فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشر_حداکثری
🎥 #تیزر معرفی کتاب «فقه و نظام سازی»
🔻 با #نهضت_امام_خمینی، فرصت #نظام_سازی عینی و اقدامات گسترده اجتماعی نیز در اختیار روحانیت قرار گرفت.
🔻 #انقلاب_اسلامی در حقیقت نهضت و حرکتی برای اجرا و اقامه دین خدا و تحقق مکتب تشییع در سطح جامعه بود. بنابراین مهمترین مسأله #عصر_ما، کیفیت #ساخت_جامعه_اسلامی است و برترین نیاز انقلاب اسلامی چگونگی اجرا و شیوه تحقق بخشیدن به دین در شرایط پیچیده امروز دنیا است.
🔻 #راهبر انقلاب حضرت آیتالله خامنهای حرکت انقلاب را در پنج مرحله تصویر کرده و ایستگاه فعلی آن را مرحله سوم یعنی #دولت_سازی_اسلامی و ایجاد تشکیلات مدیریتی اسلامی نشان داده اند.
🔻 برای ساخت -دستگاه_حاکمیت_دینی و رسیدن به دولت اسلامی لازم است #نرم_افزار اداره جامعه تکمیل شود و خرده نظامات اجتماعی از جمله نظام تعلیم وتربیت اسلامی نیز به صورت کامل رقم خورد.
💠 جهت خرید کتاب، به آدرس زیر مراجعه نمایید:
🌐 https://manvaketab.ir/Book/12564
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشر_حداکثری
🎥 #تیزر معرفی کتاب «طلبه عصر انقلاب؛ جامعهسازی و علوم انسانی اسلامی»
❓دانشهای انسانی چه نسبتی با #مأموریت روحانیت و نظام تعلیم و تربیت حوزه دارد؟ و چرا در حوزه های علمیه رواج یافته است؟
❓با وجود رشتههای فراوان دانشگاهی چه ضرورتی در ورود حوزویان به آن هست؟
❓#علوم_انسانی در ایفای نقش حوزوی (فهم دین، تبلیغ دین، دفاع از دین و اجرای دین) چه تأثیری دارد؟
❓آیا پرداختن به این علوم برای طلبه، مفید یاضروری است؟ طلبه چه بهره هایی از آن می برد؟
❓آیا نوع بهره مندی حوزویان از این علوم با دانشگاهیان متفاوت است؟
❓طلبه به چه هدفی به این علوم بپردازد و در آن چه چیزی را جستجو کند؟ نگاه #طلبه با #غير_طلبه در این علوم چه تفاوتی دارد؟
❓باتوجه به #خاستگاه_غربی دانشهای انسانی و ابتنای آن بر مبانی غیراسلامی چگونه میتوان از آسیبها و آفات آن ایمنی یافت؟ چه ملاحظاتی را ضمن آن باید در نظر داشت؟
⏪ در این نوشتار تلاش شده به این سوالات پرداخته شود.
💠 آدرس جهت خرید کتاب:
🌐 https://manvaketab.ir/Book/12562
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#یک_روز تا ورود تاریخی امام (ره)
❓امام که بود؟
✅ امام؛ اسوهاى در همهى ابعاد
🔸 امام فقيد عظيمالشأن (رضوانالله تعالىعليه) كه حقاً از همه جهت اسوه بودند -اين كلمهى «همه جهت» را من با توجه عرض ميكنم- واقعاً از هر بعدى انسان نگاه ميكند، ميبيند جا دارد كه انسانها و #طلاب علم و روّاد طريق هدايت مردم، به ايشان اقتدا كنند.
🗓 در جمع فضلا و طلاب و روحانيون مشهد؛ ۱۳۶۹/۰۱/۰۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پس از چهار ماه توقف پر حادثه در خاک #فرانسه، برای #خدمت_به_وطنم میخواهم اینجا را ترک کنم...
🗓 #امام_خمینی(ره)؛ ۱۱ بهمن ۱۳۵۷
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلیٰ پیوست.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ هشدار مرحوم آیتالله العظمی #صافی_گلپایگانی به مردم و مسئولین
‼️ خداوند #پهلوی_جانی را هلاک کرد؛ امّا امتحان تمام نشده است...
🔸 ای ملت ايران، ای مسئولين، ای کساني که اين برنامهها را تنظيم میکنيد و به مردم القاء میکنيد، با اين #نعمت_بزرگی که خداوند به شما داده است چه میکنيد؟ ملتفت باشيد قدر اين نعمت را بدانيد و به معصيت خداوند متعال آلوده نکنيد.
🔸 من اول #انقلاب در مجلس خبرگان اول، اين آيه را خواندم:
" وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذَلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ * ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ"
🔸 اين آيه مثل اين است که الآن براي ما نازل شده است. خداوند ميفرمايد: ما آنهایي که پيش از شما بودند، آن #پهلوي_جاني، آنها که میخواستند اسلام را از بين ببرند (که شايد الآن هم #بيشتر_مردم_نمیدانند آنها چه نقشههایي داشتند و چه برنامههایي بود)، خداوند ميفرمايد ما آنها را هلاک کرديم، ما طوائف و #طاغوتهاي بسياري را که پيش از شما بودند هلاک کرديم، وقتي ظلم کردند، وقتي تجاوز به احکام خدا کردند، بعد ميفرمايد: "جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ"، خيال نکنيد اين #امتحان تمام شد و مسئله گذشت و شما پيروز شديد و هر کاری میخواهيد انجام دهيد.
🔸 الآن وقت امتحان است ما شما را جانشين آنها قرار داديم، کار را دست شما داديم لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ برای اینکه ببينيم شما چه میکنيد؟
🔸 امروز همه چيز بايد #اسلامی باشد، رنگ قرآن داشته باشد. امروز وظيفۀ شما #امربهمعروف و #نهيازمنکر است، نبايد اين وظيفه منحصر در سپاه و بسيج باشد، هرکسی در هر جا خلاف شرعي میبيند منکري میبيند بايد #انکار کند، در روايت است که:
«وَمِنْهُمْ تَارِكٌ لإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَقَلْبِهِ وَيَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ الأَحْيَاءِ»
🔸 کسي زندگي و حيات دارد که با منکرات و معاصي مخالفت کند، دشمنان خدا را دشمن و دوستان خدا را دوست بدارد در مورد #امر_به_معروف و #نهي_از_منکر
🔸 اميرالمؤمنين(ع) ميفرمايد:
«وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ» يعني احکام دين همه به امربهمعروف و نهيازمنکر وابسته است.
🗓 https://www.saafi.com/book/5497
@rozaneebefarda
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷
🚩 #دوازدهم_بهمن سالروز تشریف فرمایی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی وآغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برفجر آفرینان مبارکباد.
🇮🇷 🇮🇷 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
رجببب.mp3
4.57M
#أین_الرجبیون
✅ بیانات رهبر معظم انقلاب راجع به ماه #رجب...
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💡موضوع: تبیین سند اخلاق هوش مصنوعی یونسکو
🤖هوش مصنوعی در کنار فواید خود، ارزش های اخلاقی انسان را نیز تهدید میکند. به همین دلیل یونسکو سندی را تصویب کرده و از کشورهای عضو - از جلمه ایران- خواسته به نحوی این سند را در جوامع خود اجرا کنند.
در این نشست بدین موضوعات می پردازیم:🔰🔰🔰
✅اخلاق هوش مصنوعی و رویکردهای قوی و ضعیف در هوش مصنوعی به چه معناست؟
✅ آیا مبانی و اصول اخلاقی این سند با مبانی نظریه اخلاقی اسلام سازگاری دارد؟
✅تیم متخصص متن اولیه این سند چه کسانی هستند؟ از آمریکا، روسیه و چین ، حتی از عربستان و امارات کارشناس هست ولی از ایران...
📅 زمان: چهارشنبه 13 بهمن 1400 ساعت 15
🌐 لینک مجازی:
aparat.com/itsetad/live
اینستاگرام: ainews_ir
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
4_5951962255707866560.mp3
4.12M
🔉 بشنوید| ویژه استقبال از ماه رجب
استاد فیاضبخش
@jelvehnooralavi
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ اعمال مشترک ماه رجب المرجب...
1⃣ ۶۰ رکعت نماز هر شب ماه رجب
2⃣ قرائت سوره توحید در طول ماه
3⃣ ۱۰۰۰ مرتبه ذکر شریف لاالهالاالله
4⃣ قرائت ادعیه وارده
5⃣ روزه
6⃣ غسل ابتدا، وسط و پایان ماه
7⃣ استغفار
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله نشستهای #میز_عینیت
2⃣ نشست سوم
✅ بررسی مشکلات و موانع #تولید_داخلی
🎤 با حضور: دکتر علی سعیدی
🔻 عضو هیئت علمی دانشگاه قم
🔻 عضو اندیشکده قصد
⏰ زمان: پنجشنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۵:۳۰
🏣 مکان: خانه طلاب جوان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ مأموریت شاگردپروری امام باقر (ع)
▫️ امام باقر (ع)، به واسطه مأموریت ویژهای که خدای متعال برای ایشان اراده فرموده است؛ نشر علوم و معارف را عهدهدار میشوند. #نشر_علوم و گسترش آن در وجود شاگردان و #شاگردپروری؛ شأن ویژه این امام بزرگوار در دوران حیات ظاهری ایشان است.
▫️ حجم شاگردانی که توسط ایشان و فرزند بزرگوارشان، امام صادق (ع) به یادگار مانده است، بهترین گواه بر این مطلب است. لذا شاید بتوانیم امام باقر (ع) را «#امامِ_شاگردپروری» قلمداد کنیم که در دوران حیات ظاهری، نور وجودی خویش را در آینه شاگردان جلوه میدهند و آن را برای هدایت بشر، باقی و جاودان میسازند.
▫️ نور در آینهها، منتشر میشود. کثرت و بسط پیدا میکند و شرح و تفصیل مییابد. نور را در آینهها بهتر میتوان دید. امام را نیز در جلوه شاگردان بیشتر میتوان فهمید. شاگردان، شرح تفصیلی امام خود هستند که در قامت آینههایی، به میزان خلوص، نور وجودی امام را به نمایش میگذارند. اگر فضیلتی دارند، از امام است و به واسطه شاگردی به آنان رسیده است.
🗓 #استاد_عابدینی؛ کتاب شاگردپروری
🌺 اول رجب، سالروز میلاد پر برکت حضرت امام باقر(ع)، را تبریک و تهنیت عرض مینماییم.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ ادب حضور؛ اسرار ماه رجب
💠 کتاب اسرار #ماه_رجب؛ ادب حضور (دفتر اول)» را از اپلیکیشن طاقچه، به شکل #رايگان دریافت کنید:
🌐 https://taaghche.com/book/38876
⏪ ادب حضور مجموعهای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهمترین ایّام سال در نزد اهل معنا می پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شدهاند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذیقعده و دهه اول ذیحجّه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر.
⏪ عصاره دستورات اخلاقی و عبادی، و همچنین معارف توحیدی پیرامون این ایام، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)، در این جزوه گرد آوری شده است.
⏪ این جزوه ممتاز و منحصر بفرد است؛ زیرا استاد فیاض بخش در آن برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم #آیت_الله_سعادتپرور دریافت نموده اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده.
⏪ در تدوین این جزوه، دو کتاب گرانقدر "المراقبات" تالیفات استاد بزرگ اخلاق و عرفان، #میرزاجوادآقاملکیتبریزی و "اقبال الاعمال"، نوشته عالم و عارف نامی، #سیدبنطاووس، بیش از سایر منابع مورد استفاده قرار گرفته؛ که این نیز به توصیه اساتید این مکتب تربیتی بوده است.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
#اطلاعیه
✅ آیین رونمایی از سطح دو سیر مطالعاتی صراط
💠 با حضور:
🔹 حجتالاسلام #صلح_میرزایی (مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم)
🔹 حجت الاسلام #فخریان (پژوهشگر و مسئول سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبری)
🔹 جناب آقای #شیخلر (عضو محتوایی انتشارات صهبا)
⏰ زمان: دوشنبه ۱۸ بهمن؛ ساعت ۱۶
🏫 مکان: بلوار غدیر، کوچه ۶، ساختمان ادارای مدرسه هدایت، #خانه_طلاب_جوان
#صراط
#سیر_صراط
#سیر_مطالعاتی_صراط
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ نظر حجتالاسلام و المسلمین #استاد_ملکی (قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور) درباره #سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری)
🔻 از همه جوانهای حوزه و حوزویان، و دانشگاهیان تقاضا میکنم که حتماً وارد این #سیر_مطالعاتی بشوند تا یک حیات طیبه دیگری و یک حیاط جهاد و مقاومت دیگری در روح آنها سریان و جریان پیدا کند تا بتوانیم در مقابل دشمن با صلابت بایستیم و به بزرگترین آرزوی خودمان بعد از انجام تکلیف که #شهادت است برسیم همان آرزویی که سردار بزرگ #حاج_قاسم_سلیمانی داشتند.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀#معرفی فعالیت ها و برنامه های #واحد_علمی خانه طلاب جوان🌀
🎙 در گفتگو با حجت الاسلام مهدی #قریب (مسئول واحد علمی خانه طلاب جوان)
❇️ به همراه معرفی راه ها و زمینه های ارتباط و همکاری با این بخش
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
https://eitaa.com/elmikhane
🆔 @Khanetolab
#یادداشت 1⃣
💠 پاسخهای مستدل حوزویان به یادداشت نقد مدیریت حضرت امام
✅ اسلام متحجر و اسلام سکولار دو روی یک سکه
🔻 به بهانۀ متن جدید مهدی نصیری و بروز تفکر نوحجتیه ای او
"یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره ولو کره الکافرون"
🔸 آن روز که امام بزرگوار ما به ما تذکر می داد که تفکر #انجمن_حجتیه از بین نرفته است، و این مارهای خوش و خط خال در کمین هستند، کسی باور نمی کرد این مارها در آستین در حال پرورش بوده باشند.
🔸 بروز #نوحجتیه با همان تفکرات سرعت گرفته است. اما...!
🔸 اما نکته ای که اخیرا آقای #مهدی_نصیری در یادداشت جدیدش در مورد رهبری کاریزماتیک و فرهمند #امام_خمینی قدس سره نوشته هم از جهت کبری و هم از جهت صغرای استدلال مخدوش است.
🔸 اولا چه کسی گفته رهبری امام کاریزما بوده است؟ این بافتۀ جامعه شناسان بیخبر از ماجرا، کجا بر امام ما تطبیق دارد؟ امام سالها مبارزه کرد در غربت و مشروعیتش را نیز از #ولایت اعتباری از جانب خدا دارد نه از قدرت کاریزماتیکش.
🔸 و این که در طول #دوران_مبارزه و دوران ولایت ظاهریاش بعد از انقلاب نیز قدرت فرهمند داشته و کسی را یارای نقد او نبوده غلط و دروغی دیگر است. ذکر گوشه ای اندک از تاریخ کفایت میکند برای این دروغ آشکار؛
- ماجرای نزاع و قهر سید محمود دعائی با امام در دفاع از مجاهدین(پس از استنکاف امام از حمایت از سازمان منافقین)
- نامۀ تند و توهینآمیز آقای هاشمی به امام در مورد عملکرد بنی صدر
- مباحثات فقهی برخی رجال حوزوی با امام(از جمله آقای آذری از جامعه مدرسین و برخی اعضای شورای نگهبان)
- گفتگوهای صریح میان امام و برخی مراجع وقت
- نامه های شاگردان امام (مانند آیتالله خامنهای و آیتالله قدیری)
- مناقشات قائم مقام رهبری وقت و نامههای تندی که به امام می فرستاد
- نامههای موهن #نهضت_آزادی و شخص #بازرگان به امام
- مباحثات تخصصی برخی فرماندهان جنگ با امام و حتی اتخاذ برخی تصمیمات مخالف با حضرت امام مانند ورود ناب آمریکایی به خلیج فارس، ماجرای مک فارلین، ارسال نیرو به سوریه و...
🔸 موارد مذکور و بسیار موارد دیگر که در تاریخ ثبت است، نشان از این دارد که نوحجتیهایها عامدانه و عالمانه تاریخ را انکار می کنند تا پنجه بر صورت آفتاب بکشند و انتقام بگیرند!
ولی باید گفت:
ای مگس عرصۀ سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود می بری و زحمت ما می داری
🔸 عقدهگشاییهای امثال نصیری ارزش پاسخ ندارد، اگرچه میتوان تفصیلیتر به مرور تناقضات و تحریفات آن یادداشت موهن پرداخت اما اجمالا گفتنی آنکه:
1⃣ ۱. هرچند در تمام مواردی که محل گفتگوی جدی با حضرت امام بود، معلوم شد که حق با حضرت امام بوده است و اگر راه امام را می رفتیم سریعتر و امن تر به ساحل نجات می رسیدیم.
2⃣ ۲. قبل از امام همین فقه و همین قرآن و همین نهج البلاغه و همین ایران بود و ما هیچ نداشتیم! او که به صحنه آمد همچون وجود که بر ماهیات می تابد بر ما تابید و ما را زنده کرد.
3⃣ ۳. سکولارهای تازه به میدان رسیدۀ حوزوی و غیر حوزوی که عمدۀ آن ها سال ها نمک خورده اند و نمک دان می شکنند، مصداق این آیه کریمه اند: "هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ"
4⃣ ۴. چه تلاقی جالبی که سکولارهای حوزوی در ماجرای آیت الله صافی و متحجرین دقیقا با هم میدان می آیند. حساب و کتاب نمی کنند ولی حقانیت فرمایشات حضرت امام را فریاد می زنند.
✏️ نویسنده: استاد #مهدی_قریب
https://eitaa.com/rabefalagh
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab