20.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من ایرانم و تو عراقی...
@khademineAmiralmomenin
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 ختم نهج البلاغه در ۲۴۰ روز
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه و مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔷 سهم روز چهلم و یکم
📚 نهج البلاغه حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۰
📔 صحیفه سجادیه دعای سیزدهم بند ۱۴ تا ۱۹
🌸 هر روز نهج البلاغه صحیفه سجادیه به همراه صوت و متن و شرح آنها در گروه بارگذاری می شود.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است.
🌷افرادی که جدیداً عضو گروه شدند می توانند با عضویت در کانال خادمین در ایتا، صوت و متن حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صوت و متن و شرح صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷
خادمین امیرالمومنین(ع)(۱)👇
https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa
خادمین امیرالمومنین(ع)(۲) 👇
https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga
خادمین امیرالمومنین(ع)(۳) 👇
https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT
خادمین امیرالمومنین(ع)(۴)👇
https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g
خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇
https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌷 نهج البلاغه و صحیفه سجادیه
👇👇👇👇👇👇👇
مرحله دوم از حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۰.m4a
زمان:
حجم:
5.62M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز چهل و یکم
📚 حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۰
📜📜📜🌿🌹🌿📜📜📜
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز سی و یکم
📚 حکمت ۳۶۷ تا ۳۷۰
📔 حکمت : ۳۶۷
💠 ای مردم، كالای دنيای حرام چون برگهای خشكيده وباخيز است، پس از چراگاه آن دوری كنيد، كه دل كندن از آن لذت بخش تر از اطمينان داشتن به آن است، و به قدر ضرورت از دنيا برداشتن بهتر از جمع آوری سرمايه فراوان است آن كس كه از دنيا زياد برداشت به فقر محكوم است و آن كس كه خود را بی نياز دانست در آسايش است. و آن كس كه زيور دنيا ديدگانش را خيره سازد دچار كوردلی گردد، و آن كس كه به دنيای حرام عشق ورزيد، درونش پر از اندوه شد، و غم و اندوه ها در خانه دلش رقصان گشت، كه از سویی سرگرمش سازند، و از سویی ديگر رهايش نمايند، تا آنجا كه گلويش را گرفته در گوشه ای بميرد، رگهای حيات او قطع شده، و نابود ساختن او بر خدا آسان، و به گور انداختن او به دست دوستان است. اما مومن با چشم عبرت به دنيا می نگرد، و از دنيا به اندازه ضرورت برمی دارد، و سخن دنيا را از روی دشمنی می شنود، دنيایی كه تا گويند سرمايه دار شد، گويند تهيدست گرديد، و تا در زندگی شاد می کند و نوميدی هنوز نيامده است.
🌷حکمت : ۳۶۸
💠 همانا خداوند پاداش را بر اطاعت، و كيفر را بر نافرمانی قرار داد، تا بندگان را از عذابش برهاند، و به سوی بهشت كشاند.
🌷 حکمت : ۳۶۹
💠 روزگاری بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانی، و از اسلام جز نامی، باقی نخواهد ماند، مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدايت ويران است. مسجدنشينان و سازندگان بناهای شكوهمند مساجد، بدترين مردم زمين می باشند، كه كانون هر فتنه، و جايگاه هر گونه خطاكاری اند، هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند، و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها كشانند، كه خدای بزرگ فرمايد: (به خودم سوگند، بر آنان فتنه ای بگمارم كه انسان شكيبا در آن سرگردان ماند.) و چنين كرده است، و ما از خدا می خواهيم كه از لغزش غفلت ها درگذر
🌷 حکمت : ۳۷۰
💠 (نقل كردند كه امیر المومنین(علیه السلام ) كمتر بر منبری می نشست كه پيش از سخن اين عبارت را نگويد:) ای مردم! از خدا بترسيد، هيچ كس بيهوده آفريده نشده تا به بازی پردازد، و او را به حال خود وانگذاشته اند تا خود را سرگرم كارهای بی ارزش نمايد، و دنيایی كه در ديده ها زيباست، جايگزين آخرتی نشود كه آن را زشت می انگارند، و مغروری كه در دنيا به بالاترين مقام رسيده، چون كسی نيست كه در آخرت به كمترين نصيبی رسيده است.
📜🌹🕊
📜🌿🌹
📜📜📜📜
صحیفه نیایش سیزدهم از بند ۱۴ تا ۱۹.m4a
زمان:
حجم:
5.96M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم
📚 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸سهم روز سی و یکم
🤲 دعای سیزدهم بند ۱۴ تا ۱۹
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم
📔 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
❇️ سهم روز سی و یکم
🤲 دعای سیزدهم بند ۱۴ تا ۱۹
📜 (۱۴) وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَكَ فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَانِ، وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَوْتَ الْإِحْسَانِ.
🍀 و کسی که حاجت و خواسته خود را، به یکی از بندگانت برد، یا جز تو را وسیله ای جهت برآورده شدن حاجتش قرار بدهد، بدون شک خود را، در معرض ناامیدی و محرومیت قرار داده و مستحق از دست دادن احسان و نعمت توست.
📜(۱۵) اللَّهُمَّ وَ لِي إِلَيْكَ حَاجَةٌ قَدْ قَصَّرَ عَنْهَا جُهْدِي، وَ تَقَطَّعَتْ دُونَهَا حِيَلِي، وَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي رَفْعَهَا إِلَى مَنْ يَرْفَعُ حَوَائِجَهُ إِلَيْكَ، وَ لَا يَسْتَغْنِي فِي طَلِبَاتِهِ عَنْكَ، وَ هِيَ زَلَّةٌ مِنْ زَلَلِ الْخَاطِئِينَ، وَ عَثْرَةٌ مِنْ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ.
🍀 پروردگارا! من از تو حاجت و خواستهای دارم که توان رسیدن به آن را ندارم و چاره اندیشی هایم در مقابل آن بی اثر است و نفسم مرا وسوسه می کند که حاجت، نزد کسی ببرم که او نیز خواسته اش را از تو می خواهد و در خواسته هایش از تو بی نیاز نیست، و این وسوسه نفس،لغزشی از لغزش های خطاکاران و خطایی از گناه گناهکاران است.
📜(۱۶) ثُمَّ انْتَبَهْتُ بِتَذْكِيرِكَ لِي مِنْ غَفْلَتِي، وَ نَهَضْتُ بِتَوْفِيقِكَ مِنْ زَلَّتِي، وَ رَجَعْتُ وَ نَكَصْتُ بِتَسْدِيدِكَ عَنْ عَثْرَتِي.
🍀 پس با آگاهی بخشیدن تو از خواب غفلت بیدار شدم و با توفیق تو از لغزش نجات یافتم و با یاری و راهنمایی تو از گناه و بیراهه بازگشتم.
📜(۱۷) وَ قُلْت:ُ سُبْحَانَ رَبِّي كَيْفَ يَسْأَلُ مُحْتَاجٌ مُحْتَاجا؟ً وَ أَنَّى يَرْغَبُ مُعْدِمٌ إِلَى مُعْدِم؟
🍀 و گفتم: پاک و منزه است پروردگار من،
چگونه ممکن است نیازمندی دست نیاز به سوی نیازمندی دیگر دراز کند؟
و چگونه ممکن است فرد تهیدست از فقیر و تهیدستی دیگر گدایی کند؟
ٍ 📜(۱۸) فَقَصَدْتُكَ، يَا إِلَهِي، بِالرَّغْبَةِ، وَ أَوْفَدْتُ عَلَيْكَ رَجَائِي بِالثِّقَةِ بِكَ.
🍀از این روی، ای خدای من! با شوق و رغبت به درگاه تو روی آورده ام و با اعتماد و اطمینان امیدم را به تو بسته ام.
📜(۱۹) وَ عَلِمْتُ أَنَّ كَثِيرَ مَا أَسْأَلُكَ يَسِيرٌ فِي وُجْدِكَ، وَ أَنَّ خَطِيرَ مَا أَسْتَوْهِبُكَ حَقِيرٌ فِي وُسْعِكَ، وَ أَنَّ كَرَمَكَ لَا يَضِيقُ عَنْ سُؤَالِ أَحَدٍ، وَ أَنَّ يَدَكَ بِالْعَطَايَا أَعْلَى مِنْ كُلِّ يَدٍ.
🍀 و فهمیدم که خواسته های زیاد من، در برابر دارایی تو، کم و ناچیز است،
و چشم داشت من، به بخشش تو، هر قدر هم که قابل توجه باشد، در مقابل توانایی تو حقیر و کوچک است، و کرم و بزرگواری تو، با تقاضای هیچ کس کم نمی شود و دست تو در بخشش از همه دستها بالا تر است.
🌸🍃🌼🍃🌸
❇️ ادامه شرح دعای سیزدهم صحیفه سجادیه
📝 استاد حسین انصاریان
✴️ رجوع به خلق در وقت حاجت
✅ منظور حضرت در اين جملات نورانى روىگردانى از توحيد و توكّل و غفلت از خدا و بى توجهى به واقعيتهاى الهى و روى آوردن به بتهاى بى جان و جاندار و خلاصه شرك و كفر و طاغوت زدگى و فروش شخصيت به ستمكاران و ظالمان و عمله جنايات ارباب زر و زور و شهوت و فجور است.
💎 وگرنه حاجت و گرفتارى خود را اگر انسان مؤمنى به اذن حضرت محبوب به بندگان مؤمن و مسلمانان باصفا و چهرههاى خوشرو و با كرامت و اهل عطا و بخشش بگويد هيچ منافاتى با توحيد و توكّل ندارد.
✅ عرض حاجت به عباد صالح دوست به اذن دوست امرى است لازم و برآوردن حاجت حاجتمند در صورت امكان امرى واجب است.
💠امام صادق (عليه السلام) مىفرمايد: 🔻🔻
🔵 اگر مردم به بنى اميه نمىپيوستند و اداره امور آنان را به دست نمىگرفتند و نياز و حاجت خود را با اتصال به آنان تأمين نمىكردند، اين همه بلا به سر اوليا و امامان نمىآمد و اسلام از اين همه ضربات سنگين آنان صدمه نمىخورد!!
🛑 عرض حاجت و نياز در اين صورت به غير خدا عملى زشت وموجب حرمان و فوت احسان است، ولى جايى كه رجوع به خلق به اذن شرع مطهر انجام بگيرد، بدون اين كه رجوع كننده استقلالى براى رجوع شونده قائل باشد و بلكه رجوع شونده را واسطه فيض بين خود و خدا بداند و از آن بالاتر روا شدن حاجتش را از خدا و عنايت و لطف او ببيند و از واسطه غفلت داشته باشد عين توحيد و محض اخلاص است.
💠 از آيات خدا استفاده مىشود كه رفع نياز نيازمندان و حاجت حاجتمندان و مسكنت مسكينان و فقر فقيران و سؤال سائلان و درد دردمندان، به وقت رجوعشان به انسان كه اين رجوع هيچ مانع شرعى و فقهى ندارد، امرى واجب و از اعظم عبادات و وسيله قرب عبد به حضرت مولا و باعث سعادت دنيا و آخرت و نجات از عذاب الهى است و بخل ورزيدن در اين زمينهها بسيار زشت و عملى نكوهيده و برابر صريح آيات قرآن مورّث عذاب و آتش غضب الهى است.
✳️ جود و سخاوت و مروّت و جوانمردى و دلسوزى به حال مردم و رسيدگى به وضع ناتوانان و كرم و كرامت از اخلاق انبيا و پاكان و عباد صالح و اولياى الهى است.
⛔️در هر صورت حرص ورزى براى جمع مال و اندوختن ثروت و بخل داشتن همه و همه بر اساس آيات قرآن و روايات مورّث عذاب دردناك و باعث شقاوت و تيره بختى و علّت خشم و غضب الهى است
✳️و جود و سخا و كرم و كرامت و گشادهرويى و توجه به فقيران و محتاجان و رفع نياز دردمندان و پاسخگويى به سؤال سائلان، باعث خشنودى و رضاى حق و عامل نجات انسان در دنيا و آخرت و مورّث ورود به بهشت عنبر سرشت است.
❌ دورى گزيدن از محتاجان و در به روى آنان بستن و خود را از دسترس آنان ممنوع كردن و نسبت به آنان روى ترش نمودن و خلاصه طرد و ردّ و منع آنان عملى بسيار زشت و كارى فوق العاده قبيح و ايجاد حرمان در وجود خويش از رحمت و احسان الهى است.
💠⚜💠⚜💠⚜
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🏴 *أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین،*
سلام بر آن مدافعِ بى یاور،
🌴 *شرح حکمت ۳۶۹* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴
🥀 *مهجوریت اسلام و قرآن*
↩️ *زمانى طوفانى در پيش است :*
💎🍃امام(عليه السلام) در اين گفتار پرمعناى خويش از زمانى خبر مى دهد كه اسلام و قرآن به فراموشى سپرده مى شود و اهل آن زمان غرق گناه مى گردند،
↩️ و چند ويژگى از مفاسد براى آن زمان ذكر مى كند و مى فرمايد:
🌴⬅️ *حکمت ۳۶۹: «روزگارى بر مردم خواهد آمد كه در ميان آن ها از قرآن چيزى جز خطوطش و از اسلام جز نامش باقى نمى ماند»;*
▪️ *چند جمله ديگر در معرفى آن ها بيان كرده و مى فرمايد:*
🌴↩️ «مساجد آن ها در آن زمان از جهت بنا آباد و محكم ولى از جهت هدايت خراب و ويران است»;
👈 اشاره به اين كه آن ها تنها به ظواهر اسلام و مساجد قناعت مى كنند و به مسائل مربوط به فرهنگ اسلامى كه بايد در آن جا پياده شود و مسجد كانون آن باشد توجهى ندارند.
*سپس در وصف ديگرى مى فرمايد:*
🌴↩️ «ساكنان آن مساجد و آبادكنندگان آن بدترين مردم روى زمين اند فتنه و فساد از آن ها برمى خيزد و خطاها و گناهان به سوى آن ها بازمى گردد»;
👈 اشاره به اين كه ميان ظاهر و باطن آن ها فرق بسيار است، ظاهر آن ها اين است كه اهل مسجد و عمران و آبادى آن هستند در حالى كه جز فتنه گرى و گناه، چيزى از آن ها برنمى خيزد، حتى از همان مساجد آباد براى فتنه گرى و توطئه بر ضدّ مؤمنان راستين، و انحرافات خود بهره مى جويند.
سپس *در آخرين بيان صفات آن ها مى فرمايد:*
🌴↩️ «(آن ها به گمراهى خود قانع نيستند بلكه اصرار به گمراه ساختن ديگران نيز دارند) هرگاه كسى از فتنه آنان كناره گيرى كند او را به آن بازمى گردانند و هركس كه از آن جا وامانده به سوى آن سوقش مى دهند»;
🔳 آرى آن ها اصرار دارند كه هيچ مانعى بر سر راه اعمال زشت و كارهاى خلافشان نباشد و اگر كسانى از آن ها كناره گيرى كنند به اجبار آن ها را به جمع خود بازمى گردانند.
💎🍃 امام(عليه السلام) در پايان به عذاب دردناك آن ها اشاره كرده، مى فرمايد:
🌷 «خداوند سبحان مى فرمايد:
🌷 *به ذاتم سوگند مى خورم فتنه اى بر آنان بر مى انگيزم كه عاقل بردبار در آن حيران بماند»;* 👉
↩️👈 اين فتنه ممكن است يك بلاى آسمانى يا زلزله هاى ويرانگر زمينى يا بيمارى هاى فراگير و يا شمشيرهاى دشمنان سلطه گر باشد كه همگى در برابر آن حيران بمانند و حتى عاقلان بردبار راه برون رفتى از آن نيابند.
و در آخرين جمله مى فرمايد:
🌴↩️ «هم اكنون اين كار انجام شده و ما از خداوند مى خواهيم كه از لغزش ها و غفلت ها درگذرد»; ⚠️
⚠️ امام(عليه السلام) در اين گفتار پرمعناى خود زمانى را ترسيم مى كند كه نور هدايت الهى به خاموشى مى گرايد،⚫
🔳 آفتاب عالم تاب اسلام رو به افول مى نهد و مسلمانان راستين كم مى شوند و آن ها كه هستند براثر فشارها خانه نشين مى گردند،
⚫ صحنه اجتماع به دست رياكارانى مى افتد كه قرآن را با صداى خوب مى خوانند و آن را با بهترين خط و زيباترين طبع آراسته مى كنند،
👈⚠️ بازيگران رياكار اين ميدان كه بدترين مردم روى زمين اند كارى جز فتنه گرى و خطاكارى ندارند و عجب اين كه اصرار دارند ديگران را هم به رنگ خود درآورند.
↩️⚠️ چراكه اگر آن ها مسلمان راستين باشند مانع كار آنان مى شوند پس بايد آن ها را نيز از اسلام بيرون بُرد تا راه براى پيشرفت اين گروه فتنه گر صاف و هموار شود.
◾البته خداوند تنها به مجازات آنان در عرصه قيامت اكتفا نمى كند بلكه در همين دنيا نيز آن ها را گرفتار انواع مصائب مى كند،
◾ اين مجازات ها ممكن است در اشكال مختلف جلوه گر شود، بلاهاى آسمانى، فتنه هاى زمينى، بيمارى هاى فراگير، قحط سالى و از همه بدتر سلطه گروهى بى رحم بر آن ها و كشت و كشتار آنان به دست اين گروه، فتنه هايى كه به قدرى پيچيده و متراكم است كه آگاه ترين مردم از حلّ آن عاجز مى شوند و ناچار حيران و سرگردان تماشاگر اين صحنه ها خواهند بود.
💎🍃امام(عليه السلام) در پايان اين سخن راه توبه را به مردم نشان مى دهد و مى فرمايد:
💎«ما از خداوند خواستاريم كه از لغزش ها و غفلت هاى ما درگذرد»
↩️⚠️ اشاره به اين كه اگر مردم بيدار شوند و به درگاه الهى روى آورند و از غفلت ها و لغزش هايى كه داشته اند از پيشگاه خدا آمرزش بطلبند اميد است كه آن بلاها و فتنه ها برطرف گردد.
*🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤*
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *شرح حکمت ٣٧٠* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی)🌴
🔶 *خلقت هدفدار انسان و برتری خلقت*
يك پيام مستمر:
💎🍃 امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى به *سه نكته مهم* اشاره مى فرمايد و جالب اين كه از آغاز اين كلام استفاده مى شود.
✴️ مواقعى كه به منبر مى رفت غالباً در آغاز خطبه ها به اين نكته ها اشاره مى فرمود.
🔰در نخستين نكته به *هدف آفرينش انسان* به صورت سربسته اشاره كرده، مى فرمايد: ⬇️
💠« *اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد. هيچ كس بيهوده و عبث آفريده نشده كه به لهو (و انواع سرگرمى ها) بپردازد و مهمل و بى هدف رها نگشته تا پيوسته به كارهاى لغو مشغول شود* »;
🔰 هرگز نه اين عالم پهناور بيهوده آفريده شده است و نه خلقت اين اعجوبه جهان هستى كه نامش انسان است بى هدف مى باشد.
🔰بنابراين بايد آن هدف را پيدا كرد و در مسير آن گام برداشت و آن، چيزى نيست جز سير الى الله و پيمودن مسير تكامل و رسيدن به سعادت جاويدان كه همه پيامبران الهى به خصوص پيغمبر اسلام(صلى الله عليه وآله) از آن خبر دادند.
💎 انسان به سرمايه دار عظيمى مى ماند كه بايد با اين سرمايه هاى الهى، گوهرهاى گران بهايى به دست آورد كه ارزش آن را داشته باشد نه اين كه سرمايه وجود خويش و شايستگى ها و لياقتش را به هدر دهد و با دست خالى چشم از جهان ببندد و راهى راه زيان كاران شود.
🔰 آنگاه در *دومين نكته اشاره به كسانى مى كند كه آخرت را به سبب بدنگرى، به دنيا فروخته اند* ، مى فرمايد:
💠 *«(هرگز) دنياى دلپسند او جاى آخرتى را كه با بدنگرى، زشت در نظرش جلوه كرده است نخواهد گرفت»;*
⛔هواى نفس، بلاى بزرگى است، گاهى ديدگاه انسان را چنان دگرگون مى سازد كه زشت را زيبا و زيبا را زشت مى بيند همانگونه كه قرآن مجيد درباره گروهى از اقوام منحرف پيشين مى فرمايد:
*« شيطان اعمال آن ها را در نظرشان زينت داده است».*
و در جاى ديگر مى فرمايد:
*«زندگى دنيا در نظر كافران زينت داده شده است».*
🔰در *سومين نكته اشاره به سرنوشت اين گونه فريب خوردگان كرده،* مى فرمايد:
« *آن فريب خورده اى كه با برترين همت (و بالاترين كوشش) بر دنيا ظفر يافته همچون كسى نيست كه به كمترين سهم خود از آخرت دست يافته است* »;
⛔چه شوم است سرنوشت كسانى كه بالاترين همت و تلاش خود را براى دست يافتن به متاع ناپايدار و زودگذر دنيا به كار مى گيرند و چه زيباست سرنوشت كسانى كه با تلاش و كوشش و همت خود سهمى از سعادت اخروى پيدا كرده اند، هر چند اين سهم كوچك باشد.
💠در حديثى كه مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار از امام صادق(عليه السلام) آورده است مى خوانيم كه ابوبصير خدمت حضرت رسيد، عرض كرد: فدايت شوم مرا تشويق (به بهشت) كن. امام(عليه السلام) فرمود:
💠 بوى بهشت از فاصله هزار سال به مشام مى رسد و كمترين منزلى كه بهشتيان دارند منزلى است كه اگر همه جن و انس را بخواهد به آن دعوت كند مى تواند از آن ها پذيرايى نمايد بى آن كه چيزى از نعمت هاى او كاسته شود و كمترين مقام اهل بهشت مقام كسى است كه داخل بهشت مى شود و سه باغ در برابر او نمايان مى گردد و هنگامى كه در پايين ترين آن ها وارد مى شود همسران و خادمان و نهرها و ميوه هاى فراوانى مى بيند و شكر و حمد خدا را به جا مى آورد. به او گفته مى شود:
💠 سر بلند كن و باغ دوم را ببين كه در آن نعمت هايى است كه در باغ اول نيست. عرضه مى دارد:
خداوندا! اين باغ را نيز نصيب من كن. مى فرمايد:
شايد اگر آن را به تو بدهم باز غير آن را بخواهى. عرضه مى دارد: همين را مى خواهم، همين را مى خواهم. (و به همين ترتيب باغ ديگرى را با نعمت هاى بسيار فراوان مشاهده مى كند و شكر و سپاس خدا را بسيار به جا مى آورد)
📘بحارالانوار، ج 8، ص 120، ح 11.
🔹🔸🔹🔸
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin