✅ مسئله جمعیت
🔸 ما الان از لحاظ #نیروی_انسانی و از جهت دارا بودن نیروی جوان در بهترین وضعیتیم؛ یعنی الان بیش از ۳۱ درصد جمعیت ما بین پانزده سال تا بیستونه سال سن دارند؛ این وضعیت عالی است، فوقالعاده است.
🔸 البته اگر آنچه من مکرر توصیه کردم در مورد نسل مورد توجه قرار نگیرد، این امتیاز را در آیندهای نهچندان دور از دست خواهیم داد؛
🗓 ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
#افزایش_نسل
#مسئله_جمعیت
#جمعیت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_اخلاق آقا 9⃣1⃣ ☑️ گناههای خودمان را بشناسیم و آنها را کوچک نشماریم! ▫️ یکی از مشکلات ما
#پای_درس_اخلاق علما 0⃣2⃣
❓ برای کنترل غضب چه باید کرد؟
⏪ اول باید بدانیم #غضب، از چه چیزی ناشی می شود تا بتوان برای رفع آن راهکار ارائه کرد.
🔻 اصل و منشأ غضب، #حبّ_دنیا است، و این حبّ به حدی می رسد که انسان برای به دست آوردن دنیا، به صورتِ دیگری چنگ می اندازد؛ در روایت نیز از آن به «#تکالب» یعنی «مانند سگان به هم پریدن» تعبیر شده است.
🔻منشأ دیگر غضب، #جهل است؛ زیرا هر چه انسان عالِم باشد، اثر علم، این است که باید جلوی غضب را بگیرد.
⏪ با توجه به این مقدمه؛ اولین نکته که باید بدانیم این است که غضب، چون مانند آتشی است که کم کم شعله ور می شود و زبانه می کشد، باید در همان ابتدای غضب، فکری به حال آن کرد؛ و الّا وقتی زیاد شود، کنترل آن بسیار مشکل است.
🔻همه ما نیز مرتبهای از غضب را داریم و وجود آن، همانگونه که قبلا بیان شد، لزوما بد نیست و باید آن را #تعدیل و کنترل کرد.
⏪ یکی از راه های #کنترل_غضب، این است که اصلا نگذاریم که به مراحل آخر غضب برسد و جلوی آن را بگیریم؛
🔻 مثلا وقتی می دانیم که اگر با شخص خاصی گفتگو می.کنیم، ، به #مشاجره و دعوا کشیده می شود، از همان ابتدا مدیریت کنیم که بحث اصلا به موضوعات مورد اختلاف کشیده نشود.
🔻 یکی دیگر از راه های کنترل غضب، #تغییر_حالت است. یعنی حین غضب سعی کنیم جایمان را عوض کنیم و از آن مکان خارج شویم؛ اگر ایستاده ایم بنشینیم، اگر نشسته ایم شرایط را مهیا و دراز بکشیم.
🔻 سعی کنیم مراقبه مان را همین مسئله #حِلم و بردباری قرار دهیم و هر شب نیز آن را #محاسبه کنیم.
🗓 #استاد_عابدینی؛ شرح حدیث عنوان بصری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#نشر_حداکثری
📻 روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم✌️
✅ سرباز مردم✌️
📋 روایتی پزشکی که در میدان کرونا، همانند دوران دفاع مقدس جنگید.
📋 پزشکی که با دست خالی بخش بیماران کرونایی را افتتاح کرد.
📋 پزشکی که در نقطه ای دور، چراغ امیدی برای مردم روشن کرد.
📋 در این قسمت روایت کرونا، خاطرات یک پزشک رو میشنویم که محافظت و درمان مردم در دوران کرونا رو مثل دفاع از خاک کشور در دوران دفاع مقدس میدونست و مجاهدانه با کمترین امکانات در سنگری که هیچ رزمنده ای در آن نبود، جنگید.
⏳ زمان انتشار: #امشب ساعت 21
پخش از صفحه ی رادیو روایت و خانه ی طلاب جوان
📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان
#رادیو_روایت
#پادکست_مردان_میدان
#خانه_طلاب_جوان
#طلاب_جهادی
#جهادگران_سلامت
#کرونا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم.mp3
13.27M
#نشر_حداکثری
📻 روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم
📋 روایت ویروسی که پزشک روایت ما دوباره به حال و هوای جنگ برگشت.
📋 پزشکی که از نیروهای خدماتی و پرستارها طلب بخشش میکرد.
📋 در گیر و دار نجات جان بیماران، معنویت رزمنده ی روایت ما نجاتش داد.
📋 روایت بیمارستانی که امکانات حداقلی برای بیماران کرونایی را نداشت.
📋 در این قسمت از روایت کرونا، خاطرات آقای دکتر آسیابانی رو میشنویم. ایشون به عنوان مختصص بیماری های عفونی به بیمارستانی در شهرستان عجب شیر رفتن و با توجه به نیاز مردم، بخش کرونای بیمارستان را با حداقل امکانات راه اندازی کردن و مثل دوران دفاع مقدس برای نجات مردم مجاهدانه تلاش کردند.
.
⏰ مدت زمان: ۱۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه
🌀🌀 رادیو روایت - صدای خانه طلاب جوان 🔰🔰
https://eitaa.com/radiorevayat
@khanetolab_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگو استاد ندارم؛ شهدا استادان راه سلوکاند!
🎙 استاد #مؤیدی "از اساتید اخلاق و شاگردان آیتالله سعادتپرور"
#شهداء
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#تاریخ_معاصر 🔟 "به مناسب ۲۰ دی شهادت، میرزا محمدتقی خان امیرکبیر" ▫️ در مورد #استعار، از اواسط #قاج
#تاریخ_معاصر 1⃣1⃣
"به مناسبتِ سالروز انتصاب آیتالله خامنهای به امامت جمعۀ تهران در ۲۴ دیماه ۵۸ با حکم حضرت امام رحمتاللهعلیه"
✏️ متن نامۀ حضرت امام رحمتاللهعلیه
بسماللهالرحمنالرحیم
خدمت جناب مستطاب سیدالاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنهای دامت افاضاته
چون حضور جناب مستطاب حجتالاسلام و المسلمین آقای منتظری دامت افاضاته در حوزۀ مقدسۀ علمیه قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعۀ تهران اعلام نمودند، جنابعالی که بحمدالله #بحسن_سابقه موصوف و در #علم و #عمل شایسته هستید به امامت جمعۀ تهران منصوب می باشید. از خدای تعالی، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.
والسلام علیکم و رحمةالله
🗓 ۲۵ صفر ۱۴۰۰/ ۲۴ دیماه ۵۸
روحالله موسوی خمینی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه
🗓سال ١٣٩٧ که به قم هجرت کردم از اولین درس هایی که خدای متعال توفیق حضور در آن را روزی نمود. درس خارج تفسیر المیزان حضرت استاد در آن سال با شروع تفسیر سوره حمد بود.
✅امروز ٢۱ دی ماه ١۴٠٠ بعد از ٢٣٠ جلسه درسی پیرامون تفسیر سوره حمد به توفیق الهی این سوره به پایان رسید.
🔅به خاطر دارم زمان شروع تفسیر سوره حمد استاد فرمودند:(چون این سوره به منزله کل قرآن است و از بُطنان عرش است باید حوصله کنیم و عُمق مباحث را تا جایی که میتوانیم مطرح کنیم؛ لذا ایشان در تفسیرسوره حمد تمام تلاش خود را برای این امر مهم به صحنه آوردند).
☑️ مناسب است به برخی از روش های تفسیری استاد در حد فهم و وُسع خود بپردازیم:
1⃣استاد ابتدا متن المیزان را تدریس می فرمودند و بعد از آن به بیان مختار خودشان می پرداختند و در بیان مختار مباحث فراتر از المیزان را مطرح می کردند از جمله: عمق بخشیدن به مباحث علامه طباطبایی، جوانب کار علامه، نقد برخی از آراء علامه، بررسی نظرات مفسرین و...
2⃣معتقد بودن و استفاده از تفسیر قرآن به قرآن: ایشان در شروع هر آیه تمام سعی خود را می کردند هر آیه ای با آیات دیگر تفسیر شود، به صدها آیه ارجاع داده می شد برای اینکه معنای قرآنی آیه و مراد خدای متعال فهم شود(بحث قرآنی).
3⃣ظهورگیری:از آیات فروان قرآن کمک گرفته می شد تا ظهور آیه مد نظر معلوم گردد. البته اندیشه پشتیبان استاد به ایشان تیزبینی خاصی داده است که بصورت جامع به آیات می پردازند.
4⃣پرداختن به بحث لغوی کلمات هر آیه و استفاده از منابع لغوی و عدم توقف در آنچه که فقط در کتب لغوی اشاره شده است. در کنار رجوع به منابع لغوی ایده ارتکاز را مطرح می فرمودند.
5⃣بهره بردن از روایات اهل بیت(ع) و سطح بندی آن برای تفسیر آیات.
6⃣نگاه دقیق و جامع به آیات قرآن و سوره های قرآنی.ایشان احاطه جامع به جوانب آیه دارند لذا گاهی اوقات تقسیم بندی ها، نسبت سنجی ها، کلی و جزئی کردن های چندگانه برای یک آیه و یا کلمات آیه مطرح می کردند برای مثال: تقسیم بندی دوگانه و سه گانه (صراط) و (سبیل) و تفاوت و نسبت های بین آن ها، تقسیم بندی دو گانه هدایت،بحث جامع پیرامون اسم اعظم، بحث پیرامون الله ذاتی و الله وصفی ذیل آیه بسم الله الرحمن الرحیم، بررسی مراحل بندگی و عبودیت بصورت ذیل آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین که از سطح ایمان ظاهری تا لایه بقاء بعد فناء و تکمیل فناء را در بر میگیرد.
7⃣بررسی قواعد و مبانی تفسیری که علامه طباطبایی به آن ها اشاره کرده بودند و حضرت استاد بصورت مفصل این مبانی را توضیح فرمودند مانند: مباحث لغت، مباحث جری که حدود ٣٣جلسه به آن پرداخته شد. در حقیقت این مبانی که دانش پژوه را برای فهم بهتر متن کمک می کند. معمولاً به قواعدی پرداخته می شد که اصل و اساس کار تفسیری مبتنی بر آنها بود و در کار تفسیری از آن ها بهره برده می شد.
8⃣عدم ورود و مخلوط کردن مباحث فلسفی و عرفانی با آیات در مراحل ابتدایی: از هنرهای استاد این است با اینکه به مطالب فلسفی و عرفانی احاطه کامل دارند ولی ابتدا مصمم هستند از خود قرآن کریم و روایات برای تفسیر قرآن استفاده کنند و ظهورگیری ها را انجام دهند لذا مباحث را با کلمات و مباحث فلسفی و عرفانی گره نمی زدند. بعد از اینکه تفسیر آیه با بیان قرآنی و روایی آن تمام می شد و ظهورگیری ها انجام می شد، بحث جداگانه ای پیرامون تفسیر فلسفی و عرفانی آیه مطرح می کردند.
9⃣پرداختن به سیاق هر آیه و هر سوره، هم از سیاق آیه به فهم آیه می رسیدند و هم از سیاق سوره، آیات را تفسیر می کردند. به سیاق های شناور قرآنی نیز واقف بودند و از آن استفاده می نمودند.
0⃣1⃣پرداختن به تفسیر سلوکی آیات: استاد قائل هستند یک دوره تفسیر سلوکی برای قرآن کریم نگاشته شود، برای این امر متناسب با هر آیه ای به بیان و بهرهای سلوکی آیات پرداخته می شدو اسرارسلوکی هر آیه مطرح میشد.
1⃣1⃣پرداختن به تفسیر اجتماعی: یکی از مهم ترین ویژگی های مباحث استاد این است که امتداد اجتماعی آن را بیان می کنند و قائل هستند نزول و بستر اولیه قرآن، اجتماعی بوده و باید تفسیر اجتماعی قرآن همراه با مبانی آن جمع آوری شود لذابه تفسیر اجتماعی آیات سوره حمد پرداختند و نقش برخی ازآیات را در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان نمودند.
2⃣1⃣بیان روان و پرهیز از بیان دشوار: بیان استاد، بیان روان و بسیار قابل فهم هست. دسته بندی ها و مرحله مرحله بحث را ادامه دادن با بیان روان از ویژگی های درس ایشان است.
3⃣1⃣ذهن نظامند: به علت احاطه نظام اندیشه ای به مباحث اسلامی و مبانی،سوره حمد را با دید کلان تفسیر نمودند و تمام جزئیات سوره را ذیل نگاه کلان سامان می دادند و نظام واره مباحث را مطرح می نمودند.
✏️ نویسنده: محمدرضا سعادتیفرد
@rastakhiz_ir
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه 🗓سال ١٣٩٧ که به قم هجرت
[ناظر به مطلب قبل👆👆]
✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم "بر اساس تفسیر شریف المیزان"
🔸 توسط آیتالله #یزدانپناه
⏰ زمان: یکشنبه تا سهشنبه هر هفته؛ ساعت ۱۱ الی ۱۲
📍 مکان: خیابان چهارمردان قم، مسجد #آیتالله_جوادی_آملی
📌 قابل توجه علاقهمندان: شروع تفسیر سوره بقره از یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ میباشد.
"امکان حضور بانوان نیز فراهم میباشد."
#استاد_یزدان_پناه
#المیزان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#تاریخ_معاصر 1⃣1⃣ "به مناسبتِ سالروز انتصاب آیتالله خامنهای به امامت جمعۀ تهران در ۲۴ دیماه ۵۸ با
#اولین_خطبه
🔸 اولین سخنی که در این اولین دیدار، با این جمعیت عظیم و انبوه باید گفته شود، اظهار سپاسگزاری از خدای بزرگ است، خدای قادر متعال، خدای الفتدهندۀ دلها، خدای نیرودهنده و تواندهندۀ به جمعیتها، خدای کوبندۀ مستکبران و رفعتبخشندۀ به مستضعفان. خدا را بر این لطف عظیمی که بر ملت ایران مبذول داشت، باید همه با همۀ وجودمان سپاس بگذاریم.
🔸 آنچه پیش آمده است و آنچه ما در تکتک حوادث زندگی خود، در این روزگار مشاهده میکنیم و آنچه این جمعیت عظیم و انبوه، این اجتماع، با این جهتگیری واحد، با این وضعیت زمانی و مکانی به ما میآموزد، ما را به سپاس هرچه بیشتر و جدیتر از خدای بزرگ دعوت میکند.
🔸 و آنگاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزهگر، از آن حنجرهای که غریو الهی را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایی که مستضعفان جهان در آن زندگی میکنند با مَنِشی پیامبرانه آنچنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ، نظیرش را جز در بعثتهای پیامبران به یاد ندارد.
🔸 و سپاس از امام امت، از اینکه سخنگوی این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسی قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است.
«اللّهم إنّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مَسند اولیای بزرگ خداست، این مَسند صالحان و شایستگان است.
🗓 بخشی از اولین نمازجمعۀ تهران به امامت مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۸ دیماه ۱۳۵۸
💠 نشر صهبا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🎥 گفت و گوی ویژه حجت الاسلام و المسلمین #مجتبی_مصباح با حجت الاسلام و المسلمین #سید_حسن_نصر_الله دبیرکل حزب الله لبنان
🖥 جهت مشاهده و دانلود این فیلم به لینکهای زیر مراجعه نمایید.
1⃣ قسمت اول آیه مقاومت:
🌐 https://www.aparat.com/v/Xi296
2⃣ قسمت دوم آیه مقاومت:
🌐 https://aparat.com/v/BsLJM
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قربان شهامت این زن
▪️ معروف است که مادر اباالفضل یعنی امّالبنین -مادرِ پسران؛ چهار برادرند، اباالفضل است و سه برادر کوچکتر از خودش- بعد از آنکه چهار پسر را یکجا از دست داد -قربان شهامت این زن! قربان بزرگواری این زن- خیال میکنید بنا کرد شیون و ناله کردن، بنا کرد دشمن را بر خود جری کردن، ابدا!
▪️ گریه میکرد امّا گریهی او خون از در و دیوار میباراند. دست بچّهی کوچک اباالفضل را میگرفت و میآورد در قبرستان بقیع -حالا قبرستان بقیع کجا، کربلا کجا؛ بچّههایش در کربلا افتادند و دفن شدند، امّا او دنبال یک شعار تبلیغاتی است، کاری ندارد که کجا افتادند- چهار صورت قبر درست میکرد، مینشست بالای سر اینها، بعد بنا میکرد حرف زدن؛ ببینید شعرهایی که میخواند چه بود:
▪️ میگفت ای کسی که دیدی عبّاس مرا، اباالفضل مرا که در روز عاشورا در مقابل لشکریان دشمن و انبوه دشمنان شمشیر در دست داشت و حمله میکرد، یک خبری من شنیدهام، نمیدانم که آیا این خبر راست است یا نه -مادر دارد میگوید- نمیدانم این خبر درست است یا درست نیست؛
▪️ من شنیدم که در روز عاشورا بر سر فرزندم اباالفضل عمودی از آهن نواختند. تعجّب میکنم از شجاعت فرزندم که چطور ممکن است او اجازه بدهد به دشمنش که عمودی از آهن را بر سر او بزنند! پس احتمال دیگری میدهم: لو کان سیفک فی یدیک لما دنی منک احد؛ پسرم! یقیناً اگر شمشیر در دست داشتی، کسی جرئت نمیکرد به تو نزدیک بشود؛ پس این که بر سرت عمود آهن زدهاند، معلوم است قبلاً دستهای تو را قطع کردهاند.
🗓 روضهخواتی رهبرانقلاب در شب تاسوعا در سال ۵۲
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khaneto
♦️ سلسله جلسات #ارائه_علمی (١١)
با موضوع:
🌀 طلبه انقلابی چگونه باید سطح دو را بگذراند؟
"راهبردهایی برای تحصیل جامع، معنویت انقلابی و جامعه سازی"
⏰ زمان: دوشنبه ٢٧ دی ساعت ۱۶
🏢 مکان: خانه طلاب جوان
🎙 با ارائه حجت الاسلام حسین کاظم زاده
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 3⃣1⃣ ⚫ گریه نکن... 🔻اینکه به فاطمه(س)گفتند یا شب گریه کن یا روز؛ بخاطر صدای گریه حضرت
#جهاد_تبیین 4⃣1⃣
🔸 وقتی آقا میفرمایند در تبلیغات ضعیفیم، یعنی ما در این #چهل_سال در عرصۀ تبلیغ، درست عمل نکردهایم!
🔸 ویژگیهای منفی بزرگی در وضع جامعه ما هست که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ است؛ اگر ضعف ما در تبلیغ برطرف بشود آنوقت میبینید چه مقدار از بیدینها میآیند و از ما دیندارها جلو میزنند!
🔸 وقتی رهبر انقلاب مهمترین جهاد امروز را «#جهاد_تبیین» اعلام میکند یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ #تبلیغ و #تبیین، درست عمل نکردهایم.
🔸 ریشۀ #ضعف ما در تبلیغات، به ضعف تبیین و #تبلیغ_دین در #حوزههای_علمیه برمیگردد. ما باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم.
🗓 حجت الاسلام #پناهیان؛ فاطمیه ۱۴۰۰
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.10.5.mp3
9.13M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 طلبگی و استقامت در مسیر
🎙 حجتالاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۵
⏱ زمان: ۳۷ دقیقه
📍در جمع طلاب مدرسه علمیه دارالهدی قم
🔺 @nasery_ir
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#غیرت_دینی
✅ غیرت دینی ؛ عامل تبدیلِ تهدیدها به فرصتها
🔹 عزیزان من، کسانی که این سخن را از این بنده حقیر میشنوید! #غیرت_دینی را حفظ کنید؛ غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاههای مختلف، غیرت دینی ملت ایران بوده است. غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند.
🔺 حادثه #نوزدهم_دی ماه در قم و همچنان دنبالههای آن حادثه، نشاندهندهی عمق اعتقاد دینی مردم است. ربط این حادثه به یک #مرجع_دینی، به مرجع تقلید، این حادثه را به وجود آورد؛ یعنی اگر محور این حادثه شخص امام راحل (رضواناللهعلیه) به عنوان یک مرجع، به عنوان یک رهبر روحانی و عالم مبارز نمیبود، از قبیل این حادثه چیزی پیش نمیآمد؛ هیچ شخص دیگری، هیچ جریان دیگری نمیتوانست کاری کند و وضعی داشته باشد که یک ملت را، یک شهر را، بعد یک شهر دیگر را، بعد همینطور شهرهای متعدد دیگر را و در نهایت یک ملت را اینجور به حرکت وادار کند.
🗓 ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 6⃣1⃣ "أَنّي أَخلُقُ لَكُم مِنَ الطّينِ كَهَيئَةِ الطَّيرِ فَأَنفُخُ فيهِ فَيَكو
#پای_درس_تفسیر_رهبر 7⃣1⃣
"كُنتُم خَيرَ أُمَّةٍ أُخرِجَت لِلنّاسِ تَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَتَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ وَتُؤمِنونَ بِاللَّه" (آلعمران؛ ۱۱۰)
🔸 اگر #جمهوری_اسلامی میخواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد، میخواهد خودش به سعادت برسد، دنیا و آخرت خود را آباد کند -همچنان که قرآن به ما یاد میدهد که میتوان دنیا و آخرت را با هم آباد کرد و باید این کار انجام بگیرد- اگر میخواهد به ملتهای دیگر کمک برساند، که "کنتم خیر امّة اخرجت للنّاس"، شاهد و مبشر ملتهای دیگر باشد، خب، طبیعتاً نیازهائی دارد؛
🔸 باید انسانهای شریف، دانا، با استعدادهای جوشان، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، دارای شجاعت، قوّت خطرپذیری، ورود در میدانهای جدید، بدون هیچگونه عقدهی خودکمبینی یا خودبرتربینی، انسانهای دلدادهی به خدای متعال و متکی به قدرت الهی و دارای توکل کامل، انسانهای صبور، انسانهای بردبار و حلیم، انسانهای خوشبین و انسانهای امیدوار #تربیت کنید.
🔸 اسلام همهی اینها را به صورت بستهی کامل در اختیار همهی معتقدین و مؤمنین خود قرار داده. این بسته را باز کنیم، دانهدانه از این مواد استفاده کنیم، بهرهمند شویم، آنها را بچشیم و درون وجود خودمان ذخیره کنیم. خروجی آموزش و پرورش باید اینجور انسانی باشد.
🗓 بیانات در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور؛ ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🌀 جمهوری اسلامی، سقوط یا صعود دینداری؟!
📝 پرونده ویژه مناهج
🖋 درآمد
🔸 فرار شاه و در نتیجه تشکیل حکومت اسلامی، واقعهای بود که ۱۴۰۰ سال، ائمه علیهم السلام و اولیای الهی آرزوی تحقق آن را داشتند تا بتوانند در یک حکومت الهی مردم و جامعه را به سمت #دینداری سوق دهند.
♨️ امروز که #دشمن ناامیدتر از همیشه در صدد انکار دستاوردهای نظام است، هجمه خود را بر نفی آرمان اصلی انقلاب متمرکز کرده است؛ یعنی اینطور القاء میکند که:
«مردم، نه تنها متدینتر نشدهاند؛ بلکه در این ۴۳ سال در دینداری سقوط نیز کردهاند!»
و با انکار این دستاورد، دیگر هیچ دستاوردی برای جمهوری اسلامی اهمیت نخواهد داشت!
🗂 مناهج طی پرونده ای به بررسی این موضوع خواهد پرداخت: «جمهوری اسلامی، سقوط یا صعود دینداری»
✍🏻 اساتید، فضلا و تمامی فرهیختگان محترم عضو مناهج، میتوانند نظرات و یادداشتهای خود را برای تحریریه مناهج ارسال کنند:
📩 @Manahejj_Admin
🌺 سالروز فرار شاه معدوم گرامی باد
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #دینداری_مردم
#انقلاب
@Manahejj
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#گزارش
✅ دوره تربیت مدرّس کتاب #طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی
#جلسه_اول
🔻 درک ضرورت تحصیل نظام اندیشه مقام معظم رهبری
🔹 الف) چیستی نظام اندیشه
- دو نگاه به مجموعه معارف اسلام:خرد و کلان و ویژگی های هر کدام از این دو رویکرد
- سابقه این نگاه کلان به معارف اسلام در تاریخ اندیشه اسلامی از گذشته تا به حال
🔹 ب) اصل ضرورت تحصیل نظام فکری:
- بررسی پیشینه وجود نظام اندیشه در تاریخ شیعه و در میان علمای اصیل اسلامی
- ضرورت تحصیل آن را از جنبه های ذیر:
۱. جایگاه نظام اندیشه در هویت طلبگی: تحلیل مقوله امامت اجتماعی به عنوان هویت طلبه و نیاز مبرم به نظام اندیشه
۲. جایگاه نظام اندیشه در بعد علمی طلبه(اجتهاد): سابقه تاثیر نظام اندیشه در اجتهاد با توجه به محوریت کلام در شیعه و فقها: عمده فقهای ما متکلمین بزرگی هم بودند و کلام خود را حاکم بر فقه می کردند.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
✅ توضیحی پیرامون "سلسله نشست های #میز_عینیت " 🔸 مراد ما از #مکتب_امام، -منظومه_فکری_مقاممعظمرهبری
♦️ سلسله نشستهای #میز_عینیت
2⃣ نشست دوم
🌀 #حکمرانی_دولتی از منظر مقام معظم رهبری 🌀
🎤 با حضور: دکتر سید مهدی طباطبائی
🔻 دانشآموخته دکتری مدیریت دولتی دانشگاه امام صادق (ع)
🔻 مؤسس و پژوهشگر اندیشکده امّت
⏰ زمان: پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۵:۳۰
🏣 مکان: خانه طلاب جوان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⭕️ واکنش آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیرامون نسبتدادن جدایی دین از سیاست به آیت الله حائری
▫️ اظهار تأسف شدید من این است که برخی آقایان جلسهای تشکیل دادند بهعنوان #صد_سالگی_حوزه و در آن بزرگترین جفا را بر حوزه کردند. نسبت به حوزه، خلاف گفتند! نسبتهایی به مرحوم آقای بروجردی و حائری دادند که خلاف واقع است❗️
▫️به مرحوم آقای #بروجردی نسبت دادند که ایشان دخالت در سیاست نمیکرد و آنچه را که امام در سال ۱۳۴۰ فریاد برآورد و به حوزههای علمیه، به دنیای شیعه و همه روحانیت در قم و غیر قم فرمود: "آقایان بیدار باشید، این #نقشه_دشمن است که بگوید دین سیاست ندارد"، نادیده گرفته و همین حرف جدایی دین از سیاست را به مرحوم آقای #حائری و مرحوم آقای بروجردی چسباندند، و ادعا کردند از عظمت این بزرگان آن است که میگفتند: فقیه در مسائل سیاسی نباید دخالت و تصدّی کند، بلکه باید بر مسائل سیاسی نظارت کند!
▫️این حرف را مطرح کرده و گفتند اگر روحانیت بخواهد به هویت اصلی خودش برگردد، باید به همین مشی مرحوم آقای بروجردی بازگردد!
▫️نظر مرحوم آقای بروجردی در بحث نماز جمعه، در کتاب البدر الزاهر فی صلاۀ الجمعة و المسافر (ص ۷۸ به بعد) آمده است، ببینید ایشان راجع به ولایت فقیه چه میگوید؟ راجع به دین چه میگوید؟ چرا نسبت خلاف به مرجعی داده میشود که استوانهای در میان مراجع بوده و تاریخ مرجعیت، کمتر مانند ایشان را به خود دیده است!
▫️آقای بروجردی میگوید: اگر کسی به حقیقت دین توجه کند، برای اثبات #ولایت_فقیه نیازی به مقبولهی عمر بن حنظله ندارد.
ایشان در انتهای ص ۷۴ درباره نسبت اسلام با سیاست مدن میفرماید: سیاست از اول ممزوج با حقیقت دین و از شئون حقیقت دین است خود پیامبر اکرم متصدی بود و امور را تدبیر میکرد برای ولایات حاکم تعیین میفرمود.
▫️ مبنای سخن امام خمینی در باب «الاسلام هو الحکومة» در همین کلمات مرحوم آقای بروجردی ریشه دارد. حال، آیا این جفای بزرگی در حق آقای بروجردی نیست که گفته شود ایشان فرموده است: اسلام کاری به سیاست ندارد؟!
▫️ امام بخش عظیمی از تاریخ صد ساله گذشته حوزه است. آیا مسئله #ولایت_فقیه و #حکومت_اسلامی در این دو سه سالهی اخیر مطرح شده است؟ معنای حرف آقایان این است که ما امام و شاگردان امام را، درس امام را، از تاریخ گذشته حوزه حذف کنیم.
▫️این تبعیتی که مردم از امام خمینی در #پیروزی_انقلاب داشتند، در آن زمان وجود نداشت.
در زمان مرحوم آقای حائری، رضاشاه وارد صحن #حرم_حضرت_معصومه در قم شد و آقای #بافقی را به شدّت مجروح کرد! اما کسی نتوانست حرفی بزند!
▫️ استنباط فقهی در توان تاریخنگار نیست و اصلاً کلمات آقای بروجردی را نمیفهمد. فقیه باید بیاید این کلمات را استخراج کند.
🗓 جلسه درس خارج فقه؛ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab