1_13400017610.mp3
2.59M
🏴روضه حاج آقا مجتبی تهرانی در سوگ امام حسن مجتبی علیه السلام
💠 آیت الله العظمی بروجردی و رقاص ها
✍️آیت الله علوی گرگانی (ره):
🔹مرحوم آقاى شريعتى پيرمردى از شاگردان برجسته مرحوم آیةالله العظمی بروجردى بود. بنده با ايشان مباحثه مىكردم. البتّه مباحثه كردن ايشان با من كمال تواضعش بود. اين قصّه را ايشان براى من نقل كرد. فرمود:
🔸وقتى آقاى بروجردى از نجف به بروجرد آمد، اعيان و بزرگان بروجرد خيلى از آقا استقبال كردند و یکى یکى ايشان را به منزلهايشان دعوت مىكردند. يک شب بزرگى از بزرگان بروجرد آقا را دعوت كرد. بنده هم به همراه آقا آن شب در آن مكان دعوت بودم. آن شب جمعيت زيادى در آن خانه نشسته بودند. بعد از صرف شام، همينطور كه در محضر آقا نشسته بوديم و استفاده مىكرديم يک مرتبه عدّه اى كه به آنها گروه گودار مىگفتند صدايشان در كوچه پيچيد. دسته اى بودند كه در كوچه و خيابان راه مىافتادند، مىخواندند و مىرقصيدند و در عروسىها هم معمولا آنها برنامه اجرا مىكردند. جلوى هر خانهاى
مىخواندند و مىرقصيدند و از اهل آن خانه پول مىگرفتند.
از قضا آن شب اين دسته وارد كوچهاى كه آقا مهمان یکى از آن خانهها بود، شدند و شروع كردند به زدن و رقصيدن. تا صداى آنها را شنيدند فوراً يک نفر از اهالى آن خانه رفت و به آنها تذكّر داد و گفت: ساكت باشيد! امشب آیةالله بروجردى مهمان اين خانه است. به محض اينكه شنيدند آقاى بروجردى آنجا است بدتر كردند. شعر را با صداى بلندتر مىخواندند. آقا با شنيدن سر و صدا گفت: چه خبر شده است؟ گفتند: اينها گروهى هستند كه در كوچهها مىرقصند واز اهالى هر خانه پول مىگيرند. آقاى بروجردى مقدارى پول از جيبشان درآورد و به صاحبخانه گفت: اين پول را بگيريد و سريع به آنها بدهيد. صاحب خانه هم پول را از آقا گرفت و به آنها داد. وقتى پول را گرفتند خيلى خوشحال شدند، گفتند: اين خلاف انتظار ما بود. پول را گرفتند و رفتند.
🔹یکى از علماى بروجرد كه در آن مجلس نشسته بود با ديدن اين رفتار آقا گفت: حضرت آیةالله! شما با چه مجوّز شرعى اين پول را به آنها داديد؟ آنها خوانندگى مىكردند و مىرقصيدند آن وقت شما به آنها پول داديد؟ تا اين حرف را زد يک مرتبه آقاى بروجردى فرمود: من به دستور جدّم عمل كردم. امام حسن مجتبى علیه السلام فرمودند: «أَنَّ خَيْرَ الْمَالِ مَا وَقَى الْعِرْض» بهترين مال، مالى است كه آبروى صاحبش را حفظ كند. من با دادن اين پول، آبرو را حفظ كردم. نمىتوانستم صبر كنم كه آنها همينطور به كارشان ادامه بدهند.
📚 آیت علم و عمل ، ص۱۴۹
⚡️سیره عملی و زندگانی آیت الله العظمی بروجردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ هماکنون؛ تصاویری از مدینه منوره - مسجدالنبی
🟠نقدی بر ادعای پزشکیان !
چرا پزشکیان نیامده میگوید۲۰۰تا ۲۵۰میلیارد دلارپول بدهید؟
(توضیح این مقاله با استفاده ا ز مطالب آقای احمدحسین شریفی تدوین شده است)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️روشن است که هیچگاه نظرات اقتصاددانان لیبرالی و سرمایهداری با نظرات اقتصاددانان سوسیالیستی و نظرات اینان با نظرات اقتصاددانان اسلامی یکسان نخواهد بود.
یا در «مسائل سیاسی»، هیچگاه نظر کارشناسانی که «وظیفه غایی» دولت اسلامی را «شکلدهی به زندگی توحیدی» یکسان نخواهد بود.
🔹چرا کارشناسان طرف مشورت پزشکیان "موضوع نیاز کشور به حداقل ۲۰۰تا ۲۵۰میلیارد دلار،اضافه برمبلغ پیش بینی شده برای رشد اقتصادی ۸ درصد درطی برنامه هفتم(۱۰۰میلیارد دلار) را "به او دیکته کرده اند؟
🔹اینجاست که انتخاب کارشناسان مناسب، نیازمند آن است که خود مدیران، متخصص در «کارشناسشناسی» باشند. و الا مراجعه به کارشناسان نه تنها فایدهای نخواهد داشت؛ بلکه میتواند مخرب هم باشد.
🔸یک نمونه و مصداق قابل مطالعه اختلافاتی است که این روزها در موضوع «درصد رشد اقتصادی کشور» در میان اقتصاددانان مطرح است.
کارشناسان تهیه کننده #برنامه_هفتم پیشرفت، با ملاحظه همه فرصتها و تهدیدها و ضعفها و قوتهای اقتصادی کشور، و با لحاظ اینکه در دولت سهساله شهید رئیسی، بر اساس آمار رسمی کشور، به طور میانگین رشد اقتصادی کشور ۵ و ۴ دهم درصد بوده است، تکلیف الزامی ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصدی را در طول برنامه هفتم دیدهاند.
اما جناب دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهوری در مصاحبه تلویزیونی خود به نقل از کارشناسان و اقتصاددانان، چنین رشدی را ناممکن و محال دانسته و فرمودند:
«آنچه کارشناسان و اقتصاددانان (طرف مشورت او،مانند کسانیکه با بورس مردم رابیچاره کردند،یا قیمت مسکن را دهها برابر کردند،ومسکن مهر را مزخرف خواندند یا با "ارز جهانگیری" ۴۲۰۰تومان خزانه کشور را غارت کردند)میگویند این است که برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، به رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز داریم، ... اما، همه سرمایه موجود در کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، یعنی اگر همه پولهایی موجود را سرمایهگذاری کنیم، تازه ۱۰۰ میلیارد دلار میتوانیم سرمایهگذاری کنیم. از اینرو، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی نیاز داریم تا به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم»
🔷اکنون مسأله این است که
🔻کدام کارشناس یا کارشناسان درست میگویند؟!
🔻چه کس یا کسانی باید میان آنها قضاوت کند؟!
🔻آیا فیالمثل، کارشناسان قبلی و تدوینکنندگان برنامه هفتم، واقعاً کارشناس نبودند و خیالاندیشی کردهاند؟! یا کارشناسانی که به رئيس محترم جمهور جناب دکتر پزشکیان مشورت دادهاند، خطا کردهاند؟
🔻معیار داوری و سنجش عملکرد در اینجا چیست؟!
🔻آیا باید معیار را کارهای کارشناسیای دانست که منجر به تدوین قانون (اعم از قوانین اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و ...) و به طور کلی اسناد بالادستی و آییننامههای اجرایی شده است؟ یا نظرات کارشناسانی که مخالف آن قوانین و اسناد و آییننامهها بوده و هستند؟
🔸اینجاست که حکمت سخنان رهبر فرزانه انقلاب را در نخستین دیدار خود با هیئت دولت چهاردهم در موضوع کار کارشناسی بیشتر متوجه میشویم. ایشان ضمن تأکید بر کار کارشناسی، بر یک نکته مهم انگشت گذاشتند و آن اینکه مسئولان باید مواظب باشند که «گاهی اوقات، در مواردی، تهنشینهای ذهنیِ غلطِ یک کارشناس، با ادبیّات کارشناسی به میدان میآید، با لباس کارشناسی به میدان میآید، آنوقت مشکل درست میکند و آن نظرات غلط حاکم بر ذهن آن کارشناس را یا خصوصیّات اخلاقی او را به شما تحمیل میکند.»
#کارشناسی
#حکمرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️چه کسی پیامبر(ص) را مسموم ساخت؟
✍️نظر شیخ حسن فرحان المالکی(محقق عربستانی):
👈 پیامبر توسط طلقاء قریش (ابوسفیان و معاویه و دیگر طلقا) با فریب برخی همسران پیامبر، مسموم و شهید شد!
#شهادت_پیامبر_اکرم(ص)🏴
1_6685325100.mp3
5.43M
ملک وجود غرق در اندوه و در عزاست
آغاز صبح غربت زهرا و مرتضاست
#روضه🔊
#شهادت_پیامبر_اکرم(ص)🏴
#سید_مهدی_میرداماد🎙
✍مرثيه بر امام حسن علیه السلام
🔸 مرحوم علامه رحمة الله علیه:
🔹در مروج الذهب مسعودى چنين آمده است: هنگامى كه امام حسن عليه السلام دفن گرديد، برادرش محمد بن حنفيه بر قبرش ايستاد و گفت: اگر زندگى تو با عزت بود، مرگ تو باعث شكست و خلل در اركان شده است. چه خوش روحى كه كفن تو او را در برگرفته و چه خوب كفنى كه بدن تو را حاوى است! چگونه چنين نباشى در حالى كه تو گردونه هدايت و جانشين اهل تقوى و خامس اصحاب كسائى، ...
📚فضائل و سیره چهارده معصوم
▪️۲۸ صفر، سالروز شهادت جانگداز نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سبط اکبر حضرتش، امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ حرفهایی که باید با طلا نوشت...
🔸ما نیروهای انقلابی ادعا داریم پیرو ولایت و تابع رهبریم ,
در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب سخت می ایستم
اما وقتی به خود می رسیم نمی توانیم از خود بگذریم نمی توانیم به پست , مقام و دنیا پشت کنیم و بد تر انکه برای رسیدن به ان هزار و یک دلیل شرعی و عقلی می اوریم
مثلا خود را شایسته شورای شهر , نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری یا فلان مدیریت می دانیم
دوست داریم دیده شویم
دوست داریم تمجید شویم
ثروت و دنیا شاید همه هدف ما نباشد اما بخشی از هدف زندگی ما که هست
اگر این توصیه های رهبری را عمل کرده بودیم زندگی مان شهیدی بود و شهید می شدیم
هر جا باشیم حتی در خانه , شهادت بسراغمان می امد .
بدانیم هنگام ظهور هر کسی محبت دنیا داشته باشد در صف یاران ان حضرت قرار نمی گیرد
وقت تنگ است انچه ولی امر مسلمین بر ما ابلاغ کرد عمل کنیم
محسن پور
#جهاد_تبیین
#امام_زمان_عج
@mohsenpour
✅علامه جعفری:
✍هیچ فردی از انسان نمیتواند مادامی که در زنجیر خود پرستی اسیر شده است گامی درراه تکامل بردارد.
گویی خودپرستی از بت پرستی بدتر است چون در خودپرستی بکلی خدا از نظر
می رود.
#جهاد_تبیین
#امام_زمان_عج
@mohsenpour
.
♻️ صلح تحمیلی امام حسن(علیهالسلام) از زبان امام خمینی(ره):
🔹امام حسن - سلام اللَّه علیه- آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه دارد عمل می کند، با خیال های کوچکشان، با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند و اذیتش کردند، و- عرض می کنم که- شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند. (صحیفه امام، ج9، ص: 30)
🔹قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرفهایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله گر درست شد، این ما را هدایت می کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی. (صحیفه امام، ج20، ص: 118 و 119)