فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جنگ شناختی یا پسا نرم چیست؟
این ۳۸ ثانیه را ۱۰ بار ببینید! آشوب و بهم ریختگی اطلاعات، در حوزه حافظه تاریخی هم رخ میدهد
👿 واقعیت غرب
@vagheiategharb313
🙀 هر آنچه که، از پشت پرده غرب باید بدانیم!!
✨ چندین روایت ناب از منابع اهل تسنّن دربارهی خلافت امیرمؤمنان علیهالسّلام
آیت الله بهجت (ره):
▫️ عدهای از روایاتی که عامّه (=اهل سنت) در فضل حضرت امیر علیهالسّلام نقل کردهاند در درجهی اوّل و اعلی قرار دارد، نظیر:
📜 «أَنْتَ مِنّی بِمَنْزِلَهِ هارُونَ مِنْ مُوسی إِلاّ أَنَّهُ لا نَبِی بَعْدی.» (۱)
📃 تو نسبت به من مشابه هارون به حضرت موسی علیهماالسّلام هستی، تنها با این تفاوت که بعد از من پیامبری نخواهد بود.
▫️ از جملهی استثنا: «إِلاّ أَنَّهُ لا نَبِی بَعْدی» استفاده میشود که در مستثنی مِنْه همه چیز مندرج است، مگر این که اهل تسنن بگویند:
🔹 این سخن باز استثنا دارد و آن این است که: «إِلاّ أَنَّ أَبابَکرٍ أَفْضَلُ مِنْهُ!» جز این که ابوبکر از او افضل است!
▫️ در هر حال، متن حدیث را نقل میکنند و چه قدر کودکانه به آن جواب میدهند. و نیز روایت طیر مشوی:
📜 «أَللّهُمَّ! آتِنی بِأَحَبِّ خَلْقِک إِلَیک یأْکلُ مَعِی مِنْ هذَا الطَّیرِ فَجاءَ عَلِی.» (۲)
📃 (پیامبر(ص) قصد تناول گوشت پرنده بریانی را داشتند؛ از خداوند خواستند که: ) خداوند، محبوبترین اشخاص در نزد خود را حاضر کن تا این پرنده را همراه با من بخورد...
ناگاه علی علیهالسّلام فرا رسید.
▫️ و نیز روایت:
📜 «أَنَا مَدینَهُ الْعِلْمِ وَ عَلِی بابُها.» (۳)
📃 من شهر علم هستم و علی علیهالسّلام درِ آن است.
▫️ هم چنین این روایت که صاحب صواعق محرقه آن را از کتب خودشان نقل میکند و سند آن را هم به ابی بکر میرساند که حضرت رسول صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم فرمود:
📜 «مَنْزِلَهُ عَلِی مِنِّی مِثْلُ مَنْزِلَتی مِنْ رِبّی.» (۴)
📃 مقام و منزلت علی علیهالسّلام نسبت به من، همانند منزلت من نسبت به پروردگارم میباشد.
▫️ و نیز این حدیث از پیامبر اکرم صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم در روز غدیر خم:
📜 «أَلَسْتُ أَوْلی بِکمْ مِنْ أَنْفُسِکمْ؟ قالُوا: بَلی. قالَ صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم: مَنْ کنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِی مَوْلاهُ. أَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ، وَ عادِ مَنْ عاداهُ...» (۵)
📃 🔸 آیا من نسبت به جان شما سزاوارتر نیستم؟
▪️ عرض کردند:
🔹 بله.
▪️ فرمود:
🔸 هر کس من به او ولایت دارم و مولای اویم، این علی علیهالسّلام مولای او است. خداوندا، هر کس که او را مولای خود بداند و دوستدارش باشد، دوستش بدار، و هر کس با او دشمنی ورزد دشمنش باش.
▫️ (اهل سنت) همه را نقل میکنند و دربارهی روایت اخیر میگویند:
«لَوْ أَرادَ الْخِلافَهَ، لَقالَ صلّی اللّه علیه و آله و سلّم: عَلِی خَلیفَتی مِنْ بَعْدی.»
اگر مقصود رسول اکرم صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم خلافت بود، قطعا میفرمود: «علی علیهالسّلام خلیفه و جانشین من است.»
✳️ (اتفاقا همین معنا را نیز که علی علیهالسّلام جانشین بعد از من است، در کتابهای اهل تسنّن از رسول اکرم صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم نقل شده است:
📜 «لاینْبَغی أَنْ أَذْهَبَ إِلاّ وَ أَنْتَ خَلِیفَتی... أَنْتَ وَلِیی فِی کلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدی.»؛ (۶)
📃 روا نیست که من از دنیا بروم و توجانشین من نباشی... تو سرپرست برگزیدهی من بر هر مؤمن بعد از من هستی.)
▫️ میگوییم:
اگر این گونه هم میگفت که علی علیهالسّلام خلیفه و جانشین من است، باز شما میگفتید:
🔹 بله خلیفه است منتهی تنها در کمالات؛ زیرا با درایت و اجماع منافات دارد!
▫️ و یا میگفتید:
🔹 ما هم علی علیهالسّلام را خلیفه میدانیم، منتهی خلیفهی چهارم!
▫️ و اگر پیغمبر صلّیاللّهعلیهوآلهوسلّم میفرمود:
علی علیهالسّلام خلیفهی بلافصل است،
باز میگفتید:
🔹 فصل (=فاصله) به غیر خلفا مراد است،
یعنی بلافصل اجنبی نسبت به خلفا، زیرا نسبت به خلافت شیخین اجماع قائم است! (یعنی باز اهل سنت میگفتند که منظور از خلیفه بلافاصله، خلیفه بلافاصله بجز ابوبکر و عمر و عثمان است چون اکثریت، آنها را خلیفه دانسته اند.)
⬅️ در محضر بهجت، جلد سوم، نکته ۱۴۷
(۱). صحیح مسلم، ج ۷، ص ۱۲۰ و ۱۲۱؛ سنن ترمذی، ج ۵، ص ۳۰۲ ۳۰۴؛ مستدرک حاکم، ج ۲، ص ۳۳۷؛ ج ۳، ص ۱۰۹ و...
(۲). مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۳۰ و ۱۳۲؛ مجمع الزوائد هیثمی، ج ۹، ص ۱۲۵ و ۱۲۶؛ کنزالعمّال، ج ۱۳، ص ۱۶۶ و ۵۱۹ و...
(۳). مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۲۶ و ۱۲۷؛ الفایق زمخشری، ج ۲، ص ۱۶؛ المعجم الکبیر، ج ۱۱، ص ۵۵؛ الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۴۱۵ و...
(۴). ر.ک: المسترشد، ص ۲۹۳؛ مناقب آل ابی طالب، ج ۲، ص ۶۰؛ بحارالانوار، ج ۳۸، ص ۲۹۸؛ میزان الاعتدال ذهبی، ج ۳، ص ۵۴۰؛ الکشف الحثیث، ص ۲۲۹؛ لسان المیزان ابن حجر، ج ۵، ص ۱۶۱.
📚 🔹@h_khoban_ir
14.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس اسرائیلی:
📍ما درحال سقوطیم، باید همانگونه که آمریکا با مردم وحشی ژاپن برخورد کرد و با یک ضربه کار را تمام کرد با ایران برخورد کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️فراز آخر زیارت عاشورا
خدا لعنت کند کسانی را که
طرفداری کردند
پیروی کردند
همراهی کردند
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا جلیلی با زنگنه مناظره نمیکند؟
⭕️ در مورد کرسنت ببینید و بشنوید ...
1_12565766172.mp3
5.28M
🔴بشنوید؛ جایگاه مصلحت در انتخابات ۱۴۰۳ چه بود؟!
♦️بعضا دیده می شود،پس از پیروزی آقای پزشکیان در انتخابات، برخی از دلسوزان جبهه ی انقلاب،بدون در نظر گرفتن مصالح کشور، نقدهایی را به شورای نگهبان و قوه قضائیه وارد می کنند
♦️این در حالی است که نظر مقام معظم رهبری در باب رعایت مصالح در تحکیم جمهوری اسلامی بسیار روشن است
♦️امام خامنه ای در این زمینه می فرمایند:مسئله مصلحت جزو مسائل درجه یک نظام و به تعبیر امام بزرگوار به قدری مهم است که غفلت از آن، گاهی موجب شکست اسلام میشود.
♦️جا دارد، عناصر انقلابی در نقد شورای محترم نگهبان، و یا دستگاه قضایی همه جوانب امر را در نظر بگیرند تا باعث سرخوردگی جریان خودی نگشته و ایجاد یاس ونا امیدی نکنند.
♦️مطالعه ی تاریخ، بخصوص تاریخ اسلام، بررسی وجود زیر ساخت های لازم برای اقدامات انقلابی،محذورات نظام اسلامی در عرصه داخلی وخارجی...می تواند، کمک کار ما در تحلیلها باشد
♦️چه مصلحتی بود که در ماجرای فتح مکه به فرمان پیامبر (ص)کعبه و خانه ابوسفیان امن اعلام شد، چه بود؟یا دلیل سکوت حضرت علی(ع) در دوران خلفا چه بود؟ علت عدم محاکمه ام المومنین بعد از جنگ جمل چه بود؟ماجرای صلح امام حسن از کجا نشات گرفت...
🇮🇷مدیر مسئول نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🔴 یک نکته مهم....
حجم زیادی از مطالب کانالهای اصلاحطلب و معاندین همچنان علیه دکتر جلیلی میباشد. یک پروژه سنگین برای تخریب وجه دکتر جلیلی تعریف شده که هدف اصلی شکستن سبد رای ۱۴ میلیونی جبهه انقلاب است.
این روزها رسانه های انقلابی اقدامات و مواضع روزهای اخیر آقای پزشکیان را مورد تحسین قرار میدهند و یک استقبال اخلاقی از وی دارند ،اما سمت مقابل که همیشه بویی از اخلاق و انصاف در عرصه سیاست ورزی نبرده، ماموریت تخریب و توهین را در دستور کار قرار داده است. این جماعت جریان منتقد پر طرفدار با رای ۱۴ میلیونی را بزرگترین مزاحم و خطر برای مدیریت آینده خود می بینند....
هوشیاری در جبهه انقلاب این روزها بیشتر از ایام انتخابات لازم و ضروری است.