✅ اصل حضورِ میدانی و عینیِ رهبر معظم انقلاب، حامل این پیام تاریخی است که «ایران ایستاده» و نمیخواهد در برابر هیچ فشاری، به عقب بازگردد و اندوختهها و داشتههایش را به باد بدهد. کاری که این آمدن میکند، «صد سخن» نخواهد کرد.
پایان انقلاب، «پایان خودِ ماست» و میان این دو، جدایی و فاصله نخواهد افتاد. اگر بنا باشد که انقلاب از حرکت بازایستد، «کربلای سال شصتویک هجری تکرار خواهد شد» و «خون»، سخن آخرِ ما را خواهد گفت.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔹 نماز جمعهٔ تاریخی این هفته، «رخنماییِ تفاخرآمیزِ بدنهی اجتماعی انقلاب» بود. موج خروشان و گستردهای از مردم، آمده بودند که پایان و کرانه نداشتند. هیچ جایی از مصلّا، خالی از «جمعیّتِ متراکم» نبود. فوران موج انسانی، حیرتآور بود. «قدرت بسیجگری»، همچنان وجود دارد.
و اینهمه، به «اعتبار قدسی» و «وزانت معنویِ آیتالله خامنهای» در نظر و دل مردم بازمیگردد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
✍ امروز در نماز جمعه، اقیانوسی از «جماعتِ حماسی»، جلوهگری کرد، درحالیکه هیچیک از «دولتهای غربی»، توانایی پدید آوردن چنین «خیزشی» را ندارند؛ چه رسد به دولتِ صهیونیستی که بهجای «ملّتِ ریشهدار»، «مهاجرانِ آواره» دارد و «ساختگی» و «پوشالی» است.
از این «ظرفیتِ اجتماعی» که مزیّت و فضیلت ما نسبت به غرب است، «کارهای بزرگ» و «تاریخی» برمیآید.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
❇️ تاریخ را آن لایه از مردم جامعه میسازند که میل به «مقاومت» و «ایستادن» و «از خود گذشتن» دارند،لایهی فعّال و زنده و مؤثّر و متعهّد، نه لایهی از مردم جامعه که سر در لاک «زندگیِ شخصیِ» خویش فروبردهاند و جز به خود نمیاندیشند و با «عالم تجدّد»، «همداستان» و «همفکر» هستند.
چنین لایههایی، «مؤثر» و «میداندار» نیستند و از دغدغهها و علایق شخصیشان پا فراتر نمیگذارند و مبدأ هیچ «تحوّل» و «جنبشی» نبوده و نیستند.اینان، «کمیّت خنثی» هستند و نه «کیفیّت کنشگر».
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🗒 در نظمِ سیاسی شیعی، «امام» هستهٔ مرکزی «امّت» میباشد که در «مرکز قدرت» مینشیند و قوّهها و استعدادهای اجتماعی را «به فعلیت» میرساند و نیروها را در یک جهت، «مجتمع» میسازد و امّت را به سوی عینیتها و فعلیتها سیر میدهد و قدرت استقرار ساختاری و حاکمیتی مییابد و این باعث مجرای «خیرات عینی» و «برکات عملی» میشود.
اکنون در هیچیک از جوامع اسلامی، چنین وضعی حاکم نیست و ایران از این جهت، «منزلت منحصربهفرد» دارد. وجوه تمایز دیگر ایران، «فرع» بر این خصوصیت هستند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(12).mp3
25.25M
🎧 #مدرسه_تشکیلات(۱۲)
🎤 کار تشکیلاتی باید صدای سکوت امام جامعه را بشنود در غیر اینصورت ناشنواست.
🏴 بررسی مهمترین ویژگی شهید سید حسن نصرالله
📆جلسه دوازدهم | ۱۴۰۳/۷/۱۱
⌚️مدت زمان ۲۶:۱۱
🕌 تهران. محفل طلوع نهایی
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🎬 مگر باید از جامعه، «توقّع هماهنگی» و «همراهی مطلق» داشت و معیار را «یکدستی محض» دانست؟! تنوّع و تکثّر، حقیقت دارد، لایهایی از جامعه، مؤثر و میداندار نیستند و از دغدغهها و «علایق شخصیشان» پا فراتر نمیگذارند اما تاریخ را آن لایه از جامعه میسازد که میل به «مقاومت» و ایستادن و «از خود گذشتن» دارد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔻 طبیعتاً جنگ، محتاج «طرح» و «تدبیر» است و باید برای پیروزی، «عقلانیّت» را به کار گرفت و «تجربه» اندوخت و بر سرِ «جان» و «حیات» انسانها، اهمال نکرد، همگی صواب هستند و در هیچیک، «جای تردید نیست».
اما صحنۀ جنگ، صحنۀ «مرگ» و «زندگی» است و خواهناخواه، کسانی در این معرکه، جان خود را از دست خواهند داد. اینجاست که قرآن مفهوم «شهادت» را به میان میآورد و شهادت را میستاید و آن را «فضیلت» و «کامیابی» میشمارد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
💢 مفهوم «شهادت»، هرگز به معنی طرد و انکار نقشه و طرح نیست و نباید شکستها را نادیده انگاشت و بهعنوان اینکه شهادت، فضیلت است، از آنها استقبال کرد، بلکه به معنی این است که اگر «پیروزی ظاهری» به دست نیامد، به دلیل اینکه جنگ ما، جنگ معطوف به حقّ و خیر و صلاح و دین بوده، کشتهشدن در آن نیز «پیروزی» است.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
💠 منطق فضیلت شهادت، برخاسته از منطق «ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه» است.آری باید نتیجه را محاسبه کرد و فرضها و فرصتها و چالشها را دید و دربارۀ آنها تأمّل کرد، اما حقیقت این است که«وصول قطعی» به نتیجه،در اختیار ما نیست و شاید با وجود همۀ پیشبینیها و گمانههای ما، نتیجۀ ارادهشده به دست نیامد.
دراینحال، نباید نامید شد و حسرت خورد؛ چون به تکلیف، عمل شده است و انجام تکلیف، خودش کمال و فضیلت است. انجام تکلیف، همواره با پیروی ظاهری همراه نیست، بلکه گاه، به شهادت میانجامد و نتیجۀ مادّی و ظاهری، تحقّق نمییابد. اینجاست که سخن از شهادت به میان میآید.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🪐 ارادۀ «عالَم تجدّد» از جنسِ ارادۀ معطوف به «قدرت» است و میخواهد با «تصرّف» و «تعدّد»، خویش را «جهانی» سازد. ارادۀ معطوف به قدرت، «جوهرۀ» عالَم تجدّد است و این اراده، هیچ غیر و دیگریای را برنمیتابد و چون «میل به بینهایت» دارد، در هیچ نقطهای از تمنّاوخواستن،«متوقف»نمیشود.
زبانِ «گفتگو»، نمای بیرونی و ظاهریِ عالَم تجدّد برای «فریفتن» و «اغوای» کسانی است که از مواجهه و چالش و رویارویی و «جنگ» گریزانند و میخواهند دستاویزی برای «اعتماد خویش» بیابند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🗣 سخنرانی حمیدرضا خاندوزی در
هئیت محترم حسن ابن علی علیه السلام با موضوع #قرائت_تربیت_هوشمندانه
در ۱۰ جلسه ارائه گردید.
🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇
قرائت تربیت هوشمندانه۱
قرائت تربیت هوشمندانه۲
قرائت تربیت هوشمندانه۳
قرائت تربیت هوشمندانه۴
قرائت تربیت هوشمندانه۵
قرائت تربیت هوشمندانه۶
قرائت تربیت هوشمندانه۷
قرائت تربیت هوشمندانه۸
قرائت تربیت هوشمندانه ۹
قرائت تربیت هوشمندانه۱۰
🆔 @khandozi_ir