هدایت شده از کانال علمی خانه طلاب جوان
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (۲)
جلسه اول
با موضوع:
🌀 کار تشکیلاتی از نگاه رهبر معظم انقلاب🌀
⏰ شنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۶
🏢 خانه طلاب جوان
🎙 با ارائه حجت الاسلام علی اصغر محمدی راد
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
https://eitaa.com/elmikhane
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 7⃣ 🔻 او[شهید مطهری] انسان بصير و نافذالبصيرهاى بود؛ آدم معمولى نبود؛ بينش تيزى داشت؛ ب
#جهاد_تبیین 8⃣
#دوگانههای_سرنوشتساز
🔻 بحثی که امروز بنده آماده کردم که خدمت آقایان عرض بکنم، یک بحث جدیدی برای شما نیست؛ علّت اینکه مطرح میکنم، این است که هر کدام از شما بحمدالله در یک منطقهای -چه در بین مردم، چه در بین طلّاب و حوزههای علمیّه- جایگاهی دارید و حرفتان شنیده میشود؛
🔻 ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصلهایی که ما عرض میکنیم، به وسیلهی شما آقایان با علمیّتی که دارید، با مهارتی که دارید، با توانایی تجزیه و تحلیلی که دارید، #تبیین بشود برای مردم و به صورت #گفتمان دربیاید، به صورت فهم عمومی دربیاید. اینکه مردم ما در این زمینه، در مورد این مسئلهی خاص که حالا عرض میکنم، به یک فهم عمومی برسند، خیلی برای کشور مهم است.
🔻 آنچه بنده میخواهم به عنوان موضوع مورد بحث عرض کنم، عبارت است از این مسئله: نوع مواجههی کشور و افراد مؤثّر کشور با چالشها، با حوادث؛ این را میخواهیم بحث کنیم.
🔻 بالاخره هر کشوری، هر جامعهای حوادثی دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست -فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگی هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضی از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامی هستند؛ حوادثی برای کشورها پیش میآید- گاهی هم پیشرفتهایی پیش میآید. نوع مواجههی با این حوادث خیلی مهم است که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. بحث من و موضوعی که میخواهم عرض کنم، این است.
🗓 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری؛ ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
#تبیین_و_روشنگری
#حوزه
#طلاب
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (۳)
جلسه سوم
با موضوع:
🌀 نظام برنامه ریزی کشور- مطالعۀ موردی شهرستان بشاگرد🌀
⏰ یکشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۶
و دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۳
🏢 خانه طلاب جوان
🎙 با ارائه آقای مهدی افراز
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
@elmikhane
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
♨ گفتگوی زنده: #عدالت_خواهی مصداقی آری یا نه؟
🔸با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید #لواسانی (امام جمعه سابق لواسان)
🕰 زمان: امروز، ساعت ۱۶
🏢 خانه طلاب جوان
📌از طریق پخش زنده کانال نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
⏪ هماکنون در حال برگزاری....
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 2⃣1⃣ "... وَضُرِبَت عَلَيهِمُ الذِّلَّةُ وَالمَسكَنَةُ وَباءوا بِغَضَبٍ مِنَ ال
#پای_درس_تفسیر_رهبر 3⃣1⃣
🔻 #حق در اصطلاح قرآن -که شاید تعبیر «حق» بیش از دویست مرتبه در قرآن تکرار شده؛ خیلی چیز عجیبی است- یک معنای عمیقِ وسیعی دارد؛ که حالا آنچه به طور خلاصه و مجمل در دو کلمه شاید بشود یک معنای سطحی از آن داد، به معنای #دستگاه_نظاممند_و_هدفدار است.
🔻 خدای متعال در آیات متعددی از قرآن میگوید: همهی عالم وجود بر حق آفریده شده؛ «ما خلقناهما الّا بالحقّ»،(۱) «خلق اللّه السّماوات و الأرض بالحقّ»؛(۲) یعنی این دستگاه عالم وجود و دستگاه آفرینش -از جمله وجود طبیعی انسان، منهای مسئلهی اختیار و اراده در انسان- یک دستگاهِ ساخته و پرداخته و به هم پیوندزدهی متصل به یکدیگر و دارای نظام و دارای هدف است.
🔻 بعد عین همین مسئله را دربارهی #تشریع بیان میکند. در مورد تکوین، به برخی از آیات اشاره کردم. در مورد تشریع میفرماید: «نزّل الکتاب بالحقّ»،(۳) «ارسلناک بالحقّ بشیرا و نذیرا»،(۴) «لقد جائت رسل ربّنا بالحقّ».(۵) این حق، همان حق است؛ آن در #عالم_تکوین است، این در #عالم_تشریع است. این معنایش این است که عالم تشریع، به حکمت الهی، صددرصد منطبق با عالم تکوین است.
🔻 ارادهی انسان میتواند یک گوشههائی از آن را خراب کند. البته چون منطبق با عالم تکوین است و جهت، جهت حق است لذا در نهایت، آن حرکت عمومی و کلی غلبه پیدا میکند بر همهی این کارهای جزئیای که تخطی و تخلف و انحراف از این راه است؛ بنابراین تخلفهائی ممکن است انجام بگیرد.
🔻 این عالم هستی است، این هم تشریع است. خب، یکی از مواد این عالم، ارادهی انسان است؛ یکی از مواد این تشریع، آزادی انسان است؛ پس این حق است. با این دید به مسئلهی آزادی نگاه کنیم، که آزادی حق است در مقابل باطل.
۱. دخان؛ ۳۹
۲. عنكبوت؛ ۴۴
۳. جاثية؛ ۲۲
۴. بقرة؛ ۱۱۹
۵. اعراف؛ ۴۳
🗓 ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
⭕️ نشست زنده پیرامون شخصیت #علامه_طباطبایی و سیره #تفسیری ایشان
_______________________
👤 کارشناس برنامه: حجت الاسلام و المسلمین #اسد_پور (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم)
🕰 زمان: #دوشنبه مورخ 24 آبان ماه | #ساعت_15
📡 مکان: پخش زنده کانال #نشریه_عهد
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#گزارش
⭕️ دیدار و گفتوگوی اعضای خانه طلاب جوان با آیت الله العظمی #علوی_گرگانی
🕰 زمان: امروز مورخ ۲۴ آبانماه
⚠️ شرح و گزارش دیدار به سمع و نظر مخاطبین محترم خواهد رسید.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
19.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حضور اجتماعی، یک خودسازی است
▫️علامه طباطبایی رضواناللهتعالیعلیه:
بخشی از پرداختن به خود و اصلاح خود، توجه به معضلات اجتماعی است.
وظیفه سالک الی الله، توجه به اجتماع است.
🗓 #استاد_امینی_نژاد؛ سخنرانی دهه محرم ۱۴۴۳
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ روایت مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره) از خادم افتخاری حرم حضرت معصومه سلام الله علیها...
🏴 رحلت جانسوز، دختر موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت عرض مینماییم.
#حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🏴 مقام و عظمت حضرت معصومه (س)
☑️ ما باید از #حضرت_معصومه (علیهاالسلام)، بیشتر استفاده کنیم. ایشان امامزاده بلافصل است. #دختر_امام، #خواهر_امام، #عمه_امام، خیلی عظمت دارد.
☑️ در زیارت نامه ایشان آمده:
ای فاطمه معصومه! تو برای ورود من به بهشت شفاعت کن، چون نزد خدا دارای شأن و مقام بزرگی هستی.
🗓 ۱۳۷۱/۴/۲۸
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🏴 #حضرت_معصومه (س) از قبیل امامزاده های مطلق نیست -که هنگام زیارت او زیارت نامه مطلق امامزاده ها خوانده شود؛ بلکه زیارت مخصوص به خود دارد- زیرا در روایت است: "هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می گردد"؛ خیلی کلمه بزرگی است.
🗓 در محضر آیت الله بهجت؛ ج۲، ص۱۹۷
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#یادداشت
⏳ زمان مطالعه: یک دقیقه و پانزده ثانیه
✅ تولید علم و تحول جامعه
🌱 یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری #جهادی_تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله #حسنزاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی #تولید_علوم_دینی در کار رهبران #انقلاب_اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود.
🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد #تولید_علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عالِم میداند. و دانش را شأن انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنة قائمه میداند، آری او #کارخانه_انسان_سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه_دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند.
🌱 هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده.
🌱 با این حساب هم #علوم_حوزوی و هم #علوم_دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مسسله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مُرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد.
✏️ نویسنده: استاد #علی_مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab