eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
239 دنبال‌کننده
172 عکس
17 ویدیو
246 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ی پانزدهم انقلاب اسلامی طلوع جهانی میان دو جهان.mp3
47.23M
📅 13 مهرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 👤با حضور آقایان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی ⏱ مدت زمان78:42 💾 حجم فایل45.4 MB @khanehtolab
بنیان های حکمت جهانی بین دو جهان _جلسه اول.mp3
46.75M
🎵 : راه گفت و گوی خدا با بندگانش ترسناک نیست الف: با توجه به این‌که در شرایطی از تفکر در بستر انقلاب اسلامی و در مواجهه با خرد مدرن قرار داریم، باید نسبت به دو موضوع فکر کرد؛ یکی به مردمی که برای ماندن در انقلاب اسلامی باید خود را از نظر تفکر حاضر کند و از طرف دیگر در مواجهه‌ی انقلاب اسلامی با جهان مدرن باید سخن برای ماندنِ انقلاب اسلامی داشته باشیم. با نظر به تفکر نسبت به دو مورد فوق، نکات زیر پیشنهاد می‌شود. ب : وقتی تفکر، نوعی چشم‌انداز است به سوی حقیقتی که در افق‌های دور سوسو می‌زند؛ در این مجموعه نوشتار، سعی شده در شماره‌های مختلف که ذیلاً ملاحظه می‌فرمایید، چشم‌اندازهایی مدّ نظر عزیزان قرار گیرد تا از این طریق نوعی تفکر در سنت تاریخی انقلاب اسلامی طلوع کند. راه گفتگوی خداوند با بندگانش ترسناک نیست 1- نسلی که می‌خواهد از جهان مدرن آزاد شود و در مقابل خود تنها اجمالی از آینده‌ای را می‌بیند که آن آینده، جهان مدرن نیست، آری اگر از یک جهت در ظلمات گام برمی‌دارد ولی در چنین شرایطی به صبح باید اندیشید. با برافروختن روح امید در جان آن‌هایی که در راه قدم می‌زنند، با درک رنجی مقدس و مأواگزیدن در همان راه و به دوش‌کشیدن طوفانی که باید همچنان شعله‌ور بماند، هیچ‌کس حق ندارد این شعله‌ی خدایی را که تا عمق سینه‌ها جای گرفته خاموش کند با حضور آقایان: احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سید محسن موسویان یاسر مرکزی @khanehtolab
جلسه دوم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
46.46M
🎵 : معجزه خلوص و عدم سرگردانی در این عالم 2- راه حضور در تاریخی که به رهبریِ آن عارف واصل گشوده شد، تنها در پرتو ایمان به خدا و اطمینان به تحقق وعده‌های او در این راه و با اعجاز خلوص ممکن است و البته دلیری خاصی را به همراه می‌آورد، هرچند با گمنامی همراه باشد، ولی پارسایی اجازه نمی‌دهد تا سختی‌‌ها و ناکامی‌ها امری پوچ پنداشته شود و انسان در جهانِ بی‌خدا سرگردان گردد و چون کودکی کودن، راه را از چاه تشخیص ندهد. معجزه‌ی خلوص وقتی با شجاعت همراه باشد از انسان چشمه‌ای می‌سازد سراسر معنوی که از قله‌ی کوهِ مقاومت او سرازیر شده تا با ما از اسرار پنهان عالَم سخن بگوید. این یعنی علی(ع) در همه‌جا و این یعنی سرداران دفاع مقدس و این یعنی شهید آوینی که با جان خود حضرت امام را درک کرد. با حضور آقایان: احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سید محسن موسویان یاسر مرکزی @khanehtolab
جلسه سوم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
44.9M
📅 25 مهرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: نظر به فردایی که «امروز» نیست 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان یاسر مرکزی @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 25 مهرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_سوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_ج
متن بحث شده در نظر به فردایی که «امروز» نیست 3- وقتی خداوند اراده کرده باشد که رهاییِ یک نسل از ظلمات زمانه تنها با نبرد ممکن شود، چگونه می‌توان آرام بود؟ وقتی انسان باید با زنجیره‌هایی که او را احاطه کرده‌اند درگیر شود و از جان، مایه بگذارد، قرارگرفتن در آنچه مقدّر است او را آبدیده می‌کند، دیگر رؤیای سامان‌دادن به زندگی برای ماندن در دیروز چرا؟ مگر فردای دیگری در راه نیست؟ فردایی که نه امروز است. معنای فنای فی الله در این تاریخ 4- چگونه می‌توان پراکندگیِ انسان را در یگانگیِ واقعی ذوب کرد، مگر با رسیدن به مقام فنا و غرق‌شدن در شوق الهی که واقعی‌ترین و متعالی‌ترین نحوه‌ی بودن هرکس است؟ این نوع بودن، با حضور در تاریخی ممکن است که انسان خود را با اراده‌ی الهی در آن تاریخ یگانه کند. در این حالت است که در انسان کثرت‌ها عین وحدت و وحدت‌ها عین کثرت احساس می‌شود و این معنایِ بودنِ آن‌هایی است که چیزی بیش از نیازهای حیوانی در خود پرورانده‌اند. و مهم‌تر از آن می‌فهمند در چه تاریخی زندگی می‌کنند. @khanehtolab
جلسه چهارم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
50.93M
📅 2 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: معنای زندگی، فراتر از خودِ زندگی است 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 2 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_چهارم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_
متن بحث شده در معنای زندگی، فراتر از خودِ زندگی است 5- اگر به جای زندگیِ ابدی، به شور ابدی نظر کنیم، به راحتی به آن نوع از زندگی که ما را راکد می‌کند، قانع نمی‌شویم. به شیوه‌ی شمع می‌سوزیم و از خطری که در بستر توحید پیش می‌آید نمی‌هراسیم، مدام عازم راهی تازه و پر مخاطره خواهیم بود، مانند شعله‌ا‌ی پاک و بی‌قرار به سوی حقیقت، حقیقتی که البته هرگز نمی‌توان مالک آن شد، ولی با نظر به آن، می‌توانیم از آنِ آن حقیقت شویم تا پاکی در آن راستا پایدار بماند و زندگی تنها در این حالت دوست‌داشتنی است، زیرا راهی است به سوی حقیقت، هرچند به بهایِ از دست‌رفتن زندگی باشد. ارزش آن نوع شدن و رفتن بیش از ارزش ماندن است. زیرا معنای زندگی بیش از خودِ زندگی است. @khanehtolab
جلسه پنجم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
44.86M
📅 9 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: باید گاه به گاه خود را گم کنیم تا آماده ی الهامی تازه شویم 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 9 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_پنجم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_ج
متن بحث شده در باید گاه به گاه خود را گم کنیم 6- همان‌طور که اگر مار نتواند پوست بیندازد می‌میرد، اگر ذهن انسان برای تغییر دچار مانع باشد، دیگر ذهن نیست، انبار اطلاعات است. مردان نظام اگر خود را در آینده‌ی تاریخ خود حاضر نکنند و همچنان در گذشته متوقف باشند، عملاً گور خود و نظام را پیشاپیش کنده‌اند. زیرا در برابر آنچه در حال رشد و بالندگی است، کور و نابینا شده‌اند. مردانی می‌خواهیم که معنای سعه‌ی توحیدیِ انقلاب اسلامی را بفهمند که چگونه انقلاب، اقیانوس شده است و دوره‌ی دریاچه‌بودنش به‌سر آمده. زیرا وقتی خود را در مرحله‌ای از تاریخ پیدا می‌کنیم باید سعی کنیم گاه به گاه خود را گم کنیم تا دوباره از نو بازیابی شویم. این است آن شدنِ ابدی و نه یک بودنی خشکِ ساکن. آماده‌ی الهامی تازه 7- هر آن‌کس که بخواهد زنده بماند مجبور است خود را ویران کند تا در بستر تاریخی که به ظهور آمده، خود را از نو بسازد و در این راستا بخشی از منِ خود را که مربوط به مرحله‌ی گذشته‌ی این تاریخ است، دور بیندازد و از تصورات ذهنیِ کهنه بیرون آید. برای جوان‌بودنِ یک حرکت، این ویرانی و از نوساختن خود را نباید فراموش کرد تا آماده‌ی الهام تازه باشیم و از نوعی از هم پاشیدگی استقبال کنیم تا ریشه‌ها همچنان باقی بمانند وگر نه در کهنگی خود می‌میریم. انقلابیون اگر متوجه‌ی حضوری که در آینده‌ی این جهان دارند، نشوند؛ معنای خود را از دست می‌دهند. انقلاب باید تا آخر، انقلاب باشد تا باقی بماند. @khanehtolab
جلسه ششم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.mp3
51.39M
📅 16 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: اولین قدم برای شناختن بهتر... 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان احسان متقی امیر نجات بخش مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 16 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_ششم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_ج
متن بحث شده در اولین قدم برای شناختن بهتر 8- اولین قدم به سوی منِ واقعی، حرکت برای نفوذ به جهانی است که در آن قرار داریم و می‌توانیم در آن مأوا بگیریم. وگرنه همیشه از خود فرار می‌کنیم در حالی‌که از خود بیرون نمی‌رویم ولی نسبت به جهانی که می‌توان در تاریخ انقلاب اسلامی در آن قرار گرفت، بیگانه می‌شویم و از نگاهی که می‌توان به آینده داشت، محروم می‌شویم. آینده‌ای که می‌توان در افقِ تاریخیِ خود به آن نظر داشت. اولین قدم، آماده‌شدن برای شناخت بهتر خود است در جهانی که با انقلاب اسلامی در آن قرار گرفته‌ایم. شاهکار اصلی وقتی آغاز می‌شود که در خود آغاز شویم و متوجه‌ی آزادی خود از سیطره‌ی فرهنگ مدرن باشیم. آسمانی صاف به سوی حقیقت 9- انسان عاقل آنی را می‌پذیرد که فکر می‌کند برای روح و طبع‌اش قابل بهره‌وری است و در این مسیر خطر می‌کند و همچون گیاه به استقبال آفتاب می‌رود، از آن جهت که در آن معنای روشنی نهفته است و با سوزندگی‌اش أنانیت را از انسان می‌گیرد، تا انسان از خود آزاد شود و با آفتابی آنچنان سوزان ببالد و از محکم‌ترین سدها بگذرد تا افق‌های دیگری به روی ما گشوده شود، افق‌های ملکوتی در آسمانی صاف به سوی حقیقت. @khanehtolab
جلسه هفتم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
52.37M
📅 23 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: استقرار در وطن جاوادنه 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان حمید امینی @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 23 آذرماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_هفتم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_
متن بحث شده در استقرار در وطن جاودانه 10- هرکس به جای آن‌که خود را با خود ادامه دهد، بهتر است که خود را بی‌نام و نشان، با انسان‌های بزرگ ادامه دهد تا با ادامه‌ی آن‌ها ادامه‌ی خود را احساس کند. این تنهایی و بی‌نام و نشان‌بودن، انزوا نیست، نوعی وطنِ جاودانه است که اصحاب امام حسین«علیه السلام» در کربلا و یاران امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در این تاریخ به آن دست یافتند. حضور در افق آینه کلمات 11- اگر آنچه با این کلمات نوشته شده است را با تمام حُسن نیّت بخوانی، کلماتش با شما گفتگو می‌کند و کلمات به نزد شما می‌آید تا از آن به بعد با بال‌های شما پرواز کنند، آن‌هم به سوی حقیقت، با بازشدنِ گنجینه‌ی کلام به روی شما، تا هستی را بازگو کنید. فرق است در رویکرد با سخنانی که بر مبنای قیاس و استدلال به میان آمده است و یا سخنانی که خبر از واقعه‌ای می‌دهد تا ما را با خبر کند. این‌جا با سخنانی روبه‌رو هستید که آینه‌ی بازگوکردن هستی است، هرچه می‌خواهد باشد. @khanehtolab
جلسه هشتم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
43.79M
📅 1 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: ضرورت ظهور بقایای طاغوت زدگی 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان امیر نجات بخش @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 1 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_هشتم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_ج
متن بحث شده در ضرورت ظهور بقایای طاغوت زدگی 12- وضعیت پوچ نمی‌تواند دوام بیاورد، زندگی تحمل آن را ندارد و به استقبال نوعی از هم‌پاشیدگی می‌رود. برای برگشت به آنچه با انقلاب اسلامی به ظهور آمده، آیا آنچه فعلاً به صورت حقیقت در اشرافیت و دنیاگرایی پیش آمده، یک نوع غفلت است و یا نوعی ضرورت تا آنچه در بنیادِ عهدِ با طاغوت باقی مانده، بیرون ریخته شود؟ @khanehtolab
جلسه نهم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
47.73M
📅 ۷ دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: اولین قدم به سوی منِ واقعی 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان امیر نجات بخش @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 ۷ دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_نهم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جه
متن بحث شده در اولین قدم به سوی منِ واقعی 13- احساسِ حضور در جهانی که ما در آن حاضریم -که جهانی است غیر از جهانی که جسم ما در آن حاضر است- اولین قدم به سوی منِ واقعی است. 1️⃣ حرکتی است به سوی جهانِ خود و هشیاری، یعنی آماده‌شدن برای شناخت بهتر خود در جهانی که در آن به‌سر می‌بریم. شاهکار اصلی وقتی شروع می‌شود که انسان خود را در خود آغاز کند2️⃣ و متوجه‌ی آزادی خود برای دست‌یابی به کیفی‌ترین مقاصد ‌شود.3️⃣ در این صورت انسان با تمام وجود خود را در آن جهان آزاد و آزادانه می‌یابد، زیرا انسان تابع اشیاء بیرونی نیست. آن جهان، جهانِ خداوند است و نه جهان اشیاء. جهانِ به ظهورآمدنِ غدیر است و حقایقی که از طریق اسلام در مقابل انسان گشوده شد و نه جهان سقیفه و ظاهرگرایی که جهانِ تصرف و تغییر کمّیّت‌ها است. وسعت انسان تا اراده‌ای کلّی و مقدس 14- وقتی انسان از خودبینی رها شود - به آن معنا که با «وجود» مرتبط گردد- اراده‌ی او به سوی اراده‌ی کلّی عالم، 4️⃣یعنی به سوی مشیّت الهی و سنت‌ها سوق پیدا می‌کند - با حضور در جهانی که در آن به‌سر می‌برد- و لذا وقتی اراده‌ی انسان، کلّی شد - آزاد از دوگانگیِ سوبژه و ابژه و نومن و فنومن- به نحوی آن اراده، مقدس می‌شود 5️⃣ و با امر مقدس پیوند می‌خورد و این است معنی آن‌که گفته می‌شود اراده‌ی انسان مطابق اراده‌ی الهی می‌گردد - چون در این حالت انسان در «وجود» به‌سر می‌برد- و در آن صورت هرچه انسان اراده کند همان است که خدا اراده کرده و لذا تمام عالم در مقابلش گشوده خواهد بود. این همان معنای حرکت به سوی خود است. پاورقی ها" ....................................... 1️⃣نیچه در رابطه با اولین قدم به سوی منِ واقعی می‌گوید: هیچ‌کس دورتر از خود با خود نیست.(تبارشناسی- صفحه‌ی 12) 2️⃣ این پایان انسانی است که به حقیقت به عنوان یک اُبژه‌ی بیرونی نظر داشت، ولی با احساسِ خود به عنوان انسانی که جهان را می‌تواند در خود بیابد، تولدی دیگر آغاز شد که از یک طرف در اومانیسم به ظهور آمد و از طرف دیگر در روحیه‌ی عرفانیِ بشر مدرن. با اومانیسم، انسان، محورِ هست‌ها و نیست‌ها و بایدها و نبایدها شد، ولی در جهانِ کمّی. و با عرفان، انسان، جهانی شد حاضر در جهان کیفیت‌ها به همان معنایی که عرفا فرمودند: «ای نسخهٔ نامهٔ الهی که توئی / وی آینهٔ جمال شاهی که توئی. بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست / در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی.» 3️⃣به عنوان حضور در جهانِ کیفی که از جنس نفس ناطقه‌ی انسانی است و در این حالت، انسان با نفس ناطقه‌ی خود در جهان حاضر است و جهان در نزد او به کیفیت نفس ناطقه حاضر می‌باشد. 4️⃣ به همان معنی «کلّی سِعی» که آزاد از هر مفهومی محلّ نمایش وجودِ هر پدیده‌ای است. 5️⃣ زیرا بودنِ انسان غیر از ماهیت انسان است. بودن او همان بودن یا «وجود» است و وجود به اعتبار وجود، همان کمال است و این موجب تحقق وجه قدسی اراده‌ی چنین انسانی می‌گردد. @khanehtolab
جلسه دهم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
50.66M
📅 14 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: باز خوانی نهاد فرو بسته خود 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان امیر نجات بخش @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 14 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_دهم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_ج
متن بحث شده در باز خوانی نهاد فرو بسته خود 15- آیا می‌توان نهاد فروبسته‌ی خود را با رویارویی با انسانی مانند حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» بازخوانی کرد و خود را به او واگذاشت تا ما را در وجود پر رمز و رازش بسط دهد تا پایان راهِ ما رمزگشایی وجود خودمان باشد و در عین حال همچنان رمزی ناگشوده، انتهایی نداشته باشیم؟ احساس شور شعف زندگی 16- آگاهی از حضور ژرف‌تر وجودمان،یعنی حاضرشدن در آینده‌ای که بسط وجود امروزین ما است تا معنای خود را در جهان و در تاریخ بهتر بشناسیم. در این حال شور و شعفی که زندگی را معنا می‌کند، در عین استقراری که در وجود خود می‌یابیم، احساس می‌شود و معنای شعله‌ورشدنِ جان، از افق‌های دور سوسو می‌زند.به ظهور می آید. @khanehtolab
جلسه یازدهم بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
42.41M
📅 21 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: حضوری پیامبر گونه 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی سیدداوود بحرینیان امیر نجات بخش @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 21 دی ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_یازدهم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_د
متن بحث شده در حضوری پیامبر گونه 17- همچنان که معنای خورشید در هستی، به درخشیدن است، معنای انسان، به وسعت‌یافتن است، چه در جهان و چه در میان جان انسان‌ها، تا از آنِ آن‌ها شود به جای آن‌که آن‌ها را از آنِ خود کند و بخواهد در جزیره‌ی خودخواهی خود بماند. انسان نیاز دارد تا روح‌هایی به سوی او باشند و او نیز به سوی آن‌ها و این نوعی حضور پیامبرگونه در زندگی است. پس اگر خورشید در غروب‌ها در پشت افق فرو می‌شود، نمی‌میرد، می‌خواهد به جامی دیگر برگردد. ما را با رهبانیت چکار؟ 18- برگشتِ دوباره‌ی خورشید، برگشت انسان است که اگر دیری در تنهایی ماند می‌خواست با جامی تازه، جانی تازه در جان‌ها بنشاند و این است که باید گفت: ما را با رُهبانیت چه‌کار؟ ما برای زندگی خلق شده‌ایم و این‌که در زمین، آسمانی ‌زندگی کنیم و هر روز با خدای تازه اُنس‌بگیریم، ما را با خدای قدّیسان که با خدای دیروز زندگی می‌کنند چه‌کار. ناکارآمدی تذکرات اخلاقی به جهت نگه‌داشتنِ انسان‌ها است با خدای دیروز. وقتی انسان، حضرت ربّ العالمین را در چشم‌اندازهای عالَمِ وجود احساس کرد، برای اُنس با او حاضر است به هر عملی که موجب آن شایستگی است دست بزند و عملاً مفتخر به تقوای الهی و رعایت اخلاق قدسی می‌گردد و در راستای پاسداشت حقوق انسان‌ها باید متوجه بود از اخلاقی که به بهانه‌ی عشق به خدا، عشق به انسان و انسانیت برنیاید، باید پرهیز کرد، زیرا آن اخلاق، اخلاقی است مرگ‌آور با خدایی که نیست. @khanehtolab
جلسه دوازدهم - در راستای حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
47.75M
📅 5 بهمن ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: آفات خوار شمردن زندگی زمینی 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی امیر نجات بخش @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 5 بهمن ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_دوازدهم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین
متن بحث شده در آفات خوار شمردن زندگی زمینی 19- انسان در ذات خود به وسعت همه‌ی اسمای الهی در عالم حاضر است و راهی است به سوی همه‌ی عالم و کوتاهی از این حضور بسی شرم‌آور خواهد بود زیرا در این حالت، این میمون نیست که در نگاه داروین انسان شده، بلکه این انسان است که بوزینه گشته و خود را در حدّ ادای انسان‌ها فروکاسته است، به جای خلیفة اللّه بودن و در زمین با نشاطی خاص، خدایی‌کردن. خلیفة اللّه معنای زندگی زمینی است وگرنه خداوند در ذات خود در همه‌ و از جمله، در زمین هم هست. خلیفةُ اللّه فی الأرض، زندگی در زمین را خوار نمی‌شمارد، همچنان که حضور خدا از طریق خلیفه‌اش پاسداشت می‌شود. این است راز افتخار خدا در مقابل فرشتگان وقتی آدم را خلق کرد تا حضور زمینی خود را به نمایش آورد. وای اگر انسان در زمین، کار فرشتگان را پیشه کند و موجب سرشکستگی ربّ العالمین شود. 1⃣ انسان دریایی که همه جا حاضر است 20- تعلیم همه‌ی اسماء به انسان، یعنی انسان دریایی است که همه‌جا حاضر است ولی هیچ چیز او را گرفتار ناپاکی نمی‌کند، هرچند در همه‌ی آفاق حاضر است و شعله‌ور بدون آن‌که به اسم فضیلت حاضر باشد. نه حاضر است سوپرمن باشد و نه قدیسی که رُهبانیت پیشه کرده است. تلاش می‌کند بدون آن‌که بخواهد بقیه را عقب براند تا خودش در جلو باشد، آزاده‌ای باشد که سعادت را در میهمان‌کردن همگان می‌داند، در آنچه خود در آن است، در دریای حضور اسمای الهی. دهانی ماوراء گوش ها 21- وقتی انسان خود را در دریای حضور اسمای الهی احساس کرد، می‌یابد که حرف‌های گفتنی و ناگفتنی بسیار دارد و دهانی خواهد یافت ماورای گوش‌ها. علاوه بر آن‌که با سکوتش سخن می‌گوید، متذکر آینده‌ی آشفته‌ی روزمرّگی‌های مردم می‌شود تا وقتی با آن آشفتگی‌ها روبه‌رو شدند خود را نبازند، بدانند راهی دیگر در پیش است که آن‌ها آن را نرفتند. مانند بیماری که علت بیماری خود را می‌شناسد و تسلیم مرگ نمی‌شود، زیرا علت بیماری‌اش را می‌شناسد. این راز سکوت آن‌هایی است که دهانی ماورای گوش‌ها دارند. 1⃣ - زیرا فرمود: «وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً»(بقره/30) به اسم «ربّ» توجه شود که غیر اسم ذات است. آری! برای ذات سرشکستگی معنا ندارد. @khanehtolab
جلسه سیزدهم_ در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.MP3
42.36M
📅 12 بهمن ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: جستجوی خوشبختی در کجا؟ 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی امیر نجات بخش @khanehtolab