«امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان ها است. در همهی دنیا و یک عدّهای همهی کارهایشان را از طریق فضای مجازی پیش میبرند؛ قوّت در این [زمینه] حیاتی است.»
۹۹/۱/۳، امام خامنه ای📚
💫باتوجه به تأکیدات مجدد مقام معظم رهبری بر اهمیت فعالیت رسانه ها و فعالیت در فضای مجازی و هم چنین فضای تعطیلات کرونایی که لزوم فعالیت های مجازی و ارتباط از این طریق با مخاطبین را بیش از پیش کرده است، از این پس سلسله مطالبی با هدف شناخت تکنیک های #جنگ_روانی و #اقناع و روش های #تولید_محتوا در #رسانه و فضای مجازی ارائه خواهد شد.
👈 اگر شما نیز خواهان استفاده موثر از این فضا و افزایش مخاطبین مجازی خود هستید با هشتگ #رسانه_نقطه_زن همراه ما باشید...
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
🗣 در نگاه اول، ممکن است بسیاری از ما احساس کنیم، امروز بیش از هر زمان دیگری میتوانیم حرفمان را به گوش هر کسی که میخواهیم برسانیم.
💬 ارسال یک پیغام برای مدیر ارشد یک سازمان مهم دولتی یا ارتباط با یک شخصیت محبوب بین المللی بسیار ساده شده است.
همچنین صحبت با مردم و اظهار نظر در زمینه رویدادهای اجتماعی و فرهنگی سیاسی از هر زمان دیگری سادهتر به نظر میرسد.
💢 اما یک نکته را فراموش نکنیم:
*وقتی همه میتوانند حرف بزنند، شنیده شدن از هر زمان دیگری دشوارتر است.* حتی اگر شنیده شدن هم امکانپذیر باشد، تاثیرگذاری حرفها دیگر به اندازهی گذشته نخواهد بود.
👈 بنابراین امروزه مهارت متقاعدسازی یا #اقناع مخاطب نقش کلیدی در ارتباطات ایفا میکند و کاربران با اهداف خاص میتوانند از این مهارت برای یک #جنگ_روانی تمام عیار استفاده کنند.
🔍 تسلط هرچه بیشتر بر این مهارت و تکنیک های آن، علاوه بر اینکه شما را از افتادن در دام پیام های رسانه ای در امان می دارد، به شما کمک می کند تا پیام خود را هرچه بهتر به اطلاع مخاطب برسانید.
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
*مردم سالارى دینى یعنى همان جمهورى اسلامى*
رهبر معظم انقلاب:
در مورد مردم، مهمترین کارى که امام قدس سره کرد، این بود که مفهوم مردم سالارى را از چیزى که طرّاحان دموکراسى غربى و عوامل آنها در صحنه هاى عملى میخواستند نشان دهند، به کلّى دور کرد. سعى آن ها این بود که اینطور القاء کنند که مردم سالارى با دین سالارى و دین دارى سازگار نیست. امام قدس سره این مفهوم باطل را زایل کرد و مردم سالارى دینى یعنى همان جمهورى اسلامى را در دنیا مطرح نمود. او به زبان هم اکتفا نکرد، صرفاً استدلال فکرى هم نکرد؛ عملًا این را نشان داد.
🇮🇷 ۱۲ فرودین، روز جمهوری اسلامی و تحقق مردم سالاری دینی مبارک 🇮🇷
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زهکلوت خط مقدم سیل
⭕️ شاید به علت بحران کرونا در کشور، کمتر خبری از سیل زهکلوت شنیده باشید.
🔆 زهکلوت مظلوم است
زهکلوت منطقهایست که گرچه از لحاظ مواهب دنیوی محروم به حساب می آید، اما مردمی ضعیف ندارد، گرچه استضعاف در آن موج میزند اما مردمی با روح ایمانی بلند دارد.
مردمی که به شرط کمک آمادهی حرکت هستند و باید در این شرایط بحران کمکی کنیم تا قامتشان را دوباره راست کنند و به زندگیشان برگردند....
📢 گروه جهادی قمر بنی هاشم بسیج دانشگاه صنعتی اصفهان در حال جمع آوری کمک های نقدی کسانی است که میخواهند رنجی از هموطنانمان کم کنند.
✅ لازم به ذکر است که کمک های شما عزیزان برحسب اولویت به نیازهای منطقه اختصاص خواهد یافت.
🔅 کسانی که تمایل به کمک نقدی دارند، میتوانند مبلغ مورد نظر خودشان را به شماره حساب
۱۰۳۳۳۴۰۲۲۲
یا شماره کارت
۵۰۴۱-۷۲۱۱-۱۱۴۹-۴۵۹۸
نزد بانک رسالت به نام مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه صنعتی اصفهان
واریز نمایند.
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی تلگرامی زیر پیام دهید.
🆔 @e_javad
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_صنعتی_اصفهان
#دانشگاه_نوردی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
🗣 در نگاه اول، ممکن است بسیاری از ما احساس کنیم، امروز بیش از هر زمان دیگری میتوانیم حرفمان را به
📊 #اقناع یا متقاعدسازی میتواند در سه سطح متفاوت کارکرد داشته باشد:
*سطح اول: کاهش مقاومت*
در متقاعدسازی، فقط نظر مخاطب تغییر نمیکند، بلکه یکی از دستاوردهای متقاعدسازی میتواند کاهش مقاومت دیگران در برابر دیدگاه فرستنده باشد.
این همان هدفیست که در جنگ روانی به عنوان کاهش حساسیت نسبت به مسائل خاص مثل ارزش های دینی یا ملی از آن یاد می کنند.
*سطح دوم: متابعت و پذیرش بیرونی*
به این معنا که مخاطب، حرف را قبول میکند و حتی در انجام هدفِ فرستنده پیام کمک میکند، اما در درون خود با تصمیم یا نظر یا خواستهی فرستنده مخالف است یا حداقل آن را نپذیرفته است.
در بسیاری از موارد، همین که رفتار مورد نظر تغییر کند یا در راستای خواستههای مخاطب قرار بگیرد، مصداقی از متقاعدسازی است.
*سطح سوم: تغییر باورهای درونی*
این همان سطحی است که بسیاری از فعالین رسانه با هر بینشی آرزوی آن را دارند.
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
📱 پویش #هر_خانه_یک_پرچم
🎊به مناسبت فرا رسیدن اعیاد بزرگ شعبانیه، میخواهیم خانه هایمان را با پرچم اهل بیت (علیهم السلام) مزین کنیم.
💌شما هم میتوانید با خرید هر پرچم در این خیر سهیم باشید.
🚩هدیه هر پرچم ۱۰۰۰ تومان می باشد.
🎁جهت خرید پرچم می توانید از طرق زیر اقدام فرمایید.👇👇👇
⌨ www.chashmentezar.ir/parcham/
💳 ۵۰۴۱ ۷۲۱۰ ۷۸۶۹ ۰۱۰۵
بنام قرارگاه شهید امید اکبری
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
💌 دعوت به #پویش_پژواک_همدلی
✅ الحمدالله پیرو پیگیریهای صورت گرفته امکانی فراهم شده تا برای افراد درگیر با کرونا از کادر درمان گرفته تا بیماران و بهبودیافتگان یک پیام صوتی ارسال کنیم.
💕به یاد همان نامههای دوران جنگ که مردم برای سربازان جبهه مینوشتند، شما هم نیت کنید، بسم الله بگید و برایمان ارسال کنید.
⬅️ برای ارسال صوت دقت بفرمایید:
1️⃣ پیامتان کمتر از دو دقیقه باشد( کمتر از یک دقیقه بهترین گزینه است) و *فقط* توسط ویس ریکوردر گوشی ضبط شود(با ضبط صوت پیامرسانتان ضبط نکنید)
2️⃣ برای کادر درمانی، بیماران بستری و افراد بهبودیافته درون نقاهتگاهها به طور جداگانه پیام بدهید.
3️⃣ محتوای پیامتان محبتانگیز، انگیزشی و امید بخش باشد.
4️⃣ سعی کنید از کلمات با بار منفی استفاده نکنید.
5️⃣خلاق باشید! شعر، شوخی، دعا... صدای مرد، زن، کودک...
کلا هر نوع دلتان خواست آزادید! قرار است این پیامها بمب انرژی شود برایشان. فقط نکات بالا را رعایت کنید.
6️⃣ نامههای صوتیتان را به شناسه زیر در پیام رسان های ایتا، بله و تلگرام ارسال نمایید.👇
@pejvak_Hamdeli_admin
🌀ضمنا افرادی که تمایل به همکاری در تهیه پادکست دارند میتوانند به شناسه مربوطه اعلام آمادگی کنند.
#به_امید_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
#بانوان_فعال_جبهه_فرهنگی_انقلاب
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
📊 #اقناع یا متقاعدسازی میتواند در سه سطح متفاوت کارکرد داشته باشد: *سطح اول: کاهش مقاومت* در متقاع
امروزه تکنیک های #اقناع، نقطه اوج مباحث رسانه است، به طوری که با توسل به جذابیت ها و بدون استفاده از زور و قدرت، تغییرات لازم بر روی نگرش مخاطب صورت میگیرد.
در این فرآیند با درگیری *عقل و احساس* و در قالب مهارت های کلامی یا غیرکلامی، فرد تحت تأثیر قرار میگیرد.
مخاطب در چنین شرایطی احساس میکند با *آزادی* و مطابق میل خود، دست به انتخاب میزند؛ درحالیکه این انتخاب تحت تأثیر یک فشار روانی صورت گرفته است.
بنابراین میتوان گفت تکنیک های اقناع از انواع روش های *نفوذ* به شمار می آید.
میزان تأثیرگذاری هر پیام رسانه ای وابسته به سه بخش اصلی است:
*متن:* هرآنچه به عنوان ظاهر محصول رسانه ای درک میشود؛ مثل تصویر، صوت و نوشته ها
*زیرمتن:* فنون پیدا و پنهانی که برای تأثیرگذاری بر مخاطب استفاده میشوند و شامل تکنیک های اقناع هستند.
*فرامتن:* پیچیده ترین بخش پیام که خارج از متن و درون پیام است و شامل اوضاع محیطی، فرهنگی و بیرونی حاکم بر درک و اثرگذاری پیام است. فرامتن حتّی گاهی مفهوم یا هدف پیام را به ضد هدفی که سازنده دارد، تبدیل می کند.
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
❇️گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا (س)
🔶تلاش بر این است به مناسبت میلاد حجه بن الحسن لبخند رو به لب های هموطنانمان هدیه کنیم.
🔷امسال با نیمه شعبان متفاوت نذری هایتان را در قالب هزینه جهت خرید بسته ارزاق واریز فرمائید
🔶شماره کارت جهت واریز وجوه خود
6037997370467129
میسازیم تا ساخته شویم
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_اصفهان
#دانشگاه_نوردی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
امروزه تکنیک های #اقناع، نقطه اوج مباحث رسانه است، به طوری که با توسل به جذابیت ها و بدون استفاده ا
🔐 بر اساس نکات مطرح شده پیرامون تکنیک های #اقناع، در ادامه به بررسی کاربردی ترین تکنیک ها می پردازیم:
1⃣ *تکنیک برجسته سازی* (بزرگنمایی یا اغراق)
رسانه های مکتوب، صوتی و تصویری هرکدام در جایگاه خود می توانند یک خبر را به گونه ای مطرح کنند که آن را به نازلترین ارزش خود برسانند و در مقابل با بزرگ نمایی، سایه یک خبر را بر دیگر اخبار بگسترد. از این شیوه در بزرگ نمایی نقاط ضعف و اخبار مربوط به مشکلات اقتصادی و اجتماعی استفاده می شود و وسیله ای برای جنگ های سیاسی است.
2⃣ *تکنیک فوریت بخشیدن ساختگی*
تاکید بر انتقال سریع و لحظه به لحظه پیام و افزایش کمیت پیام ها با هدف ایجاد نوعی طوفان مغزی برای مخاطب نسبت به سوژه مورد نظر و عدم تعمق وی بر اخبار صورت میگیرد و باعث ایجاد نوعی ایزوله کردن خبری مخاطب نسبت به دیگر منابع خبری میشود. از طرفی نیز رسانه های خبری با این روش سعی می کنند از فرصت ایجاد شده برای دست یابی به بسیاری از اهداف خود(که تاکنون مهیا نبوده) استفاده کنند و در زمان جنگ و بحران های سیاسی و اجتماعی مشابه شرایط بحرانی کرونا استفاده می شود.
3⃣ *تکنیک ترس*
در این تکنیک که میتوان گفت مکمل تکنیک فوریت بخشی است، رسانه ها با ایجاد فضای اضطراب و ترس در مخاطب، او را به طور ناخودآگاه مجبور به انجام دستورالعمل های بعدی میکنند. به طور مثال اخبار کاذب پیرامون کم یاب شدن ماسک و دستکش، قرنطینه شدن چندین شهر ایران ویا تکذیب اخبار وزارت بهداشت پیرامون آمار مبتلایان یا کشته شدگان، منجر به واکنش های احساسی و بدبینی و بی اعتمادی مخاطب میشود. این تکنیک با سوار شدن بر اضطراب مردم، باعث کاهش قدرت تمرکز و تعقل افراد می شود.
4⃣ *تکنیک مرور اتفاقات گذشته*
از پرکاربردترین تکنیک های رسانه های خبری است. در این تکنیک با تکیه برحوادثی که در گذشته اتفاق افتاده، آن را به گونه ای به حوادث و موضوعات جدید ربط می دهند و پیام خود را به مخاطب القا می کنند. این تکنیک با ایجاد یک جریان مخالف فکری نسبت به یک رویداد یا موضوع صورت می گیرد. آنچه درباره *حکم حکومتی* رهبر انقلاب برای ویروس کرونا در رسانه ها منتشر شد، نمونه ای از استفاده این تکنیک است.
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
🤲بخوان دعای فرج را،دعا اثر دارد...
🌱اولش ندبه می کنی
🌱گلایه میکنی
🌱از دردت می گویی
🌱از بزرگی بلا
🌱از قطع شدن امید ها
🍃همان طور که داری شکایت می کنی از مصیبت هایت، میبینی راه فرار هم نداری
⚡️زمین با همه ی وسعتش چه تنگ شده است و آسمان با تمام سخاوتش چه بخیل❗️
🔹در این لحظه ها تو هستی و خدایت
اضطرارت نشانه ایست از صداقتت
✨به خوب کسی پناه برده ای چارهی کار دست اوست
✨استعانت و کمک خواستن فقط از خدا سزاواراست
✨طرح شکایت به غیر او هم جز خواری و ذلت،حاصلی ندارد
⭐️در پیشگاه معبود از عجز و ناتوانی ات میگویی و میدانی که سرزنشی در کار نیست
🌟هرچه هست مرهم است و امید
و میدانی هرچه هم شدت و سختی بزرگ باشد، پروردگارت از آن بزرگتر است و چه تکیه گاه مطمئنی ست
🔹با چشمانی اشک بار و دلی پر امید بر بهترین مخلوقاتش درود و صلوات میفرستی و هنوز از خواستهی اصلی ات نگفته ای.
🌿نام محمد و آلش که بر زبان جاری می شود گویی دلت آرام میگیرد
☘به خود نهیب میزنی که ما صاحب داریم
عده ای بی کس و کار نیستیم که هنوز نمیدانند در مصایب و سختی ها به که پناه ببرند
✨یاد ولی نعمتان در دلت غوغا میکند
فریاد بر میآوری که:
ای پدران امت!
یا محمد!
یا علی جان!
✨فریاد رسمان باشید
در این طوفان فتنه ها و بلایا کفایتمان کنید
هدایت و یاری مان کنید
دیگر تعلل بس است
مقدمه ها را گفتی
خدای بزرگ تو ذخیره ای دارد برای روز های آخر الزمانی
🦋صدایش میزنی
و از عمق جانت امان و فریاد رسی را طلب میکنی
و مولایمان را قسم میدهی به حق اجداد پاک و طاهرش
دگر بس است جدایی
خدا کند که بیایی...😢
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
🔐 بر اساس نکات مطرح شده پیرامون تکنیک های #اقناع، در ادامه به بررسی کاربردی ترین تکنیک ها می پردازیم
ادامه تکنیک های #اقناع:
5⃣ *تکنیک تکرار و تأکید پیام*
در این روش با تکرار زمان بندی شده پیام سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. استفاده از این اصل نفوذ را بیشتر می کند و گیرنده پیام به تدریج منبع پیام را فراموش کرده، فقط توجه خود را به خود پیام معطوف می نماید. موضوعاتی نظیر سوء قصد ترور، فسادهای مالی و اخلاقی و درگیری های سیاسی از این جمله هستند.
اصل تکرار می تواند به شکل های مختلف از جمله کاریکاتور، سمبل های خاص، نواها، تصاویر، تکرار کلماتی خاص و. . . صورت پذیرد در استفاده از تکنیک تکرار باید توجه نموده که این تکرار از حد اعتدال خارج نشود، چرا که در این صورت واکنش منفی ایجاد می کند. نکته دیگری که در استفاده از اصل تکرار حائز اهمیت است، این است که فرهنگ ویژگیهای نگرش ورفتار مخاطبی را که می خواهیم برای او پیام خاصی را تکرار کنیم، لازم است دقیق بشناسیم نمی توان به صورت یکسان و همگون برای همه مخاطبان ، از یک نوع تکرار استفاده کرد.
6⃣ *تکنیک محک زدن*
برای ارزیابی اوضاع جامعه و طرز تفکر مردم جامعه درباره موردی خاص که نسبت به آن حساسیت وجود دارد و یا دریافت بازخورد نظر حاکمان یا گروهی خاص یا صنفی از اصناف جامعه، خبری منتشر می شود که عکس العمل به آن، زمینه طرح سوژه های بعدی قرار می گیرد. این شیوه یکی از شیوه های #جنگ_روانی است. اما امروزه در بازیهای تبلیغاتی و انتخابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
با قرارگرفتن در شرایط فعلی و تعطیلی طولانی مدت این روزها، برنامه های تشکل ها هم دستخوش تغییراتی شده؛ از فعالیت های برون تشکیلاتی تا برنامه ریزی های داخلی جهت آمادگی اعضای فعال جهت ورود به انتخابات و تشکیل شورای مرکزی تازه نفس!
اما از آنجایی که برای نسل جوان هرتهدیدی، فرصتی ارزشمند است، در این نوشته سعی داریم پیشنهاداتی را برای این دوران داشته باشیم تا #به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_دهیم و فعالیت هایمان همچون گذشته برقرار باشد.
📲فضای مجازی: برگزاری هییت های هفتگی، کلاس ها و دوره های آموزشی و مطالعاتی، برگزاری پخش زنده با موضوعات آموزشی و یا روانشناسی در جهت کمک به دانشجویان برای مدیریت بهتر برنامه های درسی و یا رهایی از افسردگی و اضطراب این روزها، ارتباط با مسئولین دانشگاه جهت پرسش و پاسخ مستقیم دانشجویان از طریق اینیستاگرام
🤝 ترغیب اعضا به شرکت در برنامه ها و طرح های جهادی و خیریه ای این روزها از جمله دوخت ماسک، تهیه بسته های ارزاق، پویش های همدلی با کادر درمان، حمایت از مشاغل اسیب دیده و.....اگر تشکل خودتان هم طرح ویژه ای دارد که چه بهتر!
🌐 رصد اخبار سیاسی داخلی و خارجی و ارایه تحلیل در مورد آن ها. مبادا این اخبار در حاشیه مسائل بهداشتی بحران کرونا به فراموشی سپرده شود خصوصا مسائل مربوط به جهان اسلام!
📰تهیه و انتشار پرقوت نشریه های تشکل
💡برگزاری مسابقات کتابخوانی، چالش های عکس و خاطره دانشجوی، مسابقات طنز و....
💬پیشنهاداتی برای برنامه درون تشکیلاتی:
تدوین طرح های مطالعاتی و بازخوانی اسناد مهم تشکیلاتی
ارتباط گیری با اعضای فعال جهت برعهده گرفتن مسئولیت هایی از راه دور برای اداره برنامه های مجازی تشکیلات (پیشنهاد می شود هریک از اعضای شورای مرکزی، متکفل ارتباط با چند نفر از اعضای فعال باشند تا هم کمیت و هم کیفیت این ارتباطات در سطح مطلوبی باشند)
🔀 ما و دوستان شما در دانشگاه ها مشتاقانه در انتظار دریافت تجربیات شما دررابطه با برنامه های کرونایی تشکل های دانشجویی هستیم. تجربه های موفق برگزاری برنامه در این ایام را با ما به اشتراک بگذارید.
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
ادامه تکنیک های #اقناع: 5⃣ *تکنیک تکرار و تأکید پیام* در این روش با تکرار زمان بندی شده پیام سعی در
7⃣ *تکنیک ادعا به جاي واقعيت*
اين شيوه از جمله شيوههای جنگ روانی است. رسانههای خبری برای دستيابی به اهداف موردنظر خود گاهی ادعاهايی عليه افراد، گروههای مختلف و رسانههای رقيب مطرح میكنند و آنان را مجبور به پاسخگويی می نمايند. درواقع در اين روش اخبار مخابرهشده و يا بهچاپ رسيده نوعی ادعا به جای واقعيت را در ذهن مخاطب تداعی می كند و با استفاده از كلماتي نظير « ادعا » منبع خبر سعی می كند اولا خبر را ازدست ندهد، درثانی صحت و سقم خبر را به گردن منبع مدعی آن انداخته، ثالثا چنانچه خبر مورد تاييد قرار گرفت، اعتبار پخش آن را نصيب خود كند و در نهايت پيامی را كه مدنظرش می باشد به همراه خبر القا نمايد و سپس اين ادعا تاييد يا تكذيب می شود. اين شيوه در حقيقت مانند يك برگ دوطرف برنده است؛ استفادهكنندگان از آن، چه ادعا را رد و چه آن را تاييد نمايند، در هر دو صورت منبع جواب خود را گرفته است.
در جريان حمله امريكا به افغانستان ، پس از هر بمباران شديد مقرهای طالبان، ادعاهايی دال بر كشتهشدن بنلادن از سوی رسانههای امريكايی و رسانههای همسو با آنها مطرح می شد. زماني كه طالبان خبر را تكذيب می كرد، آمريكايی ها می فهميدند كه تلاش آنها در انهدام مواضع طالبان و كشتار آنها چندان موثر نبوده است. اگر طالبان سكوت می كرد، اين سكوت صحت ادعای آمريكايي ها را اثبات می كرد و نيروهای طالبان را نيز از نظر روحی تضعيف می نمود.
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
⭕️ دومین جشنواره رسانهای نبأ
|ویژه دانشجویان سراسر کشور|
🔴تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شد🔴
🔶 در ۶ محور:
- نشریه
- برد
- پادکست
- تبلیغات
- فضاسازی و دکور
- و کلیپ
💠 بخش ویژه جشنواره (در دو بخش کلیپ و نشریه)؛
✅ نظارت مردمی بر تصمیم مسئولان با محوریت اعتراضات مردمی
✅ مصرف گرایی و جایگاه آن در سبک زندگی
✅ فعالیت اجتماعی زنان
✅ خاورمیانه در دوران بعد از معامله قرن
✅ رواج یافتن آموزش پولی در دانشگاهها
همراه با اعطای جوایز نقدی، لوح تقدیر، همراه با جوایز ارزنده غیرنقدی دیگر به برگزیدگان بخشهای مختلف جشنواره
📆 مهلت ارسال آثار: تا ۱۵ اردیبهشت ٩٩
🔺 ارسال آثار از طریق بات تلگرامی به آدرس: @NabaaFest_Bot
🆔 t.me/nabaa_com
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
⚠️تنور ایده : مستندسازی در بحران
📌کارگاه مجازی آموزش، تجربه نگاری و ایده پردازی
💬با حضور : جواد موگویی و محمدرضا امامقلی
📆پنجشنبه ۲۸ فروردین
⏰ساعت ۱۷
📝 جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:
chashmentezar.ir/idea1
🔺شرکت در این برنامه به همه فعالان و علاقه مندان به فعالیت در عرصه مستندسازی درباره بحران کرونا توصیه می شود.
#شبکه_هنر_و_رسانه_انقلاب_اسلامی_اصفهان (هور)
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
7⃣ *تکنیک ادعا به جاي واقعيت* اين شيوه از جمله شيوههای جنگ روانی است. رسانههای خبری برای دستيابی
8⃣ *تکنیك دروغ بزرگ*
اين تکنيك قديمي، هنوز هم در رسانه ها استفاده فراواني می شود و معمولا برای مرعوب كردن حريف و يا حتي براي مرعوب كردن افكار عمومی مورد استفاده قرار می گيرد. به این معنی كه پيامي را كه به هيچ وجه واقعيت ندارد را بيان می کنند و معتقدند دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن براي تودههای مردم راحتتر است. رویترز از این تکنیک برای اعلام ١۵٠٠ کشته در درگیری های آبان ماه ٩٨ استفاده کرد.
9⃣ *تکنیک مفروض انگاری*
مسلم دانستن چیزی و ارائه ی خبر یا تحلیل بر مبنای آن. مثل جملاتی که اینگونه آغاز می شوند: «همانطور که می دانیم...»، «از آنجایی که...»، «پر واضح است...» و یا *سؤالات القایی* که در اصل هدف فرستنده پیام را القا می کنند و در نظرسنجی ها کاربرد زیادی دارند. مثل: راه حل بحران فعلی کشور کجاست؟! (مخاطب با هر پاسخی بحران را می پذیرد!)
🔟 *تکنیک همنشینی*
اگر دو حامل پیام (شامل صوت، تصویر و متن) وقتی در کنار هم قرار گیرند، بار مفهومی و معنایی یکی به دیگری انتقال می یابد. مثل آنچه در تصویر مشاهده می کنید که تیتر اصلی روزنامه با تصاویر کناری و حتی تیترهای کوچک تر کامل می شود و هدف اصلی پیام محقق می شود.
💢 آنچه در پست های گذشته از #رسانه_نقطه_زن مطالعه کردید، تعدادی از مهم ترین تکنیک های #اقناع است که #جنگ_روانی رسانه ها بسیار کاربرد دارند.
در ادامه با روش ها و تکنیک های #تولید_محتوا در رسانه همراه شما خواهیم بود.
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
8⃣ *تکنیك دروغ بزرگ* اين تکنيك قديمي، هنوز هم در رسانه ها استفاده فراواني می شود و معمولا برای مرعوب
📚کتاب «تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر»
🖋نوشته احمد قديري ابیانه
توصیه به علاقه مندان برای مطالعه بیشتر در حوزه تکنیک های #اقناع و #جنگ_روانی
#پیشنهاد_مطالعه
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
🗞رونمایی از اطلاع نگاشت راهنشان؛ محصولی جدید جهت فعالیت گروههای جهادی با رویکرد حل مسئله
🔸توجه به رویکرد نهضت مسئله محوری در فعالیتهای جهادی سبب رفع ریشه ای مشکلات مناطق محروم خواهد شد.
🔹 اطلاع نگاشت راه نشان تشکیل هسته جهادی با رویکرد مسئله محوری، نقشآفرینی تخصصی، گفتمانسازی و اقدام در مناطق محروم را به گروههای جهادی نشان میدهد.
🔹این اطلاع نگاشت شامل تشکیل هستههای جهادی، انتخاب جغرافیای هدف، احصاء و تحلیل مسائل، طراحی راهکار، تصمیم سازی، گفتمان سازی و اقدامات عملیاتی است.
🌐 دانلود اطلاع نگاشت از پرتال توانا
b2n.ir/909433
#عملیات_جهادی
#معرفی_ظرفیت_های_فرهنگی_کاربردی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
با قرارگرفتن در شرایط فعلی و تعطیلی طولانی مدت این روزها، برنامه های تشکل ها هم دستخوش تغییراتی شده؛
💫مرور یک تجربه برای ماه رمضان
برگزاری اعتکاف مجازی رمضانیه🕌
حتما شماهم از برنامه های اعتکاف مجازی مجموعه های مختلف در ماه رجب اطلاع داشتید.
بد نیست در ایام ماه رمضان نیز، تشکل های دانشجویی دست به کار بشوند و به همین بهانه یک دورهمی معنوی با اعضای فعال تشکلشان که این روزها به دلیل قرنطینه کرونایی فرصت دیدارشان را از دست داده اند، ترتیب بدهند.
👣گام های زیر میتواند برای برگزاری یک اعتکاف مجازی کمک کننده باشد:
✍فراخوان ثبت نام بدید و افراد متقاضی را ثبت نام کنید تا همه ثبت نام کنندگان متعهد به حضور باشند.
📳در یکی از پیام رسان هاگروهی تشکیل بدید و همه ثبت نام کنندگان را عضو کنید.
📑برای سه روز اعتکاف، سین و برنامه دقیق تهیه کنید و همان ابتدای سه روز و یا در زمان ثبت نام به شرکت کنندگان اعلام کنید.
👥برنامه های جمعی برای سه روز اعتکاف ترتیب بدید که میتواند شامل موارد زیر باشد:
📖تفسیر یا تدبر در قران(بر اساس سوره انتخاب شده و حضور کارشناس جهت پرسش و پاسخ)
💬گعده فرهنگی (با موضوعاتی مثل مسائل اخلاقی، اعتقادی، خانواده و سبک زندگی)با حضور کارشناس جهت پرسش و پاسخ
🗳طراحی مسابقات قرانی، یا از کتب مختلف برای هرروز از اعتکاف و تعیین زمان یک روزه جهت ارسال پاسخ ها و اهدای جایزه های مادی یا معنوی
🎤برگزاری سخنرانی زنده درصفحه اینیستاگرام تشکلتان با موضوعات مختلف و استفاده از محضر اساتید و بزرگان اصفهان و یا حتی به دلیل غیر حضوری بودن استفاده از اساتید شهرهای دیگر
📿هم چنین میتوانید برنامه و عبادت های فردی را هم در گروه توصیه کنید و زمان های خاصی را به عنوان قرار روزانه در نظر بگیرید تا هرکس به تنهایی در منزل به آن برنامه ها یا عبادات بپردازد.
#پیشنهادات_کرونایی
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_می_دهیم
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
📚کتاب «تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» 🖋نوشته احمد قديري ابیانه توصیه به علاقه مندان
📈اینفوگرافی (۱)/ پیش شرط های اساسی برای موفقیت در #تولید_محتوا ی رسانه ای
🔎 *شناخت نیمی از مبارزه است! *
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
🔴 فراخوان انتقال تجربیات جوانان ایرانی در مبارزه با کرونا به جوانان و دانشجویان جهان
✅ محورهاي همکاری:
🔸 مترجم
🔸 طراح و تدوینگر
🔸 فعالان مبارزه با کرونا
🔸 فعالان مجازی
🔸 عموم فعالین بینالملل و مرتبطین با جوانان غیر ایرانی
🔻 جهت ثبت نام به سایت زیر مراجعه کنید:
🔗 www.iccbso.ir/corona
#هسته_مرکزی_بینالملل_بسیج_دانشجویی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| #نماهنگ
💬آقا گفتند: من خیلی چشم انتظار شماها بودم، خدارو شکر که آمدید...
📆 به مناسبت سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با رهبر حکیم انقلاب (۹۲/۲/۲)
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
48.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 / ببینید...
🔆پیام تصویری حاج حسین یکتا خطاب به فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی
✳️به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار فعالان جبهه فرهنگی با رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۹۲/۲/۲ و فرمان تشکیل ستادهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کشور
💠 به نام خدا به یاد خدا و برای خدا
📌 توفیقات حاصل شده:
🔸 جمع شدن نیروهای خودجوش انقلابی.
🔸 شناسایی عمده اعضای جبهه برای انجام سازماندهیهای استانی و تخصصی.
🔸 ایجاد باور مشترک برای استحکام در مقابل جبهه دشمن.
🔸 به میدان آوردن نیروهای جوان توسط مسئولان به عنوان بازوهای انقلاب.
🔸 امروز با توجه به مسئله کرونا شاهد یک جبهه مؤمنانه خود جوش انقلابی هستیم.
🔹 تولید دانش جبههسازی برای همه عالم یکی از بزرگترین توفیقاتی است که با اخلاص و انسجام اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای نسل های دیگر و برای ملتها و دولتهای دیگر خواهد بود.
⭕ ادامه تکالیف:
🔸 تا جبهه کامل شدن، تا عملیات های مشترک انجام دادن، تا انسجام طرح و برنامه ای و آگاهی لازم را پیدا کردن، نیازمند زمان هستیم.
#بانوان_فعال_جبهه_فرهنگی_انقلاب
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
خانه دانشجویان
📈اینفوگرافی (۱)/ پیش شرط های اساسی برای موفقیت در #تولید_محتوا ی رسانه ای 🔎 *شناخت نیمی از مبارزه ا
📈اینفوگرافی(٢)/ تکنیک های تولید محصولات رسانه ای پرمخاطب و مؤثر
🖍 *تخصیص*
🖍 *کشف*
🖍 *خلق*
ادامه دارد...
#رسانه_نقطه_زن
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
💬گفت و گویی مجازی و به صورت Live
🔺 با دکتر امیر حسین بانکی پور
منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم
👈 باموضوع: انقلاب فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی
📆 چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه/ ساعت ۱۰ شب
📲از صفحه انجمن اسلامی دانشجویان در اینستاگرام، به آدرس:
instagram.com/anjomaneslami_isf_ui
#انجمن_اسلامی_دانشجویان_دانشگاه_اصفهان
#دانشگاه_نوردی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
مسابقه کتابخوانی "راهـ ســـعـادتــ"
هر هفته یک مسابقه‼️
هر هفته یک خطبه‼
هر هفته ۲ برنده‼️
ویژه ماه مبارک رمضان
✙همراه با جوایز ویژهی نقدی و غیر نقدی
جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه، به آدرس زیر مراجعه کنید:
☞ @mosabeghe_nah ☜
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_علوم_پزشکی_اصفهان
#دانشگاه_نوردی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
📚"حلقه مطالعاتی جنبش ها و جریانات اسلام گرای معاصر"
*ویژه خواهران*
✍ مدرس:سرکارخانم پریسا رضایی
(فعال حوزه جهان اسلام)
🔸 همراه مطالعهی کتاب جنبشهای اسلامی معاصر
📱این دوره به صورت مجازی برگزار خواهد شد
🔹 مهلت ثبتنام: ۵اردیبهشت ماه
🔸 شروع دوره: ۶اردیبهشت ماه
🔹 هزینه ثبت نام: رایگان
❇️ جهت ثبتنام به آیدی زیر در پیامرسان تلگرام اقدام فرمایید:
@Msaralah
#هسته_مرکزی_بین_الملل_بسیج_دانشجویی
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan
💫اگر کسي بخواهد سفری معنوی داشته باشد، ماه رمضان بهترين فصل و فرصت است. انسان کمر همت را ببندد. طبیعتا روزه هم هست، جمع و اجتماع و ليل و نهار همه براي حرکت هاي معنوي مساعد است. تکرار این فرصت هم دیگر معلوم نيست. حالا که این فرصت پيش آمده بايد حرکتي کرد.
بیانات حجت الاسلام شیخ جعفر ناصری
🌙حلول ماه رمضان مبارک.
ملتمس دعای خیرتان هستیم📿
🔸خانه دانشجویان انقلاب اسلامی
✦➤ @khanedaneshjooyan