راسموس پالودان بنیانگذار و رهبر یک حزب ملی گرا و راست افراطی در دانمارک موسوم به "استرام کورس (هارد لاین)" و دان پارک نقاش نژاد پرست و نفرت پراکن روز گذشته در حالی که از
اعلام کرده بودند که ساعت 12 ظهر روز جمعه (28 آگوست 2020 - هشتم شهریور 1399) در مقابل مسجدی در مالمو و همزمان با نماز جمعه مسلمانان، تجمعی برگزار نموده و در آن نسخه ای از قرآن کریم را خواهند سوزاند، اقدام خود را عملی کردند و موجب خشم مردم این کشور شده اند
پالودان همچنین اعلام کرده که قصد دارد فعالیت های اسلام ستیزانه خود را به سمت شمال گسترش داده و به کشور همسایه سوئد سفر کند، اقدام برای سوزاندن قرآن را "ایستادن برای دفاع از برادران سوئدی خود" دانست و آن را کمترین کاری دانست که "برای کمک به قلمروهای اشغالی سوئد[!] می تواند انجام دهد".
همچنین پارک و پالودان در حساب کاربری خود اعلام کرده اند که: قرآن را [نعوذ بالله] به خون و ادرار خوک آغشته خواهند کرد. کتابی که با پول خودمان خریده ایم، صاحب آن هستیم و حق داریم هر کاری که خواستیم با آن انجام دهیم!
گفتنی است متاسفانه دولت و پلیس سوئد به شدت از اسلام ستیزان حمایت کرده و ضمن دادن مجوز لازم به آنها به مقابله با معترضین پرداخته و شب گذشته اعتراضات مسملنان معترض را سرکوب کرد
مقامات کشورمان به این اقدام وقیحانه واکنش نشان نداده اند
🏴 @voinews | @timoora
اعتراضات گسترده در سوئد به دنبال اهانت وقیحانه یک راست گرای افراطی به قرآن کریم
شهر مالمو در سوئد پس از اهانت وقیحانه یک راست گرای افراطی و هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم صحنه ناآرامی و اعتراضات شد
#محرم
🏴 @voinews | @timoora
07.mp3
8.87M
#تاریخ_تطبیقی
#استاد_طائب
#قسمت_هفتم
عنوان : ماجراهای بعد از به آتش انداختن حضرت ابراهیم (ع) ،
هجرت حضرت هاجر به سرزمین مکه ،
به قربانگاه رفتن حضرت اسماعیل
و پایه گذاری خانه خدا
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
08.mp3
10.22M
#تاریخ_تطبیقی
#استاد_طائب
#قسمت_هشتم
عنوان : ماجرای حضرت اسماعیل(ع) بعد از قربانگاه
و
ماجرای حضرت یوسف (ع) و حسادت برادران و قضایای زندگی او در مصر
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
06.mp3
12.23M
#تاریخ_تطبیقی
#استاد_طائب
#قسمت_ششم
عنوان : ماجرای اختلاف پسران حضرت آدم(ع)
و
ماجرای طوفان حضرت نوح(ع)
و
ماجرای حضرت ابراهیم(ع)
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
09.mp3
15.81M
#تاریخ_تطبیقی
#استاد_طائب
#قسمت_نهم
عنوان :
ادامه ماجرای حضرت یوسف (ع) در مصر
و
ماجرای قوم بنی اسرائیل بعد از حضرت یوسف (ع)
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
سی به امام نپیوندد. تهدیدهای سپاه عمر سعد، جدّی تر و حالت تهاجمی آنان به سوی خیمه ها بیشتر می شد. عصر روز پنجشنبه تاسوعا، ابن سعد با دستوری كه از ابن زیاد دریافت كرده بود، آماده جنگ با حسین علیه السّلام شد. گروهی از سپاه كوفه به سوی خیمه گاه امام تاختند. امام كنار خیمه اش نشسته و به شمشیر تكیه داده بود. زینب ، صدای همهمه مهاجمان را شنید. امام را (كه خواب ، چشمانش را ربوده بود) بیدار كرد. سیدالشهدا، خوابی را كه آن لحظه دیده بود نقل كرد كه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله به او فرمود: پیش ما می آیی . حسین علیه السّلام برادرش عباس را همراه جمعی جلو فرستاد تا از هدف مهاجمان آگاه شوند. چون فهمیدند كه به قصد جنگ یا گرفتن بیعت آمده اند، به دستور امام ، آن شب را مهلت طلبیدند تا به عبادت و نماز بپردازند. و درگیری به فردا موكول شد.
امام صادق علیه السّلام درباره محاصره شدن سیدالشهدا در روز عاشورا فرموده است : ((تاسُوعا یَومٌ حُوصِرَ فیهِ الحُسَینُ وَ اَصحابُهُ بِكَربَلاءَ وَ اجتَمَعَ عَلَیهِ خَیلُ اَهلِ الشّامِ وَ اَناخُوا عَلَیهِ وَ فَرِحَ ابنُ مَرجانَة وَ عُمَرُبنُ سَعدٍ بِتَوافُر الخَیلِ وَ كَثرَتِها وَ استَضْعَفُوا فیهِ الحُسَینَ وَ اصْحابَهُ وَ اَیْقَنُوا اَنَّهُ لا یَاءتِی الحُسَینَ ناصِرٌ وَلا یُمِدُّهُ اَهلُ العِراق .) تاسوعا روزی است كه حسین علیه السّلام و اصحاب او در كربلا محاصره شدند و سپاه شامیان بر ضدّ آنان گرد آمد. ابن زیاد و عمر سعد نیز از فراهم آمدن آن همه سواران خوشحال شدند و آن روز، حسین علیه السّلام و یارانش را ناتوان شمردند و یقین كردند كه دیگر برای او یاوری نخواهد آمد و عراقیان نیز او را پشتیبانی نخواهند كرد.🏴🏴😢😢😢
[8/29، 13:36] موسوی قمی: ✅ رد قمه زنی 🗡️ با قرآن کریم 📖
▫به نام امام حسین علیه السلام
▪به کام دشمنان مکتب اهلبیت علیهم السلام
▪حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمی داشتند.
به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در صدا وسیما دیده بودند، در مسجد جمع شدند. وقتی وارد شدم ...
▪گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
▫گفتم: شغل من چیست؟
▪گفتند: تو معلم قرآن هستی.
▫گفتم: بعنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
▪گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو.
▫روی تخته نوشتم:
« بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین آمنوا
لا تقولوا راعنا
و قولوا انظرنا»
📖 سوره بقره ۱۰۴
« ای کسانی که ایمان آورده اید!
" راعنا" نگویید،
بلکه بگویید"انظرنا"»
▫و بعد توضیح دادم که:
راعنا نگویید یعنی چه؟
این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا یعنی مراعات ما را هم بکن.
یعنی آرامتر صحبت کن و یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
«راعنا» را هم می شود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه«رعن».
اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات مارا بکن» است.
ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده می کردند،
ولی یهودی ها از این کلمه سوء استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن.
✅ در اینجا آیه نازل شد که :
«یا ایها الذین آمنوا
لا تقولوا راعنا
و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانیکه ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید!!
▪️بعد ازاینکه این آیه را تفسیر کردم، گفتم، شماکه قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی در کشور امریکا و کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته اند که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
▫ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می دهد که:
▪ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالافهمیدیم ودیگرقمه نمیزنیم.
[8/29، 13:44] +98 910 614 9835: 💯 ارزش مقامات ما در خدمتگزاری به مردم است
ارزش آقای رجایی، ارزش آقای باهنر، ارزش آقای بهشتی و ارزش این ائمه جمعه مظلوم ما به این نبود که یک- مثلًا- دستگاهی دارد
ارزششان به این بود که «خودی» بودند، با #مردم بودند، برای مردم خدمت میکردند، مردم احساس کرده بودند که اینها برای آنها دارند خدمت میکنند
#امام_خمینی
صحیفه نور؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۲۶۷
مورخ: ۷ شهریور ۱۳۶۱
🏴🏴🏴🏴
[8/29، 13:58] +98 919 451 3770: تاسوعا میبالد به خود به خاطر نازنینی که او را در این روز یاد میکنند؛ تاسوعا فخر میفروشد به ایام برای هم نشینیاش با نام عباس (علیه السلام)
فرارسیدن تاسوعای حسینی تسلیت باد
[8/29، 17:17] +98 910 614 9835: بلند خواندن نماز
خیلی از نمازگزاران به اشتباه حمد و سوره را در جایی که باید بلند خوانده شود، آهسته و در جایی که باید آهسته خوانده شود، بلند می خوانند و فکر می کنند اهمیتی ندارد، در صورتی که این کار باعث باطل شدن نماز می گردد.
"بر مردان واجب است که حمد و سوره را در نمازهاى صبح و مغرب و عشا بلند بخوانند و در نمازهای ظهر و عصر، آهسته.1 و بانوان می توانند هم بلند بخوانند و هم آهسته ولى اگر نامحرم صدايشان را می شنود، بهتر است آهسته بخوانند.2
اما نمازهای ظهر و عصر، حتما باید آهسته خوانده شود."
اگر نمازگزار در جایی که باید نماز را بلند بخواند، عمداً آهسته بخواند یا در جایی که باید آهسته بخواند، عمداً بلند بخواند، نمازش باطل است، ولی اگر از روی فراموشی یا ندانستن مسئله باشد، نماز صحیح است.3
1. توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسأله 993
2. رساله نه مرجع ص 563
3. همان مسأله 995
🌱
#احکام_دین 👇
https://eitaa.com/ahkam_din
[8/29، 17:23] +98 910 614 9835: 🏴🏴🏴
تاسوعا:
روز نهم ماه محرّم . تاسوعای سال 61 هجری امام حسین و یارانش در محاصره نیروهای كوفه بودند. روزی بود كه آب را به روی اهل بیت و یاران امام بسته بودند، راهها همه تحت كنترل بود تا ك
گزارش ساعت به ساعت از روز عاشورا با ترکیب اوقات شرعی کربلا و متن مقاتل:
طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی» واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی میشود 21 مهر سال 59 شمسی. تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرفهای مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. ما اوقات شرعی روز 21 مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر 3-+ دقیقه اختلاف میتواند داشته باشد) را استخراج کردهایم و روایات مقتل نگارها را با این ساعتها تنظیم کرده ایم.
٥:٤٧ اذان صبح
امام (ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
در آن سو دشمنان، نماز را به امامت عمر سعد خواندند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
حدود ٦
امام حسین(ع) دستور داد تا اطراف خیمهها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
٧:٠٦ طلوع آفتاب
کمی بعد از طلوع آفتاب. امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبهای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام(ع) نامه نوشتهاند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکردهاند؟ آنها انکار کردند. امام نامههایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام(ع) پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمیپذیرد و آنها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمیرهاند؟ اینجا امام آن جمله معروفشان را فرمودند: «أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه ... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام (ع) حدوداً نیم ساعت طول کشيده است.
حدود ٨
بعد از سخنرانی امام(ع) چند نفر از اصحاب آن حضرت به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوانهای) کوفه بود (الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند.
بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر داد. چند نفری دچار تردید شدند؛ از جمله حُر. فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسان دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند.
حدود ٩
روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام(ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره ای جز پذیرش آن نیست آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمی دانیم . تعداد کشتگان تیر اندازی. با تعداد کشتگان حمله اول 50 نفر ذکر شده.)
📌به ما بپیوندید:
https://eitaa.com/abou_heirane_darouni