eitaa logo
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
4.6هزار دنبال‌کننده
534 عکس
397 ویدیو
69 فایل
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
مشاهده در ایتا
دانلود
نظرات برخی از مخاطبین برنامه های بالا را می توانید در کانال «روشنا» دنبال کنید.
👈درباره دهه محسنیه سوالاتی پرسیده می شود. 1. نظر بنده تابع نظر حضرت آیت الله شبیری زنجانی(حفظه الله) است. 2. دو متن علمی وجود دارد که نکات خوبی در آن ذکر شده. ظاهر امر این است که حمله به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها حدود 50 روز بعد از رحلت رسول خدا بوده. ارجاعات را توجه کنید👇👇👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
💫✅ آیت الله العظمی شبیری زنجانی مدظله‌العالی 👇👇👇 ⭕️❌انتقاد ایشان از افراط و تفریط در مدت عزاداریها برای اهل‌بیت علیهم السلام 👇👇👇 🍃 این مرجع عالی قدر در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه های حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه های پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانستند و گفتند: 🌟👌همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد. افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. 💫 این فقیه وارسته با تاکید بر اینکه موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، خاطرنشان کردند: 📜❌ حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند. 💠 ایشان افزودند: عقیده ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت، موجب هتک حرمت می شود یا خیر، حجت نیست بلکه تشخیص این موضوع بر عهده عرف است جامعه مشخص می کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. ✅ ایشان با ابراز نگرانی از اینکه عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند فرمودند: این افراد در این زمینه مسئولند. 📛 آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! متن کامل سخنان : https://zanjani.ir/آیت-الله-العظمی-شبیری-زنجانی-افراط-در/?fa @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🛎 در پاسخ به یکی از پرسش گران محترم که از حامیان جناب آقای رائفی پور بودند سوال این است که آقای رائفی پور در نماوایی ادعادارد که تطبیق گرایی کار درستی نیست و چرا ما به ایشان اتهام زده ایم ؟ این صوت را گوش دهید و به مستنداتی که قرار می دهم توجه کنید 👇👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
قطعه فیلم ادعایی برای توجیه اشتباه آقای رائفی
1.16M
👈اما پاسخ به این قطعه فیلم توضیحات درباره برخی نقدها به برنامه روشنا و تطبیق گرا بودن @khaketeshneh-محمد شهبازیان
اما حقیقت شخصیت تطبیق گرای آقای رائفی پور را نیز ببینید 👇👇👇👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این سخنرانی آقای رائفی به جز اینکه تطبیق گرایی را صورت داده دو حدیث جعلی هم می خوانند 1. مرگ عبدالله برادر فهد ، جعل اول 2.سه بار خبر مرگ عبدالله جعل دوم 😳 عجیب تر توجیهات ایشان برای یک حدیث جعلی است در برنامه پنجم روشنا توضیح داده ایم. @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رائفی پور : بیش از 90 درصد نشانه های ظهور به وقوع پیوسته 😳 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
این را هم از مطالب اخیر ایشان ببینید درباره این تصویر و تالی فاسدهایش در برنامه های بعدی روشنا ان شاءالله صحبت می کنم
هدایت شده از شیخ حسین اسدی واعظ
آقای ‎ بارها علائم ظهور را تطبیق داده از جمله سید یمانی و حدیث جعلی عبدالله حجاز به پادشاه عربستان که توییت شد و ... طبق نظر رهبری این کارها غلط و ‎ است؛ رهبری معظم انقلاب: اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. اینها غلط است، اینها کارهای منحرف‌کننده است! ۱۸ تیر ۱۳۹۰ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/hosseinasadi128_ir
جناب و هوادارانش متنی را درباره بنده نشر داده اند که دو نکته را لازم است تذکر دهم. 1⃣ بنده همانند بسیاری از طلاب دیگر یاد گرفته ایم که در مباحث علمی میتوان نقد منصفانه کرد. 👈بنده در عین اینکه دست را به دلیل دغدغه های خالصانه و تلاش دلسوزانه ایشان میبوسم اما به برخی مطالب ایشان در زمینه نشانه های ظهور نقد دارم. این را میتوان نقد دو برادر، اما دارای مبانی علمی مختلف به یکدیگر دانست. پس، از این نمد، نمیتوان برای توجیه عملکرد اشتباه آقای رائفی پور کلاهی ساخت. 2⃣نه بنده و نه تا جایی که خبر دارم دیگر منتقدان، معیارشان در نقد آقای رائفی پور ،مسائل سیاسی نیست. ❓ آیا نقدهای بنده در سال های 1392،1394 و 1396 آنهم به صورت حضوری، به آقای رائفی پور به خاطر بوده⁉️ آیا ایشان برای فرار از پاسخ علمی به نقدها ،توجیهات عجیب را به کار می برد❓ @khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از عزیزان سوال پرسیده اند که در کتاب شیخ طوسی روایتی درباره عبدالله پادشاه عربستان وجود دارد و آیت الله طبسی هم درباره آن صحبت کرده اند. چه طور میگید روایت جعلی است ؟؟ پاسخ را ببینید 👇👇👇👇👇
درباره مرگ عبدالله و نشانه ظهور بودن وی برخی از سخنران ها به 5 روایت استناد داشتن 2 روایت جعلی بوده و 3 روایت ربطی به مرگ عبدالله نداشت بنده بحثی در سال 1393 در خبرگزاری فارس درباره روایت های مورد استناد برخی افراد در نشانه ظهور بودن ملک عبدالله پادشاه عربستان انجام دادم که تفصیل آن را می توانید در خبرگزاری فارس ببینید . متن را در این جا ببینید 👇👇 @khaketeshneh-محمد شهبازیان
اما درباره روایت شیخ طوسی 👇👇👇
👈 روایت شیخ طوسی و مرگ عبدالله شیخ طوسی در کتاب الغیبة حدیثی را بدین گونه ذکر کرده اند: 📌 الْفَضْلُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ دُرُسْتَ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ ع یَقُولُ‏ مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُاللَّهِ لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ فَقُلْتُ یَطُولُ ذَلِکَ قَالَ کَلَّا. 👈برخی با توجه به این فراز از روایت برداشت نمودند که مرگ عبدالله پادشاه عربستان نشانه ظهور است : 📌منْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند من هم قائم را برای او تضمین می کنم. ✅چند نکته : 1.نقد بنده به گزارش مورد استناد آقای رائفی پور ، این گزارش نبوده و جعلی بودن برای متن روایتی است که در مطالب گذشته نقد کردیم. 2. این روایت را تنها شیخ طوسی در کتاب الغیبه نقل کرده است و در هیچ یک از کتب حدیثی مشابهی ندارد. 3. در این روایت اسمی از کشور عربستان یا حجاز برده نشده و عنوان عام یک فرد با نام 👈عبدالله آمده و 👈هیچ دلالتی بر اینکه او پادشاه عربستان است ندارد 👉و در کنار احتمال ذکر شده می‌توان این 👈احتمال را داد که مراد پادشاه اردن یا فرد دیگری باشد 👉که در سال‌های دیگری بیاید و چه دلیل وجود دارد که تطبیق آن بر پادشاه عربستان درست بوده، ولی تطبیق ما به پادشاه اردن اشتباه باشد؟ 4. على بن یوسف بن المطهر حلی –برادر علامه حلی و متوفای 703 ه – در کتاب خود مراد از این عبدالله را آخرین پادشاه بنی‌العباس(عبدالله المستعصم-656 ق-) می‌داند و واقعه‌ای است که رخ داده است. 5.این گزارش را اولین بار مرحوم استاد کورانی خواندند و در همان زمان تذکر به این بزرگوار داده شد که این گزارش ربطی به پادشاه عربستان ندارد. پس این روایت را جعلی نمی دانیم اما صراحت و دلالتی درباره مرگ پادشاه عربستان ندارد. و در کنار آن احتمال دیگر هم وجود داشته که به تعبیر ما طلبه‌ها اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال. @khaketeshneh-محمد شهبازیان