eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
410 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
257 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 قابل توجه اعضای محترم گروه سلام علیکم به استحضار می رساند: دوره تربیت مربی مفاهیم قرآن کریم با ارائه گواهینامه پایان دوره توسط دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مرکز و کلاس مفاهیم قرآن کریم تدریس کتاب مفاهیم ۳ جلدی استاد ابوالفضل علامی و کاربرد عملی آن در مصحف ویژه خواهران و برادران زمان: یکشنبه ها ۳ الی ۴:۳۰ بعد از ظهر شروع کلاس: یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ مکان: امامزاده قاسم شبستان طبقه دوم شرکت برای عموم آزاد است کانون قرآن خدمت رضوی شهرستان بابل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺پیغمبر گفته بود هرکی عمار یاسر رو بکشه، آشوبگره. 🔹عمار تو جنگ صفین توسط سپاه معاویه کشته شد. 🔸بعد معاویه دید اوضاع خیطه، گفت «کار خود علی بود که عمار رو آوردش تو جنگ» از «کار خودشونه»ها تعجب نکنین. استراتژی پوسیده معاویه‌ هست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📚 ختم نهج البلاغه 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه‌ 🔷 سهم روز سیصد و هفتاد و سوم 📔 نهج البلاغه خطبه ۱۶ بند ۳ 🌸 هر روز نهج البلاغه به همراه صوت و متن و شرح آن در گروه بارگذاری می شود. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است. 🌷 بزرگوارانی که عضو جدید کانال خادمین امیرالمومنین علیه السلام شدند می توانند، صوت و متن و شرح حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا👇👇 https://eitaa.com/khademineAmiralmomenin 🌷 نهج البلاغه ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
خطبه ۱۶ بند ۳.m4a
زمان: حجم: 1.94M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📚 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸سهم روز سیصد و هفتاد سوم 📔 خطبه ۱۶ بند ۳
✳️✳️✳️🌿🌹﷽🌹🌿✳️✳️✳️ 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز سیصد و هفتاد و سوم 📣 خطبه ۱۶ بند ۳ 3⃣ سرگردانی مردم، و ضرورت تقوا ♦️ آن کس که بهشت و دوزخ را پيش روی خود دارد، در تلاش است. برخی از مردم به سُرعت به سوی حق پيش می روند، که اهل نجاتند؛ و بعضی به کندی می روند و اميدوارند؛ و ديگری کوتاهی می کند و در آتش جهنّم گرفتار است. چپ و راست گمراهی، و راه ميانه، جادّه مستقيم الهی است که قرآن و آثار نبوّت، آن را سفارش می کند، و گذرگاه سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله)است و سرانجام، بازگشت همه بِدان سُو می باشد. ادّعاکننده باطل نابود شد، و دروغگو زيان کرد، هر کس با حق در افتاد هلاک گرديد. نادانیِ انسان همين بس که قَدر خويش نشناسد. آن چه بر اساس تقوا پايه گذاری شود، نابود نگردد.کشت زاری که با تقوا آبياری شود، تشنگی ندارد. مردم! به خانه های خود روی آوريد، مسايل ميان خود را اصلاح کنيد، توبه و بازگشت پس از زشتی ها ميسّر است. جز پروردگار خود، ديگری را ستايش نکنيد و جز خويشتنِ خويش، ديگری را سرزنش ننماييد. ┄═❁❀✦❈🌿🌸🌿❈✦❀❁═┄
📚ادامه 👈شـــــرح خـطبــه ١۶ نـهـج‌البـــــلاغـه(بند ٣) (آیت الله مکارم) راه نجات اين است:🔻🔻 ⏪ در ادامه بحثهاى گذشته اين خطبه که پيرامون داغ شدن بازار امتحان بعد از بيعت او سخن مى گفت و به مردم درباره حق و باطل و تقوا و گناه هشدار مى داد، امام در اين بخش از سخنانش به طرق نجات از چنگال هوا و هوسها و رسيدن به سر منزل سعادت اشاره کرده و طىّ بيانات جامعى مطالب مهمّى را در اين رابطه ايراد مى کند. 👈نخست مردم را در مسير سعادت و نجات به سه گروه تقسيم مى فرمايد، مى گويد:🔻 🔰«کسى که بهشت و دوزخ در پيش روى او قرار گرفته (و به آن کاملا ايمان دارد از کارهايى که در آن جا سودى نمى بخشد، برکنار است) و سخت به آينده اى که در پيش دارد مشغول است (و مردم در اين مسير سه گروهند:) 🔻🔻 🔸کسانى که سخت مى کوشند و به سرعت پيش مى روند، آنها اهل نجاتند. 🔸و گروهى که به کندى گام بر مى دارند، باز اميد نجات دارند; 🔸امّا آنان که کوتاهى مى کنند و در اين راه مقصّرند، (در کام بدبختى و آتش دوزخ) سقوط مى کنند» ــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 🔷به عقيده بعضى اين گروه هاى سه گانه همانها هستند که در قرآن مجيد در سوره فاطر، به آنها اشاره شده است و مى فرمايد: 🔻 ‼️سپس اين کتاب (آسمانى) را به گروهى از بندگان برگزيده خود به ميراث سپرديم; از ميان آنها عدّه اى برخود ستم کردند و عدّه اى ميانه رو بودند و گروهى به اذن خدا در نيکيها (از همه) پيشى گرفتند». سوره فاطر، آيه 32. 🔷گاه گفته شده اشاره به گروه هاى سه گانه اى است که در سوره واقعه آمده:🔻 ‼️ « و شما سه گروه خواهيد بود سعادتمندان و خجستگان، چه سعادتمندان و خجستگانى! (گروه ديگر) شقاوتمندان و شومانند، چه شقاوتمندان و شومانى! و (گروه سوّم) پيشگامان پيشگامند و آنها مقرّبانند». سوره واقعه، آيات 7 ـ 11. 👈به هر حال، وجود گروه هاى سه گانه در جامعه بشريّت هميشه مطرح بوده و به هنگامى که بازار امتحانات داغ مى شود (همانند زمان خلافت على(عليه السلام)) تمايز اين صفوف سه گانه آشکارتر مى شود، جمعى (هر چند غالباً اندک) راه حق را بدون هيچ ترديد و تزلزل و دغدغه پيش گرفته و به سرعت به سوى مقصد مى تازند، 👈 گروه ديگرى که از ايمان ضعيفترى برخوردارند گاه با ترديد و تزلزل و گاه با اطمينان خاطر، لنگ لنگان گامى بر مى دارند و به پيش مى روند و اعمال صالح و ناصالحى را به هم آميخته، ولى اميدوارند که دست لطف خدا، دست آنان را بگيرد و سرانجام آنها را به مقصد برساند; 👈امّا گروه سوّم که هواى نفس بر آنها چيره شده و با ايمان و تقوا وداع گفته اند در بيراهه ها سرگردان گشته و در کام بدبختى ها سقوط مى کنند. 🔰اين تعبير به خوبى نشان مى دهد که تنها ايمان به معاد است که مى تواند انسان را در برابر گناه و فساد حفظ کند; هر قدر اين ايمان قويتر باشد، تأثير بازدارنده آن بيشتر است. ــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
📚ادامه 👈شـــــرح خـطبــه ١۶ نـهـج‌البـــــلاغـه (آیت الله مکارم) بند (3) راه نجات این است:🔻 ⏪سپس با توضيحى که درباره گروه هاى سه گانه بيان فرمود، 👈مردم را به پيمودن راه راست 👈و دورى گزيدن از طرق انحرافى، ضمن بيان نشانه هاى آنها دعوت مى کند و مى فرمايد: 🔻🔻 ⚠️«انحراف به راست و چپ سبب گمراهى و ضلالت است و راه ميانه و مستقيم، جاده وسيع (الهى) است»✅ 👈اين سخن اشاره به همان مسأله معروفى است که مى گوييم راه مستقيم به سوى هدف، يک راه بيش نيست و در دو طرف آن هزاران راه انحرافى و جود دارد که انسان را به گمراهى مى کشاند.❌ 🔰تعبير به يمين و شمال ممکن است اشاره به افراط و تفريط باشد که:🔻 👈 گروهى راه افراط را مى پويند و آن طرف هدف قرار مى گيرند 👈 و گروهى راه تفريط را; و هرگز به هدف نمى رسند; ⤵️⤵️ ⚠️اين همان است که در قرآن مجيد به عنوان صراط مستقيم از آن ياد شده و در جاى ديگر مى فرمايد: «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ اُمَّةً وَسَطاً; ما شما را امّتى ميانه قرار داديم (در حدّ اعتدال ميان افراط و تفريط)». سوره بقره، آيه 143. ــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 همچنان که علماى بزرگ اخلاق گفته اند که تمام صفات فضيله، حد اعتدالى است در ميان صفات رذيله که در طرف افراط و يا تفريط قرار دارند و به اين ترتيب تمام صفات اخلاقى را در اين تقسيم جمع کرده اند و يا به تعبير ديگر اين همان مسأله عدالت اخلاقى است که انسان را در حدّ اعتدال و طريق مستقيم ميانه و دور از هرگونه گرايش انحرافى قرار مى دهد. 👌جالب اين که کسانى که به مخالفت با آن حضرت برخاستند نيز از اين دو گروه خارج نبودند گروهى خوارج افراطى و گروهى شاميانى که در تفريط قرار گرفته و هرگز آن امام بزرگ را نشناختند.❌⚠️❌ ــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin