✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/
روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟
📝شبیر فیروزیان
1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی.
«گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند.
2⃣ امام امیرالمؤمنین(ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند:
🔸«ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقصَى الْقَوْمِ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه؛به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را(از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه11)
درواقع توصیه امیرالمؤمنین(ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی(اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر».
همچنین می فرماید:«غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند.
از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار.
3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد:
✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است.
✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است.
✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است.
✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است.
✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند.
✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود.
✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته.
✅ میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند.
آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم.
4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود،مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند.
5⃣همچنین سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند.
برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً»(در یک صف واحد) است:
🔸«فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف(به ميدان مبارزه)بيائيد.»(طه: 64)
در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است:
🔸"إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف:4)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ وزیر ارتباطات: تلگرام، واتساپ و اینستاگرام درخواستی برای فعالیت در کشور ندادهاند!
پن: خب شما چه کردهاید؟ شورای عالی فضای مجازی که دبیر آن انگار وجود ندارد، چه کرده است؟ آیا پس از این بیمحلی پلتفرمهای و شبکههای اجتماعی خارجی، شما هم جلوی فعالیت آنها را گرفتهاید تا حستب کار بیاید دستشان؟!
.
♻️ از سفره علی تا سفره معاویه
احنف بن قیس میگوید: روزی به دربار معاویه رفتم، وقت نهار آن قدر طعام گرم، سرد، ترش و شیرین پیش من آوردند که تعجّب کردم. آنگاه طعام دیگری آوردند که آنرا نشناختم.
پرسیدم: این چه طعامی است؟
معاویه جواب داد: این طعام از رودههای مرغابی تهیه شده، آن را با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و شکر نِیشکر در آن ریختهاند.
احنف بن قیس میگوید: در اینجا بی اختیار گریهام گرفت و گریستم.
معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریهات چیست؟
گفتم: به یاد علی بن ابیطالب علیه السلام افتادم، روزی در خانه او بودم، وقت طعام رسید. فرمود میهمان من باش. آنگاه سفرهای مُهر و مُوم شده آوردند. گفتم: در این سفره چیست؟
فرمود: آرد جو «سویق شعیر»
گفتم: آیا میترسید از آن بردارند یا نمیخواهید کسی از آن بخورد؟
فرمود: نه، هیچ کدام از اینها نیست، بلکه میترسم حسن و حسین بر آن روغن حیوانی یا روغن زیتون بریزند.
گفتم: یا امیرالمؤمنین مگر این کار حرام است؟
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: لا وَ لکِنْ یجِبُ عَلی اَئِمَّةِ الْحَقِّ اَنْ یقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعْفَةِ النَّاسِ لِئَلاَّ یطْغِی الفَقیرَ فَقْرُهُ (نه، بلکه بر امامان حق لازم است در طعام مانند مردمان عاجز و ضعیف باشند تا فقر باعث طغیان فقرا نگردد).
هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست.
معاویه گفت: ای احنف مردی را یاد کردی که فضیلت او قابل انکار نیست. (اصل الشّیعه و اصُولُها ص ۶۵)
🔹 آیا خانههای مجلل، وسایل نقلیه چند ده میلیاردی، لباسهای فاخر و مارکدار، حقوقهای نجومی، عروسیها و مجالس میهمانی رنگارنگ مصداق این شکل از حکمرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ معجزه امیرالمؤمنین
🔰 کعبه تاکنون چندبار تخریب و مجددا بنا شده اما هر بار این گوشه از خانه خدا ترک میخورد و شکافته میشود، همان گوشهای که پس از تولد امیرالمؤمنین شکافته شد تا مادر حضرت در حالی که ایشان را در آعوش دارد، از آن خارج شود.
هزار و چهارصد سال است که تلاش میکنند این شکاف خانه خدا را پر کنند! هر ساله آن را بازسازی میکنند اما همچنان نقطهای که روز تولد علی علیه السلام شکافته شد، ترک برمیدارد، تا نشانهای باشد برای معجزه علی علیه السلام تا من و تو در راهی که برگزیدهایم مصممتر از همیشه به امید. شفاعتش باشیم. یا علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ از تلاش برای ریاست جمهوری مادام العمر هاشمی رفسنجانی تا دعوت دختر هاشمی رفسنجانی به عدم مشارکت در انتخابات
.
♻️ هواداران سرکاری
🔰 حمید رسایی: کاریکاتور تلخی است اما هواداران سرکاری فقط مختص فوتبال نیست. شبیه همین صحنه را در سیاست هم میتوانید ببینید. دو جریان آبی و قرمز عرصه سیاست در حالی زمان انتخاباتها احساسات هواداران خود را تحریک میکنند و آنها را از طرف مقابل میترسانند تا رأی بدنه را در سبد خود بریزند که در بسیاری از مواقع یا شبیه هم عمل میکنند یا اشکالات طرف مقابل در باند خودشان هم هست ولی نسبت به آن سکوت میکنند!
تعبیر رهبر انقلاب درباره این جماعت چنین است: "میل به رفتارهای قبیلهای در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، از دیگر نقاط ضعف ماست. رفتار قبیلهای معنایش این است که تخطئه یا تأییدی که نسبت به کار کسی میکنم، ناشی نباشد از ماهیت عمل او؛ ناشی باشد از نحوه ارتباط او با من. اگر از قبیله ما کسی کار خطائی انجام داد، راحت قابل اغماض باشد؛ اما از قبیله مقابل اگر همان کار را انجام داد، این قابل پیگیری و تعقیب میشود. کار خوب اگر از کسی که مربوط به قبیله ماست، انجام گرفت، قابل تحسین و تشویق باشد؛ اگر از قبیله دیگر بود، نه. رفتار قبیلهای این است. این رفتار، اسلامی نیست، انقلابی نیست. ما متأسفانه اینگونه رفتار را در میان خودمان داریم. نمیگویم همهگیر است، فراگیر است؛ اما وجود دارد." (۱۶ مرداد ۱۳۹۰)
💠 شماره ۵۲۶ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻تعامل با دنیا بدون برجام و FATF
🔹موفقیتهای پیدرپی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دنیا
🔻ایرانِ علی
🔹عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک باد
🔸بینوایان غرب!
🔸 تصویر واقعی فرانسه
🔸هدیه رئیسی به آمریکاییها
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF
.
♻️ وقتی میگوییم برای برخورد با کشف حجاب برنامهریزی شده نیازی به دوربین هوشمند و هوش مصنوعی نیست یعنی مثل این فرد که شماره سازمان نظام روانشناسی خودش را اعلام کرده، داخل ایران هم هست و پستهای صفحهاش نشان میدهد که دقیقا بعد از اینکه دیده کسی به کشف حجاب کاری ندارد، شروع کرده به انتشار این پستها
آقایان مسئول! چند تا از این میخواهید معرفی کنم! همینها در خیابانها مانور میدهند. بسمالله از همینها شروع کنید.
32.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ از گاوهای اسپانیا تا گاوهای ایران!
🔰 حمید رسایی: در کنار دو فیلم از حضور میلیونی مردم در جشنواره ۱۰ کیلومتری عید غدیر از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی که نشانه عشق ارادت آنها به دین و اهل بیت پیامبر را نشان میدهد، یکی از سه فیلم پیوست، مسابقه گاو نر در جشنواره سنفرمین در اسپانیا را نشان میدهد که جماعت زیادی ریختهاند در خیابان و گاوهای زبانبسته هم از وحشت به این سو و آن سو میدوند! هر ساله در این جشنواره عجیب و غریب تعدادی زخمی حتی کشته میشوند. علاوه بر این جشنوارههای دیگر هم اخیرا در اروپا برگزار شد، کشتن دلفینها، جشنواره گوجه فرنگی تا جشنواره همجنسگرایان.
جالب اما اینجاست که عدهای در ایران که بارها و بارها در موضعگیریهایشان، اروپا و آمریکا را قبله آمال خود قرار دادهاند و زیست آنها را الگوی خود میدانند، به برگزاری چنین جشن با عظمتی که نشانه ارادت مردم به اهل بیت و دلیلی بر انسجام ملی و همگرایی اجتماعی است، معترضند! اعتراض به هزینههایی که صورت میگیرد، اعتراض به درست شدن ترافیک، اعتراض به ... دقیقا جماعتی به ترافیک و هزینهها معترضند که در سال ۱۴۰۱ از جمله مدافعان کسانی بودند که با شعار #زن_زندگی_آزادی خیابان میبستند، اموال عمومی و خصوصی را آتش میزدند و الفاظ رکیک جنسی، شعارشان بود!
فرق ما با اسپانیا دقیقا همینجاست. گاوهای آنجا در خیابانها گرد و خاک میکنند، گاوهای اینجا در توییتر و رسانههای خاص!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔹 فاجعهای بدتر از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی
♻️ ۱۰۰۰ حسن روحانی به زودی کلیددار میشوند!
🔰 حمید رسایی: ۱۰۰۰ داوطلب ورود به دانشگاه آن هم در رشته پزشکی و مهندسی، پس از تقلب در #کنکور وارد دانشگاه شدهاند و در حال حاضر مشغول به ادامه تحصیل هستند. طبعا پس از چند سال به عنوان #پزشک و #مهندس، یا در حال ویزیت ما و فرزندانمان هستند یا مراحل ساخت و ساز محل زندگی ما معطل امضای آنهاست!
دوباره دقت کنید: ۱۰۰۰ نفر با #کلاهبرداری درحالی که صلاحیتهای لازم اخلاقی و علمی را ندارند، روی صندلیای نشستهاند که حقشان نیست! مطابق این ادعا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آن را بررسی کرده و کار را غلط اما به دلیل نقص قانونی، آن را بدون منع قانونی دانسته!
👈 به نظر شما این موضوع بیشتر شایسته یقه دریدن ۲۰۱ #نماینده_مجلس است یا بخشنامه معاون وزیر کشور؟!
🔹یادم افتاد که #حس_روحانی هم پس از اینکه رییس جمهور شد، با بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که پایاننامه دکتری وی سرقت علمی بوده است (اینجا را بخوانید) فکرش را بکنید ما با یک حسن روحانی به اینجا رسیدیم و حالا به زودی ۱۰۰۰ حسن روحانی دیگر قرار است به عنوان دکتر و مهندس امورات کشور را به دست بگیرند! خدایا حتی با تصورش سرگیجه میگیرم!
🔹برداشت صورت گرفته از قانون قطعا درست نیست. وزارت علوم مستند به همان دلایلی که درباره تقلب این افراد در اختیار دارد، باید آنها را از ادامه تحصیل منع کند. سازمانهای نظارتی باید ورود کنند. باید اجازه تحصیل به این جماعت را
.
♻️ از نظر شهید مطهری، چه شرایطی برای آرامش غریزه لازم است
🔰شهید مطهری ره: "به عقیده ما برای آرامش غریزه دو چیز لازم است : یکی ارضاء غریزه در حد حاجت طبیعی ، و دیگر جلوگیری از تهییج و تحریک آن . انسان از لحاظ حوائج طبیعی مانند چاه نفت است که تراکم و تجمع گازهای داخلی آن ، خطر انفجار را به وجود میآورد . در این صورت باید گاز آن را خارج کرد و به آتش داد ولی این آتش را هرگز باز طعمه زیاد نمیتوان سیر کرد . اینکه اجتماع به وسائل مختلف سمعی و بصری و لمسی موجبات هیجان غریزه را فراهم کند و آنگاه بخواهد با ارضاء ، غریزه دیوانه شده را آرام کند میسر نخواهد شد . هرگز بدین وسیله نمیتوان آرامش و رضایت ایجاد کرد ، بلکه بر اضطراب و تلاطم و نارضائی غریزه با هزاران عوارض روانی و جنایات ناشی از آن ، افزوده میشود." مسأله حجاب، ص120
❇️ نکته:
🔻جمهوری اسلامی، هم وظیفه دارد که مقدمات ازدواج جوانان و پاسخگویی مشروع به غریزه جنسی را فراهم کند و هم وظیفه دارد که در سطح جامعه و #ملأعام، جلوی #تهییج و #تحریک غریزه و بی بند و باری در این زمینه را بگیرد.
از همین رو، امنیت اخلاقی و روانی از ضروریات جامعه اسلامی است و اگر در این موارد کوتاهی صورت گیرد، ظلم و خیانت در حق جوانان و خانواده هاست.
.
♻️ درباره تقلب ۱۰۰۰ نفر در کنکور ۱۴۰۱
🔰 حمید رسایی: مطابق بند۵، ۶ و ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، کسانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ با تقلب قبول شده و در حال حاضر خودشان را دانشجو میدانند، باید برخورد صورت بگیرد و از ادامه تحصیل آنها باید جلوگیری شود.
مطابق این مواد باید جلوی تحصیل این افراد گرفته شود. ماده شش اطلاق دارد و حتی بعد از اعطای گواهی را هم شامل میشود، یعنی حتی بعد از اعطای گواهی هم میشود، آزمون آنها را ابطال و بالتبع گواهی اعطا شده را هم از آنها گرفت. ماده ۱۰ با صراحت خیلی بیشتر روی ابطال گواهی تصریح میکند: «چنانچه گواهی فارغالتحصیلی به وی اعطاء شده باشد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم
به ابطال آن گواهی میباشند»
ماده 5 - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بینظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار.
ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشهدار سازد از قبیل:
- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
2 - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دستاندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.
3 - ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی.
ج - استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظهدار.
د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات.
ه - دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و - هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامههای داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز - افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح - خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد.
ماده 6 - هیأتهای رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره - آراء هیأتهای بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدیدنظرخواهی در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمونها میباشد.
ماده 10 - در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمونها،
قبولی وی در آزمون را ابطال مینماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغالتحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی میباشند.
.
♻️ رگ غیرت شهرداری کجاست؟
آیا رگ غیرتی در شهرداری تهران هست تا به عمق فاجعه در پیام این شهروند تهرانی توجه کند! آقایان بیش از ۹ ماه از اغتشاشات گذشته و عملا الان پنج ماه است که اغتشاشی و اغتشاشگری در کار نیست، چرا در برابر این حریم شکنیها منفعلید، چه کسی بذر بیغیرتی روی سرتان پاشیده که اینطور فضا را رها کردهاید تا جایی که این خانم چنین درخواستی کند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ واکنش حمید رسایی به خبر بازداشت طلاب متحصن و معترض به انفعال قوه قضاییه
🔰 ایرانِ علی
🔸عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک
🔹 عید غدیر یا عید ولایت، بزرگترین عید شیعیان است؛ چند سالی است که جشنهای عید غدیر با شکوه و عظمت بیشتری در حال برگزاری است. امسال هم نمایش بزرگی عید غدیر برای شیعیان در خیابانها و کوچه ها و محله های سراسر کشور پررنگ تر از سال گذشته به نمایش درآمد که بزرگترین آنها در جشن ده کیلومتری مهمانی غدیر در تهران بود.
🔹یکی از مفاهیم پرکاربرد و قدیمی در متن عید غدیر، مفهوم برادری و اخوت است. هم در روایات و هم در سیره علما، روز عید غدیر به عنوان روز بستن عقد اخوت میان مسلمانان معرفی شده است. بنابراین روز غدیر، روز همدلی و برادری کل مسلمانان و به ویژه مردم مسلمان ایران باید باشد تا در سایه امیرالمومنین یک ایران، همدل و علوی شوند.
اما این برادری و همدلی جز با عنایت به مفهوم ریشه ای ولایت که در غدیر مطرح شده است محقق نخواهد شد. برادری، دوستی، اخوت و پیوند قبلی جزو ذات مفهوم ولایت است. اما ولایتی که در غدیر مطرح شده است کدام ولایت است؟
🔹 یک نکته مهم و بدیهی در بیانات علمای ما و در بیان روایات و متن واقعه غدیر، سیاسی بودن مفهوم و واقعه غدیر است؛ هر چند به مرور زمان این نکته بدیهی، در نگاه عمومی دچار فراموشی شده است. ولایتی که در غدیر برای امیرالمومنین اثبات می شود، ولایت تکوینی یا ولایت به معنای صرفا دوستی و محبت نیست. ولایتی است که قابل نصب باشد.
🔹حضرت امام خمینی در سخنرانی به مناسبت عید غدیر در سال ۶۵ در همین رابطه می فرمایند:
«غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست....
غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلاة کند، اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد برای اینکه صاحب افکار، یعنی آرام کند که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند. بنا بر این، این طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا می گویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست...» (صحیفه امام، ج٢٠، ص: ١١١-١١٨)
🔹بنابراین یکی از بهترین اعمال در شب و روزعید غدیر بیعت با مقام ولایت و بستن عقد ولایت پذیری، اخوت و برادری با ولی فقیه و همه پیروان ورهروانش است.
🔹رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۳ به مناسبت عید غدیر در همین باره می فرمایند: «قاعدهی حکومت و اقتدار و قدرتمداری در جامعهی اسلامی، با غدیر معیّن شد و پایهگذاری شد؛ اهمّیّت غدیر این است. اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهمتر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعهی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیادهخواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوترانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام اینجوری است. این قاعده در غدیر وضع شد.»
🔹نتیجه آنکه، ایران همدل، ایران قوی، ایران پیشرفته و یکصدا و در یک کلام، ایرانِ علی، جز در سایه اطاعت از ولایت فقیه در پرتو ولایت امیرالمومنین محقق نخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه براندازا و غربزدهها!
جشنهای کیلومتری و شادی مردم تو عید غدیر فقط برای تهران و شهرهای بزرگ نبوده😏
تو شهرهای کوچیکمون هم یه همچین جمعیتهایی اومدن تو خیابون و جشن گرفتن👌
آباده- جشن عید
.
♻️ پاسخ سازمان سنجش به خبر دانشجو شدن ۱۰۰۰ متقلب در کنکور ۱۴۰۱: هیچ کنکوریِ متقلبی الان دانشجو نیست
🔹در کنکور ۱۴۰۱ از ۸۵۰ نفر تجهیزات الکترونیکی گرفته شد و آنها از شرکت در کنکور محروم شدند. ۱۰۴۵ نفر هم نتیجۀ کنکورشان شبههدار بود؛ یعنی برخی نتیجۀ کنکورشان با سوابق تحصیلیشان همخوانی نداشت و برخی هم پاسخنامهشان بهطور غیرمتعارفی مشابه یکدیگر بود.
🔹از افرادی که کنکورشان شبههدار بود در ۲۰ مهر، ۴ آذر و ۱۶ دی ۱۴۰۱ در چند درس آزمونِ دوباره گرفته شد و فقط ۱۳۵ نفر نمرۀ قبولی گرفتند و از ادامۀ تحصیلِ بقیه جلوگیری شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ محسنیاژهای: امروز جلسهٔ سران قوا درمورد عفاف و حجاب برگزار میشود!
استقبال رئیس قوه قضائیه از انتقادات و مطالبات جامعه اسلامی در مورد صیانت از فضای اخلاقی جامعه و جلوگیری از هرج و مرج طلبی هنجارشکنان
🔻ما در حوزهٔ مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر لایحهٔ مجلس دراینخصوص باشیم؛ چون ممکن است این مقوله زمانبر باشد.
🔻با همین قوانین موجود میتوان با ناهنجاریهای اجتماعی مقابله کرد. رئیسجمهور هم از این موضوع استقبال کرد و قرار است امروز جلسهای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان مربوط تصمیمگیری کنیم.
♻️ موضع جدید رهبری پیرامون کشفحجاب
رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد #حجاب بیان کردند که همراه پینوشت تحلیلی تقدیم میشود:
🔻۱. مساله کشف حجاب #قطعا_حل_خواهد_شد.
پ.ن: این #مهمترین نکته امیدبخش بیانات امام خامنهای در حوزه فرهنگ و حجاب بود.
🔻۲. کشف حجاب حرام شرعی است
پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست.
🔻۳. کشف حجاب حرام سیاسی است.
سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند.
🔻۴. حجاب، امری قانونی است.
پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیطهای عمومی هستند.
🔻۵. پشت پرده کشف حجاب دستگاههای جاسوسی هستند.
پ.ن:کوتاهی دستگاههای امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست
🔻۶. خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند.
پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای #فرهنگی، #اطلاعرسانی و #امنیتی برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخشهایی از جامعه واقعا ضغیف است.
🔻۷. دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد.
پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قویتر و سریعتر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود.
🔻۸. جزو اولین کارهای امام در هفتههای اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود.
پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند ...
🔰 مهمانی دهها کیلومتری غدیر؛ نشانهای از دیندارترشدن ایرانیان
🔸بررسی نسبت متقابل مناسک جمعی و اجتماعات دینی با دینداری مردم
✍️علیرضا معاف
🔹آیا میتوان گرایش و کشش فزاینده توده های مردم به راهپیمایی اربعین، مهمانی ده کیلومتری غدیر و نمازهای عید فطر و مراسمهای شبهای قدر و مراسم دهه اول محرم را ملاکی بر موفقیت نظام جمهوری اسلامی در افزایش گرایش مردم به دین و دینداری و توسعه ولایت اهل بیت دانست؟ سوال روشن آن است که آیا مردم در ۴۵ سال اخیر دیندارتر شدهاند یا بیدینتر شدهاند؟
🔹جمهوری اسلامی دانسته، خواسته و البته توانسته با توجه به مناسک جمعی و اجتماعات دینی، گرایش مردم به دین را افزایش دهد. مطابق روایات محبت به اهل بیت یک شاخص دینداری است؛ با این ملاک، گرایش مردم به راهپیمایی اربعین و جشن غدیر یکی از مهمترین شاخصها در فهم میزان دینداری مردم است.
🔹إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ»(حجرات:۱۰)؛ مفهوم «اخوّت»، بعنوان یک امر اصیل در جامعه دینی، یک شاخص دینداری است. آیا برای اخوت، تجلی بالاتر از حرکتهای مردمی شیعیان در مواکب مردمی اربعین و غدیر و محرم می توان یافت؟
🔹امام حسین(ع) در ضمن نقدی که از جامعه زمانه خود دارند، شاخص دینی هم ارائه می دهند: «... اَلنَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ»؛ در این منطق، «آمادگیِ جانفشانی برای دین» شاخص است؛ یعنی جامعهای که آمادگی جان فشانی برای دین خدا داشته باشد، جامعه دینی است و از این منظر، ایثار و شهادتطلبی ـ که در زمانه و جامعه ما در رزمندگان و شهدای مدافع حرم تجلی یافته است. شاخص محوری تحقق جامعه دینی است؛ اگر امام حسین(ع) امروز حضور داشتند، شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را ملاک قرار می دادند برای اینکه ثابت کنند جامعه ایرانی یک جامعه دینی است.
🔹با «سنجههای سکولار» نمیتوانیم دینداری جامعه را بسنجیم. روایت سکولار، به «مناسکسازی» اعتراض میکند، درحالیکه اساساً در سنت نبوی، مناسکسازی هم طریقیت و هم موضوعیّت دارد. چرا دینداری را در قالب جامعه شناسیِ مرسوم و سکولار میسنجند درصورتیکه اساساً جمهوری اسلامی تعریفی از تشیع ارائه نموده است که یک وجه سیاسی-اجتماعی مهم دارد که در علوم سکولار از آن عبور شده یا مغفول مانده است.
🔹روایت سکولار، تعبیر «ظاهرگرایی» یا «قشریگرایی» را برای «مناسک» بکار می برد، درحالیکه قرآن کریم تعظیم شعائر دینی را نشانه تقوای قلب می داند. روایت سکولار، تصور می کند جمهوری اسلامی از مناسک دینی نفع میبرد و در مقابل از چهارشنبه سوری هراس دارد. اما واقعاً اینگونه نیست؛ برخی از همان کسانی که در چهارشنبه سوری از روی آتش می پرد، در شب حضرت علی اصغر(ع)، نذری میدهند.
🔹چرا اسکیت سواری دویست دختر و پسر در شیراز مسئله جامعه شناسان میشود و از این اتفاق، ده ها ادعا پیرامون نسل بی دین و نسل ضداسلام و ضد انقلاب و...، بیرون می آید؛ اما جمعیت میلیونی تشییع حاج قاسم، اربعین، غدیر و ... که گرایش واضح ارزشی مردم را نشان میدهد، با «تفسیرهای سکولار» حاشیهرانی می شود؟
🔹برخی افراد دو دهه است که با مشاهده ظواهر برخی جوانان، جوانان را دین گریز و معنویت ستیز و قرآن پرهیز تلقی می کنند؛ اما در هر رویداد بزرگی نظیر راهپیمایی اربعین یا مهمانی میلیونی غدیر تحلیلهای سکولارها به هم می ریزد.
🔹شاخص های دینداری مردم باید از متون دینی استخراج شود و این زوایه دید متفاوت، از تحلیل اندیشه دینی یا نظریههای معرفت دینی برمی خیزد و سطح و نوع دینداری در رویکرد درون دینی طبعاً با ملاکهای متفاوتی ارزیابی می شود.