🔴متن سوالات مسابقه روز ۲۱ ام؛
دلیل دیگری در بی رغبتی به عبادت
أو لَعَلَّکَ وجَدتَنی فی مَقامِ الکاذِبینَ فَرَفَضتَنی؛ «یا اینکه تو مرا در مقام و موقف کاذبین یافتی، پس مرا دور انداختی؟!»
میخواهی بگویی: افرادی که میخواهند بیایند با من مناجات کنند، نماز بخوانند و رابطه برقرار کنند، باید در محلّ صدق باشند، باید صادق باشند و نباید دروغگو باشند، دروغْعمل هم نباید باشند، دروغْفکر و خاطر هم نباید باشند! باید صاف بیایند! اگر در موقف عبادت بایستند و به من بگویند: ﴿إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ﴾امّا قلبشان به دیگری بگوید، به من بگویند: «سُبحانَ رَبِّیَ الأعلیٰ و بِحَمدِهِ» امّا قلبشان اینطور بگوید: «سُبحانَ رَبِّیَ الشَّیطانِ و بِحَمدِهِ، ربِّ ما شیطان است!» به من بگویند: «اللهُ أکبَر» امّا قلبشان بگوید: «أللَهُ غَیرُ أکبَر»، و امثال اینها این اختلافِ ظاهر و
باطن ـ که در حقیقت، کذب است ـ در مقام عبادت و رابطۀ خاص با خدا برقرار کردن، صحیح نیست؛ چون معنای رابطۀ خاص برقرار کردنِ با خدا این است که: خداوندا، من با باطن خود تو را دوست دارم و میخواهم به سوی تو بیایم! آنوقت اگر انسان باطن خودش را رها کند و با ظاهر بیاید، خدا ظاهر را نمیخواهد؛ چون ظاهر برای مقدّسین و زاهدین است، نه زاهدین واقعی، بلکه آن کسانی که تَزَهُّد و تَنَسُّک میکنند و جانماز آب میدهند و تسبیح در دست دارند و همیشه زبان ظاهرشان به ذکر مشغول است!
جُنیِد بغدادی از جایی میگذشت، دید شخصی دارد ذکر میگوید، گفت: «إشتغَلتَ بالذِّکرِ عَنِ المَذکُورِ؛ تو به ذکر مشغول شدی امّا آن مذکور را فراموش کردی!»
ذکر آ
لینک پاسخ به سوالات روز بیست و یک
https://form.avalform.com/view.php?id=44996581
Joze22.mp3
4.31M
______________________⚜
⚜ #جزء بیستو دوم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
سلام طلاب گرانقدر🌺
عزیزانی که تمایل به شرکت در ثواب افطاری روز شنبه دارند می توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب زیر ارسال کنند
۵۰۲۲۲۹۱۳۱۰۸۱۱۰۷۸پاسارگاد حکیمه سلیمانی
Joze23.mp3
4.28M
__________________⚜
⚜ #جزء بیستو سوم #قرآن_کریم ⚜
استاد معتز آقایی
«در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»