eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
410 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
256 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد شهریار پرهیزگار022.mp3
زمان: حجم: 925.8K
تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید : صفحه ۲۲ عثمان طه آیات ۱۴۲ الی ۱۴۵ سوره بقره👆
وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَي النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَي عَقِبَيْهِ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلاَّ عَلَي الَّذِينَ هَدَي اللّهُ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ (143) و بدين سان ما شما را امّتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد و پيامبر (نيز) بر شما گواه باشد. و ما آن قبله اى را كه قبلاً بر آن بودى برنگردانديم، مگر براى آنكه افرادى را كه از پيامبر پيروى مى كنند از آنها كه به جاهليّت باز مى گردند، بازشناسيم. و همانا اين (تغيير قبله،) جز بر كسانى كه خداوند آنها را هدايت كرده دشوار بود. وخدا هرگز ايمان شما را (كه سابقاً به سوى بيت المقدّس نماز خوانده ايد،) ضايع نمى گرداند. زيرا خداوند نسبت به مردم، رحيم و مهربان است.
مسيحيان در موقع عبادت، رو به محلّ تولّد حضرت عيسى در بيت المقدّس مى ايستادند كه نسبت به محلّ سكونت آنان، در مشرق قرار داشت، و يهوديان رو به بيت المقدّس عبادت مى كردند كه نسبت به محلّ سكونتشان، در طرف مغرب قرار مى گرفت، ولى كعبه نسبت به آن دو در وسط قرار مى گيرد و قرآن با اشاره به اين موضوع، مى فرمايد: همانگونه كه ما كعبه را در وسط قرار داديم، شما مسلمانان را نيز امّت ميانه قرار داديم. ولى با چند مقدّمه، روشن مى شود كه مراد آيه از امّت وسط، افراد خاصّى هستند. آن مقدّمات عبارتند از: 🌹 قرآن، امّت وسط را شاهد بر اعمال معرفى كرده است، پس بايد در قيامت بر اعمال مردم گواهى دهد. 🌹گواه شدن، علم و آگاهى وعدالت مى خواهد. 🌹همه ى افراد امّت، آگاهى و عدالت ندارند. به همين دليل در روايات مى خوانيم كه 🌹مراد از امّت وسط، امامان معصوم هستند كه اوّلاً به همه كارها علم دارند. چنانكه قرآن مى فرمايد: «سيرى اللّه عملكم و رسوله والمؤمنون» كه مراد از مؤمنانى كه اعمال مردم را مى بينند و به آن علم پيدا مى كنند، مطابق روايات امامان معصوم هستند. و ثانياً عدالت دارند. چنانكه خداوند در آيه ى «انّما يُريد اللّه ليذهب عنكم الرِّجس اهل البيت و يُطهّركم تطهيراً» عصمت و عدالت آنان را تضمين نموده است. امام صادق عليه السلام مى فرمايد: مگر مى شود امّتى كه بعضى افرادش لايق گواهى دادن براى چند عدد خرما در دادگاه هاى دنيا نيستند، لياقت گواهى دادن بر همه ى مردم در قيامت را دارا باشند؟ به هر حال مقام گواه بودن در محضر خداوند، آن هم نسبت به همه ى كارهاى مردم، تنها مخصوص بعضى از افراد امّت است كه به فرموده روايات، امامان معصوم مى باشند. در اينجا يك سؤال باقى مى ماند كه چرا خداوند به جاى نام بعضى افراد، نام امّت را برده است؟ كه در پاسخ مى گوييم: قرآن حتّى يك نفر را نيز امّت معرفى نموده است: «انّ ابراهيم كان امّة قانتاً للّه»[نحل ۱۲۰] 🌹فلسفه تغيير قبله در مورد فلسفه تغيير قبله، تحليل هاى متعدّدى صورت گرفته است؛ آنچه قرآن در اين باره تصريح و تأكيد دارد اين است كه 🌹 تغيير قبله، آزمايش الهى بود تا پيروان واقعى پيامبر شناخته شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز پنج شنبه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذي اَذْهَبَ اللَّيْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جآءَ بِالنَّهارُ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَكَساني ضِيآئَهُ وَ اَ نـَا في نِعْمَتِهِ، اَللَّـهُمَّ فَكَما اَبْقَيْتَني لَهُ فَاَبْقِني لاَِمْثالِهِ، وَ صَلِّ عَلَي النَّبِيِّ مُحَمَّد وَ آلِهِ، وَ لا تَفْجَعْني فيهِ وَفي غَيْرِهِ مِنَ اللَّيالي وَ الاَْيّامِ بِارْتِكابِ الْمَحارِمِ وَ اكْتِسابِ الْمَأثِمِ، وَ ارْزُقْني خَيْرَهُ وَ خَيْرَ ما فيهِ وَخَيْرَ ما بَعْدَهُ وَ اصْرِفْ عَنّي شَرَّهُ وَشَرَّ ما فيهِ وَ شَرَّما بَعْدَهُ، اَللَّـهُمَّ اِنّي بِذِمَّةِ الاِْسْلامِ اَتَوَسَّلُ اِلَيْكَ، وَبِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ اَعْتَمِدُ عَلَيْكَ، وَ بِمُحَمَّد الْمُصْطَفي صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ اَسْتَشْفِعُ لَدَيْكَ، فَاعْرِفِ اللّـهُمَّ ذِمَّتِيَ الَّتي رَجَوْتُ بِها قَضآءَ حاجَتي، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، اَللَّـهُمَّ اقْضِ لي فِي الْخَميسِ خَمْساً، لايَتَّسِعُ لَها اِلاّ كَرَمُكَ، وَ لا يُطيقُها اِلاّ نِعَمُكَ، سَلامَةً اَقْوي بِها عَلي طاعَتِكَ، وَعِبادَةً اَسْتَحِقُّ بِها جَزيلَ مَثُوبَتِكَ، وَ سَعَةً فِي الْحالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ، وَ اَنْ تُؤْمِنَني في مَواقِفِ الْخَوْفِ بِاَمْنِكَ، وَ تَجْعَلَني مِنْ طَوارِقِ الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ في حِصْنِكَ، وَصَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاجْعَلْ تَوَسُّلي بِهِ شافِعاً يَوْمَ الْقِيمَةِ نافِعاً، اِنَّكَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ.
روز پنجشنبه روز حضرت امام حسن عسكري(عليه السلام) است بگو در زيارت آن حضرت : اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَخالِصَتَهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْمُؤْمِنينَ، وَوارِثَ الْمُرْسَلينَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعالَمينَ، صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، يا مَوْلايَ يا اَبا مُحَمَّد الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، اَنـَا مَوْليً لَكَ وَ لاِلِ بَيْتِكَ، وَهذا يَوْمُكَ وَهُوَ يَوْمُ الْخَميسِ، وَ اَنـَا ضَيْفُكَ فيهِ، وَ مُسْتَجيرٌ بِكَ فيهِ، فَاَحْسِنْ ضِيافَتي وَاِجارَتي،بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ.
آیت اللہ بهجت می‌ فرمودند شب که انسـان می خـوابـد ، ملائکه مـوکل بر انسان ، او را برای نماز بیدار می کنند و چون انسـان اعتنا نمی‌کند و دوباره میخوابد. دوباره او را بیدار میکنند دوباره می خوابد ، باز او را بیدار می کنند این بیداریها تصادفی و از روی اتفاق نیست بلکه بیداری‌های ملکوتی است که به وسیله فرشتگان انجام میگیرد. اگر انسان استفاده کرد وبلند شد، آنها تقویت و تایید می کنند ، و روحانیت میدهند. وگرنه متأثر میشوند و کسل بر می گردند. *اگر از خواب بلنـد شدیـد آن ملائکه راکه نمی‌بینید، اقلاً به آنها سلام کنید و تشکر نمایید!* [منبع : کتاب در خلوت عارفان]
🔹ختم صحیفه سجادیه در ۴۰ روز (ایام چلّه کلیمیه) 🔸 اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه ۱۴۴۱ 🔹 ۳ تیرماه تا ۱۱ مردادماه ۱۳۹۹ 💠 مقام معظم رهبری: ظاهر "صحیفه سجادیه" دعاست؛ ولی باطنش همه چیز است. 🕋 بنیاد صحیفه سجادیه @bonyadsahife
Voice 135.m4a
زمان: حجم: 4.14M
ادامه ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز سهم روز چهلم : از حکمت ۳۷۳ الی ۳۷۷
📜📜📜📜🌿🌹🌿📜📜📜📜 🌷حکمت: ۳۷۳ 💠 (ابن جرير طبری در تاريخ خود از عبدالرحمان بن ابی ليلی فقيه نقل كرد، كه برای مبارزه با حجاج به كمك ابن اشعث برخاست، برای تشويق مردم گفت من از علی (علیه السلام) (كه خداوند درجاتش را در ميان صالحان بالا برد، و ثواب شهيدان و صديقان به او عطا فرمايد) در حالی كه با شاميان روبرو شديم شنيدم كه فرمود:) ای مومنان! هركس تجاوزی را بنگرد، و شاهد دعوت به منكری باشد، و در دل آن را انكار كند خود را از آلودگی سالم داشته است، و هركس با زبان آن را انكار كند پاداش داده خواهد شد، و از اولی برتر است، و آن كس كه با شمشير به انكار برخيزد تا كلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد، او راه رستگاری را يافت و نور يقين در دلش تابيد. 🌷حکمت ۳۷۴ 💠 (و همانند حكمت گذشته، سخن ديگری از امام نقل شد) گروهی، منكر را با دست و زبان و قلب انكار می كنند، پس آنان تمامی خصلتهای نيكو را در خود گرد آورده اند. گروهی ديگر، منكر را با زبان و قلب انكار كرده، اما دست به كاری نمی برند، پس چنين كسی دو خصلت از خصلتهای نيكو را گرفته و ديگری را تباه كرده است. و بعضی منكر را تنها با قلب انكار كرده، و با دست و زبان خويش اقدامی ندارند، پس دو خصلت را كه شريف تر است تباه ساخته و يك خصلت را به دست آورده اند. و بعضی ديگر منكر را با زبان و قلب و دست رها ساخته اند كه چنين كسی از آنان، مرده ای ميان زندگان است. و تمام كارهای نيكو، و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منكر، چونان قطره ای بر دريای مواج و پهناور است، همانا امر به معروف و نهی از منكر نه اجلی را نزديك می كنند، و نه از مقدار روزی می كاهند، و از همه اينها برتر، سخن حق در پيش روی حاكمی ستمكار است. 🌷حکمت: ۳۷۵ 💠 (از ابی جحيفه نقل شد، گفت از امير مومنان شنيدم كه فرمود:) اولين مرحله از جهاد كه در آن باز می مانيد، جهاد با دستانتان، سپس جهاد با زبان، و آنگاه جهاد با قلبهايتان می باشد، پس كسی كه با قلب معروفی را ستایش نکند، و منكري را انكار نكند، قلبش واژگون گشته، بالای آن پايين، و پايين قلب او بالا قرار خواهد گرفت. 🌷حکمت: ۳۷۶ 💠 حق سنگين اما گواراست، و باطل سبك اما كشنده است. 🌷حکمت: ۳۷۷ 💠 بر بهترين افراد اين امت از عذاب الهی ايمن مباشيد زيرا كه خدای بزرگ فرمود: (از كيفر خدا ايمن نيستند جز زيانكاران.) و بر بدترين افراد اين امت از رحمت خدا نوميد مباشيد زيرا كه خدای بزرگ فرمود: (همانا از رحمت خدا نوميد نباشند جز كافران.) 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜