هدایت شده از استاد عابدینی
پیام تسلیت شهادت رئیس جمهور بخش دوم.mp3
16.82M
📻 #پیام_تسلیت استاد عابدینی به مناسبت عروج شهادتگونه رئیس جمهور
(بخش دوم)
🔸 درجه جامعه ما رشد یافته است لذا ابتلائات تشدید شده است. با این رشد و تعالی، به سمت ظهور نزدیکتر شدهایم. با این نگاه به بلایا بنگریم.
سپاسگزار افراد خدوم باشیم تا مبادا کفران نعمت شود.
📮 ثبتنام در کانال عهد جمعی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا»🥀
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رهبر انقلاب: ما شخصیت برجستهای را از دست دادیم
🔹آقای رئیسجمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
💔 این قاب برای ما سنگین تمام شد ...
🔸یکی دو ماه گذشته که برای دومین اردوی سالیانه مثل خمینی (ره)طراحی میکردیم، روی تخته، موضوعات و اساتید را نوشتیم.
🔹گمشده طلبگی را امام(ره)میدانیم؛ نقشه راه رسیدن به او را برای اردو نوشتیم.
🔸برای اینکه به طلاب جوان نشان دهیم این راهی که به آن دعوت میکنیم، تجربه شده است،نام افرادی را نوشتیم تا از حیات خود با انقلاب و امام(ره)بگویند.
🔹جلوی موضوع "روایت حیات طلبگی (زیست با امام خمینی)" نوشتیم: #امام_جمعه_تبریز (آیت الله آل هاشم). راستش را بخواهید یکی از گزینه های سال گذشته اردو هم بودند که نشد، و از سال گذشته به فکر دعوتشان در اردوی امسال بودیم.
🔸از طرفی خودمان را نسبت به طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق مسئول میدانستیم. قصد داشتیم طلاب را متوجه جزئیات آن بگذاریم، پیشنهادمان: #امیر_عبداللهیان ، #سردار_حاجی_زاده و #سرلشگر_موسوی بود. پیگیری های اولیه هم کردیم و امیدوار به حضور امیرعبداللهیان.
🖤اما گذشت.۱۷ ساعت به دنبال خبر پیدا شدن بالگرد بودیم.
🖤خبر سنگین بود.در خانه طلاب جوان جمع شدیم؛ رفقایی که زودتر رسیده بودند روی تخته جلوی اسم ها نوشته بودند: "به فیض شهادت نائل آمد". اشکمان جاری شد، از حضورشان در اردو محروم شدیم اما این قاب برای همیشه، درس اخلاص، در میدان ماندن، کار جهادی و همراهی با ولی را به ما طلاب جوان آموخت.
✏️واژه #عالم_مجاهد که رهبرمان برای رئیسی عزیز بکار بردند؛ مسیر ما را در طلبگی روشن کرد.
🤲 و این است پایان تربیت شدگان مکتب امام خمینی (ره).
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄
.
🥀محفل انس با شهدا و گرامیداشت شهدای خدمت🥀
همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت
🎙با سخنرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی
🔰روایتگری حاج بهزاد زارع
🔰مداحی حاج محمود بذری
💐با حضور خانواده معظم شهدا
🗓پنج شنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز عشا
📍خیابان شهید صدوقی، خیابان حضرت ابالفضل، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی (فاز سوم مجتمع صدوقی)
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
⭕️نماز لیله الدفن
🔰نحوه خواندن نماز شب اول قبر چگونه است؟
1⃣روش اول خواندن نماز شب اول قبر
در این روش پس از نیت و تکبیره الاحرام، دو رکعت نماز به مانند نماز صبح میخوانیم با این تفاوت که در رکعت اول پس از خواندن سوره حمد، آیت الکرسی خوانده میشود( بعضی از علما خواندن آیت الکرسی را تا هو العلی العظیم صحیح دانسته اند) سپس پس از رفتن به رکوع و دو سجده، در رکعت دوم پس از خواندن سوره حمد، ده مرتبه سوره قدر خوانده میشود و ادامه نماز تا تشهد و سلام. در نهایت پس از اتمام نماز گفته شود: « اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان» و به جای کلمه فلان، نام میت گفته شود.
2⃣در روش دوم، در رکعت اول، پس از قرائت سوره حمد، دو مرتبه سوره توحید میخوانیم و در رکعت دوم نیز پس از قرائت سوره حمد و ده بار سوره تکاثر را میخوانیم. در نهایت پس از اتمام نماز میگوییم: « اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان ابن فلان» و به جای کلمه فلان، نام میت و در فلان دوم پدرش میگوییم.
3⃣در روش سوم خواندن نماز لیله الدفن، در رکعت اول، پس از قرائت سوره حمد، دو بار سوره توحید و یک مرتبه آیه الکرسی را میخوانیم و سپس در رکعت دوم، پس از خواندن سوره حمد، ده بار سوره تکاثر خوانده میشود و در نهایت ثواب آن را هدیه به مرحوم مدنظر میکنیم.
#نماز_لیلة_الدفن
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بزودی ثبت نام آغاز خواهد شد... |
دومین اردوی سالیانه #مِثــــــل_خــُــــــمِیني
(الگوی جامع طلبه عصر انقلاب)
(اواسط مردادماه۱۴۰۳)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#استاد_یزدان_پناه:
🌀 طلبه باید خمینی جوان بشود
🔸امام خمینی(ره) نوک پیکان کل سنّت حوزوی
🔸مکتب امام باید به جدّ کار بشود.
#شخصیت_امام_خمینی (ره)
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
#سرآمد_همه_جانبه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شهید بهشتی:
رابطهی ما طلبهها با مردم در یک جملهی کوتاه خلاصه میشود...
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
جذب دلهای مردم پاداش الهی است
🔰 رهبر انقلاب در پیام افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:
«کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنهی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد.
جذب دلهای مردم و سپاس بیدریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیاست و تشییع چندینمیلیونی رئیسجمهور فقید و همراهان عزیزش نمونهای از این پاداش الهی است.»
#شهید_خدمت
#رئیسی_عزیز
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
طلبهٔ هنرمند یا هنرمندِ طلبه
❓هنر چیست؟
❓نسبت هنر با طلبگی چیست؟
❓نسبت طلبگی با هنر چیست؟
❓طلبه چه نیازی به هنر، در زیستِ طلبگی خود دارد؟
❓درصورت نیاز طلبه به هنر، به چه میزان باید به آن پرداخته شود؟
📱با دوستان در بخش هنر و رسانهٔ خانه طلاب، مشغول گفتگو حول هنر و نسبت آن با طلبگی هستیم. بد نیست برای شروع، از تاریخچه واحد هنر و رسانه در خانه طلّاب بگوییم: این واحد در سال 99 و همزمان با فراگیر شدن بیماری کرونا شروع به کار کرد؛ البته ضرورت کار رسانهای در خانه از زمانی حس شد که قرار بود شرح زندگی جهادگرانی همچون سیّد محمّد ساجدی تحت عنوان "نسل برخاسته" روایت شود.
📱ساحت رسانهای هنر و ضرورت پرداخت به رسانه، در ما دغدغه پرداختن به هنر را ایجاد کرده، درست است که ابتدا با انگیزهٔ کارِ رسانهای شروع شده، اما به نظر میرسد نه فقط در رسانه، که هنر با تک تک ابعاد زندگی طلبگی عجین شده است و ما به دنبال یافتن این نسبتها با جنبههای مختلف زندگی طلبگی هستیم، تا شاید در عصر انقلاب و دوران قدرت اسلام، بهتر طلبگی و جامعه را راهبری کنیم...
🔰اگر شما هم پاسخی برای هرکدام از این سؤالات دارید و یا حتی فکر میکنید که میتواند پاسخ باشد، برای بهتر پیش بردن این مباحثات، در اختیار ما قرار دهید(حتی با معرفی یک کتاب)🙏
📌راه ارتباطی👇
@hasanbahraminejad
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هو الاول و الآخر
#عصرانه_علمی
❓❓برای فهم قرآن چه نیازی به فلسفه خواندن داریم؟
❓❓ مرحوم علامه در المیزان، چه استفاده ای از فلسفه می برند؟
📣 برای پاسخ گرفتن، این جلسه را مغتنم بدانید.
💠 موضوع : تلاقی علم فلسفه و تفسیر قرآن، در روششناسی کتاب شریف المیزان
❇️ ارائه دهنده : استاد حجت الاسلام #محمد_ابراهیمی
📆 چهارشنبه 9 خرداد
🕰 ساعت 17:15
🏢 مکان : خانه طلاب جوان
#فلسفه_خوانی
#فهم_قرآن
#تفسیر_المیزان
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از نشریه عهد
⚠️ توجه توجه 🔻🔻
#دعوت_به_همکاری
✅ از #طلاب #آقا واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید:
1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان
2️⃣ ساکن قم
✅ زمینه همکاری:
1⃣ یک نفر جهت امور گرافیکی (مسلط به نرم افزار فتوشاپ و ایندیزاین)
🎁 مزایا:
♦️دریافت حقوق و مزایا ماهیانه
♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان
📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید.
@M_PARSA0
📢لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡زندههایی که هنوز هستند...
رهبر انقلاب:
🔹الان زندههایی هستند که کسی نمیداند که اینها چه هستند، اگر یک وقتی توفیق شد و شهید شدند، بخشی از آنچه هستند آشکار میشود
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
خانه طلاب جوان
هو الاول و الآخر #عصرانه_علمی ❓❓برای فهم قرآن چه نیازی به فلسفه خواندن داریم؟ ❓❓ مرحوم علامه در ا
📸گزارش تصویری از عصرانه علمی امروز با حضور استاد ابراهیمی
📌در پیامهای بعدی مباحث مطرح شده و صوت جلسه تقدیم میشود
#عصرانه_علمی
#استاد_ابراهیمی
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
نشان_نامه_حضرت_آیتالله_خامنهای_به_دانشجویان_باوجدان_حامی_مردم (1).pdf
552.5K
📝 #نشان | نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا. ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
🖼 قابل استفاده در تولیدات چندرسانهای
📝 #letter4u2024 | #LetterFromLeader | #United4Palestine
🖼 نسخه چاپی نامه | متن انگلیسی | متن فارسی | نشان
💻 Farsi.Khamenei.ir
نسخه_PDF_نامه_حضرت_آیتالله_خامنهای_به_دانشجویان_باوجدان_حامی_مردم.pdf
60.9K
📝 نسخه PDF متن کامل نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا. ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
🖼 متن انگلیسی | متن فارسی | نشان
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
ملت دعوت.mp3
7.78M
🎙کلیپ صوتی "ملت دعوت"🎙
🎤 خوانش نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی
💠 طول موج صدا از چله کمان رها شده و در قلب شیطان اکبر، طنین اللهاکبر را تجسد میبخشد.
🔰 امتی چهلساله از ژرفنای قیام، شما را به مقاومت بشارت میدهد؛ فاستقم کما امرت
🔻 این صدای جمهوری اسلامی ایران است
📻 کاری از رادیو روایت 📻
#طوفان_الاقصی #مقاومت #شهید_جمهور #استریو #ویژه_برنامه #کلیپ_صوتی #رادیو_روایت #کلام_ولی
خانه طلاب جوان
📍عصرانه علمی۱
🔹نسبت فلسفه و تفسیر در نگاه علامه
🔸در نگاه اولیه ممکن است اینطور به نظر برسد که در نگاه علامه طباطبایی تفسیر و علم فلسفه یک رابطه تنگاتنگ و جدایی ناپذیری داشته باشند زیرا به همان اندازه که ایشان مفسر هستند، فیلسوف هم هستند، پس باید نسبت ضروری و واضحی بین فلسفه و علم تفسیر در نگاه علامه طباطبایی وجود داشته باشد
🔻اما مسئله به این سادگی نیست
🔹ایشان در مقدمه تفسیر المیزان، در توضیح اولیه درمورد تفسیر، سیری را از ادوار مختلف تفسیری بیان میکنند.
1⃣تفسیر به الفاظ با استناد به احادیث پیامبر اکرم و صحابه ایشان
2⃣با گسترش اسلام و حکومت اسلامی، و شکل گرفتن آیینها و مذاهب مختلف و تضارب آراء کلامی و مذهبی، راهی برای ورود مبانی کلامی در شرح و تفسیر آیات قرآن به وجود آمد
3⃣تفسیر فلسفی با مبانی خاصی که در فلسفه اشراق یا مشاء مطرح بوده است
4⃣نگاه اهل عرفان و تصوف با اندیشههای صوفیه خاصشان به آیات و شرح و تفسیر آیات با این نگاه
5⃣و سدههای اخیر که مسئله حسگرایی و پوزیتیویست و... رشد پیدا کرده و جامعه متدین ما را به سمت تفسیرهایی با محوریت اصالة حس و طبیعت بردند.
♻️ایشان در مقام ارزیابی یک خط بطلان بر تمام این مشارب میکشند.
و این خط بطلان حتی شامل دخالت دادن مبانی فلسفی و حکمی هم در تفسیر قرآن میشود، ایشان تصریح میکنند.
🔹این دخالت دادن موجب میشود به جای اینکه ما به دنبال این باشیم که آیات قرآن چه میگوید، به دنبال این میرویم که آیات قرآن چه باید بگوید!
#استاد_ابراهیمی
#عصرانه_علمی
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
⚠️⚠️ توجه توجه 🔻🔻🔻
#دعوت_به_همکاری
✅ از #طلاب #آقا واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید:
1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان
2️⃣ساکن قم
3️⃣داشتن روحیه جهادی
4️⃣اهل کار علمی
5️⃣اهل مطالعه آثار رهبری
✅ زمینه همکاری:
1️⃣ یک نفر جهت کمک به برگزاری سیر مطالعاتی صراط (کتب مقام معظم رهبری)
2️⃣آشنا با نرمافزار اکسل و دارای روابط عمومی بالا
🎁 مزایا:
♦️پشتیبانی و حمایت از فعالیت های درسی
♦️دریافت حقوق و مزایا ماهیانه
♦️بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان
📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام بدهید.
@serat_admin
💫 سیر مطالعاتی صراط - خانه طلاب جوان:
🌐 @seir_serat
📍عصرانه علمی۲
🔹نگاه علامه طباطبایی به حکمت و فلسفه
🔸مشهور حکما پیش از ورود به حکمت با تقسیم حکمت نظری و حکمت عملی شروع میکردند و یکی از شاخههای حکمت نظری را فلسفه میدانستند
🔻اما مرحوم علامه اصلا ورودشان اینطور نیست و با این نگاه وارد فلسفه نمیشوند، نه در بدایه و نه در نهایه و نه در اصول فلسفه
❓چرا؟
این چرا خیلی مهمه
چون مرحوم علامه یک نظام سازی متفاوتی در فلسفه و حکمت ارائه دادند و آن مدخل نهایه الحکمة است.
ایشان اعتقادشان این است که ملاصدرا فلسفه را از «وجود» شروع کردند اما من از من «مطلق واقعیت» آغاز میکنم
🔹ایشان میخواهند بفرمایند که اگر ما توجه کنیم به مطلق واقعیت که با آن دفع سفسطه کردیم، این مطلق واقعیت که مبدأ شروع فلسفه است، دیگر نمیتواند یکی از علوم در کنار پنج علم دیگر حکمت باشد...
🔹تأثیر این حرف چیست؟
این حرف باعث میشود که فلسفه یک علو و استعلایی پیدا میکند که تمام علوم نظری و عملی باید ذیل آن تعریف بشود، یعنی فلسفه در عرض شاخههای حکمت نظری و عملی نیست.
#استاد_ابراهیمی
#عصرانه_علمی
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
تلاقی علم فلسفه و تفسیر قرآن، در روششناسی کتاب شریف المیزان.MP3
38.32M
📍عصرانه علمی
با حضور استاد ابراهیمی
1:09 نسبت فلسفه و تفسیر در نگاه علامه طباطبایی
10:27 سؤال از علامه: اگر این نگاه را قبول ندارید، قرآن را چطور تفسیر کنیم؟
12:57 اگر فلسفه تفسیر فلسفی و تفسیر قرآن هیچ رابطهای با هم ندارند، چرا علامه طباطبایی آنقدر به فلسفه و حکمت پرداختهاند؟
20:49 نگاه علامه طباطبایی به حکمت و فلسفه
39:30 تبیین نگاه علامه به تفسیر
48:20 علامه طباطبایی ۲۰ جلد تفسیر نوشتند و در این ۲۰ جلد ۱۵ صفحه مقدمه داریم و حرف اصلی علامه در مقدمه فرمودند که کل تفسیر بر آن بنا شده و آن مسئله «روح المعنا» است.
1:04:04 مبنای استنباطات امام و علامه روح المعناست، اگر روح المعنا را از المیزان بگیریم، چیزی از المیزان نمیماند
1:14:31 تبیین رابطه فلسفه و تفسیر در نگاه علامه طباطبایی
1:17:32 سؤال: یک عده ای میگویند طهارت کمک میکند شما به فهم درست پیدا کنید، اما شما میگویید با عقل و...، اصلا وقتی طهارت باشند نیاز به این مواجهه ها نیست «لایمسه الا المطهرون»...
1:43:43 استاد ابراهیمی: این اعتقاد من است که ارتباط فلسفه با فهم قرآن آنقدر گسترده است که قابل احصا نیست البته بعلاوه آن دستگاه اصولی و مسئله روح المعنا
#استاد_ابراهیمی
#عصرانه_علمی
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab