🥇مدال افتخار تولید
🔸نگاهی به کارخانههای مشهوری که با فعالیت نهضت احیای واحدهای اقتصادی به چرخه تولید بازگشتند.
#دستاوردهای_دولت_رئیسی
#کانال_سایبری_عصای_موسی
#نشر_حقیقت_در_سطح_جامعه
🔶🔷@MOSES313STAFF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این است قدرت مقاومت و برنامه ریزی های بین المللی در دولت کنونی
#ایران_مقتدر
🔴خانواده شیرازی در مراسم ترحیم عزیزشان از مهمانان خواستند به جای آوردن دسته گل و بنر تسلیت، کیف مدرسه ای با نیت کمک به دانش آموزان بی بضاعت شیرازی اهدا کنند..
درود بر اندیشه های زیبا
#فرهنگسازی
#کارخیر
l👇بیا بیناشو l
🆔 @binaasho
11پوستر هم اندیشیjpg.jpg
1.96M
هم اندیشی علمی به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام مهدی (عج) پژوهشکده مهدویت با همکاری جامعه الزهراء (س) چهارشنبه 5 مهر ماه ساعت 10 صبح برگزار می کند.
کتاب عصر پیدایی منتشر شد...
نگرشی از دریچه روایات به عدالت متعالی در جامعه و حاکمیت مهدوی
این کتاب در نقد کتاب عصر حیرت و برخی اندیشه های انجمن #حجتیه در مسأله غیبت و انتظار به قلم علی محمدی هوشیار و از نشر مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.
محل تهیه کتاب: فروشگاه های مسجد مقدس جمکران و کتاب فروشی های معتبر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقه تفکر!
به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
خواستار تعطیلی سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) هستیم
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت الاسلام والمسلمین نصوری معاون فرهنگ آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، در گفتگو با خبرنگار مدیریت روابط عمومی، خواستار تعطیلی روز نهم ربیع الاول، مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شد.
وی در این گفتگو بیان کرد: روز هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام هست و به تبع آن در همال سال یعنی سال ۲۶۰ هجری شمسی، وقتی که امام عسکری علیه السلام به شهادت رسیدند، همان لحظه امامت امام زمان علیه السلام آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.
نصوری افزود: انشالله بحث غیبت حضرت تمام شود و ظهور کنند و جهان پر از عدل و داد بشود.
معاون فرهنگی بنیاد مهدویت کشور ضمن قدردانی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران که شهادت امام حسن عسکری را در تقویم رسمی به عنوان روز تعطیل اعلام کردند، گفت: از آنجایی که رسیدن به نشاط اجتماعی برای مردم عزیز کشورمان در اولویت می باشدو برای اینکه فرهنگ مهدویت در جامعه توسعه پیدا بکند، یکی از مناسبتهایی که می توانیم جریانسازی در آن باشد، سالروز آغاز امامت امام زمان علیه السلام هست که همه در آن روز جشن به پا میکنند و در حال سرور و شادمانی هستند.
وی افزود: در این روز باید بتوانیم از این طریق بحث بیعت با امام زمان ارواحنا فداه را در جامعه پررنگ کنیم. از آنجایی که روز شهادت فضای مناسبی برای جشن و اجتماعات شادی بخش نیست، باید بتوانیم فضای شادی را در جامعه ایجاد کنیم و امکان آن وجود ندارد و شاید حرمت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام از بین برود.
حجت الاسلام نصوری: خواهشمندیم در روز نهم ربیع الاول روز بعد از شهادت که منتظرین امام زمان علیه السلام در روز شهادت امام عسگری(ع) عزاداری خود را انجام میدهند، به عنوان روز بیعت با امام زمان و جشن بیعت با حضرت را پررنگتر در جامعه بگیریم و چیزی است که مردم عزیز این امر را با اجتماعات خود پررنگ کردند و با حرکتهای فرهنگی نمایان شده است.
نصوری تصریح کرد: اگر این روز به عنوان روز جشن و روز تعطیل تصویب شود جشن و سرور مردم نیز بیشتر خواهد بود .
وی در پایان افزود: خواهشمندیم در این روز مسئولین عزیز این امر را به عنوان یک پویش در دستور کار خود قرار دهند، تا همه اصناف و اقشار مختلف مردم بتوانند در این امر مشارکت داشته باشند و با فضاسازی شهر و دیار خودمان بتوانیم بیعت با حضرت را انجام دهیم و به نوعی یک مانور بزرگ بین منتظران امام زمان علیه السلام در روز نهم ربیع الاول انجام شود.
https://eitaa.com/bonyadsari
متاسفانه با اشتباهی در مجلس شورای اسلامی روز شهادت امام حسن عسکری تعطیل اعلام شد . در حالیکه اساتید مهدویت معتقد بودند اگر قرار به تعطیلی است باید روز بیعت با حضرت مهدی علیه السلام تعطیل اعلام گردد تا مردم بتوانند جشنی برگزار کنند.
استاد نصوری در این زمینه مصاحبه ای کرده اند :👆
بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه الهی و با استمداد از حضرت¬مهدی علیه¬السلام کلاس¬های فقه الحدیث مهدوی(سطوح عالی حوزه) برگزار می¬گردد .
مدرس: حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان
زمان : دوشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء
زمان آغاز: دوشنبه3 مهر ماه مصادف با نهم ربیع الاول و روز بیعت با حضرت مهدی علیه السلام
مکان : پردیسان ، هزاره هشتم ، خیابان شهیدان تقوی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام
ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 2 نکته را که بعضا غفلت می شود عرض میکنم.
1⃣متاسفانه در برخی تابلوها و تبلیغات هیئات مذهبی لقب حضرت را به صورت *عسگری* می نویسند که غلط بوده و برای افراد مغرض زمینه ایجاد شبهات را فراهم می کند .
2⃣نام مبارک مادر بزرگوار ایشان (حدیث)بر وزن (امیر) است و به اشتباه (حاء) را با ضمه بر وزن (زبیر)می خوانند.
ر.ک. الطراز سید علی خان کبیر ج3 ص365
📚 #معرفی_کتاب
📘پیشوایان هدایت
🖋سید منذر حکیم
🔻گاهی به دوستان عرض میکنم در مظلومیت ائمه ما همین بس که اگر بنا شود درباره آنها صحبت کنیم اطلاعات ما شاید به چند ثانیه برسد از جمله #امام_حسن_عسکری علیه السلام
🔺همین ضعف باعث شد مسئولان مجمع جهانی اهلبیت علیهمالسلام طرح نگارش ۱۴ کتاب در مورد چهارده معصوم برای استفادهی عموم مردم را در سال ۱۳۷۵ به حجتالاسلام والمسلمین #سید_منذر_حکیم و گروهی از محققان که سابقهی روشنی در تحقیق و نگارش تاریخ اسلام داشتند پیشنهاد بدهند.
این مجموعه به زبان عربی با نام #موسوعةأعلام الهدایة در سال ۱۳۸۱ و ترجمهی فارسی آن نیز با نام #پیشوایان_هدایت در سال ۱۳۸۵ عرضه شد.
⬅️پیشنهاد می کنم عزیزان کتاب #پیشوایان_هدایت را دانلود کنند، مجموعه ۱۴جلدی که در هر جلد به زندگی یک معصوم در سه سطح می پردازد.
در هر جلد، ابتدا خلاصهای چند صفحهای از تاریخ زندگی هر معصوم و مهمترین فراز و فرودهای تاریخی زندگی ایشان ارائه میشود. پس از آن، مخاطب در سه سطح مختلف که از اجمال به تفصیل میرود، فهم عمیقتری از زندگی و سیرهی آن امام و شرایط تاریخی آن مقطع پیدا میکند.
🔸کتاب وارد موشکافیهای تاریخی خارج از حوصلهی مخاطب عام نمیشود و از نقلهای شاذ و روایتهای غلوآمیز میپرهیزد.
🔴ترجمهی أعلامالهدایة به زبانهای ترکی استانبولی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ترکی آذری، نروژی و بوسنیایی در حال انجام و یا منتشر شده است.
برای دانلود این مجموعا به لینک زیر مراجعه فرمایید⬇️
https://farsi.khamenei.ir/others-page?id=24518
#مبشرصبح
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ بیان راهکارهای ایجاد احساس عمومی در مردم نسبت به نهم ربیع الاول
• سوژه و ایده برنامه های نهم ربیع الاول
🎥 جلسه هم اندیشی کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت
🎙استاد شهبازیان
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ ؛ #موشن_گرافیک
⁉️ چرا روز نهمربیع پراهمیت است؟
🔸 امسال قراره پررنگتر از سالهای قبل بیعت کنیم تا نشون بدیم قرار نیست مثل غدیر امام ما تنها بمونه و بیعتی شکسته بشه...
📆 وعده ما ۳ مهر (نهم ربیعالاول) در سراسر کشور
(عید بیعت)
سلام خدمت عزیزان
توجه شود که آنچه برخی به اشتباه بعد از ایام ماه صفر انجام می دهند ،هیچ منبع معتبر و مستندی ندارد و متاسفانه گروهی ترویج می دهند.
1. ادامه دادن سیاهپوشی بعد از ایام ماه صفر به عنوان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها (که زمان حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها حدود 50 روز بعد از رحلت رسول خدا بوه است )
2. جشن گرفتن 9 ربیع به مناسبت سالروز مرگ خلیفه دوم و اشتباهی مضاعف به نام لعن علنی و یا لباس قرمز پوشیدن
3.مانند برخی از گروه های انحرافی و غالیان شیعی ،تمسک به حدیث «رفع القلم»کردن و کارهای ناشایست را برای خود مجاز نمودن
لذا مراقبت نمایید.
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
⚡️نُهمربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش اول)
✍️مهدی مسائلی
روز نهمربیعالاوّل نزد بعضی از شیعیان به روز کشته شدن خلیفهٔ دوم شهرت یافته است. دراینباره داستانها و افسانههای بسیاری نیز میان آنها رواج یافته که بیشتر آنها را میتوان ساخته و پرداختهٔ فرهنگ عوام دانست.
اما با رجوع به کتابهای تاریخی به این مطلب میرسیم که تمامی آنها به اتفاق اواخر ماه ذیالحجه را بهعنوان ایام کشتهشدن خلیفه دوم معرفی نمودهاند و حتی یک کتاب را نمیتوان یافت که ماه دیگری را برای این واقعه ثبت کرده باشد.
افزون بر این بسیاری از بزرگان و علمای شیعه نیز هنگام بحث از قتل خلیفهٔ دوم، تاریخ آن را در ماه ذیالحجه دانستهاند و حتی بعضی با صراحت قتل او در روز نهمربیع نادرست دانستهاند. شیخ مفید، (درگذشت: ۴۱۳ق)، ابن ادریس حلی (د: ۵۹۸ق)، سید بن طاووس (د: ۶۶۴ق) علامهٔ حلی (د: ۷۲۶ق) شیخ ابراهیم بن علی کفعمی (د: ۹۰۵ق) تعدادی از این علما هستند. (برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: مهدی مسائلی، نهمربیع جهالتها خسارتها، نشر آرما، ص۱۲ تا۲۲)
اما مستند اعتقاد به قتل خلیفه دوم در روز نهمربیع چیست؟
این اعتقاد مستندی جز روایتی مشهور به «رُفع القلم» ندارد. این روایت به یکی از اصحاب امام هادی(ع) به نام احمد بن اسحاق نسبت داده شده است و از طریق او و از قول امام فضیلتهایی را برای این روز بر میشمرد.
در ارزیابی این روایت باید گفت منبع آن کتابهای متأخر شیعه مربوط به قرن هشتم به بعد هستند که اتقان و اعتبار روایی ندارند. سند این روایت نیز از جهات مختلفی ضعیف و غیرقابلاعتماد است و افزون بر وجود راویان ناشناختهای که منحصر به این روایت هستند، افتادگی تعدادی از راویان نیز بر ضعف آن میافزاید.(رک: همان، ص۲۲-۳۷)
اما نکته مهم اینکه طبق تحقیقات انجام شده، روایت نهمربیع برگرفته از کتابهای غالیان نُصیریه است که شواهدی در متنِ آن نیز این مطلب را تأیید میکنند. توضیح بیشتر اینکه:
با بررسی کتابهای غالیان نُصیریه در مییابیم، نهمربیع از اعیاد مهم این فرقه از غُلات به حساب میآید که امروزه به اسم علویون در سوریه شناخته میشوند. آقای عمیدرضا اکبری در کانال تلگرامی غلوپژوهی در یادداشتهایی عید نهمربیع را در منابع نُصیریه بررسی کرده است. یادکرد از نهمربیع در منابع نُصیریه مربوط به قرن سوم قمری و اوایل پیدایش این فرقه است. یکی از منابع متقدم نصیریه که به تفصیل به این موضوع پرداخته است، کتاب "سبیل راحة الارواح" معروف به "مجموع الاعیاد" نوشته ابیسعید میمون بن قاسم طبرانی نُصیری( 358-426هـ / 970-1035م) است. وی در ابتدای این کتاب نهمربیع را در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد فارسی برمیشمارد و سپس در یک فصل مُجزا دو روایت و دو دعا درباره این روز میآورد. یکی از روایتهای ذکر شده توسط وی تقریباً همان روایتِ مشهوری است که ما در بالا از آن سخن گفتیم و به کتب شیعه امامیه راه یافته است. روایت دیگر که اعتقاداتی همچون تناسخ در آن وجود دارد، نیز با اين روايت از جهت گزارشگری همسنخ است و از یک منشأ داستانپردازی برخوردار است. (طبرانی، مجموعالاعیاد، برلین: ۱۹۴۶، ص۱۳۱-۱۴۸)
شاید کمرنگ بودن گزارههای غالیانه مربوط به خداباوری امامان یا اموری همچون تناسخ علت راهیابی این روایت از نُصیریه به منابع امامیه بوده است. همچنین ناشناخته بودن اکثر راویان آن نزد امامیه، و وجود یک راوی عامی (محمد بن العلاء الهمدانی) و یک راوی امامی (احمد بن اسحاق)، نیز احتمالا در حساسیتزدایی و راهیابی آن به منابع متأخر بیتاثیر نبوده است.
البته با دقت در متن این روایت، خصوصیات مربوط به غُلات نصیریه در آن مشهود است، از جمله اینکه در ابتدای آن آمده است که راویانش درباره ابوخطاب که یکی از بزرگان و اصحابِ سِر غُلات است، با هم اختلاف داشتند و از این جهت به احمد بن اسحاق مراجعه کردند. با این حال، غلات نشانهی بارز و آشکاری در این روايت دارند که
بر انطباقش بر آثار غالیان تردید باقی نمیگذارد و آن فراز معروف رُفعالقلم در این روایت است. حقیقت اینکه غالیان در فرهنگ اسلامی به دو گزاره شناخته میشوند:
۱. اعتقاد به خداباوری نسبت به امامان یا شخصیتهای برجسته اسلامی
۲. گذر از شریعت و نادیده گرفتن قوانین و دستورات الزامی و تحریمی دین( به اصطلاح حلال کردن حرامها و ترویج فرهنگ لاابالیگری)
البته غالیان این محتواها را با توجیهات و لطایفی در قالب روایت به فرهنگ اسلامی و مذهبی وارد میکنند، مثلاً با عنوان ظهور و تجلی خداوند، اعتقاد به خداباوری امامان را توجیه و ترویج میکنند.
>>ادامه یادداشت در بخش دوم>>>
..........
@azadpajooh
⚡️نُهمربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش دوم)
<<ادامهی بخش اول<<
در فرازی از روایت معروف نهمربیع نیز به نقل از پیامبر(ص) به خدای متعال چنین نسبت میهد:
«وَ أَمَرْتُ الْکرَامَ الْکاتِبِینَ أَنْ یرْفَعُوا الْقَلَمَ عَنِ الْخَلْقِ کلِّهِمْ ثَلَاثَةَ أَیامٍ مِنْ ذَلِک الْیوْمِ وَ لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ کرَامَةً لَک وَ لِوَصِیک؛ به فرشتگان نویسندهٔ اعمال دستور دادم به مدت سه روز قلم را از همهٔ مردم بردارند و هیچ چیزی از گناهان آنان را ننویسند، به کرامت تو و وصیت.»
در این فراز غالیانه از روایت تأکید میشود:
یک: قلم تکلیف از تمام خلق، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، سه روز برداشته میشود.
دو: هیچ کدام از گناهان و خطایای آنها ثبت نمیشود.(لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ)
این جمله وسیلهای برای افراد لااُبالی تبدیل شده است تا حرمت بندگی خداوند را شکسته و هرآنچه میخواهند در این ایام انجام دهند.
اما چه ظلم و خیانتی بالاتر از آنکه این جملات را به بزرگانی نسبت دهیم که همواره میفرمودند: «لا تُنَالُ وَلَایتُنَا إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَع ؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه».
متأسفانه بعضی که به مناسبت پایهگذاری شده توسط این روایت دلبستهاند، تلاش زیادی در توجیه این تعبیر غالیانه دارند، و بدون توجه به منبع جعل آن، گاهی آن را با عنوان مهلت در توبه توجیه میکنند و گاهی آن را با شفاعت تطبیق میدهند. مواردی که نه با ظاهر این فراز همخوانی دارد و نه با سایر نصوص قرآنی و روایی موافقت دارد. خلاصه آنکه بعضی به خاطر یک دستمال قیصریه را آتش میزنند.
حاصل سخن اینکه با بررسی کتابهای نصیریه به این نتیجه میرسیم که از همان ابتدای پیدایش جریان غالیانهی نصیریه، نهمربیع در میان آنها به عنوان یک عید معروف بوده است و سپس به مرور به آثار شیعه وارد شد. در زمان صفویه، با بالاگرفتن منازعات مذهبی شیعه و سنی، ترویج این مناسبت قوت بیشتری در امامیه پیدا کرد و با حمایت نهاد سلطنت، بعضی از عالمان نیز به دفاع از آن پرداختند.
.........
@azadpajooh
سید بن طاوس هم نظری دارند که روز قتل خلیفه دوم در ذی الحجه است نه ربیع الاول و عید گرفتن 9 ربیع برای بیعت با حضرت مهدی علیه السلام است 👇
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
نظر سیدبن طاووس درباره روز نهم ربیع الاول
در کتاب اقبال الاعمال سیدبن طاووس (589-664 ه ق)
[عید سرّ ]
بدان درباره عظمت این روز روایت عظیم الشان داریم. و همچنین برخی از برادران عرب و غیرعرب را یافتیم که در این روز شادی به پا می کنند و می گویند این روزی است که هلاکت کسی که خداوند جل جلاله و رسولش (صلی الله علیه و آله) را سبک شمرده و با آنان دشمنی کرده است، در آن اتفاق افتاده است. من در میان تمام کتبی که جستجو کرده ام تاکنون هیچ چیزی که موافق با این مطلب و روایتی که شیخ صدوق (رضوان الله علیه) نقل کرده، نیافتم. پس اگر کسی می خواهد باید این روز را به طور مطلق و به عنوان سری که در آن نهفته هست، بزرگ بدارد و نه به آن عنوانی که گفته شد.
به نظر من: همانطور که در کتاب التعریف للمولد الشریف از شیخ طبری امامی در کتاب دلایل الامامه نقل کرده ام، روز هشتم ربیع الاول، روز وفات مولایمان امام حسن عسکری (علیه السلام) است.
پس وقتی که این روز روز وفات امام حسن عسکری علیه السلام است، پس ابتدای ولایت حضرت مهدی علیه السلام بر امت روز نهم ربیع الاول بوده است، پس چه بسا تعظیم این روز (نهم ربیع) به خاطر این وقت باشد و به خاطر عنایت کامل به مولای معظم.
@khaketeshneh-محمد شهبازیان