eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی کتاب «فقه و نظام سازی» 🔻 با ، فرصت عینی و اقدامات گسترده اجتماعی نیز در اختیار روحانیت قرار گرفت. 🔻 در حقیقت نهضت و حرکتی برای اجرا و اقامه دین خدا و تحقق مکتب تشییع در سطح جامعه بود. بنابراین مهم‌ترین مسأله ، کیفیت است و برترین نیاز انقلاب اسلامی چگونگی اجرا و شیوه تحقق بخشیدن به دین در شرایط پیچیده امروز دنیا است. 🔻 انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت انقلاب را در پنج مرحله تصویر کرده و ایستگاه فعلی آن را مرحله سوم یعنی و ایجاد تشکیلات مدیریتی اسلامی نشان داده اند. 🔻 برای ساخت -دستگاه_حاکمیت_دینی و رسیدن به دولت اسلامی لازم است اداره جامعه تکمیل شود و خرده نظامات اجتماعی از جمله نظام تعلیم وتربیت اسلامی نیز به صورت کامل رقم خورد. 💠 جهت خرید کتاب، به آدرس زیر مراجعه نمایید: 🌐 https://manvaketab.ir/Book/12564 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی کتاب «طلبه عصر انقلاب؛ جامعه‌سازی و علوم انسانی اسلامی» ❓دانش‌های انسانی چه نسبتی با روحانیت و نظام تعلیم و تربیت حوزه دارد؟ و چرا در حوزه های علمیه رواج یافته است؟ ❓با وجود رشته‌های فراوان دانشگاهی چه ضرورتی در ورود حوزویان به آن هست؟ ❓ در ایفای نقش حوزوی (فهم دین، تبلیغ دین، دفاع از دین و اجرای دین) چه تأثیری دارد؟ ❓آیا پرداختن به این علوم برای طلبه، مفید یاضروری است؟ طلبه چه بهره هایی از آن می برد؟ ❓آیا نوع بهره مندی حوزویان از این علوم با دانشگاهیان متفاوت است؟ ❓طلبه به چه هدفی به این علوم بپردازد و در آن چه چیزی را جستجو کند؟ نگاه با در این علوم چه تفاوتی دارد؟ ❓باتوجه به دانش‌های انسانی و ابتنای آن بر مبانی غیراسلامی چگونه می‌توان از آسیب‌ها و آفات آن ایمنی یافت؟ چه ملاحظاتی را ضمن آن باید در نظر داشت؟ ⏪ در این نوشتار تلاش شده به این سوالات پرداخته شود. 💠 آدرس جهت خرید کتاب: 🌐 https://manvaketab.ir/Book/12562 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تا ورود تاریخی امام (ره)امام که بود؟امام؛ اسوه‌اى در همه‌ى ابعاد 🔸 امام فقيد عظيم‌الشأن (رضوان‌الله تعالى‌عليه) كه حقاً از همه جهت اسوه بودند -اين كلمه‌ى «همه جهت» را من با توجه عرض ميكنم- واقعاً از هر بعدى انسان نگاه ميكند، مي‌بيند جا دارد كه انسان‌ها و علم و روّاد طريق هدايت مردم، به ايشان اقتدا كنند. 🗓 در جمع فضلا و طلاب و روحانيون مشهد؛ ۱۳۶۹/۰۱/۰۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پس از چهار ماه توقف پر حادثه در خاک ، برای می‌خواهم اینجا را ترک کنم... 🗓 (ره)؛ ۱۱ بهمن ۱۳۵۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلیٰ پیوست. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هشدار مرحوم آیت‌الله العظمی به مردم و مسئولین ‼️ خداوند را هلاک کرد؛ امّا امتحان تمام نشده است... 🔸 ای ملت ايران، ای مسئولين، ای کساني که اين برنامه‌ها را تنظيم می‌کنيد و به مردم القاء می‌کنيد، با اين که خداوند به شما داده است چه می‌کنيد؟ ملتفت باشيد قدر اين نعمت را بدانيد و به معصيت خداوند متعال آلوده نکنيد. 🔸 من اول در مجلس خبرگان اول، اين آيه را خواندم: " وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا الْقُرُونَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَاءَتْهُمْ رُسُلُهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ وَمَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا كَذَلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ * ثُمَّ جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ مِنْ بَعْدِهِمْ لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ" 🔸 اين آيه مثل اين است که الآن براي ما نازل شده است. خداوند مي‌فرمايد: ما آنهایي که پيش از شما بودند، آن ، آنها که می‌خواستند اسلام را از بين ببرند (که شايد الآن هم آنها چه نقشه‌هایي داشتند و چه برنامه‌هایي بود)، خداوند مي‌فرمايد ما آنها را هلاک کرديم، ما طوائف و بسياري را که پيش از شما بودند هلاک کرديم، وقتي ظلم کردند، وقتي تجاوز به احکام خدا کردند، بعد مي‌فرمايد: "جَعَلْنَاكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ"، خيال نکنيد اين تمام شد و مسئله گذشت و شما پيروز شديد و هر کاری می‌خواهيد انجام دهيد. 🔸 الآن وقت امتحان است ما شما را جانشين آنها قرار داديم، کار را دست شما داديم لِنَنْظُرَ كَيفَ تَعْمَلُونَ برای اینکه ببينيم شما چه می‌کنيد؟ 🔸 امروز همه چيز بايد ‌باشد، رنگ قرآن داشته باشد. امروز وظيفۀ شما و است، نبايد اين وظيفه منحصر در سپاه و بسيج باشد، هر‌کسی در هر جا خلاف شرعي می‌بيند منکري می‌بيند بايد کند، در روايت است که: «وَمِنْهُمْ تَارِكٌ لإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَقَلْبِهِ وَيَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ الأَحْيَاءِ» 🔸 کسي زندگي و حيات دارد که با منکرات و معاصي مخالفت کند، دشمنان خدا را دشمن و دوستان خدا را دوست بدارد در مورد و 🔸 اميرالمؤمنين(ع) مي‌فرمايد: «وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ‏» يعني احکام دين همه به امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر وابسته است. 🗓 https://www.saafi.com/book/5497 @rozaneebefarda 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🚩 سالروز تشریف فرمایی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی وآغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برفجر آفرینان مبارک‌باد‌. 🇮🇷 🇮🇷 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
رجببب.mp3
4.57M
بیانات رهبر معظم انقلاب راجع به ماه ... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💡موضوع: تبیین سند اخلاق هوش مصنوعی یونسکو 🤖هوش مصنوعی در کنار فواید خود، ارزش های اخلاقی انسان را نیز تهدید می‌کند. به همین دلیل یونسکو سندی را تصویب کرده و از کشورهای عضو - از جلمه ایران- خواسته به نحوی این سند را در جوامع خود اجرا کنند. در این نشست بدین موضوعات می پردازیم:🔰🔰🔰 ✅اخلاق هوش مصنوعی و رویکردهای قوی و ضعیف در هوش مصنوعی به چه معناست؟ ✅ آیا مبانی و اصول اخلاقی این سند با مبانی نظریه اخلاقی اسلام سازگاری دارد؟ ✅تیم متخصص متن اولیه این سند چه کسانی هستند؟ از آمریکا، روسیه و چین ، حتی از عربستان و امارات کارشناس هست ولی از ایران... 📅 زمان: چهارشنبه 13 بهمن 1400 ساعت 15 🌐 لینک مجازی: aparat.com/itsetad/live اینستاگرام:‌ ainews_ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
4_5951962255707866560.mp3
4.12M
🔉 بشنوید| ویژه استقبال از ماه رجب استاد فیاض‌بخش @jelvehnooralavi 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
اعمال مشترک ماه رجب المرجب... 1⃣ ۶۰ رکعت نماز هر شب ماه رجب 2⃣ قرائت سوره توحید در طول ماه 3⃣ ۱۰۰۰ مرتبه ذکر شریف لااله‌الاالله 4⃣ قرائت ادعیه وارده 5⃣ روزه 6⃣ غسل ابتدا، وسط و پایان ماه 7⃣ استغفار 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله نشست‌های 2⃣ نشست سوم ✅ بررسی مشکلات و موانع 🎤 با حضور: دکتر علی سعیدی 🔻 عضو هیئت علمی دانشگاه قم 🔻 عضو اندیشکده قصد ⏰ زمان: پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ 🏣 مکان: خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
مأموریت شاگردپروری امام باقر (ع) ▫️ امام باقر (ع)، به واسطه مأموریت ویژه‌ای که خدای متعال برای ایشان اراده فرموده است؛ نشر علوم و معارف را عهده‌دار می‌شوند. و گسترش آن در وجود شاگردان و ؛ شأن ویژه این امام بزرگوار در دوران حیات ظاهری ایشان است. ▫️ حجم شاگردانی که توسط ایشان و فرزند بزرگوارشان، امام صادق (ع) به یادگار مانده است، بهترین گواه بر این مطلب است. لذا شاید بتوانیم امام باقر (ع) را «» قلمداد کنیم که در دوران حیات ظاهری، نور وجودی خویش را در آینه شاگردان جلوه می‌دهند و آن را برای هدایت بشر، باقی و جاودان می‌سازند. ▫️ نور در آینه‌ها، منتشر می‌شود. کثرت و بسط پیدا می‌کند و شرح و تفصیل می‌یابد. نور را در آینه‌ها بهتر می‌توان دید. امام را نیز در جلوه شاگردان بیشتر می‌توان فهمید. شاگردان، شرح تفصیلی امام خود هستند که در قامت آینه‌هایی، به میزان خلوص، نور وجودی امام را به نمایش می‌گذارند. اگر فضیلتی دارند، از امام است و به واسطه شاگردی به آنان رسیده است. 🗓 ؛ ‌کتاب شاگردپروری 🌺 اول رجب، سالروز میلاد پر برکت حضرت امام باقر(ع)، را تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ادب حضور؛ اسرار ماه رجب 💠 کتاب اسرار ؛ ادب حضور (دفتر اول)» را از اپلیکیشن طاقچه، به شکل دریافت کنید: 🌐 https://taaghche.com/book/38876 ⏪ ادب حضور مجموعه‌‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‌ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده‏‌اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی‏‌قعده و دهه اول ذی‏حجّه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر. ⏪ عصاره دستورات اخلاقی و عبادی، و همچنین معارف توحیدی پیرامون این ایام، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)، در این جزوه گرد آوری شده است. ⏪ این جزوه ممتاز و منحصر بفرد است؛ زیرا استاد فیاض بخش در آن برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم دریافت نموده اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده. ⏪ در تدوین این جزوه، دو کتاب گرانقدر "المراقبات" تالیفات استاد بزرگ اخلاق و عرفان، و "اقبال الاعمال"، نوشته عالم و عارف نامی، ، بیش از سایر منابع مورد استفاده قرار گرفته؛ که این نیز به توصیه اساتید این مکتب تربیتی بوده است. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آیین رونمایی از سطح دو سیر مطالعاتی صراط 💠 با حضور: 🔹 حجت‌الاسلام (مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم) 🔹 حجت الاسلام (پژوهشگر و مسئول سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبری) 🔹 جناب آقای (عضو محتوایی انتشارات صهبا) ⏰ زمان: دوشنبه ۱۸ بهمن؛ ساعت ۱۶ 🏫 مکان: بلوار غدیر، کوچه ۶، ساختمان ادارای مدرسه هدایت، 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نظر حجت‌الاسلام و المسلمین (قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور) درباره (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🔻 از همه جوان‌های حوزه و حوزویان، و دانشگاهیان تقاضا می‌کنم که حتماً وارد این بشوند تا یک حیات طیبه دیگری و یک حیاط جهاد و مقاومت دیگری در روح آنها سریان و جریان پیدا کند تا بتوانیم در مقابل دشمن با صلابت بایستیم و به بزرگترین آرزوی خودمان بعد از انجام تکلیف که است برسیم همان آرزویی که سردار بزرگ داشتند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فعالیت ها و برنامه های خانه طلاب جوان🌀 🎙 در گفتگو با حجت الاسلام مهدی (مسئول واحد علمی خانه طلاب جوان) ❇️ به همراه معرفی راه ها و زمینه های ارتباط و همکاری با این بخش 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🆔 @Khanetolab
1⃣ 💠 پاسخ‌های مستدل حوزویان به یادداشت نقد مدیریت حضرت اماماسلام متحجر و اسلام سکولار دو روی یک سکه 🔻 به بهانۀ متن جدید مهدی نصیری و بروز تفکر نوحجتیه ای او "یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره ولو کره الکافرون" 🔸 آن روز که امام بزرگوار ما به ما تذکر می داد که تفکر از بین نرفته است، و این مارهای خوش و خط خال در کمین هستند، کسی باور نمی کرد این مارها در آستین در حال پرورش بوده باشند. 🔸 بروز با همان تفکرات سرعت گرفته است. اما...! 🔸 اما نکته ای که اخیرا آقای در یادداشت جدیدش در مورد رهبری کاریزماتیک و فرهمند قدس سره نوشته هم از جهت کبری و هم از جهت صغرای استدلال مخدوش است. 🔸 اولا چه کسی گفته رهبری امام کاریزما بوده است؟ این بافتۀ جامعه شناسان بی‌خبر از ماجرا، کجا بر امام ما تطبیق دارد؟ امام سال‌ها مبارزه کرد در غربت و مشروعیتش را نیز از اعتباری از جانب خدا دارد نه از قدرت کاریزماتیکش. 🔸 و این که در طول و دوران ولایت ظاهری‌اش بعد از انقلاب نیز قدرت فرهمند داشته و کسی را یارای نقد او نبوده غلط و دروغی دیگر است. ذکر گوشه ای اندک از تاریخ کفایت می‌کند برای این دروغ آشکار؛ - ماجرای نزاع و قهر سید محمود دعائی با امام در دفاع از مجاهدین(پس از استنکاف امام از حمایت از سازمان منافقین) - نامۀ تند و توهین‌آمیز آقای هاشمی به امام در مورد عملکرد بنی صدر - مباحثات فقهی برخی رجال حوزوی با امام(از جمله آقای آذری از جامعه مدرسین و برخی اعضای شورای نگهبان) - گفتگوهای صریح میان امام و برخی مراجع وقت - نامه های شاگردان امام (مانند آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله قدیری) - مناقشات قائم مقام رهبری وقت و نامه‌های تندی که به امام می فرستاد - نامه‌های موهن و شخص به امام - مباحثات تخصصی برخی فرماندهان جنگ با امام و حتی اتخاذ برخی تصمیمات مخالف با حضرت امام مانند ورود ناب آمریکایی به خلیج فارس، ماجرای مک فارلین، ارسال نیرو به سوریه و... 🔸 موارد مذکور و بسیار موارد دیگر که در تاریخ ثبت است، نشان از این دارد که نوحجتیه‌ای‌ها عامدانه و عالمانه تاریخ را انکار می کنند تا پنجه بر صورت آفتاب بکشند و انتقام بگیرند! ولی باید گفت: ای مگس عرصۀ سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می بری و زحمت ما می داری 🔸 عقده‌گشایی‌های امثال نصیری ارزش پاسخ ندارد، اگرچه می‌توان تفصیلی‌تر به مرور تناقضات و تحریفات آن یادداشت موهن پرداخت اما اجمالا گفتنی آنکه: 1⃣ ۱. هرچند در تمام مواردی که محل گفتگوی جدی با حضرت امام بود، معلوم شد که حق با حضرت امام بوده است و اگر راه امام را می رفتیم سریعتر و امن تر به ساحل نجات می رسیدیم. 2⃣ ۲. قبل از امام همین فقه و همین قرآن و همین نهج البلاغه و همین ایران بود و ما هیچ نداشتیم! او که به صحنه آمد همچون وجود که بر ماهیات می تابد بر ما تابید و ما را زنده کرد. 3⃣ ۳. سکولارهای تازه به میدان رسیدۀ حوزوی و غیر حوزوی که عمدۀ آن ها سال ها نمک خورده اند و نمک دان می شکنند، مصداق این آیه کریمه اند: "هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ" 4⃣ ۴. چه تلاقی جالبی که سکولارهای حوزوی در ماجرای آیت الله صافی و متحجرین دقیقا با هم میدان می آیند. حساب و کتاب نمی کنند ولی حقانیت فرمایشات حضرت امام را فریاد می زنند. ✏️ نویسنده: استاد https://eitaa.com/rabefalagh 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab