6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من یتق الله...یرزقه من حیث لایحتسب
ان تنصرالله ینصرکم
سخنان اعجاب برانگیز مشاور فرمانده هوا فضای سپاه
🆔 @sh_montazerin
.
درباره سخن ناروای آقای پناهیان
🔹بی دقتی آقای پناهیان و متهم کردن روزنامه کیهان به ایجاد دوقطبی، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است.
🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است.
🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند.
🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت.
🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند.
🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است.
🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.»
🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند.
#محمدایمانی
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هضم این ویدئو بسیار بسیار سنگینه
و قلبی نورانی میخواد
از دستش ندهید
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
نشر حداکثری لطفا
از نشر این ویدئو دریغ نفرمایید.
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حلول ماه ربیع الاول بر شما مبارک باد
🔷 مناظره ای انصافاً زیبا و خواندنی از یک فرد عادی که ابوحنیفه را محکوم کرد.
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند
پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است
راوی می گوید
رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود گفت:
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم
گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی
گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمیشود
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در فرصتی مناسب فضل از جا برخاست و گفت:
ایها العالم من برادری دارم که رافضیست و هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم افضل امّت و خلیفۀ حق بود
نمیپذیرد
و می گوید: علی بن ابیطالب افضل و خلیفۀ بحق است
لطفاً دلیل قاطعی به من یاد دهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم
ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (ص) همواره در میدان های جنگ آن دو بزرگوار ابوبکر و عمر را کنار خود مینشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد! و چون علی را دوست نمی داشت طردش می کرد و او را به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است
فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم
ولی او ازقرآن به من جواب می دهد ک:
فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما
خداوند مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری واجری بزرگ برای آنان آماده است»
به حکم این آیه علی «مجاهد»
افضل از ابوبکر و عمر «قاعد» است.
ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است!
فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم
امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است:
«ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر داخل خانه اش نشوید..»
و می دانیم که رسول اکرم( ص،) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر(ص)
دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (ص)
بودند و از پیامبر( ص) مهریه طلبکار بودند پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند!
فضل گفت: بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبر به همسرانش بدهکار نبوده است
برای اینکه خداوند فرموده است:
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه پیامبر اکرم
مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت:
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (ص) مهریّه طلبکار نبوده اند اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (ص) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابر این غصبی در کار نبوده است!
فضل گفت: بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم( ص) فرموده است:
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر (ص) ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد؟!
حتی اگر ارث هم ببرد یک نهم از یک هشتم یعنی یک هفتاد دو دوم یا یک وجب است نه به اندازه یک قبر.
سخن که به اینجا رسید ابوحنیفه از کوره در رفت و گفت:
ت: اُخْرُجُوهُ فَاِنّهُ رافِضِیّ وَلا اَخَ لَه
این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد.
📚 منبع:
طبرسی، احتجاج، ج۲، ص۱۴۹، نشر اسوه
✨﷽✨
✅قساوت قلب ،خطرناک ترین بیماری باطن
مرحوم آیت الله فاطمی نیا (ره) :
از عملکرد دشمنان امام حسین (ع) باید عبرت گرفت.
آنها بسیار قساوت قلب داشتند!
مهلک ترین بیماری از بیماری هایی که بر باطن انسان عارض میشود ، قساوت قلب است.
قساوت قلب بسیار خطرناک است.
اگر کسی قسی القلب شود ، درِ تمام خیرها به روی او بسته میشود و درِ تمام شر ها به رویش باز می گردد.
انسانِ سخت دل و سنگ دل عاقبت بخير نمیشود.
دنیا بر اساس محبت و صفا آفریده شده است.
عزیزان! هیچکس قسی القلب به دنیا نمی آید ؛ انسان به تدریج سنگ دل میشود.
قساوت قلب عوامل مختلفی دارد از جمله :
گناه کردن : گناه به مرور موجب ایجاد قساوت قلب میشود ، هیچ گناهی را کوچک به حساب نیاورید.
عصبانیت و پرخاشگری : پرخاشگری مقدمه ی قساوت است.
بعضی آدم ها پرخاشگرند، برخی حتی وقتی میخواهند محبت کنند همراه پرخاشگری است!
این افراد نمیتوانند بگویند دست خودمان نیست؛ باید تمرین کنند خشم و عصبانیت را کنترل کنند تا عاقبت بخیر شوند.
هر چه قدر خشم خود را فرو ببریم ، از غضب خدا در امان خواهیم بود.
فکر کردن روی گناه : تفکر روی گناه ممنوع است چرا که به مرور انسان را وسوسه میکند و به دام گناه می اندازد.