eitaa logo
طلاب حوزه علمیه خدیجه کبری (س)
288 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
475 ویدیو
425 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
Joze14.mp3
4.09M
_______________ چهاردهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# بی تفاوت_ نباشیم 🌹با استعانت از خداوند متعال و امداد از روح بلند کریم اهل بیت امام حسن علیه السلام همه باهم پای کار ارزش‌های اسلامی و اجرایی کردن فرمان مقام عظمای ولایت مبنی بر جهاد🌹 " تذکر لسانی " 🌹 با رویکرد🍀 "بگو و برو " 🍀 هستیم محل ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/pHYEW5r5 فرصت ثبت نام: تا ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۶ فروردین 🌺از طرف تشکل‌های مردمی زنجان 🌸نشر حداکثری
با سلام و قبولی طاعات و عبادات عزیزانی که در دوره قصه گویی و روش بیان احکام شرکت داشتند برای دریافت گواهی خود به واحد فرهنگی مراجعه کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام وادب و با آرزوی قبولی طاعات وعبادات به استحضار اساتیدو طلاب گرامی می رساند، جزء خوانی قرآن امروز ساعت10 الی11 دراتاق مباحثه طبقه بالا برگزار می شود.عزیزانی که کلاس ندارندحتما در این محفل نورانی حضور داشته و از فیوضات آن بهرمندشوند.
تشنه ام تشنه مرا آب حیاتی بفرست بـه دل سوخته ی ما برکاتی بفرست شام میلاد کریم اسـت کریمانه بیا ماه بر نیمه رسیده صلواتی بفرست میلاد باسعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام خجسته و مبارک باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze15.mp3
4.4M
____________________ پانزدهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
🔴متن سوالات مسابقه حیات معنوى انسان زندگى و حیات داراى مراتبى است؛ یك مرتبه از آن در مقابل جمادات است كه به گیاهان نسبت مى‌دهیم. و بر این اساس گیاه را به «زنده» و «مرده» (خشك) تقسیم مى‌كنیم. گیاه یك نحوه حیاتى دارد كه از جمله آثار آن، رشد و نموّ و تولید مثل است. این مرتبه را حیات «نباتى» مى‌نامند. مرتبه بالاتر، حیات «حیوانى» است و لازمه آن علاوه بر رشد و نمو، نوعى تحرّك و ادراك است. موجودى كه واجد این آثار باشد از حیات حیوانى برخوردار است.انسان هم حیات نباتى دارد و هم حیات حیوانى، هم رشد و نموّ دارد و هم ادراك، احساس و تحرّك، البته در سطحى عمیق تر و وسیع تر از حیوان و گیاه. بنابر این، از این جهت با گیاه و حیوان مشترك مى‌باشد. معمولاً معنایى كه ما از زندگى و حیات مى‌فهمیم همین است. لازمه زندگى نباتى تغذیه و رشد است. لازمه زندگى حیوانى نیز ادراك و حركت ارادى است. لذا، اگر چنین آثارى از كسى سر زند، مى‌گوییم زنده است، و گرنه مرده اى بیش نیست. ولى آن گونه كه از قرآن شریف و اخبار اهل بیت(علیهم السلام) استفاده مى‌شود، انسان مى‌تواند حیاتى برتر از حیات نباتى و حیوانى داشته باشد: حیات «معنوى» این حیات برتر لوازمى دارد كه اگر انسان فاقد آن باشد به حقیقت، انسان نخواهد بود، هر چند از نظر حیات حیوانى زنده به حساب آید. آنچه را كه ما ملاك زنده بودن انسان مى‌دانیم معمولاً ملاك زندگى حیوانى است، نه زندگى انسانى. غذا خوردن، نفس كشیدن، ادراك، تحرّك و مانند آن لازمه زندگى نباتى و حیوانى است. امّا زندگى انسانى چیز دیگرى است. قرآن مى‌فرماید: «اَوَ مَنْ كَانَ مَیْتاً فَأحْیَیَنَاهُ وَ جَعَلْنَا لَه
لینک پاسخ به سوالات روز پانزدهم https://form.avalform.com/view.php?id=44789276
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze16.mp3
4.2M
________________ شانزدهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze17.mp3
4.05M
__________________ هفدهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze18.mp3
4.41M
____________________ هجدهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
💠 برنامه اخلاق 💠 ⚜سخنران: حاج آقا دیر باز 🔻زمان: ۲۰فروردین ساعت شروع ۱۰ صبح 🔻مکان: نماز خانه مدرسه علمیه خدیجه کبری (س)زنجان 👈 ارسال جهت نشر حداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜⚜⚜ پیام تبریک🌹 ⚜استاد گرانقدر سرکار خانم نعیمه یاوری کسب موفقیت شما در دوره‌ی ارتقایی اساتید وبرگزیده شدن سرکارعالی به عنوان یکی از نفرات‌ استانی را صمیمانه تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان مزید توفیقات شما برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی را مسألت می نماییم. Zanjan.whc.ir @whc_znj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joze19.mp3
4.27M
_____________________ نوزدهم ⚜ استاد معتز آقایی «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
متن سوالات دعای ابو حمزه ثمالی روز نوزدهم
بی‌رغبتی به عبادت أو لَعَلَّکَ رَأیتَنی مُستَخِفًّا بِحَقِّک فَأقصیتَنی؛ «یا اینکه نه، این‌طور نیست؛ بلکه دیدی که من نسبت به حقّ تو استخفاف کردم و حقّ تو را کوچک شمردم، آن‌وقت مرا پرتاب کردی!»  مستخِف: یعنی کسی که حقّ تو را کوچک و سبک می‌شمرد؛ حقّ تو خیلی عظیم و بزرگ است! من حقّ تو را کوچک شمردم، آن‌وقت مرا پرتاب کردی!  تو که می‌خواهی با من مناجات کنی، اوّل باید احترام مرا داشته باشی و موقعیّت مرا در نظر بگیری، باید توجّه داشته باشی که تو چه کسی هستی و من چه کسی هستم! من سلطان‌السلاطینم، مَلک‌الملوکم، خالق السّماوات و الأرضینم، مُرسل الأنبیاء و المرسلینم؛ من این هستم دیگر! تو چه کسی هستی؟! هیچ! بدونِ متوجّه‌بودن به این خصوصیّاتِ دعا و رعایت‌های آداب مجلس دعا و مناجات و مجلس ذکر، استخفافِ به حقّ من کردی! «فَأقصیتَنی؛ مرا پرتاب کردی!» مسئله این است؟ دیگر از علّت‌ها، توجّه قلب به امور دنیوی أو لَعَلَّکَ رَأیتَنی مُعرِضًا عَنکَ فَقَلَیتَنی؛ «یا اینکه دیدی که من از تو إعراض می‌کنم، پس مرا دشمن داشتی؟!»  یک‌وقت انسان از جان و دل و قلب و ظاهر و باطن، کسی را دوست دارد و می‌خواهد با او بنشیند، صحبت کند، گرم بگیرد، انس بگیرد، دل‌ها با هم مانوس بشوند؛ یک‌وقت هم این‌طور نیست، در ظاهر می‌رود و سلام و علیک می‌کند و می‌نشینند، ولی قلب آنجا نیست، قلب جای دیگر است. آداب ظاهری مجلس را رعایت می‌کنیم ولی قلب متوجّه آنجا نیست، بلکه متوجّه جای دیگر است، متوجّه آرزوهای خودش است، متوجّه آمال خودش است، متوجّه معشوق و محبوب خودش است، متوجّه طواف‌کردن در کعبۀ مقصود خودش است؛ با اینکه الآن پیش معشوق واقعی نشسته است! این را معشوق نمی‌پسندد، و ادّعای عشق و محبّت در اینجا مجازی و صوری است! خدایا، آیا چنین بلیّه‌ای بر من پیدا شده است که تو دیدی من از تو اعراض کردم و از حقّ تو اعراض کردم، دل من از تو اعراض کرده و دیگر به سمت تو نمی‌آید و تو را دوست ندارد و خواصّ تو را دوست ندارد و آثار تو را دوست ندارد، وجهۀ دل از تو اعراض به غیر تو کرده است؟ «فَقَلیتَنی؛ پس تو مرا دشمن داشتی؟» و آیا این حالی که پیدا می‌شود از روی عناد و دشمنی است؟ و آیا این کار را با من کردی در إزای آن اعراضی که من با تو کردم؟ مسئله این است؟!