eitaa logo
خانه با برکت🕋
207 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
34 فایل
سلام پورحسین هستم اخبار و مطالب مهم درباره خانواده ، مدارس و مساجد در این کانال پیدا می شود بعلاوه جهاد تبیین مسائل روز گفتگو با بنده @A_Poorhosein https://eitaa.com/madresemoghimin تدریس ها اینجاست 👆
مشاهده در ایتا
دانلود
12.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا اسم انسان بر شخصیت و سرنوشت انسان تأثیر می گذارد ؟ استاد اسماعیلی 🗣
14.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا اسم انسان بر شخصیت و سرنوشت انسان تأثیر می گذارد ؟ استاد رائفی پور 🗣
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا اسم انسان بر شخصیت و سرنوشت انسان تأثیر می گذارد ؟ استاد ... 🗣
۱۴ دی ماه ۱۴٠۳/سال چهارم ائمه سکولار و «هیئت را تعطیل کردیم چون درس مهمتر بود»!! گوشی با یک شماره ناشناس زنگ خورد. نوجوانی بود که می گفت مسئول همان است که خواسته اند در آنجا برنامه داشته باشم. حاج آقا زنگ زده ام بگویم: چون مهم تر است، دو هفته ای هیئت مان را به خاطر امتحانات تعطیل کرده ایم. برادر کوچک جدیدم نمی دانست با همین جمله ی «درس مهم تر از هیئت است»، مرا به چه درگیری های فکری تاریخی که نبرد! اگر بگویم از گرفته، تا ساختار ما در بیان این جمله ساده عمیق نقش داشته مبالغه نکرده ام. بدیهی است که روی کلام، صرفا تعطیلی موقت یک هیئت نیست. بلکه سخن از مسئله بسیار مهمی است که به انحاء و اقسام مختلف، در عمق تفکر و هویت ما ریشه دوانده. چرا هیئت به عنوان یک مکان و نهاد اسلامی، در قلب نوجوان ما امری حاشیه ایست؟ چند درصد از نوجوانان ما هیئتی اند و چرا ایییینقدر کم؟ چه دارد که هیئت فاقد آن است؟ پاسخ واضح است: درس حاوی تمامی آن چیزهایی است که مورد و ضروری زندگی است و هیئت خیر. درس هرچند به صورت بسیار ناقص و پر اشتباه، اما به ما اقتصاد می آموزد، پزشکی، معماری، ، نجوم، فیزیکُ شیمی و نحوه تصرف در طبیعت و دهها مسئله دیگر، که بدون آنها نمی توان حیات انسانی را متصور شد. اما متقابلا هیئات ما در بهترین حالت، صرفا بستر ساز یک احساسند. یک رابطه قلبی با اهل بیت علیهم السلام که نسبت چندانی با رفع نیازهای مذکور ندارد. البته که حاشیه ای بودن دین، علاوه بر نوجوان ما در قلب مدیر انقلابی و دلسوز این مملکت هم وجود دارد. این است که به تعبیر زیبا و گیرای آن استاد حوزه علمیه قم، مدیر مفاتیح به دست ما، صبح که به محل کارش می رود، را زیر میز می گذارد و کتاب های « » کافر انگلیسی را روی میز. آنگاه قربه الی الله برای جامعه مسلمان ایران تئوری اقتصادی می نویسد. نتیجه اش همین وضعی است که می بینید: پس از حدود نیم قرن از ، در سرزمین پهناور، بسیار ثروتمند و پر برکت ایران، بیش از بیست میلیون نفر حاشیه نشین داریم(اینجا) و دهها استخوانِ در گلوی رنج آور دیگر. این مسئله آنقدر ریشه دار است که حتی در هم نشانه های فراوانُ عمیقش هویداست. طلبه دلسوز و دغدغه مند ما هم اگر بخواهد حرفی برای مردمش داشته باشد، اقتصاد بداند، روانشناسی بفهمد و تحلیل جامعه شناسانه بدهد، ناچار به درس پناه می برد و می شود. تمامی این اشکال به ظاهر مختلف، برآمده از یک نگاه واحدند: قرآن، امام و دین در این منظر، صرفا یک احساسند نه یک برای پاسخگویی به نیازهای حیاتی بشری. در واقع این عزیزان، همان نظام آموزشی برآمده از تمدن مدرن کفار است. اما چرا هیئت، مسجد و در حقیقت ، حتی در قلب طلبه هم امری ناکافی برای نیازهای عصر کنونی است؟ پاسخ را در دو گزاره بنیادین باید جست: نخست هجوم حداکثری مدرنیته از طریق . عامل مهم تر اما مدل و رجوع ما به آیات و روایات است. روشی که متمرکز بر اوامر و نواهی دین است و با سایر ابعاد گرانقدر وحی و حدیث کار چندانی ندارد. منهجی که نهایتا منجر به ارائه یک دین و بی ربطِ به اداره جامعه شده. به تعبیر صریح عزیز انقلاب، «نظام آموزش و پرورش مدرن را برای بی دین کردن و وارد این مملکت کردند. ما هم بعد از انقلاب نتوانستیم جز تغییراتی سطحی و اندک در آن ایجاد کنیم»(اینجا). تصور کنید چنین ساختاری، حداقل از گُل ایام زندگی فرزندان ما را در طول دوازده سال اشغال می کند. در مقابل، نوجوان ما اگر دهها اما و اگر را پشت سر بگذارد و پایش به و هیئت باز شود، هفته ای ده بیست دقیقه هم موعظه می شنود و تمام. تازه اگر هیئت امنا مانع کار نشود!!! با یکی از عزیزان حزب اللهی رشته پزشکی سخن می کردیم. با ذهنی قریب الانفجار از شبهات و پرسشهای بی پاسخ درباره . من جواب هیچ کدام از سؤالاتش را ندادم و فقط پرسیدم: روزی چقدر زمان برای اختصاص می دهی؟ گفت حدود ده ساعت. گفتم از ابتدای عمرت تا کنون ده ساعت برای مطالعه طب اسلامی وقت گذاشته ای؟ گفت خیر. نتیجه این واضح است که فرمود: بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ(آیه۳۹یونس). سبک زندگی مدرن در وهله اول و به صراحت نمی خواهد دین را به حاشیه براند، بلکه فرصت پرداختن به آن را برایت نمی گذارد!(فتأمل جیدا). اما در اینکه چه باید کرد، توضیحات فراوانی وجود دارد که مطالعه کتاب «مسجد و اداره جامعه» و «آموزش پرورش آینده» می تواند گره گشای خوبی برای ابتدای کار باشد. @besalamen_amenin
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحان برای حاج قاسم سلیمانی همخوانی کردند حاج محمد رضا طاهری حاج حسین سیب سرخی حاج مهدی سلحشور حاج سید رضا نریمانی حاج سید مجید بنی فاطمه و جوان موفق کربلایی حسین طاهری
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نامه مهم حجت‌الاسلام علی کشوری به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور/ برای مواجهه بنیادین با شوک های تورمی اخیر مجموعه ای از اقدامات اقتصادی را به شما توصیه می کنم... ❓متن کامل نامه به زودی منتشر می شود.... https://eitaa.com/olgou4
🔶قابل توجه علاقه‌مندان به مبانی علم شریف طب جامع اسلامی و فیزیک 🔸درس خارج طب و فیزیک 💠با تدریس حکیم محسن اسماعیلی زمان: از ۱۵ دی‌ماه، شنبه‌ شب‌ها مکان: پردیسان، مسجد بعد از دانشگاه شهاب دانش https://eitaa.com/hakimyarscom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرارداد نجومی پرسپولیس با مربی ۳۶ هزار دلاری! 🔹گاریدو بعد از نتایج ضعیف از پرسپولیس برکنار شد و چند روز پیش با تیم اتحاد لیبی قرارداد بست. 🔹با افشای رقم قرارداد او با این تیم لیبیایی مشخص شد که او چه قرارداد نجومی با پرسپولیس به امضا رسانده بود! 🔹دربارۀ رقم قرارداد پرسپولیس با گاریدو گفته می‌شود که او برای یک فصل ۸۰۰ هزار دلار دریافت کرده که البته این رقم از سوی مسئولان باشگاه تکذیب نشد. 🔹از طرف دیگر رسانه‌های لیبیایی عنوان کردند که گاریدو با مبلغ ماهیانه ۳۶ هزار دلار حاضر شده روی نیمکت تیم اتحاد لیبی بنشیند! 🔹به نظر می‌رسد که قرارداد این مربی برای یک فصل کمتر از ۴۵۰ هزار دلار خواهد بود و این در حالی است که او با رقمی تقریباً دو برابر روی نیمکت پرسپولیس نشست! 🔹امضای چنین قرارداد عجیبی با گاریدو از سوی پرسپولیس موضوعی است که به نظر می‌رسد مسئولان این باشگاه باید پاسخ‌گوی آن باشند. @Farsna
📌ما باذن‌الله به این پروژه ‎ و فقیرسازی مردم ایران پایان خواهیم داد. @syjebraily