🏴🏴🏴🏴🏴🏴
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠
🍀 كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ
( ص ، 29)
🍀 (اين) كتاب مباركى است كه به سوى تو فرو فرستاديم تا در آيات آن تدبّر كنند و خردمندان پند گيرند.
🍃🍃🍃🍃🍃
✴️ «مبارك» به چيزى گفته مى شود كه فايده و خير آن، رشد و فزونىِ زياد و ثابت داشته باشد.
❇️ قرآن از منبع مبارك است.
💎«تبارك الّذى»
❇️ در شب مبارك نازل شده است.
💎 «فى ليلة مباركه»
❇️ در مكان مبارك نازل شده
💎 «ببكة مباركا»
❇️ و خودش نيز مبارك است.
💎 «كتاب... مبارك»
✴️ سيماى قرآن در اين آيه ترسيم شده است: 🔻🔻🔻
‼️ الف) متن آن نوشته شده است. «كتاب»
‼️ ب) از سرچشمه ى وحى و علم بى نهايت الهى است. «انزلناه»
‼️ ج) گيرنده ى آن شخص معصوم است. «اليك»
‼️ د) محتوايش پر بركت است. «مبارك»
‼️ه) هدف از نزول، تدبّر در آن است. «ليدّبروا»
‼️ و) علم و آگاهى به نكات و معارف آن، مقدّمه ى حركت معنوى و قرب به خداست. «ليتذكّر»
‼️ ز) كسانى اين توفيق را خواهند داشت كه خردمند باشند. «اولواالالباب»
✴️ اهمّيت قرآن و تدّبر در آن
✳️ كسى كه در آيات قرآن تدبّر نكند سزاوار تحقير الهى است.
🔸 «أفلا يتدبّرون القرآن ام على قلوب اقفالها»(۱)
✳️ عالم ربانى كسى است كه سروكارش با تحصيل و تدريس قرآن باشد.
🔸«... كونوا ربانيين بما كنتم تعلمون الكتاب و بما كنتم تدرسون»(۲)
✳️ كتاب آسمانى را بايد با جدّيت گرفت.
🔸«خذ الكتاب بقوّة»(۳)
✳️ كسانى كه قرآن را مهجور كردند، در قيامت مورد شكايت پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله قرار مى گيرند.
🔸«و قال الرسول يا ربّ ان قومى اتخذوا هذا القرآن مهجورا»(۴)
✳️ امام سجّاد عليه السلام فرمود: اگر قرآن داشته باشم و تنها باشم احساس غربت نمى كنم.
🔸«لو مات من بين المشرق و المغرب لما استوحشت بعد ان يكون القرآن معى»(۵)
✳️ حضرت على عليه السلام فرمود: قرآن دريايى است كه هيچ كس به قعر آن نمى رسد.
🔸 «بحراً لا يدرك قعره»(۶)
✳️ امام خمينى قدس سره به شدّت تأسّف مى خورد كه چرا تمام عمر خود را صرف تدّبر در قرآن نكرده است،(۷) همان گونه كه مرحوم ملاّصدرا در تفسير سوره ى واقعه اين تأسّف را دارد.
🔹🔹🔹🔹
۱) محمّد، 24 .
۲) آل عمران، 79 .
۳) مريم، 12.
۴) فرقان، 30.
۵) كافى، ج 2، ص 602.
۶) نهج البلاغه، خطبه 198.
۷) صحيفه نور، ج 20، ص 20.
🍃🍃🍃🍃🍃
💎 قرآن، مبارك است.
🔸(تلاوت، تدّبر، تاريخ، استدلال، داستان، الگوهاى، معارف، اخبار غيبى، تشبيهات، اوامر و نواهى آن، همه و همه پر از راز و رمز است).
🍀 «كتاب... مبارك»
💎 گرچه قرآن، مبارك است، امّا براى تدبّر است، نه فقط تبرّك جستن به ظاهر آن.
🔸(براى حفظ منزل، مسافر و عروس از خطرات)
🍀 «كتاب... مبارك ليدبّروا»
💎 تدّبر در قرآن مقدّمه ى تذكّر است وگرنه چه بسا انسان اسرار و لطايف علمى قرآن را درك كند ولى مايه ى غرورش شود.
🍀 «يدّبّروا - يتذكّر»
💎 تدّبر بايد در همه ى آيات قرآن باشد نه تنها در آيات الاحكام.
🍀 «ليدّبروا آياته»
💎 شرط تدبّر و بهره گيرى و پندپذيرى، عقل و خرد است.
🍀 «ليدّبروا... و ليتذكّر اولواالالباب»
💎 كسانى كه از قرآن متذكّر نمى شوند، بى خردند.
🍀 «ليتذكّر اولواالالباب»
💎 قرآن، مطابق عقل و خرد است، لذا اهل خرد با تدبّر در آن به احكام و رموزش پى مى برند.
🍀 «ليتذكّر اولوا الالباب»
🔸(در قرآن، امرى مخالف عقل يافت نمى شود)
💎 معارف قرآن پايان ناپذير است. اين كه به همه دستور تدبّر مى دهد نشان آن است كه هر كس تدبّر كند به نكته ى تازه اى مى رسد و اگر علما و دانشمندان گذشته همه ى اسرار قرآن را فهميده باشند، تدّبر ما لغو است.
🍀 «ليدبّروا آياته»
🍃🍃🍃🍃🍃
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
ziyarat-ashura-011.mp3
12.64M
قرائت زیارت عــاشـورا با نوای حاج میثم مطیعی ؛
هدیه میکنیــم به امام زمــان ارواحنافداه🌷
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
*متن کامل زیارت عاشورا بدون ترجمه*
«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، وَابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ،
یا اَباعَبْدِاللهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلى جَمیعِ اَهْلِ الاِْسْلامِ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ، عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَمِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِیآئِهِم،
یا اَباعَبْدِاللهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ، وَلَعَنَ اللهُ آلَ زِیاد وَآلَ مَرْوانَ، وَلَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَاَلْجَمَتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى، لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَاَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمام مَنْصُور مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ،
یا اَبا عَبْدِاللهِ، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللهِ وَاِلى رَسُولِهِ، وَاِلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَاِلى فاطِمَةَ، وَاِلَى الْحَسَنِ وَاِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَجَرى فى ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ، وَعلى اَشْیاعِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللهِ وَاِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ، ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکُمْ وَالنّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَوَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْئَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیآئِکُمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ، وَاَسْئَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَاللهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمام هُدىً ظاهِر ناطِق بِالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَاَسْئَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ، مُصیبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الاِْسْلامِ، وَفى جَمیعِ السَّمواتِ وَالاَْرْضِ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ،
اَللّـهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ، وَابْنُ آکِلَةِ الاَْکبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، فى کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، اَللّـهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْیانَ وَمُعوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ، اَللّـهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَالْعَذابَ، اَللّـهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَفى مَوْقِفى هذا وَاَیّامِ حَیاتى، بِالْبَرآئَةِ مِنْهُمْ وَاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ اَلسَّلامُ *
سپس صد مرتبه مى گویى: اَللّهُمَّ ا
لْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلى ذلِکَ، اَللّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً *
آنگاه صد مرتبه مى گویى: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ *
سپس مى گویى: اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ *
آنگاه به سجده مى روى و مى گویى: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَالشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى،اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ».
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۴)👇
https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
Salame Man Be Hossein ~ Music-Fa.Com_۲۰۲۱_۰۸_۲۹_۰۸_۳۱_۱۰_۴۸۵.mp3
15.85M
﷽؛
سلام من به حُسیـــــنُ
به کربلای حسیـــــن......
#محرم
@khademineAmiralmomenin
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 ختم نهج البلاغه در ۲۴۰ روز
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه و مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔷 سهم روز سی و هفتم
📚 نهج البلاغه حکمت ۳۲۸ تا ۳۳۹
📔 صحیفه سجادیه دعای دوازدهم بند ۷
🌸 هر روز نهج البلاغه صحیفه سجادیه به همراه صوت و متن و شرح آنها در گروه بارگذاری می شود.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است.
🌷افرادی که جدیداً عضو گروه شدند می توانند با عضویت در کانال خادمین در ایتا، صوت و متن حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صوت و متن و شرح صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
خادمین امیرالمومنین(ع)(۱)👇
https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa
خادمین امیرالمومنین(ع)(۲) 👇
https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga
خادمین امیرالمومنین(ع)(۳) 👇
https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT
خادمین امیرالمومنین(ع)(۴)👇
https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g
خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌷 نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
👇👇👇👇👇👇👇
مرحله دوم از حکمت ۳۲۸ تا ۳۳۹.m4a
5.56M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز سی و هفتم
📚 حکمت ۳۲۸ تا ۳۳۹
🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز سی و هفتم
📚 حکمت ۳۲۸ تا ۳۳۹
📔 حکمت ۳۲۸ :
💠 همانا خدای سبحان روزی فقراء را در اموال سرمايه داران قرار داده است، پس فقيری گرسنه نمی ماند جز به كاميابی توانگران، و خداوند از آنان نسبت به گرسنگی گرسنگان خواهد پرسيد.
🌹حکمت ۳۲۹ :
💠 بی نيازی از عذرخواهی، گرامی تر از عذر راستين است.
🌹 حکمت ۳۳۰ :
💠 كمترين حق خدا بر عهده شما اينكه از نعمت های الهی در گناهان ياری نگيريد.
🌸 حکمت ۳۳۱ :
💠 خدای سبحان طاعت را غنيمت زيركان قرار داد آنگاه كه مردم ناتوان كوتاهی كنند.
🌸 حکمت ۳۳۲ :
💠 حاكم اسلامی، پاسبان خدا در زمين اوست.
🌸 حکمت ۳۳۳ :
💠 (در توصيف مومن فرمود:) شادی مومن در چهره او، و اندوه وی در دلش پنهان است، سينه اش از هر چيزی فراخ تر، و نفس او از هر چيزی خوارتر است، برتری جویی را زشت، و رياكاری را دشمن می شمارد، اندوه او طولانی، و همت او بلند است، سكوتش فراوان، و وقت او با كار پر است، شكرگزار و شكيبا و ژرف انديش است، از كسی درخواست ندارد و نرم خو و فروتن است، نفس او از سنگ خارا سخت تر اما در دينداری از بنده خوارتر است.
🌸 حکمت ۳۳۴ :
💠 اگر بنده خدا اجل و پايان كارش را می ديد، با آرزو و فريب آن دشمنی می ورزيد.
🌸 حکمت ۳۳۵ :
💠 برای هر كسی در مال او دو شريك است: وارث، و حوادث.
🌸 حکمت ۳۳۶ :
💠 كسی كه چيزی از او خواسته اند تا وعده نداده آزاد است.
🌸 حکمت ۳۳۷ :
💠 دعوت كننده بی عمل، چون تيرانداز بدون كمان است.
🌸 حکمت ۳۳۸ :
💠 علم دو گونه است: علم فطری و علم اكتسابی، علم اكتسابی؛ اگر هماهنگ با علم فطری نباشد سودمند نخواهد بود.
🌸 حکمت ۳۳۹ :
💠 استواری رای با كسی است كه قدرت و دارایی دارد، با روی آوردن قدرت روی آورد، و با پشت كردن آن روی برتابد.
🌸🌷🍃🥀🍃🌷🌸
صحیفه سجادیه نیایش دوازدهم بند ۷.m4a
4.86M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸سهم روز بیست و هفتم
🤲 دعای دوازدهم بند ۷
🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
❇️ سهم روز بیست و هفتم
🤲 دعای دوازدهم بند ۷
7⃣ سُبْحَانَكَ، لَا أَيْأَسُ مِنْكَ وَ قَدْ فَتحْتَ لِي بَابَ التَّوْبَةِ إِلَيْكَ، بَلْ أَقُولُ مَقَالَ الْعَبْدِ الذَّلِيلِ الظَّالِمِ لِنَفْسِهِ الْمُسْتَخِفِّ بِحُرْمَةِ رَبِّهِ الَّذِي عَظُمَتْ ذُنُوبُهُ فَجَلَّتْ، وَ أَدْبَرَتْ أَيَّامُهُ فَوَلَّتْ حَتَّى إِذَا رَأَى مُدَّةَ الْعَمَلِ قَدِ انْقَضَتْ وَ غَايَةَ الْعُمُرِ قَدِ انْتَهَتْ، وَ أَيْقَنَ أَنَّهُ لَا مَحِيصَ لَهُ مِنْكَ، وَ لَا مَهْرَبَ لَهُ عَنْكَ، تَلَقَّاكَ بِالْإِنَابَةِ، وَ أَخْلَصَ لَكَ التَّوْبَةَ، فَقَامَ إِلَيْكَ بِقَلْبٍ طَاهِرٍ نَقِيٍّ، ثُمَّ دَعَاكَ بِصَوْتٍ حَائِلٍ خَفِيٍّ. قَدْ تَطَأْطَأَ لَكَ فَانْحَنَى، وَ نَكَّسَ رَأْسَهُ فَانْثَنَى، قَدْ أَرْعَشَتْ خَشْيَتُهُ رِجْلَيْهِ، وَ غَرَّقَتْ دُمُوعُهُ خَدَّيْهِ، يَدْعُوكَ بِيَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَ يَا أَرْحَمَ مَنِ انْتَابَهُ الْمُسْتَرْحِمُونَ، وَ يَا أَعْطَفَ مَنْ أَطَافَ بِهِ الْمُسْتَغْفِرُونَ، وَ يَا مَنْ عَفْوُهُ أَكْثرُ مِنْ نَقِمَتِهِ، وَ يَا مَنْ رِضَاهُ أَوْفَرُ مِنْ سَخَطِهِ.
🍀 پروردگارا! تو پاک و منزهی و من از تو ناامید نمیشوم که در توبه را به رویم گشوده ای ، بلکه همانند بنده خوار و ذلیلی سخن می گویم که به خود ستم کرده و حرمت پروردگارش را شکسته است؛
بنده ای که گناهانش، بزرگ و عظیم است و روزگار به او پشت کرده و عمرش به پایان رسیده است، و هنگامی که میبیند زمان عمل گذشته و دوران عمر به آخر رسیده و یقین می کند که برای او پناهگاهی از عذابت و راه گریزی از انتقامت نیست، با پشیمانی و ناله، به سوی تو روی میآورد و خالصانه در پیشگاهت توبه می کند و با قلبی پاک در برابرت می ایستد و با صدایی سوزناک و آهسته تو را میخواند؛
در حالی که از شدت تواضع و فروتنی، در مقابل تو قامتش خمیده و برای تعظیم تو سر به زیر افکنده است و ترس از مقام تو، پاهایش را به لرزه افتاده انداخته و اشک، چهرهاش را فرا گرفته است و تو را میخواند که:
ای مهربان ترین مهربانان!
ای کسی که نسبت به طالبان رحمت، از همه بخشنده تری،
ای عطوفتر و مهربان تر از هر کسی که استغفار کنندگان به گرد او گردیدهاند،
ای کسی که عفو و بخشش او، از کیفر و انتقامش بیشتر است ،
ای کسی که خوشنودی او، از خشمش فزون تر است.
🌸🍃🌼🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🌹آثار عجیب و باورنکردنی بداخلاقی🌹*
🌷 حجت الاسلام عالی
🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان صلوات🌹
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
🏴 *أَلسَّلامُ عَلى عَلِىّ الْکَبیرِ،*
سلام بر على اکبر،
🌴 *شرح حکمت ۳۲۸* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
⬅️ *وظیفه اغنیا نسبت به فقرا*
🔷 *دِين اغنيا به فقرا:*
💎🍃امام علیه السلام مى فرمايد:
🌴⬅️ *حکمت ۳۲۸: «خداوند سبحان قُوت (و نيازهاى) فقرا را در اموال اغنيا واجب ومعين كرده است، ازاينرو هيچ فقيرى گرسنه نمى ماند مگر به سبب بهره مندى غنى (و ممانعت او از پرداخت حق فقير) و خداى متعال (روز قيامت) دراين باره از آنها سؤال و بازخواست مى كند»؛*
🔳 بعضى از شارحان نهج البلاغه اين كلام شريف را به مسئله زكات اشاره دانسته اند و روايات فراوانى نيز اين معنا را تأييد مى كند و در آنها تصريح شده كه آنچه به عنوان زكات در اسلام فرض شده دقيقآ به اندازه نياز فقراست،
🟫 به گونه اى كه اگر همه اغنيا به وظيفه دينى خود در باب زكات عمل كنند فقيرى باقى نخواهد ماند.
💎🍃 در حديثى از امام صادق عليه السلام كه در ذيل حكمت 252 نيز به آن اشاره شد مى خوانيم:
⬅️💎 «زكات براى اين تشريع شده است كه اغنيا امتحان شوند و كمكى براى نيازمندان باشد و اگر مردم زكات اموال خود را بپردازند هيچ مسلمانى فقير ونيازمند باقى نمى ماند و همگى به سبب عمل به اين فريضه الهى بى نياز خواهند شد و مردم، فقير و محتاج و گرسنه و برهنه نشدند مگر به گناه اغنيا... هيچ مالى در صحرا و دريا از بين نمى رود مگر به سبب ترك زكات و هيچ صيدى در دريا وصحرا در چنگال صياد گرفتار نمى شود مگر به سبب ترك تسبيح در آن روز».
⚠️ *خدا دقيقآ نيازهاى فقرا را در اموال اغنيا واجب كرده،*
💎🍃 امام صادق عليه السلام :
💎« راوى عرض مى كند: فدايت شوم بفرماييد چرا زكات بيست و پنج در هزار تعيين شده است (يك چهلم) نه كمتر و نه بيشتر. دليلش چيست؟ امام عليه السلام فرمود:
💎خداى متعال همه انسانها را آفريده و صغير و كبير و غنى و فقيرشان را مى شناسد. از هر هزار انسان معمولاً بيست و پنج نفر نيازمندند (ازاينرو زكات را به همين نسبت قرار داده) و اگر مى دانست اين براى آنها كافى نيست بر آن مى افزود، زيرا او خالق آنها و از همه به آنها آگاه تر است».
⬅️⚠️ از اين حديث استفاده مى شود هرگاه در جامعه اسلامى در هر هزار نفر بيش از بيست و پنج نفر شخص نيازمند و فقير پيدا شود براثر عواملى است كه مظالم انسانها آن را آفريده است.
*🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤*
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
مداحی آنلاین - دین داری ناقص - حجت الاسلام عالی.mp3
2.43M
♨️ دین داری ناقص
🌷 سخنرانی بسیار شنیدنی
📣 حجت الاسلام _عالی
❇️ *ادامه شرح دعای دوازدهم صحیفه سجادیه*
📝 *استاد حسین انصاریان*
✴️ *گشايش باب توبه و اصلاح نفس به توبه*
✅ انسان دو چهره حقيقى دارد: 🔻🔻
1️⃣ چهرهاى كه قوس صعود است
2️⃣و چهرهاى كه قوس نزول است
🔸و سير هر دو بىنهايت است
🔸و بين آن دو صورت رابطه مستقيم برقرار است.
✳️ هر اندازه انسان در چهره بندگى پيش رود و در مسير عبوديت محض سير كند چهره او شكوفاتر مىشود.
❌ و برعكس، هر اندازه از صورت بندگى او كاسته شود، صورت ربوبى در او كمرنگ شود.
✅ *مؤمن به جايى مىرسد كه*⬇️
↩️نه تنها داشتن استعداد بروز گناه را گناه مىداند بلكه حقيقت امكان ابراز خويش را هم در برابر حقيقت وجودى حق گناه مىشمارد، از اين رو در نمازش كاستى مىبيند، اگر چه نماز او از جهت توان و اداى وظيفه تمام باشد.
🌷🍃قرآن راه بازگشت همراه با اميدوارى را به روى همه بندگان خطاكار مىگشايد؛
⬅️ زيرا هدف اصلى از همه اين امور تربيت و هدايت است نه انتقامگيرى و خشونت،
🔷 بلكه با بيانى از روى لطف و محبت؛ آغوش رحمتش را براى بندگان باز كرده و فرمان قبولى آنها را صادر نموده است:
در سوره مبارکه شورى آیه 25⬇️
🌷🍃و اوست كه توبه را از بندگانش مىپذيرد و از گناهان درمىگذرد و آنچه را انجام مىدهيد، مىداند.
🌷🍃يا در جاى ديگر مژده آمرزش و گذشت را پس از تصفيه نفس از آلودگىها را داده است:⬇️
سوره مبارکه مائده آیه 39 ⬇️
🔳 *پس كسى كه بعد از ستم كردنش توبه كند* و [مفاسد خود را] اصلاح نمايد، *يقيناً خدا توبهاش را مىپذيرد؛* زيرا خدا بسيار آمرزنده و مهربان است.
💠 آيه فوق درِ بازگشت به حق را به سوى دزدان و رهزنان اموال مردم باز گذاشته است كه اگر كسى پيش از اثبات عمل سرقت در دادگاه دنيايى؛ توبه كند حدّ سرقت از او برداشته مىشود.
🔸و چنانچه به دنبال اصلاح امور نفسى و مالى برآيد بدون نگرانى بخشيده مىشود.
⬅️ البته اين توبه ⬅️ *بايد اختيارى يا عنايتى باشد* كه قبل از گرفتارى در زندان آهنى به گناه خود در محضر حق اعتراف كند.
⬅️ وگرنه⬅️ *توبه اضطرارى* به هنگام مشاهده عذاب خداوند يا آثار مرگ، ارزشى ندارد.➡️
🔹✴️🔹✴️🔹✴️🔹
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *ادامه شرح دعای دوازدهم صحیفه سجادیه*
📝 *استاد حسین انصاریان*
✴️ *گشايش باب توبه و اصلاح نفس به توبه*
🌷 *تواضع در برابر خداوند*
فروتنى باطنى و تسليم محض درونى انسان؛🔻🔻
1️⃣↩️ اگر از حالت ترس و وحشت باشد كه با توحيد و حقنگرى سازگارى ندارد،
2️⃣ ↩️ امّا اگر به خاطر تجلّى نور الهى و ظهور هيبت حق تعالى در وجود موجودات به ويژه انسان صورت بگيرد از بهترين الطاف خداوند به موجود خويش است.
آنان كه داراى مقام عصمتند؛ 🔻
↩️ هنگامى كه خود را در پيشگاه مطلق و بىنهايت حضرت حق مىبينند، احساس عجز و شرمندگى مىكنند و كمالات خود را نسبت به كمالات حق اندك مىانگارند؛
↩️ چرا كه نهايت عرفان،🔻
↩️ رسيدن به فقر مطلق در برابر اوست.
🔸 آن حضرات، خوبىهاى خود را بدى مىپندارند.
🔸نه اعتراف به خطاهايشان حقيقى بوده و نه اشك و نالههايشان مجازى و ظاهرى،
🔷 بلكه آنان ظهورهاى تام و مقدس و معصوم با ادراك عجز و ناتوانى خود در برابر حق، يك لحظه كندى در سرعت به سوى كمال بىنهايت را بزرگترين گناه و خطا و سرپيچى از پروردگار مىدانستهاند.
◾ به گونهاى كه نفس شريف خود را در رديف جنايتكار و طغيانگر قلمداد مىنمودند.
◾سپس در اوج حال انكسار و شكست نفس به پيشگاه ربّ جليل به شكايت از نفس و جسارتهاى شهوات مىپرداختند.
🌷🍃معرفت برتر عقلانى و عرفانى معصومين (عليهم السلام)، رادمردان را به خشوع و زارى فوقالعاده مىرساند.
↩️◾تا آن جا كه آرامش را از آنان سلب كرده و در تب و تاب ترس به انابه و التهاب وا مىدارد.
⚠️ اگر صحيفه سجاديه، پر از تضرّع و زارى و امر به توبه و تصوير عاقبت گناه و گناهكاران است. ❗ سرّ آن عظمت كار و حيرت از عاقبت امر است
↩️❗ و تمام همت امام معصوم، متوجه هشدار به بىخبران است.
⚠️ شايد غافلان، دل از نامحرمان بريده و بر محرم اسرار روى آورده و خود را نجات دهند.❗
⬅️ پس اگر انسان عظمت و قدرت را در موجودى متمركز بداند و اين كه صاحب قدرت در اوج رأفت و رحمت است، مىتواند؛ لحظهاى او را معدوم كند در همه حال حتى لحظه ارتكاب گناه با تمام هستىاش كه در دست قدرت قاهره حق تعالى است او مىتواند هر طور كه بخواهد او را عذاب و مجازات كند.
↩️ بنابراين او مقايسهاى در ذهن صورت مىدهد:🔻
🔸1- در برابر ابعاد نامحدود حق، احساس ناتوانى مىكند و خويش را كوچك مىشمارد.
🔹2- به اندازه كوتاهى و تقصير، خود را مستحق عذاب مىپندارد.
🔸3- در برابر لطف و مهربانى مولاى عزيز احساس شرمندگى وجودش را فرامىگيرد.
🔹4- به ميزان شرمسارى و كمتوجهى به خشوع و فروتنى روى مىآورد.
🔸5- سرانجام به معبود حقيقى متصل مىشود و به مقام فنا دست مىيابد.
🔷🔷🔸🔸🔷🔷
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
✨💕صبح خودرابا سلام به 14معصوم (ع)شروع کنیم💕✨
❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤﺔُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ🌸
🌹ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ🌹ِ
💖ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ💖
🌷ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ🌷
🌺ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ🌺
💐ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﻥِ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎته💐
💕ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﮐﺎﺗﻪ💕
✨ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ✨
🍃ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﻥِ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ🍃
🌸ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﻥِ ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ🌸
🌺السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان...
ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ🌺
✨✨🍃🌹التماس دعا🌹🍃✨