخورد خوب و حسن معاشرت معروف بودند. امام(عليه السلام) نيز همين اوصافشان را ستود نه اوصاف معنوى و اخلاقى ديگر را و مى دانيم كه «ابو جهل» معروف، «وليد» و دودمان «مغيره» از دشمنان سرسخت اسلام از اين قبيله بودند كه شأن نزول بعضى از آيات قرآن مسائل مربوط به آنها را تشكيل مى دهد; از جمله در شأن نزول آيات (ذَرْنِى وَمَنْ خَلَقْتُ وَحِيداً * وَجَعَلْتُ لَهُ مَالا مَّمْدُوداً ...) (1) گفته اند که این آیات درباره «ولید بن مغیره» ى معروف است که تصمیم داشت با قرآن معارضه کند. و آیه شریفه (ذُقْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ)(2) درباره «ابو جهل» نازل شده که مذمت شدیدى در این آیات از هر دو به چشم مى خورد. سپس امام(عليه السلام) به سراغ معرفى طايفه «بنى عبد شمس» مى رود كه «ابو سفيان»، «معاويه» و «بنى اميه» از اين قبيله اند، مى فرمايد: «اما طائفه بنى عبد شمس از همه بدانديش تر و بخيل ترند»; (وَأَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْس فَأَبْعَدُهَا رَأْياً، وَأَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا). جمله «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» گاه به شكل مدح تفسير شده به اين گونه كه آنها داراى افكارى عميق و دورنگرند و نسبت به آنچه در اختيار دارند شجاعانه دفاع مى كنند و گاه به صورت دو وصف مذموم تفسير شده و جمله «أَبْعَدُهَا رَأْياً» يعنى دورترين قبايل قريش از حقند و «أَبْعَدُهَا رَأْياً» و «أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا» به اين معنا تفسير شده كه آنها بخيل ترين افرادند نسبت به چيزهايى كه در اختيار دارند. با توجه به شواهد و قراين تاريخى و وجود افرادى همچون «ابو سفيان»، «معاويه» و «بنى اميه» در ميان آنها، تفسير دوم مناسب تر به نظر مى رسد و جمله «امكر» و «انكر» كه بعدا خواهد آمد نيز شاهد اين مدعاست. آن گاه امام(عليه السلام) از بنى هاشم ياد كرده، مى فرمايد: «اما ما (طايفه بنى هاشم) از همه آنها به آنچه در دست داريم بخشنده تر و به هنگام بذل جان از همه سخاوتمندتريم، جمعيت آنها بيشتر و مكرشان فزون تر و زشت ترند و ما فصيح تر و دلسوزتر و زيباتريم»; (وَأَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا، وَأَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُفُوسِنَا، وَهُمْ أَكْثَرُ وَأَمْكَرُ وَأَنْكَرُ، وَنَحْنُ أَفْصَحُ وَأَنْصَحُ وَأَصْبَحُ). فصاحت بنى هاشم نمونه بارز آن در پيغمبر اكرم و اميرمؤمنان(عليهما السلام) و خطبه هاى نهج البلاغه و نامه ها و كلمات قصار آن كاملاً نمودار است. دعاى عرفه امام حسين(عليه السلام) و دعاهاى صحيفه سجاديه نيز نمونه هاى ديگرى از اين فصاحت بى بديل است. خيرخواهى آنها درباره اسلام تا آنجا بود كه تا پاى جان ايستادند و همه چيز را براى حفظ اسلام در صحنه هايى همچون كربلا و غير آن فدا كردند. زيبايى صورت آنها در تواريخ كاملاً منعكس است. بذل و بخشش آنان در زندگى امير مؤمنان كه هزار برده را با دسترنج خود آزاد كرد و در ركوع نماز انگشتر گران قيمتى را به سائل داد و آيه در مدح او نازل شد و در زندگى بانوى اسلام فاطمه زهرا(عليها السلام) كه پيراهن شب زفافش را به سائل تقديم كرد و در زندگى امام حسن(عليه السلام) كه در طول عمر خود چند بار تمام اموالش را ميان خود و نيازمندان تنصيف نمود و همچنين در زندگى امام صادق(عليه السلام) كه بخشى از اموال خود را به دست يكى از شيعيان سپرده بود تا اگر اختلافى در ميان شيعيان در باره مسائل مالى ببيند مبلغ مورد اختلاف را از اموال او بپردازد و ميان آنها صلح و صفا برقرار سازد معروف است. كوتاه سخن اين كه تاريخ اسلام كه به دست دوست و دشمن نوشته شده شاهد گوياى سخنان فشرده و پرمعنايى است كه امام(عليه السلام) در اين كلام حكمت آميز خود بيان فرموده است.
...⬆️پاسخ اين سؤال روشن است. اولاً اين گونه حكم هاى عام ناظر به عموم نيست، بلكه ناظر به غالب افراد است. مثلاً وقتى مى گوييم: جوانان جسور و سركش اند مفهومش اين نيست كه همه بدون استثنا چنين اند و يا اين سخن كه پيران پخته و پرتجربه اند دليل وجود اين صفت در تمام افراد كهن سال نيست. ثانياً ابراز صفات مخفى و پنهان اشكال دارد اما صفات آشكار كه افراد نمونه هاى آن را در اين قبايل آشكارا ديده بودند، بيان آن بى اشكال است; مثلا در طايفه بنى عبد شمس چهره هايى همچون «ابو سفيان» و فرزندانش و همچون همسر آلوده و زشت كارش «هند» را مى ديدند. سؤال ديگر اينكه در عصر جاهليت، عرب به افراد قبيله خود افتخار مى كردند و حتى كثرت جمعيت خود را به رخ ديگرى مى كشيدند; ولى با ظهور اسلام اين تفاخر به انساب جاهلى از ميان رفت. چگونه امير مؤمنان على(عليه السلام) در اينجا ويژگى هاى قبايل قريش و برترى بنى هاشم را بيان مى كند؟ پاسخ آن است كه عرب جاهلى بر ارزش هاى اخلاقى تكيه نمى كرد، بلكه روى تعداد و كثرت و پاره اى از صفات زشت مانند غارت گر بودن تكيه داشت و اصولاً دفاع از قبيله، دفاعى بى چون و چرا و بى قيد و شرط و تعصب آميز بود نه براى ارزش هاى اخلاقى آنها. امام(عليه السلام) نيز در اينجا تكيه بر ويژگى هاى اخلاقى مى كند.(3) * پی نوشت: (1). مدثر، آیه 11 و 12. (2). دخان، آیه 49. (3). سند گفتار حکیمانه: این کلام شریف را زمخشرى در ربیع الابرار همانند روایت مرحوم سیّد رضى آورده است ولى در محجة البیضاء فیض کاشانى با تفاوت روشنى ذکر شده بى آنکه مدرک آن را بیان کند و از این تفاوت اجمالاً معلوم مى شود که از منبع دیگرى آن را گرفته است. ابن عبد ربه در عقد الفرید نیز آن را با تفاوتى ذکر کرده و همچنین ابن بکار در موفقیات و این هر دو پیش از سیّد رضى مى زیستند و به هر حال این کلام حکمت آمیز هم در کتب پیش از مرحوم رضى و هم در کتب بعد از آن آمده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 109) ✅️
💐💐💐💐💐 ان شاءالله همگی پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام باشیم سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان یوسف زهرا(عج) و شادی دل امیرالمؤمنین علی علیه السلام صلواتی تقدیم میکنیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💐💐💐💐💐
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 (بسم الله الرحمن الرحیم) سلام دوستان این ختم فعلا چله نیست وهرشب به نیت ۳ شهید هستش حق عاشورا به همراه ۱۰۰تا 🥀بسم رب الشهدا والصدیقین🥀 # ختم زیارت عاشورا به نیت سلامتی وظهور امام زمان ارواحنافداه 🙏سلامتی رهبر فرزانه وعزیزمان برقراری امنیت وآرامش ایران عزیزحل مشکللات موجود جمع حاضر درکانال ازدواج همه ی ...شفای همه بیماران به نیت ۳شهید🙏 به شهیدان عزیز طهماسبی#سیدعلی زنجانی باشهدای عزیز التماس دعا🙏 100ذکر یامهدی ادرکنی🙏🏻
💚 منصب نوکری امام صادق (علیه السلام) غلامی داشت که هر گاه امام با استر به مسجد تشریف می‌برد، آن غلام استر ایشان را نگه می‌داشت ، تا مراجعت فرمایند. اتفاقا یک روز که افسار استر را به دست گرفته بود چند مسافر از خراسان آمدند، یکی از آنها پیش غلام آمد و گفت: میل داری من به جای تو غلام امام صادق شوم و تو به جای من صاحب اموال و ثروت من بشوی؟ غلام گفت: باید از حضرت تقاضا کنم و اجازه بگیرم شاید موافقت بفرماید. خدمت آن حضرت رفت و عرض کرد: شما سابقه ی خدمتکاری مرا نسبت به خود می‌دانید. مدت زیادی است که نزد شما هستم. اگر خداوند از نظر مالی پیش آمد خوبی برای من ایجاد کند آیا جلوگیری می‌فرمایید؟ حضرت فرمود: من از خودم میدهم چه رسد که دیگری را منع کنم. غلام داستان مرد خراسانی و خواهش او را به عرض رسانید، حضرت فرمود: اگر تو نسبت به خدمت ما بی میل شده ای مانعی نیست؛ اما چون مدتی است پیش ما هستی تو را یک نصیحت میکنم آن گاه خواستی بروی اختیار داری. در روز قیامت رسول اکرم به نور جلال خدا چنگ می‌زند و علی نیز به حضرت رسول تمسک دارد، و امامان همه به امیر مؤمنان علی متمسک می‌شوند، و شیعیان ما نیز به ما وابسته خواهند بود، هر کجا ما داخل شویم آنها هم وارد می‌شوند. غلام تأملی کرد و گفت: پس من از خدمت شما جایی نمیروم در همین خدمتگزاری هستم و آخرت را بر دنیا مقدم میدارم. او از نزد امام بیرون شد تا تصمیم خود را به خراسانی بگوید، همین که چشم خراسانی به او افتاد گفت: از چهره ی تو آشکار است که انقلابی پیدا کرده ای؛ زیرا با آن وضعی که رفتی برنگشتی. آن گاه غلام، سخن حضرت را نقل کرد و او را خدمت آن حضرت برد و دوستی و ولای خراسانی را قبول فرمود و به غلام نیز هزار اشرفی داد. ==============؛ [۱]: منتهی الامال [۲]: شیخ بهایی                   💚💚💚
🚨🚨فوری ⭕️ورود مستقیم سپاه پاسداران به جنگ 🔻 نیروهای سپاه پاسداران، در پی انتقام دو مستشار نظامی ایرانی در سوریه بلندی های جولان را با موشک های دارای کلاهک سنگین مورد هدف قرار داد 🔺️هدف این حمله یک پادگان نظامی اسرائیل بوده است 🔺️تلفات زیادی نیز گزارش شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ عصبانیت و فریاد شاعر کرمانشاهی در دیدار دو روز پیش با رهبری، حرفهایی زد که رسانه ای نشد، خدا لعنت کند ناهمرهان سست عنصر را، فقط ارشاد مال مردم بدبخت پایین نیست، فقط ارشاد را محدود در پوشش نباید دید، فقط منکر که موی لخت یا پوشیدن جین نیست. درود بر شجاعت این شاعرآزاده
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به زودی فاتحانه بخش ایرانی قطب جنوب را ضمیمه خاک پاک جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد. ایجاد‌پایگاه دایمی و کمپ علمی- ایجاد پایگاه مهم‌نظامی جهت انبار موشک های بالستیک و تسلط نظامی به جهان از طریق قطب جنوب- دسترسی به هشتاد درصد آب شیرین جهان- دسترسی به منابع و معادن بسیار غنی زیر زمینی و انرژی ؛ تنها بخشی از فواید بسیار الحاق بخش ایرانی قطب جنوب به ایران کبیر است.🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷👏👏👏👏❄️❄️❄️❄️☃️☃️☃️☃️🐧🐧🐧🐧🐧🐧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا حالا مشاعره قرآنی ندیده بودم خیییلی جالب بود برام افرین به این ابتکار 👏👏👏👏👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام‌ احساسی‌ شهروند‌ جمهوری‌ آذربایجان‌ به‌ مقام‌ معظم‌ رهبری
توصیه تأمل‌برانگیز حاج قاسم سلیمانی به برادرزاده‌اش حاج قاسم سلیمانی: مهدی جان! ۱- تمام کسانی‌که به کمالی رسیدند، خصوصاً کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه آنها سحر است. سحر را دریاب. در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آن را با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی. ۲- زیربنای تمام بدی‌ها و زشتی‌ها دروغ است. ۳- احترام و خضوع در مقابل بزرگترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آنها را شاد می‌کنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد. عمویت ۹۱/۸/۱۷ 📚 کانال گروه و انتشارات شهید هادی 🟦
🍃🍃🍃 🍃🍃🍃 ✅ امر به معروف و نهی از منکر: ◀️ مرحله قلبی: ایجاد بغض، ناراحتی و انزجار در قلب ما نسبت به اون گناه با حرکتی کمتر از مرحله لسانی مثلا اشاره کردن، اخم کردن و روش های دیگر ◀️ مرحله لسانی: یعنی گفتن گناه به گناهکار ✴️ مرحله اول و دوم، با وجود شرایط چهارگانه وجوب، بر همه مکلفین واجب است؛ وظیفه شرعی هست و به هیچ عنوان هم ساقط نمی شود. ◀️ مرحله عملی: این مرحله، در اختیار حکومت اسلامی هست. 👈مردم حق ندارند وارد این مرحله بشوند و درگیر بشوند و دستگیر کنند ✍ استاد علی تقوی Amnm 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠
جنگ غزه؛ مدیریت پیروزی 1- طوفان‌الاقصی یک ضربه مقطعی نیست مدیریت پیروزی بر ارتش غاصب اسرائیل و به طور کلی است، یعنی آنها نمیتوانند از قفل نابودی حماس ، آزاد‌سازی اسرایشان و کوچاندن مردم از غزه به صحرای سینا با زیر پا گذاردن همه اصول و قواعد حقوقی و بی‌اخلاقی‌ترین وجه ممکن که برجسته‌‌ترین آن ممنوعیت حمله به بیمارستان‌ها بود رمز گشایی کنند. 2- با گذشت نزدیک به 50 روز سه هدف فوق فراتر از دهان نرفت و سیاست خویشتن‌داری مبنی بر گشوده نشدن جبهه‌های حملات خارج از غزه به آنان دستاوردی نداشتند، جبهه شمال با هوشمندی حزب الله رو به فزون دارد ، جبهه عراق پایگاه‌ نظامی آمریکا عین‌الاسد ریر موشک بالستیک است و مقاومت یمن هم مناطق جنوبی رژیم غاصب تحت فشار قرار اده است. 3- ناامیدی و شکاف در جبهه غرب با انتقاد کشورهایی مثل اسپانیا و افشای سند محرمانه سفارت هلند در تل‌آویو مبنی بر قابل قبول نبودن «استفاده از نیروی مرگبار» توسط صهیونیستها نمایان است . 4- حماس و بقیه گروه‌های جهادی توانست تلفات انسانی مردم غزه که در زیر بمباران شدید قرار داشتند را به حداقل برساند و مایحتاج مردم را به شکل نسبتاً مناسبی تآمین کند و امید به موفقیت خود و اطمینان به شکست دشمن را در مردم زنده نگه ‌داشت. 5- مدیرت جنگ غزه، توانست با به‌کارگیری قوی‌ترین سیستم حفاظت اطلاعات، تلاش وسیع دشمن در دستیابی به مکان‌های اسرا را ناکام بگذارد و در نهایت علی‌رغم میل اسرائیل، آن را وارد فرآیند آزاد‌سازی متقابل - با فرمول یک به سه – کند. 6- حفظ قدرت شلیک به شهرها و شهرک‌های دشمن و وارد کردن تلفات زیاد به نیروهای زمینی آن در منطقه همراه ممانعت از آسیب‌رسیدن جدی به نیروهای رزمی خود تا جایی که تعداد تلفات دشمن در منطقه شمالی غزه لااقل سه‌برابر تعداد شهدای مقاومت است. 7- یک بعد دیگر، مدیریت تحولات کرانه باختری بود که آنرا به نفع غزه فعال کرد به‌گونه‌ای که ارتش رژیم غاصب مجبور شد در موارد عدیده‌ای، شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و حتی رام‌الله مرکز حکومت تشکیلات خودگردان را در اقدامی که مسبوق به سابقه نبود، با هواپیمای جنگی و موشک مورد حمله قرار دهد. 8- در مدیریت پیروزی، حماس در زیباترین کار ،با آزاد‌سازی محدود اسرا، یهودیان را وادار کرد تا برای آزاد‌سازی بقیه اسرا به دولت و ارتش فشار وارد کنند و با اینکار مدیریت داخلی اسرائیل را از دست نتانیاهو و گالانت خارج کرد و وارد فضای تصمیم‌گیری دشمن شد.
ای معنی مرد انقلابی تو نایب نور در غیابی ای خاک عبایت به سر نامردان الحق پسرِ ❤️ 📜 جلوه‌های در بیان روزنامه‌های خارجی: 🖥 : موسسه پژوهش‌های استراتژیک امریکن انترپرایز " بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک حریف قدرتمند به نام است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند " 📚 منبع : روزنامه آمریکایی( USA Today ) آقای آیت الله بزرگترین مشکل آمریکا به نقل از گزارش موسسه آمریکایی انترپرایز ۲۰۱۴ ♻️🌺🌼﷽🌼🌺♻️ اللهم صل‌علی‌محمد و آل‌محمد روحی فداک روحی فداک 🍃🌼🍃یا علی مدد🍃🌼🍃 💮✨آیت الله خوشوقت (ره): با استناد به حدیثی از کتاب شریف کافی کسی که کتبا، زبانا، و عملا با فقیه حاکم مخالفت کند فاسق است 🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلام درباره امر به معروف و نهی از منکر (۷ تــــیر ۱۴۰۱) ما در نماز و زکات یک کارهائی کرده ایم اما در امر به معروف عقـبیـم 😔 چیه ؟ 🍃 ارزش های اسـلامـی 🍃 چیه ؟ 🍂 عـدم اطاعـت الهـی 🍂 🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«استاد پناهیان» ⭕️ خودت را با کسی که "نهی از منکر" می‌کنی، مقایسه نکن! 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 لحظاتی از تلقین 🕊🌷شهید مدافع حرم، علی آقا عبداللهی توسط حاج امیر عباسی همراه با نوای ملکوتی استاد حاج منصور ارضے 🥀 تمام دلخوشی زندگی من این است . . . 🌹نثار ارواح مطهر شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | شمرِ زمان ✏️ مقام معظم رهبری : در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ رژیمِ غاصب است؛ این را همه‌ی دنیا دارند مشاهده میکنند. 🖼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خواب حضرت زهرا ع در مورد انگشتر ایشان و تعبیر ان. حضرت فاطمه ع از رسول خدا ص يك انگشتر خواست، پيامبر به وى فرمود: آيا مى‏ خواهى چيزى را به تو تعليم دهم كه بهتر از آنچه مى‏ خواهى باشد؟ پس هر گاه نماز شب به جاى آوردى از خداى عز و جل مطالبه انگشترى كن تا برايت برآورده سازد. راوى گويد: پس همان طور كه پيامبر فرموده بود، حضرت فاطمه ع دعا كرد پس ندا آمد: اى فاطمه! آنچه خواستى در زير جانماز تو حاضر است، هنگامى كه فاطمه ع جانماز را كنار زد با انگشتر ياقوتى مواجه گرديد كه بسيار گرانبها بود، آن را در دست كرد و خوشحال شد. هنگامى كه شب شد و حضرت فاطمه ع به خواب رفت در خواب ديد كه گويا در بهشت است، پس سه قصر را مشاهده كرد كه در ميان قصرهاى بهشت نظير و مانند نداشتند، پرسيد: اين قصرها به چه كسى تعلق دارد؟ گفتند: به فاطمه دختر محمد ص. سپس داخل يكى از آن قصرها شده و با تختى روبرو گرديد كه داراى سه پايه بود، پرسيد: چرا اين تخت سه پايه دارد؟ گفتند: زيرا صاحب آن از خداوند انگشترى خواست لذا يك پايه آن را در آورده و از آن انگشترى ساختند. وقتى صبح فرا رسيد حضرت فاطمه نزد پيامبر رفته رؤياى خود را براى آن حضرت شرح داد، پيامبر فرمود: اى خاندان عبد المطلب! دنيا براى شما نيست و در مقابل آن آخرت را براى شما مهيا كرده‏ اند، وعده‏ گاه شما بهشت است، دنيا را براى چه مى‏ خواهيد در حالى كه از بين رفتنى و بسيار فريبنده است. پس پيامبر به فاطمه فرمود تا آن انگشتر را در زير مصلا و جانماز قرار دهد، پس وى نيز چنان كرد، و هنگامى كه به خواب رفت، در خواب ديد كه گويا وارد بهشت و آن قصر گرديده است، و آن تخت را مشاهده نمود در حالى كه چهار پايه داشت، پس در باره آن سؤال كرد گفتند: آن انگشتر بازگشت لذا اين تخت به صورت اوليه ‏اش در آمده و داراى چهار پايه گرديد. 📚 زندگانى حضرت زهرا عليها السلام؛ ص294.