Joze14.mp3
4.09M
_______________⚜
⚜ #جزء چهاردهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
# بی تفاوت_ نباشیم
🌹با استعانت از خداوند متعال و امداد از روح بلند کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام همه باهم پای کار ارزشهای اسلامی و اجرایی کردن فرمان مقام عظمای ولایت مبنی بر جهاد🌹 " تذکر لسانی " 🌹
با رویکرد🍀 "بگو و برو " 🍀 هستیم
محل ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/pHYEW5r5
فرصت ثبت نام: تا ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۶ فروردین
🌺از طرف تشکلهای مردمی زنجان
🌸نشر حداکثری
#تذکر_لسانی_وظیفه_همگانی
با سلام و قبولی طاعات و عبادات عزیزانی که در دوره قصه گویی و روش بیان احکام شرکت داشتند برای دریافت گواهی خود به واحد فرهنگی مراجعه کنند
هدایت شده از فرهنگی حوزه فرهنگی حوزه
با عرض سلام وادب و با آرزوی قبولی طاعات وعبادات به استحضار اساتیدو طلاب گرامی می رساند، جزء خوانی قرآن امروز ساعت10 الی11 دراتاق مباحثه طبقه بالا برگزار می شود.عزیزانی که کلاس ندارندحتما در این محفل نورانی حضور داشته و از فیوضات آن بهرمندشوند.
تشنه ام تشنه مرا آب حیاتی بفرست
بـه دل سوخته ی ما برکاتی بفرست
شام میلاد کریم اسـت کریمانه بیا
ماه بر نیمه رسیده صلواتی بفرست
میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام خجسته و مبارک باد.
#مدرسه_عملیه_خدیجه_کبری_س
Joze15.mp3
4.4M
____________________⚜
⚜ #جزء پانزدهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
🔴متن سوالات مسابقه
حیات معنوى انسان
زندگى و حیات داراى مراتبى است؛ یك مرتبه از آن در مقابل جمادات است كه به گیاهان نسبت مىدهیم. و بر این اساس گیاه را به «زنده» و «مرده» (خشك) تقسیم مىكنیم. گیاه یك نحوه حیاتى دارد كه از جمله آثار آن، رشد و نموّ و تولید مثل است. این مرتبه را حیات «نباتى» مىنامند. مرتبه بالاتر، حیات «حیوانى» است و لازمه آن علاوه بر رشد و نمو، نوعى تحرّك و ادراك است. موجودى كه واجد این آثار باشد از حیات حیوانى برخوردار است.انسان هم حیات نباتى دارد و هم حیات حیوانى، هم رشد و نموّ دارد و هم ادراك، احساس و تحرّك، البته در سطحى عمیق تر و وسیع تر از حیوان و گیاه. بنابر این، از این جهت با گیاه و حیوان مشترك مىباشد. معمولاً معنایى كه ما از زندگى و حیات مىفهمیم همین است. لازمه زندگى نباتى تغذیه و رشد است. لازمه زندگى حیوانى نیز ادراك و حركت ارادى است. لذا، اگر چنین آثارى از كسى سر زند، مىگوییم زنده است، و گرنه مرده اى بیش نیست.
ولى آن گونه كه از قرآن شریف و اخبار اهل بیت(علیهم السلام) استفاده مىشود، انسان مىتواند حیاتى برتر از حیات نباتى و حیوانى داشته باشد: حیات «معنوى» این حیات برتر لوازمى دارد كه اگر انسان فاقد آن باشد به حقیقت، انسان نخواهد بود، هر چند از نظر حیات حیوانى زنده به حساب آید. آنچه را كه ما ملاك زنده بودن انسان مىدانیم معمولاً ملاك زندگى حیوانى است، نه زندگى انسانى. غذا خوردن، نفس كشیدن، ادراك، تحرّك و مانند آن لازمه زندگى نباتى و حیوانى است. امّا زندگى انسانى چیز دیگرى است. قرآن مىفرماید:
«اَوَ مَنْ كَانَ مَیْتاً فَأحْیَیَنَاهُ وَ جَعَلْنَا لَه
لینک پاسخ به سوالات روز پانزدهم
https://form.avalform.com/view.php?id=44789276
Joze16.mp3
4.2M
________________⚜
⚜ #جزء شانزدهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
Joze17.mp3
4.05M
__________________⚜
⚜ #جزء هفدهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
Joze18.mp3
4.41M
____________________⚜
⚜ #جزء هجدهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
💠 برنامه اخلاق 💠
⚜سخنران: حاج آقا دیر باز
🔻زمان: ۲۰فروردین ساعت شروع ۱۰ صبح
🔻مکان: نماز خانه مدرسه علمیه خدیجه کبری (س)زنجان
👈 ارسال جهت نشر حداکثری
#فرهنگی
#اخلاق
#ماه_رمضان
⚜⚜⚜
پیام تبریک🌹
⚜استاد گرانقدر سرکار خانم نعیمه یاوری
کسب موفقیت شما در دورهی ارتقایی اساتید وبرگزیده شدن سرکارعالی به عنوان یکی از نفرات #برتر استانی را صمیمانه تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان مزید توفیقات شما برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی را مسألت می نماییم.
#اخبار_مدارس
#روابط_عمومی
#مدرسه_عملیه_خدیجه_کبری_س
Zanjan.whc.ir
@whc_znj
Joze19.mp3
4.27M
_____________________⚜
⚜ #جزء نوزدهم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
بیرغبتی به عبادت
أو لَعَلَّکَ رَأیتَنی مُستَخِفًّا بِحَقِّک فَأقصیتَنی؛ «یا اینکه نه، اینطور نیست؛ بلکه دیدی که من نسبت به حقّ تو استخفاف کردم و حقّ تو را کوچک شمردم، آنوقت مرا پرتاب کردی!»
مستخِف: یعنی کسی که حقّ تو را کوچک و سبک میشمرد؛ حقّ تو خیلی عظیم و بزرگ است! من حقّ تو را کوچک شمردم، آنوقت مرا پرتاب کردی!
تو که میخواهی با من مناجات کنی، اوّل باید احترام مرا داشته باشی و موقعیّت مرا در نظر بگیری، باید توجّه داشته باشی که تو چه کسی هستی و من چه کسی هستم! من سلطانالسلاطینم، مَلکالملوکم، خالق السّماوات و الأرضینم، مُرسل الأنبیاء و المرسلینم؛ من این هستم دیگر! تو چه کسی هستی؟! هیچ! بدونِ متوجّهبودن به این خصوصیّاتِ دعا و رعایتهای آداب مجلس دعا و مناجات و مجلس ذکر، استخفافِ به حقّ من کردی! «فَأقصیتَنی؛ مرا پرتاب کردی!» مسئله این است؟
دیگر از علّتها، توجّه قلب به امور دنیوی
أو لَعَلَّکَ رَأیتَنی مُعرِضًا عَنکَ فَقَلَیتَنی؛ «یا اینکه دیدی که من از تو إعراض میکنم، پس مرا دشمن داشتی؟!»
یکوقت انسان از جان و دل و قلب و ظاهر و باطن، کسی را دوست دارد و میخواهد با او بنشیند، صحبت کند، گرم بگیرد، انس بگیرد، دلها با هم مانوس بشوند؛ یکوقت هم اینطور نیست، در ظاهر میرود و سلام و علیک میکند و مینشینند، ولی قلب آنجا نیست، قلب جای دیگر است. آداب ظاهری مجلس را رعایت میکنیم ولی قلب متوجّه آنجا نیست، بلکه متوجّه جای دیگر است، متوجّه آرزوهای خودش است، متوجّه آمال خودش است، متوجّه معشوق و محبوب خودش است، متوجّه طوافکردن در کعبۀ مقصود خودش است؛ با اینکه الآن پیش معشوق واقعی نشسته است! این را معشوق نمیپسندد، و ادّعای عشق و محبّت در اینجا مجازی و صوری است! خدایا، آیا چنین بلیّهای بر من پیدا شده است که تو دیدی من از تو اعراض کردم و از حقّ تو اعراض کردم، دل من از تو اعراض کرده و دیگر به سمت تو نمیآید و تو را دوست ندارد و خواصّ تو را دوست ندارد و آثار تو را دوست ندارد، وجهۀ دل از تو اعراض به غیر تو کرده است؟ «فَقَلیتَنی؛ پس تو مرا دشمن داشتی؟» و آیا این حالی که پیدا میشود از روی عناد و دشمنی است؟ و آیا این کار را با من کردی در إزای آن اعراضی که من با تو کردم؟ مسئله این است؟!