eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
307 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ چرا قهرمانانه؟ 🔸🔹 (با توجه به بحث این روزهای فضای مجازی، حول میزان مشارکت در انتخابات، خواندن این یادداشت توصیه می‌شود.) 🌱 خیلی ها فکر میکنند بحث درباره نتایج انتخابات ایران، بحث خیلی مهمی نیست. درسته مفتضح نشدیم اما پیروزی آنچنانی هم نداشتیم. 🌱 این فهم البته به وضوح با فهم رهبری از صحنه متفاوت است. «حضور حماسی و شورانگیز»، بروز «نظر رحمت الهی» بر ایران، اینکه «هیچ کس نتوانست بر عزم ملت فائق آید»،این ها یعنی چی؟ برخی البته عادت دارند بخشی از بیانات رهبری را تعارف بدانند. و به آن فکر هم نکنند. 🌱 یادم نمیرود برخی از دوستان به وضوح اعلام میکردند که معنای «بیانیه گام دوم» رهبری که سراسر ابتهاج از پیروزی غیر قابل وصف مردم ایران است، را نمیفهمند. معنای این جمله از وصیتنامه سردار دلها که میگفت امروز «نظام جمهوری اسلامی در اوج و قله است» را نمیفهمند. 🌱 خدا رحمت کند امام را. بعد از پایان جنگ خودش دست به قلم شد و پاسخ آرمانجویان به ظاهر انقلابی مثل منتظری را داد که چرا ما در جنگ پیروز شدیم و شکست نخوردیم. «منشور روحانیت» را ببینید عذرخواهی میکند امام از مردم به خاطر این تحلیلها. قطعا اگر بعضی رفقای ما بودند میگفتند حالا در جنگ اگر شکست هم نخورده باشیم پیروز هم نشده ایم. بیخیالش شوید. اما واقعا نگاه رهبران انقلاب با ما در چه نکاتی تفاوت میکند؟ 3⃣ سه تفاوت مهم: 🔻 اولا نگاه ما انتزاعی است. یعنی صرفا میگوییم خب، چند چند شدیم؟ پایینترین آمار بود یا نبود؟ چند درصد رای؟ اما نگاه آنها واقعی است. حجم رسانه های پر خرج خارجی و جنگ واقعی رسانه ها، حجم خودحقیرپنداری نادانهای انقلابی، حجم بی کفایتی مسوولین، حجم فشار اقتصادی چندین ساله بر گُرده مردم، همه را میبینند و محاسبه میکنند. درختی که خم شده ولی نشکسته، اگر با محاسبه فشار طوفان ملاحظه نشود، خم شده دیده میشود نه مقاوم. 🔻 ثانیا نگاه ما فقط خرد است و نه کلان. اما او یک ملت را میبیند. نه افراد را فقط. لذا اصل و فرع‌هایش متفاوت است. اراده یک ملت و اثرش در دنیا را میبیند. بله در این ملت کسانی بوده اند که رای داده اند. کسانی تبلیغ رای دادن هم کرده اند. کسانی کتک هم خورده اند و رای داده اند. کسانی خواسته اند نظام را تایید کنند اما به مسوولین اعتراض کنند و سفید داده اند. کسانی آمده اند رای بدهند چند ساعت معطل ساختار فشل دولت شده اند و بی خیال شده اند و برگشته اند. کسانی رای نداده اند که نظام را مفتضح کنند برخی تبلیغ هم کرده اند. کسانی سفید رای داده اند که با شورای نگهبان یا فلان نهاد مخالفت کنند. همه و همه هستند، اما کل ملت چه کرد؟ اراده کل چه شد؟ ایران چه کار کرد؟ این مهم است. 🔻 ثالثا نگاه ما عمیق نیست.یعنی چه؟ یعنی ما فعل را میبینیم، فاعل را نمیبینیم. اینکه کیفیت این تصمیم و این پیروزی چه بوده غیر از ظاهر پیروزی است. اگر عمیق نبینیم نمیفهمیم معنای حضور چهل و نه درصدی مردم چیست. واقعا این ها که آمده اند چرا آمدند. چه فکر کردند؟ این فکر چطور در کل جامعه حضور دارد چطور حضور دارد؟ اینها چه امیدی دارند؟ چه اعتقادی دارند؟ این ملت چطور این فهم و نگرش و صبر و امید را در خود جای داده. قهرمانانه بودن و حماسی بودن به این فاعل است. و این عمق نگاه را اگر نداشته باشیم اصلا عیار پیروزی ها را نمیفهمیم. گاهی حتی شکست و پیروزی را هم تشخیص نمیدهیم. ✏️ نوشته: استاد علی مهدیان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
بخشی از پیام حضرت امام خمینی ره در پی ترور نافرجام آیت الله خامنه ای: 📜 خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانی که کردند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق «لا زال یُویّدُ هذا الدّین بالرجل الفاجر» تحقق پیدا کرد. 📜 ما در پیشگاه خداوند متعال و ولی بر حق او حضرت بقیه الله -ارواحنا فداه- افتخار می‌کنیم به سربازانی در جبهه و در پشت جبهه که شبها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالی به سر می‌برند. من به شما ، تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 🗓 روح الله الموسوی الخمینی‌؛ ۷ تیر ۱۳۶۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ بخشی از واکنش آیت الله خامنه ای به پیام محبت‏ آمیز امام خمینی ره: 📜 هر وقت به یاد این می‏افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشان ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزی بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگی می‏کنم. 📜 در راه انجام وظیفه این گونه حوادث، حوادثی نیست که این همه لطف و محبت و بزرگواری را چه از سوی امام، چه از سوی امت این همه اظهار شد ... من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی‏پایان خودم را خدمت امام امت می‏کنم و به ایشان عرض می‏کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظار نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که، سر خُم می به سلامت، شکند اگر سبویی ...» 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ 🔸 در دهه شصت نقش در تقابل با جریان بنی صدر و لیبرال ها قابل چشم پوشی نیست. 🔸 هم اندیشه او و هم حرکت و اقدام او چه در قالب حزب و تشکیلات و چه در کمک به نظام سازی اسلامی، فوق العاده بود. او با شهادت خود نیز به این جریان و این رجوع عمومی به خط امام مدد رساند. شهید بهشتی تمایز خط اسلام ناب و اسلام دیگر را در نامه ای که به حضرت امام نوشت به خوبی به دید عموم مردم رساند. حقیقتی که در انتهای دهه شصت جزو پر بسامدترین تأکیدات حضرت امام بود. 📖 [برشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت/ص14] 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ یکی از خصوصیات بارز شهید بهشتی، عادت به کار دسته جمعی و محور کار دسته جمعی قرار گرفتن بود، کاملا به جاست که اینجا شخصیت شهید بهشتی را از این دیدگاه تحلیل کنیم. شاید بتوانم من بگویم که همه ی ویژگی های یک مدیریت دسته جمعی را ایشان داشت؛ نه فقط کار دسته جمعی، بلکه مدیریت دسته جمعی. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
3⃣ ✅ آن کسی می تواند یک مدیر خوب باشد برای کار دسته جمعی که خصلت های کار دسته جمعی هم در او باشد. ⏪ اولا روی خصلت های کار دسته جمعی من بگویم؛ یکی از بارزترین خصلت های کار دسته جمعی این است که آدم بتواند از عقیده ی خودش در مقابل عقیده ی جمع صرف نظر کند؛ یعنی تشخیص جمع را بر تشخیص خودش غلبه بدهد، و آقای بهشتی این جوری بود. ⏪ ایشان با اینکه ی آدمی بود که تقریبا در همه ی مسائلی که مطرح می شد، یک نظری داشت، آدمی که بنشیند، هیج نظر نداشته باشد نبود. یعنی با وجود اینکه آدمِ نظر داری بود و منفعل نبود در مقابل قضایا، خیلی از اوقات می شد که نظر دیگران را وقتی که مثلا تشخیص داده می شد، جمع تشخیص می داد که آن نظر بهتر است، ایشان کاملا قبول می کرد، یک خصوصیت این چنینی داشت. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ ✅ یکی از خصوصیات ایشان[شهید بهشتی] که در این زمنیه به او کمک می کرد، ایشان بود. ⏪ آقای بهشتی مردی بود به معنای حقیقی کلمه حلیم. حلم را غالباً نمی توانند معنا کنند. بنده آن معادل فارسی اش را پیدا کردم. آن وقت‌ها می گفتند که، ما مشهدی‌ها می گوییم، فلانی جنبه دار است، با جنبه است؛ مراد، ظرفیت نفسانی است. مراد از این کلمه ی جنبه داری که در مشهد خیلی معمول و رایج است، این است که فلانی ظرفیت نفسانی دارد، ظرفیت روحی دارد، به هر نسیمی برآشفته نمی شود. آقای بهشتی یک همچین آدمی بود، آدمی که از میدان در برود، اصلا نبود. ⏪ حلم آن ظرفیت و جنبه دار بودن، در همه جا اثر خودش را نشان می دهد. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
5⃣ ✅ شش و هفت درباره جملاتی که این روزها از زبان شهید بهشتی دست به دست میشود. ⚡️ شاید حدود ده دوازده سال پیش بود در جلسه ای که شیخ سخنرانش بود حضور داشتم. موثر و قوی طوری که جماعت مجذوب سخنانش شده بودند. گفت به نظرتان این نامه ها را چه کسی به چه کسی نوشته؟ «فاتق الله واذکر موقف القیامه و اقلع عما اسرفت فیه من الخوض فی دماء المسلمین و خف الله و سطواته و اتق باسه و نکاله و اغمد سیفک عن الناس» یعنی تقوا پیشه کن و از خدا بترس یاد قیامت باش و از غوطه ور شدن در خون مسلمانان بپرهیز. ⚡️ با آن طنین قوی صدایش این جملات را از حفظ میخواند و بعد میپرسید این جملات از کیست ؟ خطاب به کی؟ توی دلمان میگفتیم لابد از یکی از اهل بیت خطاب به دشمنانش است. آنگاه او میگفت اول نامه این است: من امیرالمومنین معاویه بن ابی سفیان الی علی بن ابیطالب از معاویه به علی.... ⚡️ شاید داشت اشاره میکرد به سران وقایع ۸۸ و مخالفتشان با رهبری. او میخواست بگوید گول ظاهر را نخورید و اما جالب است که اشاره اتهامش به رهبری بود. خیلی جالب است. استفاده از داستان ظاهرگرایی مردم و صورت به ظاهر حق معاویه برای ایجاد تردید نسبت به امیر بر حق در این دوران. عجیب نیست! ⚡️ لابد او هم تشخیص داده بود که در آن جمع ظاهرگرایانی هستند که کلمات حق را میبینند و اراده های باطل پشت سرش را نمیفهمند. کسانی که شجاعت تقابل با حاکمان را دارند از سر ایمان اما ظاهرگرایانه. اینها اگر قصه ظاهرگرایی دوران علی ع را هم برایشان بگویی باز میتوانی معاویه را برایشان تطبیق بدهی بر علی این زمان. ظاهر گرایان سیاسی خطرناکند. چون با اعتقاد و احساساتشان خوب بازیچه معاویه ها میشوند در هر زمان. ⚡️ این روزها در سالگرد تیر، جملات را دست به دست میکنند که «چه تاج سرمان باشد چه عمامه نگذاریم استبداد شود و فاصله بیفتد» یا «جامعه ای که فاصله های طبقاتی کذایی دارد، در قرآن هم بپچیدش، لجن است» و امثالهم. جملات درستی است اما اراده شان کیست؟ اراده شان رهبر امروز است و نظام مقدس امروز. هر چند نمیگویند. چون تطبیقش را ظاهرگرایان سیاسی انجام میدهند در ذهن و دلشان. ⚡️ اگر بگوییم «قرار نیست پیامبران عدالت را برقرار کنند» بلکه «بنا است به دست مردم عدالت را برقرار کنند لیقوم الناس بالقسط»، دیگر نمیشنوند. اگر بگوییم «شیبتنی سوره هود» جمله پیامبر است که سوره هود مرا پیر کرد «لمکان هذه الایه» به دلیل این آیه که «فاستقم کما امرت و من تاب معک». یعنی مردم باید استقامت و حرکت در صراط مستقیم آنهم آزادانه داشته باشند و این رهبران را پیر میکند، نمیفهمند. ⚡️ اگر بگویی همین عدالت بدون عقلانیت و معنویت باعث شد که دولت پنهانکار تنبل و فرتوت با شعار تدبیر و امید روی کار بیاید، قبول نمیکنند. حالا این مظلومیت رهبر و نظام مقدس را در وصیت نامه سردار عمار بی مرز بخوانید. ⚡️و این قصه ادامه دارد. @ali_mahdiyan 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
6⃣ ✅ یکی از خصوصصیات ایشان اتّکای به نفس بود. من قبلاً یک بُعدی از این اتّکای به نفس را به صورت شجاعت معنا کردم. ⏪ شاید بشود گفت که بیشترین مَظهر این شجاعت، این بود که ایشان به خودش متکی بود؛ یعنی هیچ خود کم بینی نداشت، که این البته مربوط می شود به ایشان. یعنی محیط خانوادگی اش یک محیطی نبود که این آدم در دوران کودکی احساس ضعف و عجز و توسری خوری و خود کم بینی کرده باشد، اصلاً. ⏪ اگر چنانچه مثلا به ایشان می گفتند که آقا حالا شما را برای ریاست کل دنیا در نظر گرفتند، هیچ احساس نمی کرد که کوچک تر از این است. ممکن بود بگوید وقت ندارم مثلا، اما نمی گفت اِ، من برای دینا!؟ مگر می شود!؟ ببینید، این جوری بود. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸 اگر به عنوان مثال، فرزند شما نياز به كفش دارد، گرچه شما دير يا زود آن را تهيه خواهيد كرد، به فرزند خود بگوييد : 🔸 «عزيزم، بابا بايد پول داشته باشد. مگر نمي‌داني خدا روزي رسان است؟ پس از خدا بخواه زودتر به پدر پول بدهد تا برايت كفش بخرد». 🔸 اين كودك قطعاً دعا خواهد كرد وپدر نيز قطعاً پولي به دست خواهد آورد. پس كفش را از خدا مي‌داند و عاشق خدا مي‌شود؛ يعني از همان كوچكي مي‌آموزد كه پدر فقط واسطة رزق و روزي است. ✅ در اين صورت، پدر دست فرزندش را در دست خدا گذاشته است. 📜 آيت الله شاه آبادي 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 برنامه تعریف کنید برای خودتان 👈 توصیه رهبر انقلاب به طلاب برای بهره‌گیری از تعطیلات تابستانی حوزه 🎙 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در آخرین جلسۀ درس خارج فقه سال تحصیلی ۹۲ 🗓 ۱۳۹۲/۳/۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💢سومین دوره معرفتی، تربیتی، تشکیلاتی ⭕️ مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت 🔻با محوریت پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) 🔸مشهد مقدس 📆 ۱ تا ۵ مردادماه ۱۴۰۰ ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f