eitaa logo
🇮🇷خادمان الشهدا سربازان ولایت🇮🇷
155 دنبال‌کننده
69.5هزار عکس
61.6هزار ویدیو
429 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام کمتر کسی از ماها داستان دوازده برادر و ننه سرما و چله بزرگ و چله کوچیکه رو برای بچه‌ها و نوه هایش تعریف می‌کنه . متن زیر را بخوانید و به اشتراک بگذارید، تا نسل امروزمون هم اینارو یاد بگیرن❤ چله‌ی بزرگ ... چله‌ی کوچک ... چارچار ... سده ... اَهمن‌وبهمن ... سیاه‌بهار ... و سرماپیرزن ... ❄ زمستان به دو بخش تقسیم میشه : ♦چله بزرگ(چله کلان ) ♦چله کوچک (چله خرد ) _ چله بزرگ از ( اول دی ماه تا دهم بهمن ماه) وچهل روز کامل می‌باشد _ چله کوچک از ( یازدهم بهمن تا پایان بهمن ماه  ) و 20روز کامله 👌🏼 وبه همین دلیل چون 20 روز کمتر است ؛چله کوچک نامیده شده است . 🌹 غروب آخرین روز چله بزرگ ( جشن سده) برگزار می شده و مردم دور هم جمع می شدند واز این جشن لذت می بردند ودر نهایت با برپایی آتش و خواندن شعر و پایکوپی بدور آتش، سده را جشن می گرفتند. 🔵 این دو برادر ( چله بزرگ وچله کوچک ) در هشت روزی که در کنار همدیگر هستند آن 8 روز را ( چار چار) می نامند . 👌🏼به چهار روز آخر چله بزرگ و چهار روز اول چله کوچک« چار چار» می گویند. پس از چار چار نوبت به « اهمن و بهمن» پسران پیرزن (ننه سرما ) می رسد که خودی نشان دهند. ♦ 10 روز اول اسفند را (اهمن ) ♦10روز دوم اسفند را ( بهمن) می گویند . واین 20 روز ممکن است آنقدر بارندگی باشد که این دوبرادر به دوچله طعنه بزنند . 👇با توجه به شعری که قدیمی های نازنین می خواندند:: (اهمن وبهمن ، آرد كن صدمن ، روغن بیار ده من ، هیزم بکن خرمن، عهده همه بامن ) تا اینجا 20روز از اسفند به نام اهمن وبهمن نامگذاری شده اند . 🔵 می ماند 10 روز آخر اسفند ماه که : ♦5 روز اول( سیاه بهار ) نام گرفته وشعری هم که قدیمی ها میخوانند : سیاه بهار شب ببار و روز بکار از این شعر هم مشخص می شود در این ایام شبها بارندگی فراوان بوده وروزها کشاورزان مشغول کشت وزراعت بوده اند ، ♦5 روز آخر هم (سرماپیرزن) نام گرفته است که در این روزها آسمان گاهی ابری گاهی آفتابی ،گاهی همراه با باد واکثر اوقات از آسمان تگرگ می بارد ؛ که قدیمی های دل پاک، براین باور بودند که گردنبند پیرزن پاره شده ومُهره‌های آن به زمین میريزد. 🤔حیف است بچه های ما اینها را نشنوند و این قصه ها از صفحه روزگار محو شود!
(كميل بن زياد می گويد: امام دست مرا گرفت و به سوی قبرستان كوفه برد، آنگاه آه پردردی كشيد و فرمود): 📒 : ای كميل بن زياد! اين قلبها مانند ظرفهایی هستند كه بهترين آنها فراگیر ترين آنهاست، پس آنچه را می گويم نگاهدار: ۱- اقسام مردم (مردم شناسی) مردم سه دسته اند، دانشمند الهی و آموزنده ای بر راه رستگاری و پشه هایی که دست خوش باد و طوفان و هميشه سرگردانند، كه به دنبال هر سر و صدایی می روند و با وزش هر بادی حركت می كنند، نه از روشنایی دانش نور گرفتند و نه به پناهگاه استواری شتافتند. ۲- ارزشهای والای دانش ای كميل: دانش بهتر از مال است، زيرا علم تو را نگهبان است و مال را تو بايد نگهبان باشی، مال با بخشش كاستی پذيرد اما علم با بخشش فزونی گيرد و مقام و شخصيتی كه با مال به دست آمده با نابودی مال نابود می گردد. ای كميل بن زياد! شناخت علم راستين (علم الهی) آيينی است كه با آن پاداش داده می شود و انسان در دوران زندگی با آن خدا را اطاعت می كند و پس از مرگ، نام نيكو به يادگار گذارد، دانش فرمانروا و مال فرمانبر است. ۳- ارزش دانشمندان ای كميل! ثروت اندوزان بی تقوا مرده اند گرچه به ظاهر زنده اند، اما دانشمندان تا دنيا برقرار است زنده اند، بدنهايشان گرچه در زمين پنهان اما ياد آنان در دلها هميشه زنده است. ۴- اقسام دانش پژوهان بدان كه در اينجا (اشاره به سينه مبارك كرد) دانش فراوانی انباشته است، ای كاش كسانی را می يافتم كه می توانستند آن را بياموزند، آری تيزهوشانی می يابم اما مورد اعتماد نمی باشند، دين را وسيله دنيا قرار داده و با نعمتهای خدا بر بندگان و با برهانهای الهی بر دوستان خدا فخر می فروشند. يا گروهی كه تسليم حاملان حق می باشند اما ژرف انديشی لازم را در شناخت حقيقت ندارند، كه با اول شبهه ای شك و ترديد در دلشان ريشه می زند، پس نه آنها و نه اينها سزاوار آموختن دانشهای فراوان من نيستند. يا ديگری كه سخت در پی لذت بوده و اختيار خود را به شهوت داده است، يا آن كه در ثروت اندوزی حرص می ورزد، هيچكدام از آنان نمی توانند از دين پاسداری كنند و بيشتر به چهارپايان چرنده شباهت دارند و چنين است كه دانش با مرگ دانشمندان می ميرد. ۵- ویژگی های رهبران الهی آری، خداوندا! زمين هيچگاه از حجت الهی خالی نيست، كه برای خدا با برهان روشن قيام كند، يا آشكار و شناخته شده، يا بيمناك و پنهان، تا حجت خدا باطل نشود و نشانه هايش از ميان نرود، تعدادشان چقدر و در كجا هستند؟ به خدا سوگند كه تعدادشان اندك ولی نزد خدا بزرگ مقدارند، كه خدا به وسيله آنان حجتها و نشانه های خود را نگاه می دارد، تا به كسانی كه همانندشان هستند بسپارد و در دلهای آنان بكارد، آنان كه دانش، نور حقيقت بينی را بر قلبشان تابيده و روح يقين را دريافته اند، كه آن چه را خوشگذران ها دشوار می شمردند آسان گرفتند و با آنچه كه ناآگاهان از آن هراس داشتند انس گرفتند در دنيا با بدنهایی زندگی می كنند، كه ارواحشان به جهان بالا پيوند خورده است، آنان جانشينان خدا در زمين و دعوت كنندگان مردم به دين خدايند. آه، آه، چه سخت اشتياق ديدارشان را دارم؟ كميل! هرگاه خواستی بازگرد.
ستایشی: قوه قضاییه نسبت به افراد شاخص مدارا کرد سخنگوی قوه قضاییه: 🔹اگر بر احکام قطعی دادگاه‌های صالح قوه قضاییه، کسانی بحثی و نقدی دارند ما بارها گفتیم نقد منصفانه را پذیرا هستیم و اگر اشکالی هم باشد مورد توجه قرار می‌دهیم. 🔹اگر نگاهشان تشویش اذهان عمومی نسبت به احکام صادره باشد گفته‌ایم که ظلم به دستگاه قضایی ظلم به قانون است و آن را نمی‌پذیریم. 🔹نسبت به افراد شاخص دیدید چقدر قوه قضاییه مدارا کرد و واقعا روان مردم را بهم ریختند و نظم جامعه مختل کردند که قابل پذیرش نیست. 🇮🇷 چرا معلوم نیست نادان که نادان است اینکه با علم ویقین این کار می کند را باید اعدام كرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر وقت دلتون گرفت و فکر کردید تنها هستید و خدا اینجا رهاتون کرده این آیه آرومتون می‌کنه . 🎧 پای صحبت استاد الهی قمشه ای کلام شیرین استاد را با هم بشنویم 🌹 ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر عادت به خوردن خیار دارید، لازم است این گیف را ببینید! حقایق باور نکردنی در مورد خیار که احتمالا شما هم نمی دانستید (☝️)
اغتشاش در رشت با ویدئوهای یک ماه پیش! 🔹درحالی‌که روز گذشته ویدئوهایی از تجمع اغتشاش‌گران در رشت منتشر می‌شد، اما کانال‌های ضدانقلاب قبل از اینکه جعلی و قدیمی بودن ویدئوها فاش شود خودشان، خودشان را تکذیب کردند و گفتند دیدئوها قدیمی و صداگذاری شده است!
توی دنیایی که حتی گوجه ها هم رنگ عوض میکنن از آدما چه انتظاری دارین شما ؟,
فرزندان شهدا به نام پدرانشان افتخار کنند. آنها کسانی بودند که نه در راه تهاجم به یک کشور بیگانه و به یک همسایه، در راه مقابله‌ی با تهاجم یک دشمن، در راه حفظ میهن، حفظ استقلال، حفظ شرف ملی ایستادگی کردند. 
⭕️شما دیوار انگلیسا رو پاک کن، ماهم با سوخت هسته ای داروی یک میلیون سرطانی رو می سازیم.. 🔻ماباهم فرق داریم 🌍
💢 پاکسازی سینما از سلبریتی های دوزاری! ‏-خبرنگار نبودیم نظام نیاز داشت یاد گرفتیم. -نظامی نبودیم، نظام نیاز داشت یاد گرفتیم. -حقوقدان نبودیم، نظام نیاز داشت یاد گرفتیم. -سرباز جنگ نرم نبودیم. نظام نیاز داشت اومدیم پای کار - سیاسی نبودیم، بخاطر نظام سیاسی‌نویس شدیم 🔹دیگه چهارتا دلقک بازی که کاری نداره، جای بازیگرا رو هم پر میکنیم. بریزین بیرون این آَشغال ها رو 🌍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱تقوا اینست که ما مراقب حرفمون..مراقب کارمون..مراقب رفتارمون باشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزییات دستگیری و هلاکت عوامل حمله تروریستی ایذه 🔹دادستان خوزستان: افراد دیگری هم تحت تعقیب هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درخواست بخشش برای قاتل بی رحم/ مظلوم نمایی شگرد جدید خانواده یکی از قاتلان بسیجی شهید روح الله عجمیان 🔹محمدمهدی کرمی در دادگاه:بعد از اینکه دورش خلوت شده با لگد به وسط پا و زانوهاش زدم و بعد از اینکه شهید چاقو خورد روی زمین کشیدمش و با پوتین به صورتش کوبیدم و چند لگد به صورت شهید زدم 🌍
♦️ دست مجروح «آرتین» در دیدار امروز با رهبر انقلاب
امام على عليه السلام : استَعِدّوا لِيَومٍ تَشْخَصُ فيهِ الأبصارُ، و تَتَدلَّهُ لِهَوْلِهِ العُقولُ ، و تَتَبلّدُ البصائرُ. براى روزى آماده شويد كه چشمها در آن خيره مى ماند و خردها از هراس آن از كار مى افتد و تيز بينى ها به كودنى مى گرايد. (غرر الحكم : ۲۵۷۳ ) امام على عليه السلام : إنّ الدُّنيا مُنقَطِعةٌ عنكَ ، و الآخِرةَ قريبةٌ منكَ. همانا دنيا از تو جدا شدنى و آخرت به تو نزديك است. ( نهج البلاغة : الكتاب ۳۲ )