eitaa logo
🇮🇷خادمان شهدا سربازان ولایت🇮🇷
171 دنبال‌کننده
74.4هزار عکس
66.3هزار ویدیو
448 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟥🟥🟥 بیانات رهبری در مورد نهی ازمنکر👇👇👇👇 🖍نهی از منکر برای مردم، فقط زبانی است. 🖍من به شما عرض می‏کنم که تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. 🖍 من چند سال است که گفته‏ام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّه‏ای این کار را می‏کنند؛ اما همه نمی‏کنند. همه تجربه نمی‏کنند، می‏گویند آقا چرا اثر نمی‏کند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. 🖍اصلًا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک‏کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می‏تواند منکر را ادامه دهد؟ 🖍البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید بشناسید. چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید؛ در حالی که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. 🖍بعضی گفته‏اند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من می‏گویم احتمال تأثیر همه جا قطعی است؛ مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آن‏هایند که البته حرف حساب به گوششان فرونمی‏رود و اثر نمی‏کند؛ اما برای مردم چرا. برای مردم، حرف اثر دارد. ۱۳۷۷/۰۲/۲۲ بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران‌
🟢💐🟢💐🟢 اهمیت خدمت به مردم ❄️❄️❄️ امام مجتبی علیه السلام در حال اعتکاف و مشغول طواف بود شخصی آمد و گفت: من مقروضم اگر لطف نمایی و برای من مهلت بگیرید زیرا طلبکار مرا تهدید به حبس نموده امام علیه السلام طواف خویش را قطع کرد و برای برآوردن حاجت او اقدام نمود ابن عباس گوید: گفتم آیا فراموش کردید که در حال طواف هستید؟ فرمود: خیر از پیامبر شنیدم که فرمود: هر شخصی که نیاز برادر مؤمن خود را برآورده نماید مانند کسی است که خداوند را ۹ هزار سال عبادت کرده باشد در حالی که در شب به نماز و روز مشغول به روزه باشد. 🌺🌷🌺🌷🌺 (سفینه / ۲ / ۴۸۹)
رفسنجانی شاگردخصوصی که بانفوذ که درخبرگان داشت برخلاف نظر صریح ره منتظری رابه قائم مقامی رهبری رساند!وسردسته جریان سقیفه انقلاب که مبانی فکرواعتقادی انقلاب را تحریف کردو...!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 فیلمی از کودکان فلسطینی که به زلزله ترکیه کمک میکردند اما امروز همه شهید شده اند این حمایت ها در حالی صورت گرفته که در حال حاضر یکی از منابع کسب در آمد ترکیه صادرات به رژیم بچه کش و تبدیل سرزمین خود به محلی برای انتقال کالا و خدمات دیگران به فلسطین اشغالی می باشد.... [ غزه امروز میدان آزمون و امتحان درجه شرافت و غیرت و جوانمردی است . اونایی که در پیام رسان های خارجی عضواند این فیلم را برای آشناهاشون در کشورهای دیگر بخصوص ترکیه بفرستند تا کم کم به دست نامردهاشون برسه ] ┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅ 🌐 به بپیوندید
﴿ وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا﴾ [ النساء: 75] سورة : النساء - An-Nisā’  - الجزء : ( 5 )  -  الصفحة: ( 90 ) And what is wrong with you that you fight not in the Cause of Allah, and for those weak, ill-treated and oppressed among men, women, and children, whose cry is: "Our Lord! Rescue us from this town whose people are oppressors; and raise for us from You one who will protect, and raise for us from You one who will help." ان تنصرالله ینصرکم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم این آدم در دیوان شهدا نوشته میشه، براش در هر شب و روز، ثواب هزار شهید می‌نویسند!
1_10499290039.mp3
4.29M
 🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌿سلامتی وتعجیل در فرج و ظهور امام زمان عج🌿 🌿امر به معروف و نهی از منکر قسمت یکصد و بیست و دوم🌿 🍀هم رتبـه شهـيدان🍀 عَنْ رَسُولِ اللّه ص: أَلا اُخْبِرُكُمْ عَنْ اَقْوامٍ لَيْسُوا بِأَنْبِياء وَ لا شُهدَاء تَغْبِطُـهُمْ النّاسُ يَـوْمَ الْقِـيامَةِ ..يَأْمُرُونَهُمْ بِما يُحِّبُ اللّه ُ وَ يَنْهَوْنَهُمْ عَمّا يَكْرَهُ اللّه رسول خدا(ص):گروهى هستند كه نه پيامبرند و نه شهيد ولى مردم به مقامى كه خداوند به خاطر امر بمعروف و نهى از منكر به آنان عطا فرموده غبطه میخورند. مستدرك الوسائل،ج 12،ص182 🍀پـايه واجـبات🍀 عَنْ الباقِرِ(ع): اِنَّ الأمرَ بِالمَعْرُوفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنكَرِ فَريَضَةٌ عـَظيمَةٌ بِهـا تـُقامُ الفـَرائِضُ وَ تَأْمَنُ المَذاهِبُ وَ تَحِلُّ المَكاسِبُ وَ تَرُدُّ الْمَظـالِمُ وَ تَعْمـُر الأرْضُ امام باقر(ع):امر بمعروف و نهى از منكر دو واجب بزرگ الهى مى باشند كه ساير واجبات با آنها بر پا مى مانند و بوسيله اين دو راهها امن و كسب و كار مردم حـلال میشود.با اين دو واجب است كه داد ستمديدگان ستانده میشود و زمين آباد میگردد. وسائل الشيعه،ج 11ص395ح6 🍀اقسـام جـهاد🍀 قالَ رَسولُ اللّه(ص): وَالْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ:عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ،وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ،وَ الصِّدْقِ فِي الْمَوَاطِنِ،وَ شَنْآنِ الْفَاسِقِينَ رسول اكرم(ص):جهاد بر چهار قسم است: امر به معروف نهى از منكر راستى در هنگامه شكيبائى دورى از گناهكار. [نهج البلاغه،كلمات قصار، 31] کل مطالب صوت بالا
1_10499281708.mp3
3.55M
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌿سلامتی وتعجیل در فرج و ظهور امام زمان عج🌿 🌿امر به معروف و نهی از منکر قسمت یکصد و بیست و سوم🌿 🍀غـيرت مـؤمـن🍀 عَن أبى عَبْدِاللّه عليه السلام: حَسْبُ الْمؤْمِنِ غَيْراً إِذا رَأى مُنْكَراً اَنْ يَعْلَمَ اللّه ُ مِنْ نِيَّـتِهِ أَنـَّهُ لَهُ كارِهٌ. امام صادق عليه السلام فرمودند: در غيرتمندبودن مؤمن همين بس كه هرگاه كار زشت و ناپسندى مشاهده كرد خداى متعال از نيّتش در مورد ناخوش داشتن آن منكر آگاه باشد. 🍀ايـن چـنين بـاش🍀 عَنْ أَميرِالمُؤْمِنين عليه السلام: كُنْ بِالْمَعْرُوفِ آمِراً وَ عَنِ المـُنْكَرِ ناهِياً وَ لِمَنْ قَطَعَكَ واصِلاً وَ لِمَنْ حَرمَكَ مُعْطِياً. امام على عليه السلام فرمودند: به كار نيك امر كن و از منكر (كار زشت) بازدار، و با كسى كـه از تو بريـده پيـوند كن، و به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن. [غرر الحكم موضوعى، ج 1، ص 99.] 🍀سفارش حضرت امير عليه‌السلام🍀 قَالَ أَميرُالمُؤْمِنين عليه السلام: اُوصـيكَ بِتَقْـوَى اللّه ِ... وَ الأمرِ بِالْمَعرُوفِ وَ الْنَّهىِ عَنِ المُنكَرِ. على عليه السلام در وصيّت به فرزند بزرگوارشان امام حسن عليه السلام فرمودند: تـو را بـه تقــواى الهى... و امر به معروف و نهى از منكر سفارش مى كنم. [تحف العقول، ص 224.] کل مطالب صوت بالا
نکاتی از قرآن 6 در قیامت الاهه ها از پیروان خود بیزاری می جویند. آیا اگر پدران شما بی فکری کردند در دین، باز شما ایشان را پیروی می کنید? از پاکیزه ها بخورید و شکرگزار باشید. گوشت خوک و ذبح غیر حلال حرام است. مگر فقط در اضطرار. از مال خود به در راه مانده و آزادی برده خرج کن. ( برده در این روزگار کارگر مفلس است )
بسم الله الرحمن الرحيم تسلیم حق بودن، مغز قرآن است.شعائر دینی با وجود این مغز است که ارزش می‌گیرند.مغز که نباشد هیچ کدام کارکرد الهی ندارند. قرآن می‌گوید: هر که تسلیم شود به راه رشد نائل می‌گردد فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولَٰئِكَ تَحَرَّوْا رَشَدًا -هركس اسلام را اختيار كند راه راست را برگزيده ‌است.(سوره جن بخشی از آیه 14) راه رشد همین تسلیم حق بودن است. جز این راهی نیست. همه چیز یک کلمه شده است. در هر موقعیتی تسلیم حق باش.اما حق چیست؟ مسئله هنوز تمام نشده است. هنوز بسیاری از ذهن‌های آشفته و معقّد، بسیط پذیر نیستند. هنوز پر از ایرادند. سخت خورند و ساده خور نیستند. حق همان خدای آزاد است. آن مطلق است. آن تعریف ناشدنی است. بیهوده به دنبال تعریف حق نباش. مگر حق،محدود است که تعریف پذیرد؟ تعریف، مشکل تو را حل نمی‌کند بلکه آن را به هزار مشکل پیچیده‌تر تبدیل می‌کند. به تو می‌ گویند گاوی قربانی کن. خوب این کار را به سادگی انجام ده. اما تو تعریف می‌طلبی، هی سؤال می‌ کنی. نشانه می‌خواهی بدنبال حدود و ثغوری. و نا گاه کار چنان برایت سخت و ممتنع جلوه می‌ کند که می‌خواهی از اساس آن را رها کنی. زیرا دیگر گاوی‌ شده است که لنگه‌اش در زمین نیست.برخی کار را اینچنین بر خود دشوار می‌ کنند. حق، تعریف ناشدنی است. خوبی‌اش به همین است والاّ تیول عده‌ای خودکامه می‌گشت. اما حق، آزاد است. در چنگ کسی نیست. شناخت نسبی که می‌توان از آن ارائه داد،همان راستی و درستی است. همان آزادمنشی و احترام به حقوق دیگران است. تو باید به قدر آگاهی‌ات تسلیم حق باشی. هیچ کس بیش ازآن مسئول نیست. هر کس به اندازه وسعش. به قدر آگاهی‌اش. این همان نظام آزادمند است که به هیچکس فشار نمی‌ آورد. خفقان ایجاد نمی‌کند. اگر به قدر آگاهی‌ات براساس احترام به دیگران عمل کنی، همان درست است. همان خوب است. همان نجات بخش است. و البته در روند جریان ربویی، روز به روز بر آگاهی‌ات افزوده خواهد شد تو نیز روز به روز بر مبلغ خواهی افزود. بسیط وساده، بدون تشویش و اضطراب. آرام و مطمئن. داستان همین است. قوام یافتن در نهایت آزادی و آزادمنشی. راه آزادی، راه میانه است. پس نه خود را در اختیار لذات و هوس‌های نفسانی قرار بده و نه ریاضت و غارنشینی پیشه کن. هر دو راه رنج آور است. تنها راه صحیح، راه میانه است. و راه میانه اینست: از مواهب الهی و نعمت‌ های خدا داده در زندگی‌ات بهره‌مند شو بدون آنکه به آنان وابسته و دل بسته گردی. وقتی هست بهره‌مند شو و هنگامی که نیست رنج نخواهی برد زیرا هیچ وابستگی روانی به آن نداشته‌ای. این راه میانه است.
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : در دیدگاه اسلام عزیز، جنسیت هیچ نقشی در ارزش‌ ها ندارد، چرا که جنسیت به بدن بر می‌گردد و بدن نیز یک عنصر مادی است که ارزشی بر او مترتب نمی‌ گردد. بدن، بد و خوب و یا حلال و حرام ندارد. بدن انسان هیچ گاه مسلمان یا کافر، متقی یا فاجر، عالم یا جاهل، صادق یا کاذب، فاضل یا رذل، هدایت یافته یا گمراه نمی‌گردد. بدن انسان که مبین جنیست مرد و زن اوست، مانند بدن حیوانات است که مانند آنها نیازهای غریزی و مادی مانند: خوردن، آشامیدن، مسکن، پوشش، صیانت از خود و متعلقات و منافع مادی، جفت‌گیری و تولید مثل و دارد و در برآوردن این نیازها نیز قوانین و احکام عقلی نمی شناسد و به جز محدودیت‌ های مادی،چارچوب وحد بر نمی‌دارد و به همین دلیل است کسانی که قائل به حیات دنیوی بوده و ماده‌گرا (ماتریالیسم) هستند، هیچ چیز را به جز منافع خود ارزش و ضد ارزش نمی شمارند و برای دستیابی به حوایج شان به هر جنایت هولناکی دست می‌زنند و در فلسفه‌های نوین نیز این جنایات را توجیه می‌کنند.بلکه درک و برخورداری از فضیلت‌ها،همه با عقل نظری و عقل عملی حاصل می‌ گردد و متعلق به روح آدمی می‌شود که عقل و روح زن و مرد ندارد. علامه آیت الله جوادی آملی: عقل نظری که وصفش اندیشه و علم است که آن هم، نه مذکر است و نه مؤنت، دل که کارش کشف و شهود است، آن هم، نه مذکر است و نه مؤنث، جان که وصفش فجور و تقوا است، نه مذکر است و نه مؤنث، چه این که فجور و تقوا هم نه مذکر است و نه مؤنث.(زن در آینه جلال و جمال، ص 79) الف) - با توجه به مقدمه فوق که مستند به آیات،احادیث و ادله‌ عقلی و ادراکات فطری است، معلوم می‌شود که اگر روایت یا حدیثی مغایر با این معنا بیان شد، یا نظر به وجه و شرایط خاصی دارد و یا اساساً اعتبار و صحت آن مورد تردید است. پیامبر اکرم (ص) که به تصریح خداوند متعال در قرآن کریم، به جز وحی نطقی نداشته و سخنی به زبان نمی آورند می‌فرمایند: تکریم نمی‌کنند زن را مگر کریمان و آنان را حقیر نمی شمرند مگر فرومایگان.(نهج الفصاحه، ح 152) و همین بیان نگاه اسلام به زن را روشن می‌سازد. پس اگر روایتی دال بر نقص عقل در زن نقل شده، اگر صحت و اعتبارش به اثبات رسیده باشد، به شرایط و موارد خاص بر می‌گردد و نه یک قانون کلی. چنان چه حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: تو را بر حذر می‌دارم از مشورت با زنان، مگر آن زنانی که به دارا بودن کمال عقل تجربه شده‌اند.(نهج البلاغه، نامه 31) (ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : و این امری است که در مورد مردان هم قید شده است و حکم وحی، بیان معصوم (ع) و حکم عقل نیز بر این است که با هر کسی نمی شود مشاوره کرد و مشاور باید از شرایط ویژه ای از جمله عاقل بودن و اشراف به موضوع موردمشاوره و عدالت در موضوع و برخورداری از جانب داری به خاطر اهداف یا منافع شخصی و برخوردار باشد. ب) - مبحث نقصان دین در زنان نیز به احکام بر می‌گردد، چرا که وازه‌ دین در بسیار از موارد در احادیث به معنای احکام الهی است. پس همان طور که در اجرای احکام در برخی از موارد به مرد و زن تخفیف داده شده است مثل نماز یا روزه مسافر، انجام برخی از احکام در شرایط خاص مثل دوره ماهانه یا شیر دادن به طفل، حضور در جبهه، حضور در نماز جمعه، وجوب قضاوت و نیز به زنان تخفیف داده شده است و از این امور به نقصان دین یاد می‌شود. ج) - گاهی نیز ستایش و نکوهش چه در مورد مرد و چه در مورد زن به شرایط زمانی و مکانی و علل خاص و یا موارد خاص بر می‌گردد و عمومیت ندارد، هر چند که ممکن است در لفظ بیانی به ظاهر عمومی شود. مثلاً اگر گفته شد: جوانان دچار هیجانات بوده و کم عقل هستند بیان یک قاعده است نه یک حکم قطعی راجع به هر جوانی. اگر در روایات دقت شود، نسبت به برخی از شهرها و یا اقوام نکوهش‌ها و یا سرزنش‌هایی شده است، اما اطلاق آنها نه عمومی است و نه یک حکم قطعی. به عنوان مثال اگر پیامبر اکرم (ص) ایرانی‌ ها ستودند و به نسل یا قوم سلمان فارسی (ره) مباهات نمودند، معنایش این نیست که همه ایرانی‌ها در همه زمان‌ ها مشمول این ستایش هستند. یا اگر حضرت علی علیه السلام راجع به مردم کوفه و بصره آن سرزنش های محکم را دارند، مفهوم و مقصود این نیست که همه اهل و کوفه و بصره در تمامی ادوار تاریخی مشمول این سر زنش‌ها هستند. بالاخره اهل نجات از قوم نوح که سوار بر کشتی شدند، در کوفه بودند و مرکز حکومت حضرت علی علیه السلام کوفه بوده است و مرکز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نیز شهر کوفه خواهد بود. همین طور است ستایش‌ها یا نکوهش‌ هایی که راجع به اقوام، یا مردان و زنان آمده است. بسیاری ازاین نکوهش‌ ها به ویژه درخصوص مشورت با زن موضوع خاص دارد و به ماجرای جنگ جمل و فرمانروایی یک زن در مقابله با ولایت، امامت و حکومت حقه امیرالمؤمنین (ع) برمی‌گردد که عمدتاً ریشه در احساسات، حسادت‌ها، حقدها و منفعل شدن‌های زنانه داشت.(پایان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸اللّهُمَّ‌ صَلِّ‌ عَلي مُحَمَّدوَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُــم🌸
✅ پنج نکته در چرایی انتخاب شعار سال 🔸انتخاب عنوانی اقتصادی برای شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوانی که هم‌راستا با شعارهای سالیان گذشته است، نشان می‌دهد که ایشان با درک دقیق مسأله اصلی اقتصاد کشور، بر معطوف‌سازی سیاست‌گذاری و اقدام در زمینه تحقق این مهم توجه جدی دارند. 🔹 به بیان دیگر، از آنجا که اقتصاد مسأله اول کشور است، معظم‌له شعارهای سالیانه را معطوف به این مسأله مهم طرح می‌کنند. به هر حال، در باره چرایی و اهمیت جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱ - اولین نکته به ماهیت مردم‌سالار نظام اسلامی برمی‌گردد؛ در مردم‌سالاری دینی، نقش مردم فقط در رأی دادن خلاصه نمی‌شود. مردم در مردم‌سالاری دینی، علاوه بر استقرار و تثبیت نظام، در کارآمدی آن نیز نقش بی‌بدیل دارند. بنابراین، اقتضای مردم‌سالاری دینی و تقویت کارآمدی نظام آن است که حوزه مشارکت مردمی در اقتصاد نیز توسعه پیدا کند. ۲- در شرایطی که فشارهای خارجی، تضییقات متعددی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم در پی داشته است، یکی از مهمترین جایگزین‌های مطمئن برای اقتصاد کشور در شرایط کمبود امکانات خارجی، پای کار آوردن ظرفیت‌های متعدد و متنوع مردمی است؛ ظرفیت‌هایی که اتکا به آنها از ابتدای انقلاب تاکنون ضامن موفقیت در حوزه‌های مختلفی چون تأمین امنیت پایدار، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، دستیابی به پیشرفت‌های علمی در برخی حوزه‌ها و... بوده است. درواقع، ظرفیت‌های مردمی یک ابزار موازنه‌ساز در برابر فشارها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان است. ۳- مطابق با قانون اساسی، اقتصاد کشور ماهیت دولتی، خصوصی و تعاونی دارد. واقعیت مهم در این میان آن است که حجم بخش دولتی، در عمل عرصه را بر دو بخش دیگر اقتصاد تنگ کرده است؛ عارضه‌ای که اتفاقاً خود منشأ بسیاری از مسائل همچون راحتی تحریم‌پذیری، افزایش میزان ارتکاب به فساد، کاهش بهره‌وری، افزایش هزینه‌های دولت و... می‌باشد. بنابراین، به منظور تعادل‌بخشی به اقتصاد کشور و نمایان شدن هر چه بیشتر بخش مردمی آن، مردمی‌سازی جهش تولید نیز ضرورت دارد. علاوه بر این، برخی اسناد بالادستی مانند سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بر این مهم تأکید دارد. همچنین باید اشاره کرد که دستیابی به اهداف مندرج در برنامه هفتم توسعه، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند، با مردمی‌سازی اقتصاد و تولید امکان‌پذیر است. ۴در همین زمینه باید به آسیب‌پذیری ملی به واسطه‌ی ضعف تولید در ایران اشاره کرد؛ زیرا با توجه به واقعیت‌های موجود و چند سال اخیر اقتصاد کشور، به واسطه‌ی ضعف‌های ساختاری و مدیریتی در اقتصاد کشور از یک سو و فشارها و تضییقات بین‌المللی از سوی دیگر، حوزه‌ اقتصاد و معیشت به پاشنه آشیلی اساسی برای نظام تبدیل شده است. درواقع، در شرایطی که مشکلات زیربنایی اقتصادی، مدیریتی و فشارهای بین‌المللی، امکان بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و اشتغال کشور را به آسیبی ملی تبدیل کرده، باید با پای کار آوردن حداکثری ظرفیت‌های کشور بتوان به این چالش‌ها غلبه پیدا کرد. ۵- فراتر از آنچه گفته شد، مردمی‌سازی تولید یک راهبرد موفق در کشورهایی چون چین است که در چند دهه اخیر رشد اقتصادی قابل توجهی داشته‌اند. به عنوان مثال، قابل ذکر است که چین در روستاها، واحدهای کوچک‌ زودبازده راه‌اندازی کرده است و با سرمایه‌گذاری در این حوزه، ضمن رفع کامل نیازهای کشاورزی، غذایی و پوشاک جمعیت خود، برخی تجهیزات پیشرفته را در خانه‌های کوچک روستایی تولید می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تصاویر دیگری از تجمع مردم در حمایت از فلسطین روبروی سفارت اسرائیل در اردن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تجمع مردم و دانشجویان در شهرهای قم، مشهد، تبریز، تهران و همدان علیه جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس 🔸جمعی از دانشجویان طرح ولایت در مسجد مقدس جمکران علیه جنایت ددمنشانه و حیوانی رژیم صهیونسیتی تجمع اعتراضی برگزار کردند. 🔸دانشجویان مشهدی نیز در محکومیت جنایات و کشتار در بیمارستان شفا غزه مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل دست به اعتراض زدند. 🔸تجمع اعتراضی در میدان فلسطین تهران و میدان ساعت تبریز هم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی با حضور مردم و دانشجویان برگزار شد. 🔸مردم همدان نیز در واکنش به این جنایات مقابل مقبره استر و مردخای تجمع کردند.