🔻 «خلق عظیم» برای امّتسازی نه صرفاً «فردیتگرایی»🤔
رهبر انقلاب: شاید یکی از بزرگترین «درسهای نبوی» برای ما عبارت است از امّتسازی؛ «تشکیل امّت اسلامی». آن مبارزات سیزده سالهی مکه،منتهی شد به هجرت که پایهگذاری «امّت اسلامی» بود.ما امروز به این درس احتیاج داریم، ما امروز «فاقد امّت اسلامی» هستیم.
کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک «دو میلیارد مسلمان» در دنیا زندگی میکنند اما عنوان امّت نمیتوان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یکجهت نیستند. «امّت» یعنی مجموعهی انسانهایی که در «یک جهت» به سوی «یک هدف» با «یک انگیزه» دارند «حرکت» میکنند ما اینجور نیستیم، «ما متفرقیم». ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔹 جناب عطّار میفرمایند: «تو پای به راه در نِه و هیچ مپرس / خود راه بگویدت که چون باید کرد».
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
33.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #مهدی_حسین
√ ولایت «هستهٔ مرکزی» دین
√ «اوج رهایی»، کارکرد دنیوی دین
√ غفلت از واژه «نصرت» پس چرا ؟!
√ صرفاً نباید «عزادار» بود.
√ دینداری «معطوف به گذشته» چرا؟
√ چگونگی دین «محرّک» و «پویا»؟!
√ حذف «انتظار» از آموزههای دینی
#حمیدرضا_خاندوزی
🆔 @khandozi_ir
🌹 #اولین_فضیلتِ_آخرین_امّت
🔺در روایت دارد که #موسى(ع) گفت:
اى پروردگار من! درجات محمّد و امّت او را به من نشان بده.
خداوند فرمود: «اى موسى! تو تاب ديدن آنها را ندارى؛ امّا فقط يك #منزلت از منزلتهاى بزرگ و باشكوه او را به تو نشان میدهم كه به واسطۀ همان، او را بر تو و بر تمام آفريدگانم #برترى دادم».
(يا موسىٰ، إنَّكَ لَن تُطيقَ ذٰلِكَ، و لٰكِن اريكَ مَنزِلَةً مِن مَنازِلِهِ جَليلَةً عَظيمَةً فَضَّلتُهُ بِها عَلَيكَ و عَلىٰ جَميعِ خَلقي)
🔹آن گاه، خداوند از ملكوت آسمان براى او پرده برداشت و موسى(ع)، منزلتى را ديد كه از شدّت پرتوهاى آن و قُربش به خداوند، نزديك بود قالب تُهى كند.
🔻گفت: پروردگارا! به واسطۀ چه چيز، او را به اين كرامت رساندى؟ فرمود:
🔸«به واسطۀ خصلتى كه از ميان ايشان، آن را به او اختصاص دادم، و آن خصلت، #ايثار است.
(بِخُلُقٍ اختَصَصتُهُ بِهِ مِن بَينِهِم و هُوَ الإِيثار)
♦️اى موسى! هيچ يك از ايشان نيست كه دمى از عمر خويش به اين خصلت عمل كرده باشد، مگر آن كه از #حسابرسى او #شرم مىكنم و در بهشت خود، هر جا كه او بخواهد، جايش مىدهم».
🆔 @khandozi_ir
💠 حضرت آیتالله بهجت: در تعبـدیـات کوه کندن (کار دشوار و طاقتفرسا) از ما نخواستهاند، سختترینش نمازشب خوانــدن است، که در حقیـقت، تغییـر وقت خواب است، نه اصل بـیخوابی، بلکه نـیـم سـاعـت زودتــر بـخـواب تـا نیـم سـاعـت زودتـر بیـدار شـوی.(📚 در محضر بهجت)
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
⁉️ مشکل دینداران ما این است که میخواهند فقط با «نقل» و نَه با «عقل» و «فکر» در آیات قرآن و آنچه که از معصومین نقل شده است،به نتیجه برسند.
امامباقر(ع) فرمود:شیعیان مقامات و مراتبی دارند،درجهشان را باید براساس مقدار «درایت» و «تفکرشان» در «روایات» تشخیص بدهیم،نه براساس «تعداد احادیثی» که «حفظ» دارند.
امامباقر(ع) به امامصادق(ع) فرمود: «يَا بُنَيَّ اعْرِفْ مَنَازِلَ الشِّيعَةِ عَلَى قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ وَ مَعْرِفَتِهِمْ فَإِنَّ الْمَعْرِفَةَ هِيَ الدِّرَايَةُ لِلرِّوَايَةِ وَ بِالدِّرَايَاتِ لِلرِّوَايَاتِ يَعْلُو الْمُؤْمِنُ إِلَى أَقْصَى دَرَجَاتِ الْإِيمَان» (معانی الاخبار، ص1)
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
مردابِ توقف(2).mp3
45.92M
🔊 #مردابِ_توقف(۲)
√ نگاه منظومهای به رشد مستمر
√ قوس نزول و قوس صعود
√ تعلیم تمام حقایق غیبی عالم
√ رشد مستمر علت تشکیل حکومت
√ الاخلاص؛ شکوفایی داراییها
√ علت عدم تنوع در نماز یومیه ؟!
√ حمایت امام برای رشد مستمر
√ رشد مستمر در رنج و بلاء
√ بررسی دو مفهوم سرعت و سبقت در جریان رشد مستمر
√ توقفِ آدم بدها می شود یأس، توقفِ آدم خوبها می شود عُجب
√ #تسویف مانع سرعت (تاخیر)
√ #نگاه_به_دیگران مانع سبقت
√ وجود رشد مستمرِ #شهیدآرمان
📆 جلسه دوم | ۱۴۰۳/۶/۲۳
⌚️مدتزمان ۴۷:۴۳
🕌 مشهد مقدس. هیئت هفتگی حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🧐 «خودشیفتگی»، معصیت ولایتمداران
امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَاللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُك؛ گناهی که تو را ناراحت کند «بهتر» است نزد خدا از کار خوبی که تو را «خودشیفته» به خودت کند»(نهج البلاغه،حکمت 46)
پ.ن: باید هواگیری از اینگونه هواپرستیِ ولایتمداری کرد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
مردابِ توقف(3).mp3
32.9M
🔊 #مردابِ_توقف(۳)
√ کم خواستن مشکل اصلی ما
√ حرف دین؛ بیشتر خواستن
√ چشیدن لذتِ نماز خواندن
√ فعالیت ابلیس، تصویرِ جاودانگی
√ دعوت دین به بیشترین و بهترین
√ دینگریزی؛خوبها بیشترنخواستن
√ مبارزه با هوای نفس، مبارزه واقعی
√ حرم رفتیم چه بخواهیم ؟!
√ رشدمستمر یعنی شدّتتقوا(ورع)
√ هفت سال اول فرزند، دوره تربیتی برای پدر و مادر
√ بهترین نحوه خواندن نماز شب
√ وَالَّذِينَ يُؤْتُونَ مَا آتَوْا وَقُلُوبُهُمْ وَجِلَةٌ أَنَّهُمْ إِلَىٰ رَبِّهِمْ رَاجِعُونَ
√ أُولَٰئِكَ يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ (۶۱مؤمنون)
√ #ایثار، صفتِ آخرالزمانی و یکی از صفتها برای سرعت و سبقت
📆 جلسه سوم | ۱۴۰۳/۶/۲۴
⌚️مدتزمان ۳۴:۰۹ #پایانی
🕌 مشهد مقدس. هیئت هفتگی حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🏔ابتلای دائمی مؤمنان و جامعه ایمانی
#امام_صادق(علیه السلام) در بیان یک سنت عملی و تربیتی خداوند برای مومنان و جامعه ایمانی فرمودند:
«لَوْ أَنَّ مُؤْمِناً عَلَی قُلَّةِ جَبَلٍ لَبَعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ شَیْطَاناً یُؤْذِیهِ وَ یَجْعَلُ اللَّهُ لَهُ مِنْ إِیمَانِهِ أُنْساً لَا یَسْتَوْحِشُ مَعَهُ إِلَی أَحَدٍ؛
اگر مؤمنی بر قلّه کوهی هم باشد خداوند «شیطانی» را بر میانگیزد تا او را «اذیّت» کند، و خداوند از ایمانش برای او مونسی قرار میدهد که از «وحشت» به کسی پناه نبرد». (کافی، ج۲، ص۲۴۹)
#جامعه
#امتحان
🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 #فرشته_خواهید_شد🤔
🔹مقام معظم رهبری: شما جوانید، اگر این را رعایت کنید، هیچ نصیحت دیگری لارم نیست. فرشته خواهید شد.
🆔 @khandozi_ir
چریک تربیتی(4).mp3
37.36M
👇#دورهمی_تربیتی_با_موضوع
🎙 #چریک_تربیتی(۴)
• تلقیما از دین،فلسفه دوشخصیتی
• دینداری؛ مبارزه با منِ خود
• وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ
• أعدى عَدوِّكَ نَفسُكَ الَّتي بَينَ جَنبَيكَ دشمن ترين دشمن تو، نفسى است كه ميان دو پهلويت قرار دارد.
• شخصیت دوم، مانع بزرگ
• مدیریت صحنه تعارض گرایشها
• محاسبه اعمال برای شخص اول، محاسبه نفس برای شخص دوم
• نِظامُ الدِّينِ مُخالَفَةُ الهوى
• اصلِ مُخالَفَةُالهوى؛ برایلذتبردن
• راحتی و آزادی با مُخالَفَةُ الهوى
• وجود عُجب چرا در شخص دوم؟!
• پاداشالهی برای لذتِ بیشتر بردن
• يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ
📆جلسه چهارم | ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
⌚️ مدت زمان ۳۸:۴۸
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir