eitaa logo
🇮🇷خادمان شهدا سربازان ولایت🇮🇷
171 دنبال‌کننده
74.4هزار عکس
66.3هزار ویدیو
448 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 حاشیه مهم‌تر از متن   جــام جهــانی قطر فرصتی برای معرفی اسلام و نمایش همبستگی  با ملت مظلوم فلسطین
🖌   🔹 جنایت هولناک لاهیجان را چه کسانی و چگونه رقم زدند؟   🔸 آشوب‌های زورکی و مصنوعی، عمر طولانی ندارند، اگرچه شروعی پُرسروصدا داشته باشند. در این میان اگر با استفاده از «جادوی رسانه» و «حقه‌های شیطانی» و صدالبته «جنایت‌های قرون وسطایی» چنین آشوب‌هایی را «گسترده و بزرگ» و «جدی» جا بزنند هم، طول عمرشان مفتضحانه تمام می‌شود که دیدیم تمام شد. دیروز آشوب‌سازان لندن و تل‌آویو‌نشین و آن اقلیت کم‌هوش داخلی‌شان سیلی سختی از مردم باهوش ایران خوردند و مفتضح شدند! حالا شاید بشود در چنین فضایی این تاریخ دوونیم ماهه را تورقی زد و به دور از هیاهوهای سیاسی، به تحلیل برخی تحولات آن نشست. می‌خواهیم، قطعه‌ای از این تاریخ کوتاه را برداشته، با استفاده از نظریات و ایده‌هایی در مبحث «جامعه‌شناسی خشونت» و «جرم»، آن را- نه خیلی عمیق- که در حد یک مقاله ژورنالیستی، تبیین کنیم: 12 آبان 1401 جنایت تکان‌دهنده در شهرستان لاهیجان! جامعه هدف‌مان از کل این تکه از تاریخ، 17 نوجوان است! 17 یا 18 نفر که غالبا نوجوانان 16 و 17 ساله‌اند، به همراه یک خانم معلم  وارد خانه یک مامور پلیس شده، او را جلوی زن و فرزندنش، به شکل وحشیانه‌ای سلاخی می‌کنند. خواندن جزئیات این جنایت آن‌قدر تکان‌دهنده است که دود از کله آدم بلند می‌کند. در بین قاتلان، چند دختر و پسر هستند که وقتی در حال توضیح حادثه‌اند، به اقتضای سن کمی که دارند، به خوبی نشان می‌دهند، نه تحلیلی از سیاست دارند، نه از اقتصاد و فرهنگ چیز زیادی می‌فهمند و در عمر کوتاه‌شان چه‌بسا حتی یک مرغ را هم نکشته باشند. در و دیوار خانه آن شهید امنیت اما چنان مملو از خون شده که یادآور جنایات داعش است و بیش از هر چیز میزان بالای قساوت را نشان می‌دهد.   ادامه
📌   🔹 هراس مقام اطلاعاتی اسرائیل از تشدید بحران امنیتی    🔸 افسر عالی‌رتبه ضداطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید اعتراضات و درگیری و خشونت‌های کرانه باختری نه تنها کاهش، بلکه افزایش خواهد داشت. به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، سرتیپ «آمیت سعر» (رئیس‌دایره تحقیقی ضداطلاعات ارتش اسرائیل) گفت تصور می‌کنم روند خشونت در کرانه باختری در سال آینده، تنها رو به افزایش خواهد داشت. وی گفت: بنیان‌هایی که به اسرائیل امکان مدیریت آشوب را می‌داد، با خشم روزافزون نسل جوان فلسطینیان متزلزل شده است. سرتیپ آمیت سعر گفت: پس از ایران، سیر صعودی خشونت در کرانه باختری، بزرگ‌ترین چالش اسرائیل در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.  سعر که در کنفرانس اتاق فکر نظامی «گزیت» سخنرانی می‌کرد، افزود: شاید مردم بگویند هیچ چیز فرقی نکرد و تروریسم فصلی است، هر چند سال یک‌بار موج برمی‌دارد، بعد آرام می‌شود و باز برمی‌گردد. کسانی در نهادهای امنیتی هستند که چنین باور دارند، اما من نظر دیگری دارم. من فکر می‌کنم ما می‌بایست آنچه در ماهای اخیر شاهد بوده‌ایم را بررسی کنیم، نه بر محور شمار حمله‌ها، بلکه براساس علل و انگیزه‌ها. ما شاهد تزلزل بنیان‌هایی هستیم که به ما امکان مدیریت وضعیت را می‌داد. بنیان‌هایی بودند که در طول سال‌ها به ما امکان می‌دادند درگیری‌ها را با هزینه نسبتاً ‌اندک مدیریت کنیم اما در سالی که گذشت، و در سال ۲۰۲۳، آن بنیان‌ها و امکانات متزلزل خواهند بود.   ادامه مطلب👇
📎🔹  در مصاحبه با فارس  شریعتمداری: آقای خاتمی! مالک اشتر دیگر از میدان باز نمی‌گردد   🔸مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به بیانیه اخیر محمد خاتمی، گفت: آقای خاتمی! مالک اشتر دیگر از میدان بازنمی‌گردد. حسین شریعتمداری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره بیانیه اخیر خاتمی و اینکه آیا بیانیه را دیده‌اید؟ گفت: این بیانیه بعد از اعتراف آشکار دشمنان بیرونی به شکست آشوب‌های اخیر نوشته شده است. متن بیانیه را بخوانید و با مواضع رسماً اعلام شده آمریکا و انگلیس و اسرائیل در حمایت از آشوب‌ها مقایسه کنید! کمترین تفاوتی با یکدیگر ندارند! مدیرمسئول کیهان در ادامه به متن بیانیه خاتمی اشاره کرد و گفت: آقای خاتمی می‌نویسد: «جامعه با شعار زیبای زن زندگی آزادی حرکت خود را به سوی آینده بهتر نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه فرهیختگان، استادان، نخبگان و دانشجویان را در اصل حرکت حاضر می‌بینیم»! شریعتمداری افزود: آیا از آقای خاتمی به‌عنوان یک روحانی، تعجب‌آور نیست که ترویج فرهنگ برهنگی، حمله وحشیانه آشوبگران به خانم‌های محجبه و کشیدن چادر و روسری از سر آنها را اقدامی «زیبا»! و «حرکت به سوی آینده‌ای بهتر»! معرفی می‌کند؟! مدیرمسئول کیهان ابراز داشت: این جمله را از متن بیانیه ‌ایشان نقل می‌کنم. شرم‌آور نیست؟! شریعتمداری به بخش دیگری از بیانیه خاتمی اشاره کرد که نوشته است: «به مسئولان توصیه می‌کنم که این حضور را قدر بدانند و به‌جای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را به درستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند» و ادامه داد: می‌بینید که به مسئولان توصیه می‌کند حضور آشوبگران را قدر بدانند!    ادامه مطلب👇
📎🔹  با 187 رأی موافق «بذرپاش» وزیر راه و شهر‌سازی شد   🔸جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف در حالی آغاز شد که بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه راه و شهر‌سازی مهم‌ترین دستورکار آن بود. محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه‌الزهرا(س) را به ملت شریف ایران و عموم محبان ایشان در سراسر جهان اسلام تسلیت و تعزیت می‌گویم. وی در ادامه، روز دانشجو را به تمام دانشجویان و علم پژوهان سراسر کشور تبریک و تهنیت گفت و یادآور شد: یاد و خاطره شهدای شجاع این روز شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا را گرامی می‌دارم. یوم‌الله 16 آذر نماد استقلال‌طلبی، مبارزه با سلطه استعمار، دخالت خارجی و نشان شکست و رسوایی کودتاچیان آمریکایی در برابر ملت آگاه ایران است. قالیباف خاطرنشان کرد: خون سرخ این شهدا و تمامی پویندگان راه آزادی و استقلال ایران لکه ننگ ابدی بر پیشانی دولت کودتاچی آمریکا و رژیم دست نشانده آنها و تمامی افراد خائنی است که منافع استعماری دولت‌های خارجی را به منافع ملت و کشور خود ترجیح می‌دهند و ایران را ویرانه‌ای در چنگال و زیر یوغ کودتاچیان آمریکایی و انگلیسی می‌خواستند و می‌خواهند. رای اعتماد مجلس به بذرپاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهر‌سازی رای اعتماد دادند و با 187 رای موافق، 64 رای مخالف و 7 رای ممتنع و 5 رای باطله از مجموع 263 نفر حاضر در جلسه، نمایندگان مجلس مهرداد بذرپاش را به‌عنوان وزیر راه و شهر‌سازی انتخاب کردند. ادامه
📎🔹  پاسخ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی به ادعای کذب مجله «لنست»   🔸 رئیس‌فرهنگستان علوم پزشکی به ادعای کذب مجله علمی «لنست» که با توهین به جامعه پزشکی ایران مطالبی کذب درخصوص برخی اتفاقات اخیر در ایران در آخرین نشریه خود منتشر کرده است، پاسخ داد. به گزارش کیهان، سید علیرضا مرندی، رئیس‌فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به درج مطالب کذب درباره پزشکان و نظام ارائه خدمات سلامت در مجله علمی لنست ابراز تاسف کرد. مرندی در نامه‌ای به پروفسور ریچارد هورتون سردبیر مجله پزشکی لنست نوشت:  « احتراما عطف به گزارش مجله لنست با عنوان «Iranian medics at the forefront of protests» [پزشکان ایرانی در خط مقدم اعتراضات] از درج مطالبی سراسر کذب درباره جمهوری اسلامی ایران علی‌الخصوص پزشکان و نظام ارائه خدمات سلامت در مجله‌ای که به عنوان یک مجله وزین علمی شناخته شده است بسیار متاسفیم. از همه تاسف بارتر آنکه تمام مطالب سراسر کذب را از قول منابعی نقل کرده‌اید که سوابق دشمنی و جاسوسی در کشور ما را دارند. اگر قرار بود مطالب مذکور در آن مقاله بر پایه علمی باشد لااقل از منابع دیگر که با مردم و کشور ما دشمنی نداشته باشند نیز نقل قول می‌شد. فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران که متشکل از دانشمندان فرهیخته و اساتید شاخص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، مطالب مندرج در آن مقاله را اهانت به جامعه خدوم ارائه‌کنندگان مراقبت‌ها و خدمات سلامت و علی‌الخصوص پزشکان که خدمات کم نظیر خود را به مردم در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و نیز تحت شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی حامی او در همه‌گیری کووید 19 با صداقت نشان داده‌اند می‌داند و از آن مجله انتظار دارد مطالب کذب درج شده در آن مقاله را در اسرع وقت اصلاح کند.   ادامه مطلب👇
📎🔹  شهادت سرباز وظیفه مرزبانی زابل در درگیری با اشرار مسلح   🔸فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: یک مرزبان هنگ مرزی زابل ظهر دیروز چهارشنبه در درگیری مسلحانه مرزداران با اشرار مسلح در مرزهای شمالی استان به شهادت رسید. سردار محمد ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرباز وظیفه شهید «معین قدمیاری» حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با اشرار در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران به فیض عظمای شهادت نائل آمد. وی افزود: این شهید والامقام مجرد و ساکن شهر مقدس مشهد بود.   ادامه مطلب👇
🌍   🔹 گزارش خبری کیهان افزایش 3 برابری حمله به صهیونیست‌ها در کرانه باختری   🔸 سرويس خارجي- همزمان با آشفتگي سياسي در تل آويو، گروه‌هاي مقاومت فلسطين مواضع هماهنگي را عليه اشغالگران در كرانه باختري دنبال مي كنند و منابع عبري زبان نيز اعلام كرده‌اند كه حجم عمليات عليه ارتش و نظاميان تل‌آويو سه برابر شده است. در شرايطي كه وضعيت تشكيل كابينه سياسي در تل آويو همچنان نامشخص است و سياسيون تل آويو بر سر تقسيم قدرت به جان هم افتاده‌اند، نيروهاي مقاومت فلسطيني در كرانه باختري به عمليات‌هاي خود عليه اشغالگران ادامه مي‌دهند. طي يك هفته گذشته، مناطق فلسطيني شاهد حداقل 22 عمليات عليه نظاميان و نيروهاي ارتش متجاوز اسرائيل بوده است و منابع صهيونيستي نيز به افزايش عمليات‌ها در كرانه باختري اذعان دارند. صهيونيست‌ها از اين مسئله آگاهند كه شهروندان فلسطيني تصميمي براي عقب نشيني در برابر نظاميان و ارتش تل آويو ندارند. روز چهارشنبه نيز واحد ضد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل موسوم به «آمان» از افزایش سه برابری درگیری فلسطینیان با نیروهای این رژیم و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن خبر داد و گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس کنترل خود بر این منطقه را از دست داده و فاقد مشروعیت است. «عمیت ساعر» رئیس‌بخش پژوهش واحد ضد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل با هشدار نسبت به اوضاع کرانه باختری و بی‌ثباتی در آن منطقه در يك کنفرانس امنیتی تاکید کرد که با گذر زمان ثبات امنیتی از بین می‌رود و یک ضعف آشکار در این مسئله وجود دارد و دیگر قدرت مدیریت درگیری در كرانه باختري از بین رفته است. ساعر با اشاره به گسترش مجموعه‌های مبارز فلسطینی از جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس و حتی خود جنبش فتح گفت: «ظهور این مجموعه‌ها منجر به سه برابر شدن درگیری‌ها نسبت به دو سال گذشته در کرانه باختری شده است.»   ادامه
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️جنگ ترکیبی غرب علیه ایران؛ حوزه‌های تهدید کدام است؟ (بخش سوم) 🔸شناخت چیستی، ابعاد، شیوه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی نخستین گام در بازشناسی تهدیدهای بالقوه و بالفعل در این زمینه و چاره‌اندیشی برای مقابله با آنهاست. به عنوان کشوری موثر و جریان‌ساز در منطقه خاورمیانه و در عرصه بین‌المللی، همواره از ناحیه و هم‌پیمانان آن در معرض انبوهی از تهدیدها قرار دارد؛ که در چارچوب جنگ‌های هیبریدی یا جنگ‌های ترکیبی می‌گنجد. 💠جنگ ترکیبی و ابعاد آن (۲) 🔹 به راهبرد نظامی پیچیده‌ای اطلاق می‌شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. جنگ اقتصادی، حمله سایبری، جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی، جنگ‌های نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی و دیپلماسی، به عنوان هشت مولفه جنگ ترکیبی معرفی شده است. برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفه‌های آن می‌پردازیم. هر یک از این جنگ‌ها خود ابزارها و شیوه‌های متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافته‌اند. 5⃣نیروهای ویژه گروهی از نیروهای مسلح هستند که آموزش‌های سختی می‌بینند و در عملیات‌ با ریسک بالا شرکت می‌کنند. عملیات مخفیانه، جنگ‌های نامتعارف، عملیات جاسوسی، بازداشت یا کشتن افراد مهم و... از طریق نیروهای ویژه و حرفه‌ای در کشور هدف انجام می‌شود. 6⃣حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی هم از دیگر ابزارهایی است که در جنگ‌های هیبریدی با موج‌سواری روی نارضایتی‌های داخلی و حمایت از آن با هدف تضعیف اقتدار و اضمحلال نیروی طرف مقابل به کارگرفته می‌شود. 7⃣جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی هم بخشی از جنگ هیبریدی است. جنگ نظامی نه تنها در نقطه مقابل جنگ هیبریدی قرار ندارد، بلکه بخشی از آن محسوب می‌شود، به این معنی که ممکن است همزمان از نیروهای کلاسیک نظامی برای پوشش بخشی از ابعاد چند وجهی جنگ ترکیبی به ویژه در حوزه سخت آن استفاده شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام بخصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند 8⃣دیپلماسی به عنوان مکانیسمی برای اعمال قدرت نرم در عرصه عمل بخشی دیگر از جنگ هیبریدی است. دیپلماسی یعنی توانایی حضور در جوامع خارجی و اثرگذاری بر اذهان مردم از طریق بهره‌مندی از روش‌های ارتباط جمعی به گونه‌ای که دولت‌ها و ملت‌های دیگر تمایل مثبتی نسبت به کشور به کاربرنده دیپلماسی عمومی در ذهن خود احساس کنند و رفتار خود را بر این اساس سمت و سو دهند. ... منبع؛ ایرنا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️علامه ابن شهر آشوب درباره شخصيت حضرت فاطمه (س) چه می گويد؟ 🔹علامه خيبر ابن شهر آشوب [۱] گويد: آن كس كه گفتارش راست، احوالش با بركت، كردارش پاك و آراسته به عدالت، خشنود در گفتار، پسنديده در راهنمایى، با دلسوزى و مهربانى گوياى حديث، آزاد زن بخاطر انفاق، بانوى زنان در صدقه دادن، خويشتندار در همه جا و بريده از همگان براى هميشه، درخشان بر اثر احسان و در پوشش بسان مريم كبرى و رازش پنهان و به نيكى از ديگران جدا، شهودش تابناك و پرستشش آسمانى، در پارسایى بى اعتنا به همه چيز، در زايمان پاك، در پارساى برگزيده، پرستش گر خشنود، خشنود از پروردگار و مورد پسند او، شب زنده دار گرامى، نيايش گر پاكدامن، بانوى بانوان، محبوب حبيب خدا و برگزيده خداى رحمان، دختر بهترين رسولان و نور چشم سرور همه آفريدگان، رشته پيوند بين زنان جهانيان، 🔹دادخواه پيشگاه عرش در روز جزاء، ميوه نبوت، مادر امامان، شكوفه دل، شفيع امت، زهراء گرامى، سپيد روى شكوهمند، مورد احترام در زير گنبد كبود، حوريه انسان نما، بتول عذراء، ششمين نفر از زنان بزرگ. وارث سرور پيامبران، همسر سرور اوصياء، فاطمه الزهراء، صديقه كبرى، آسايش جان حضرت مصطفى، درد آشناى بى فرياد و ناله، دارنده درخت طوبى آن كس كه در شان او و همسر و فرزندانش سوره «هل اتى»نازل گشته است، دختر پيامبر، همدم وى، مادر سبطين، جده امامان، بانوى زنان دنيا و آخرت، همسر مرتضى، مادر مجتبى، دختر مصطفى، بزرگ بانوى ناشناخته گرامى، زن ستمديده شهيده، بانویى خردمند، همتاى مريم، بر كنار از هر بدى، نشان دار هر خوبى، آن كس كه وصفش در انجيل آمده و به نيكى و بزرگى از او ياد گشته، گوهر تابناك و ستايشگرش خداى جليل كه به فرمان پروردگار، خطبه عقدش با مرتضى را جبرئيل قرائت كرد. [۲] پی نوشت: [۱] محمد بن علی بن شهر آشوب سَرَوی مازندرانی (۴۸۸ق - ۵۸۸ق) معروف به ابن شهر آشوب، فقیه، مفسّر و محدّث شیعه در قرن ششم هجری قمری و نویسنده کتاب‌هایی همچون مناقب آل ابی طالب و معالم العلماء. [ویکی شيعه] [۲] مناقب، ابن شهر آشوب، ج ۳، ص ۳۵۷-۳۵۸ 📕فاطمه زهرا (س) شادمانی دل پیامبر (ص)، احمد رحمانی همدانی، ترجمه: سیّد حسن افتخار زاده، دفتر تحقیقات و انتشارات بدر، قم، چ سوّم، ص ۵۹-۶۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️کارکردهای روان شناختی حجاب و عفاف از دیدگاه اسلام (بخش دوم) 🔸 به عنوان یک فرهنگ، روش و منش، آدمی را تبیین می کند، و به او چگونه بودن، و چگونگی سبک زندگی را آموزش می دهد. اساساً هر جامعه دارای فرهنگی مشخص است و در پی اهدافی از پیش تعیین شده؛ فرهنگی که فطرت‌ پاک‌ آدمی به جوامع بشری عرضه میکند است، و هدف آن توانمند شدن افراد در مدیریت غریزه جنسی می باشد، تا از این طریق بسیاری از استعدادهای علمی، هنری، معرفتی، مدیریتی و... شکوفا شود، و دستیابی به زندگی سالم، پاک، توأم با آرامش و رسیدن به کمالات انسانی و الهی و نیکبختی در دو جهان محقق گردد. از نظر قرآن کریم و روایات اسلامی تاثیر فروانی در سلامت‌ روانی‌ زنان دارد از جمله می توان به اثرات زیر اشاره کرد؛ 2⃣ارزشمند شدن 🔹یکی دیگر از ثمرات برای ، گرانبهاتر شدن او برای شوهر، و در نتیجه به وجود آمدن عشق است، که از لذّت بخش ترین عواطف انسانی است. نیاز به دوست داشتن و محبوب دیگران واقع شدن، همچنان که «مزلو» روانشناس غربی، در سلسله مراتب خود به آن اشاره کرده، یکی از نیازهای مهم هر انسان است. میزان این نیاز در زنان بیش از مردان است؛ زیرا موجودیت روانی و شخصیتی زن، به این است که مورد توجّه و محبت دیگران، به ویژه نزدیکانش مثل پدر، مادر، شوهر و فرزندان واقع شود، به طوری که اگر این جایگاه را نداشته باشد، امید خود را در زندگی از دست می دهد؛ به عبارت دیگر، شکست در عشق، شکست در همه چیز اوست. 🔹در مقابل، اگر مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرند، و یا تحقیر شوند، بیش از دیگران در معرض ناراحتی ها و مشکلات روانی قرار می گیرند و سلامت روانی خود را از دست می دهند. آنان زمانی می توانند این نیاز را در خود تأمین کنند، که ارزش واقعی خود را به عنوان یک انسان از دست ندهند. مسئله مهم این است که از چه راهی می تواند ارزش واقعی خود را حفظ کند؟ و سایر ادیان الهی بهترین عامل حفظ ارزش زن را می دانند. بی تردید حجاب و خودداری های ظریفانه زن، او را در نظر مردش محبوب می کند و همسر را آماده فداکاری و جانفشانی برای او می کند. در واقع نقش مهم برای زن حفظ جایگاه معشوقیت اوست. ...   نویسنده: پروین نظریان منبع: وبسایت راسخون
⭕️ نماز - امر به نماز 🔹همه همّت گماریم که را در جایگاه شایسته‌ خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم. بیانات مقام معظم رهبری ۹۵/۹/۱۷ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ توبه نمی‌کنیم چون خود را بد نمی‌دانیم! 🔹 که اتفاق می‌افتد، نتیجه کارهای ماست که بر سر ما می‌آید: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ؛ هر مصیبتی به شما می‌رسد، به‌ واسطه شماست». [شوری، ۳۰] آیا نباید به فکر باشیم و از گذشته که باعث این همه بلاها و مصیبت‌ها شده است، کنیم؟ ولی ما توبه نمی‌کنیم، چون کارهای خود را بد نمی‌دانیم، و به خود و کارهای خود خوش بین هستیم! 🔹آیا در این حوادث و گرفتاری‌ها که از هزار سال پیش به ما خبر داده‌اند، نباید شرح صدر پیدا کنیم و همان‌طور که دستور داده‌اند باشیم؟! که فرموده‌اند: «تَمسکوا بِالأَمْرِ الأولِ؛ به دستور اول تمسک بجویید [و عمل کنید]». [۱] یعنی اینکه به یقینیات اعتقاد داشته باشیم و به واضحات و ضروریات دینی عمل کنیم، و در موارد شک و تردید احتیاط نماییم، و نیز در مثل این زمانه که اهل ایمان به بلاهای فراوان مبتلا هستند، چنان‌که دستور داده‌اند، دعای فرج را زیاد بخوانیم. پی نوشت؛ [۱] بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۳۳ 📕در محضر بهجت، ج ۲، ص ۱۳۹ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️تحول همه جانبه 🔹این تحول که در ایران پیدا شد، تحول همه جانبه، تحول فکری، تحول روحی، تحولهای دیگر، اینها اعجاز بود که خدای تبارک و تعالی نصیب شما ملت کرد. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۴/۱۲ منبع: سایت جامع امام خمینی
⭕️منزلت و امور اختصاصی حضرت زهرا (س) 🔹با اینکه روایات (س) کمتر از بقیه معصومین علیهم‌السلام است، ولی فاطمه زهرا (س) صاحب مُصحَف است. همان روایات کم که از ایشان رسیده، بسیار پراهمیت است. از جمله در روایت است که زنی به خدمت آن حضرت آمد و مسئله پرسید و از مزاحمتی که به ایشان داده بود عذر خواست. حضرت فرمود: «اجر و پاداش معلم، مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونی طلا به دست آورد». 🔹کارهایی که ایشان نموده و یا دستور داده انجام شود نیز عجیب است، از جمله وصیت آن حضرت به اینکه علی (ع) او را از روی پیراهن غسل بدهد، و شبانه دفن کند، و افراد مشخص در تشییع جنازه او حاضر نشوند، و نیز دستور ساختن تابوت تا به هیچ‌وجه بدنش معلوم نشود، و نیز درست‌کردن تسبیح سی‌وچهار، یا صد دانه‌ای، تا در حال اشتغال به کارهای خانه، به راحتی ذکر بگوید، همچنین مثل شیر، جواب ابی‌بکر را داد که: «أَتَرِثُ أَباک وَ لا أَرِثُ أَبی؟ أَینَ أَنْتَ مِنْ قَوْلِهِ تَعالی«وَ وَرِثَ سُلَیمَـانُ دَاوُودَ»؛ آیا تو از پدرت ارث می‌بری و من نمی‌برم؟ پس معنای این آیه شریفه که «سلیمان (ع) از داوود (ع) ارث برد»، چه می‌شود؟!». 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۱۲۵ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا