eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.6هزار دنبال‌کننده
693 عکس
333 ویدیو
99 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
💠بشار اسد گمان کرد که چون در «وضع ثبات» قرار گرفته و از «موقعیّت جنگی» عبور کرده، می‌تواند به دولت‌های غربی «تکیه» کند و از «حمایت» آنها بهره‌مند شود، اما ناگهان، از همین نقطه، «ضربۀ کاری» خورد و قدرت را واگذار کرد. «تجربهٔ اسد» همانند «برجام»، نشان داد که حاصل مذاکره، «قفل‌شدگی حاکمیّت» خواهد بود. 🆔 @khandozi_ir
🔹تکفیری‌ها، هر «نام» تازه و متفاوتی که برای خویش برگزینند، همچنان دست‌پرورده‌های «دولت آمریکا» هستند و کارکردی جز گشودن «معبر» برای آن دارند. اسد می‌خواست با کمک دولت‌های غربی، این «عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی» را مهار کند و چنین بود که به پیش‌خریدِ «وعده‌ها»ی آنها رو آورد. اسد پس از سال‌ها «تجربۀ عینی»، خام شد و بهای این خامی نیز، «واگذاری قدرت» و گریختنش از سوریه شد. 🆔 @khandozi_ir
💢مقاومت از «متن» و «عمق جامعه» می‌جوشد و «اجتماعی» و «گفتمانی» و «ریشه‌دار» است. اسد و ارتش وی، هیچ درکی از این نوع «منطق مواجهۀ نظامی» نداشتند؛ هرچه که جامعه، «هم‌سوتر» و «هم‌داستان‌تر» با مقاومت باشد، «پیشروی‌ها» و «فتوحات»، فزون‌تر خواهد بود. از طرفی باید قدر «بدنهٔ اجتماعی وفاداری» که از «عمق جامعه» برآمده است، را برای «دوام» و «بقای حاکمیّت»، دانست و «تقویت» کرد. 🆔 @khandozi_ir
⏰اولویت الان ما؛ فرهنگ و روحیهٔ «مقاومت» را باید از نظر فکری و معرفتی، در جامعه «نهادینه» و «تثبیت» کرد؛ باید «باور» و «اعتقاد» و «ایمان» آفرید و جامعه را فراموش نکرد. اگر «جامعه» نتواند با مقاومت، نسبتِ معنوی و هویّتی بیابد و مقاومت به «گفتمان اجتماعی» تبدیل نشود، دشواری‌های «معیشتی» و روزمرّه، «اراده‌ها» را خواهد فرسود و جامعه را خسته و ناهمخوان و «چندتکه» خواهد کرد. 🆔 @khandozi_ir
36.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روحیهٔ مقاومت، دست‌آوردِ بایدها و نبایدهای دینی دینداری واقعی در بستر مقاومتما عاشقِ یحیی السنوار شدیم. ✓ رفتنِ راه صدساله با یک شب در بستر مقاومت 🎙 👇 دسترسی به سخنرانی کامل 👈 کلیک کنید الهیات مقاومت ۱ 🆔 @khandozi_ir
لذت مبارزه(6).mp3
46.77M
↙️ 🔊 (۶) × دین، وسیله‌ای برای بلند همّت‌ها × باید احساس نیاز به دین کرد. × حیات‌شناسی و دین‌شناسی × به حداقل‌ها قانع نباشیم، دین برای حداکثرها است. × خُلِقَ الْإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ × خلقت انسان برای؛ عالی‌ترین، پایدارترین و بیشترین لذت × بررسی یک سؤال: خدا، چرا ما را آفرید؟ اگر ما خلق نمی‌شدیم، نیازی هم به این کارها نبود. × پاسخ این سؤال را باید شهود کرد. فقط در صورتی که انسان لذت ببرد، به پاسخ این سؤال رسیده است. × لذت، خواسته محوری انسان و دین برنامه‌ای برای رسیدن به لذت × لذت‌پایدار لزوماً لذت نقد نیست. × از نظر علوم تجربی و روانشناسی فیزیولوژی، انسان از لذت نسیه بیشتر لذت می‌برد. × افزایش دوپامین در دوران رسیدن به پاداش × پیوندِ لذت‌ نقد به لذت‌ نسیه × فاطمه (س) را چگونه همسری یافتی؟ علی (ع) گفت: «نِعْمَ الْعَوْنِ عَلی طَاعَةِ اللهِ»؛ «یاری کننده ای نیک، در راه اطاعت خداوند». 📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۱۲ ⌚️مدت‌زمان ۴۰:۱۶ 🆔 @khandozi_ir
🌹روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که خیلی جالب است. ایشان می‌فرمایند: «أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ اَلْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلاَدِ آخِرِ اَلزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لاَ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُؤْمِنِينَ لاَ يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ اَلْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلاَدُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ اَلدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاءٌ» (جامع الأخبار، جلد۱، ص۱۰۶) پیغمبر اکرم(ص) در این حدیث برای «تربیت نسل آخرالزمانی» اظهار «نگرانی» کرده و می‌فرمایند وای بر «کودکانِ آخرالزمان» به خاطر «پدرانشان»! چون یکی از ویژگی‌های پدر و مادرهای مؤمن آخرالزمانی این است که «واجبات دینی» را به فرزندان «یاد ‌نمی‌دهند» و نظرشان را به مهارت و دانش‌هایی جلب می‌کنند که «درآمدزایی» داشته باشد و اگر فرزندانشان هم بخواهند دین را یاد بگیرند، آنها را «منع» می‌کنند. 🆔 @khandozi_ir
صبر، تداوم حیات مربّی(6).mp3
39.9M
↩️ 🎙‌‌ (۶) ✓ ضرورت دو مهارت برای مربّی ✓ قالَ: اجْعَلْ لَيْلَكَ نَهاراً وَنَهارَكَ لَيْلاً. قالَ: يارَبِّ! كَيْفَ ذلِكَ؟ قَالَ: اجْعَلْ ۱-نَوْمَكَ صَلاةً وَ ۲-طَعامَكَ الْجُوعَ. ✓ خداوند فرمود: شب خود را روز و روز خود را شب قرار بده. عرض كرد: چگونه چنين كنم؟ فرمود: خوابت را نماز و غذايت را گرسنگى قرار بده. ✓ اهمیت مراقبهٔ روز در بیداری شب ✓ یا ابْنَ عِمْرَانَ کذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یحِبُّنِی فَإِذَا جَنَّهُ اللَّیلُ نَامَ عَنِّی ای فرزند عمران، دروغ می گوید کسی که خیال می کند مرا دوست دارد وقتی که شب شد می خوابد. ✓ حکومت نظام تن بر نظام نفس!! ✓ غذایی از جنس گرسنگیریشهٔ نزاع تمدن‌ها و اراده‌هافلسفهٔ امام در صبر اجتماعی ✓ دعوا در تفسیر و روایت از انسانِ ✓ فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا(۶۵ نساء) ✓ امید دشمن به بی صبری ما در کنار ولایت است. ✓ جهان، تشنۀ رهبری واحد است‌. ✓ کربلا عالی ترین نمونۀ صبر در کنار ولایت 📆جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۱۲ ⌚️ مدت زمان ۳۴:۱۵ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
زیارت عاشورا(1).mp3
22.8M
🔊 (۱) 🏴روضه حضرت‌زینب سلام‌الله‌علیها 😭ای پناه عالمیان زینبت پناه ندارد ✓شهیدمدافع‌حرم مصطفی‌صدرزاده: "خودم و زنم و بچه‌هام و دار و ندارم و هفت جد و آبادم فدای یک کاشی حرم حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها 🎙 📅 ۱۴۰۳/۰۹/۲۰ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
قدم اول معرفت نفس(1).mp3
54.97M
🔊 (۱) * اتحاد و رابطۀ بسیار محکم و پیچیده‌ای بین جسم و روح انسان * روحیّات انسان بر وضعیّت جسمی انسان و وضعیّت جسمی بر وضعیّت روحی بسیار تأثیرگذار است. * اول پاکی‌ معده بعد خیال و قلب * ریشهٔ مشکلات روحی و اخلاقی؟! * پیامبر اکرم(ص): أکلُ اللَّحمِ یُحَسِّنُ الوَجهَ، و یُحَسِّنُ الخُلُق‏ * اللَّحْمُ مِنَ اللَّحْمِ مَنْ تَرَکَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً سَاءَ خُلُقُه‏؛ محاسن/2/255) * وضعیّت جسمی و تغذیۀ ما، بر روح ما تأثیرگذار است. * عَلَیْکُمْ بِالْعَدَسِ فَإِنَّهُ مُبَارَکٌ مُقَدَّسٌ یُرَقِّقُ الْقَلْبَ وَ یُکْثِرُ الدَّمْعَة؛ (عیون‌اخباررضا(ع)/2/41) * امیرالمؤمنین(ع): غَسْلُ الثِّیَابِ یَذْهَبُ بِالْهَمِّ؛ (تحف‌العقول/102) * گفتن دین با دنیای شما کاری ندارد. * آیت‌الله بهجت(ره) می‌فرمود: «گویا معروف است که اگر کسی چهل ساله بشود و دوای صحّت خود را نیابد، خیری در او نیست! (در محضر آیت‌الله بهجت/ج3/ص238) * و سُئِلَ فَقیلَ: إنَّ فی القُرآنِ کُلَّ عِلمٍ إلَّا الطِّبَّ؟: أما إنَّ فی القُرآنِ لَایَةً تَجمَعُ الطِّبَّ کُلَّهُ: «وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا»؛ الدعوات/ 75) * پیامبر(ص) فرمود: شما در امر زندگی دنیا از من داناتر هستید، در این زمینه‌ها به حرف من گوش نکنید! (نقش ائمه در احیاء دین، علامه عسکری/ج1/ص236) * عَجِبْتُ لِغَفْلَةِ الْحُسَّادِ عَنْ سَلَامَةِ الْأَجْسَاد؛ غررالحکم/6262 * تکنیک‌هایی برای تطهیر معده 📆 جلسه اول | ۱۴۰۳/۹/۱۶ ⌚️مدت‌زمان ۴۶:۴۹ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
✳️امام‌حسین(ع) در «شب عاشورا» به یارانشان فرمودند که لباس‌های خودتان را بشویید و دوباره بپوشید. (ثُمَّ قَالَ لِأَصْحَابِهِ قُومُوا فَاشْرَبُوا مِنَ الْمَاءِ یَکُنْ آخِرَ زَادِکُمْ وَ تَوَضَّئُوا وَ اغْتَسِلُوا وَ اغْسِلُوا ثِیَابَکُمْ لِتَکُونَ أَکْفَانَکُم‏؛ امالی صدوق/ص157) حتماً این کار یک آثاری دارد؛ مگر می‌شود نداشته باشد؟! طبق روایات، این کار باعث می‌شود که اندوه از دل انسان زدوده شود(غَسْلُ الثِّیَابِ یَذْهَبُ بِالْهَمِّ؛ تحف‌العقول/102) 🆔 @khandozi_ir
⛔️رسولُ اللّه (ص) :كُلْ وَ أنتَ تَشْتَهِي ، وَ أمْسِكْ وَ أنتَ تَشْتَهِي [بحار الأنوار : 62/290] «بخور درحالی که اشتها داری و امساک و خودداری کن از خوردن در حالی که اشتها نداری» تا انسان «اشتها» و «میل» به غذا نداشت، «نباید» چیزی بخورد. منظور از میل به غذا و اشتهایی که می‌گویند، همان «نیاز بدن» به غذا است. یعنی کسی روی «شکمِ سیر» شروع نکند و چیزی نخورد، چون ‌این مسئله «نفی» و «نهی» شده است؛ اگر انسان وقتی بدنش «سیر» است چیزی بخورد، برای بدنش «مضر» است. 🆔 @khandozi_ir