eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
408 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
257 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد شهریار پرهیزگار031.mp3
زمان: حجم: 753K
تلاوت امروزمان هدیه به محضر گرانقدر حضرت محمد مصطفی(ص) صفحه ۳۱ عثمان طه آیات مبارك ۱۹۷ الی ۲۰۲ بقره
وِمِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (201) (اما) بعضى از مردم مى گويند: پروردگارا! در دنيا به ما نيكى عطا كن و در آخرت نيز نيكى مرحمت فرما و مارا از عذاب آتش نگهدار.
🌹يكى از راههاى شناخت مردم، آشنايى با آرزوها و دعاهاى آنان است. در آيه قبل، درخواست گروه اوّل از خداوند مربوط به دنيا بود و كارى به خير و شرّ آن نداشتند، ولى در اين آيه درخواست گروه دوّم از خداوند، «حسنة» است در دنيا و آخرت. در ديدگاه گروه اوّل؛ دنيا به خودى خود مطلوب است، ولى در ديد گروه دوّم؛ دنيايى ارزشمند است كه حسنه باشد و به آخرت منتهى گردد. در روايات نمونه ها و مصاديقى براى نيكى هاى دنيا و آخرت نقل شده است ولى حسنه در انحصار چند نمونه نيست. 🌹در قرآن مجيد 115 مرتبه كلمه ى «دنيا» بكار رفته و 115 مرتبه كلمه «آخرت» استعمال شده است و اين يك تصادف نيست. البتّه اين به معناى آن نيست كه اهميّت دنيا و آخرت هر دو يكسان است. 🌹در دعاها، هدف هاى كلّى مطرح شود و تعيين مصداق به عهده خداوند گذاشته شود. ما از خداوند حسنه و سعادت مى خواهيم، ولى در اينكه رشد و صلاح ما در چيست؟ آنرا به عهده ى خداوند مى گذاريم. چون ما به خاطر محدوديّت هاى علمى و عدم آگاهى از آينده و ابعاد روحى خودمان، نمى توانيم مصاديق جزئى را تعيين بنمائيم. به همين جهت توصيه شده است از خداوند وسيله كار را نخواهيد، خودِ كار را بخواهيد. زيرا ممكن است خداوند از وسيله ى ديگرى كه به فكر و ذهن ما نمى آيد، كارى را براى ما محقّق سازد. مثلاً از خداوند توفيق زيارت حج را بخواهيد، امّا نگوييد: خدايا مالى به من بده تا به مكّه بروم. چون خداوند گاهى سبب را به گونه اى قرار مى دهد كه ما فكر آن را نمى كرديم. -----
🌹دنيا و آخرت با هم منافاتى ندارند، به شرط آنكه انسان به دنبال حسنه و نيكى باشد. «فى الدنيا حسنة و فى الاخرة حسنة» 🌹 هر رفاهى مذموم نيست، بلكه زندگانى نيكو، مطلوب نيز هست. «ربّنا اتنا فى الدنيا حسنة» 🌹 دوزخ، حساب جدايى دارد. با اينكه از خداوند نيكى آخرت را مى خواهند، ولى براى نجات از آتش، جداگانه دعا مى كنند. «قِنا عذاب النار» 🌹در دعاها براى نجات از آتش، اصرار و تكرار عجيبى است. مثلا در دعاى مجير حدود هفتاد بار مى خوانيم: »اجِرنا مِن النار يا ربّ« پروردگارا! ما را از آتش جهنّم نجات بده. ويا در دعاى جوشن كبير كه صد بند دارد در پايان هر بند آن مى گوييم: »خَلّصنا من النّار يا ربّ«
زیارت حضرت رسول اکرم (ص)در روز شنبه: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللهِ وَرَحْمةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُحَمَّدَبْنَ عَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ ياحَبيبَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صِفْوَةَ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَمينَ اللهِ، اَشْهَدُ اَنَّكَ رَسُولُ اللهِ، وَاَشْهَدُ اَنَّكَ مُحمَّدُ بْنُ عَبْدِاللهِ، وَاَشْهَدُاَنَّكَ قَدْنَصَحْتَ لاُِمَّتِكَ، وَجاهَدْتَ في سَبيلِ رَبِّكِ، وَعَبَدْتَهُ حَتّي اَتيكَ الْيَقينُ، فَجَزاكَ اللهُ يا رَسُولَ اللهِ، اَفْضَلَ ماجَزي نَبِيّاًعَنْ اُمَّتِهِ، اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مَحَمِّدوآلِ مُحَمِّد، اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلي اِبْراهِيمَ وَ آلِ اِبْراهيمَ،اِنَّكَ حَميدٌ مَجيدٌ.
دعای روز شنبه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللهِ كَلِمَةُ الْمُعْتَصِمينَ، وَ مَقالَةُِ الْمُتَحَرِّزينَ، وَ اَعُوذُ بِاللهِ تَعالي مِنْ جَوْرِ الْجآئِرينَ، وَ كَيْدِ الْحاسِدينَ، وَ بَغْيِ الظّالِمينَ وَ اَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحامِدين َ اَللَّـهُمَّ اَنْتَ الْواحِدُ بِلا شَريك وَ الْمَلِكُ بِلا تَمْليك، لا تُضادُّ في حُكْمِكَ، وَلاتُنازَعُ في مُلْكِكَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ، وَ اَنْ تُوزِعَني مِنْ شُكْرِ نُعْماكَ ماتَبْلُغُ بي غايَةَ رِضاكَ، وَ اَنْ تُعينَني عَلي طاعَتِكَ وَلُزُومِ عِبادَتِكَ، وَاسْتِحْقاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنايَتِكَ، وَ تَرْحَمَني بِصَدّي عَنْ مَعاصيكَ ما اَحْيَيْتَني، وَ تُوَفِّقَني لِما يَنْفَعُني ما اَبْقَيْتَني، وَ اَنْ تَشْرَحَ بِكِتابِكَ صَدْري، وَ تَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْري، وَ تَمْنَحَنِي السَّلامَةَ في ديني وَ نَفْسي، وَلاتُوحِشَ بي اَهْلَ اُنْسي، وَ تُتِمَّ اِحْسانَكَ فيما بَقِيَ مِـنْ عُمْري كَما اَحْسَنْتَ فيما مَضي مِنْـهُ، يـا اَرْحَـمَ الـرّاحِمينَ.
سلام .به حول و قوه الهی دیروز خواندن حکمتها به پایان رسید. بعد از پایان حکمتها از امروز نامه ها، به جهت سهولت آموزش، از آخر به اول بارگذاری می شود. از همراهی شما سپاسگذاریم. علی یارتان
Voice 151.m4a
زمان: حجم: 3.75M
ادامه ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز سهم روز چهل و نهم : از نامه ی ۷۹ الی ۷۷
📜📜📜🌿🌹﷽🌹🌿📜📜📜 🌷 نهج البلاغه _ نامه : ۷۹ 📜نامه به فرماندهان لشگر،پس از به دست گرفتن خلافت 🔹علل نابودی ملتها ♦️پس از ياد خدا و درود! همانا ملتهای پيش از شما به هلاكت رسيدند، بدان جهت كه حق مردم را نپرداختند، پس دنيا را با رشوه دادن به دست آوردند، و به راه باطلشان بردند و آنان اطاعت كردند. نهج البلاغه _ نامه : ۷۸ 📜جواب نامه ابوموسی اشعری، پیرامون حکمیت 1⃣علل سقوط جامعه ♦️همانا بسياری از مردم تغییر کردند، و از سعادت و رستگاری بی بهره ماندند، به دنياپرستی روی آورده، و از روی هوای نفس سخن گفتند، كردار اهل عراق مرا به شگفتی واداشته است، كه مردمی خودپسند در چيزی گرد آمدند، می خواستم زخم درون آنها را مداوا كنم، پيش از آنكه غير قابل علاج گردد. 2⃣تلاش امام در تحقق وحدت ♦️پس بدان در امت اسلام، هيچ كس همانند من وجود ندارد كه به وحدت امت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) از من حريص تر، و انس او از من بيشتر باشد، من در اين كار پاداش نيك و سرانجام شايسته را از خدا می طلبم، و به آنچه پيمان بستم وفا دارم، هر چند تو دگرگون شده، و همانند روزی كه از من جدا شدی نباشی. همانا بدبخت كسی است كه از عقل و تجربه ای كه نصيب او شده است محروم ماند، و من از آن كس كه به باطل سخن گويد يا كاری را كه خدا اصلاح كرده برهم زند، بيزارم. آنچه را نمی دانی واگذار، زيرا مردان بدكردار، با سخنانی نادرست به سوی تو خواهند شتافت، با درود. 🌷 نهج البلاغه _ نامه: ۷۷ 📜 نامه عبدالله بن عباس 🔹روش مناظره با دشمن مسلمان ♦️به قرآن با خوارج به جدل مپرداز، زيرا قرآن دارای ديدگاه كلی بوده، و تفسيرهای گوناگونی دارد، تو چيزی می گویی ، و آنها چيز ديگر، لكن با سنت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) با آنان به بحث و گفتگو بپرداز، كه در برابر آن راهی جز پذيرش ندارند. 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
هدایت شده از  مهدوی‌ ارفع
حجت الاسلام مهدوی ارفعشرح حکمتها-11-4-1399--حسینیه مجازی.mp3
زمان: حجم: 13.8M
🔈صوت : (۴۶) 🌹 شرح حکمت های شریف. (جلسه چهل و ششم ) ✅ محور بحث : شرح حکمت ۴۰ و ۴۱ اوصاف مومن و منافق و ارتباط آن با گفتار ، اینکه مومن اندیشه می کند و سخن می گوید ولی منافق بدون اندیشه سخن می گوید . 🔺نکته مهم : مومن نه تنها مواظب گفتار خود است بلکه در همه جوانب مواظب رفتارهای خود نیز هست . 🔺در گذشته برادر دینی داشتم ...... در بیشتر عمرش ساکت بود .‌‌..(حکمت ۲۸۹ ) 🔺هرکس بداند : گفتار او ، کردار اوست جز به ضرورت سخن نگوید (حکمت ۳۴۹ ). 🔺آنجا که باید سخن درست گفت در خاموشی خیری نیست ( حکمت ۱۸۲) 🔷 حجت الاسلام 🔶 حسینیه مجازی ۹۹/۴/۱۱ @mahdavi_arfae @hoseyniyemajazi