eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبایی‌های اردوی جهادی، و لذت همراهی با بچه‌های روستاهای محروم 🔻 نه شامپو، نه ریکا، خاک بر سر 😂 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 0⃣2⃣ #یادداشت ❓چند خط درباره این پرسش که چرا تاکنون مساله #جهاد_تبیین حل نشده باقیمانده
1⃣2⃣   ✅ تولد نظمی نوین در جهان؛ ، شرط موفّقیّت   🔰 رهبر انقلاب در پیام چند روز پیش به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، مجدداً موضوع بسیار مهمی را مطرح کردند: 🔹 «رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملّت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرائی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوته‌مدت، و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحوّلات به سود ، وظیفه‌ی میان‌مدت آنان است.» 🗓 ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ 🔰 ایشان از ده سال پیش بارها بر این نکته تأکید کردند که دنیا در حال تحوّل است و سرمنشأ این تحوّل، است و باید نقش خودمان را برای این اتّفاق مهم ایفا کنیم. (هرچند این موضوع به درستی درک نشد و لذا جدّی گرفته نشد). 🔰 البته فرموده بودند که اگر از بین برود، به خودی خود جای آن را نمی‌گیرد، بلکه نیاز به و داریم:  «گمان نکنید که اگر باطل به خاطر زوال‌پذیری‌اش از بین رفت، به‌خودی‌خود و بدون تلاش، در دنیا عَلَم خواهد شد؛ ابداً، باطل دیگری سر جایش می‌آید؛ مگر آن وقتی‌که حق، خود را آن‌چنان که هست، عرضه کند. این باطل‌ها مرتب پشت سر هم می‌آیند و می‌روند؛ مرتب به وجود می‌آیند و از بین می‌روند. طبیعت باطل، زایل شدن و از بین رفتن است. گمان نشود که اگر باطل از بین رفت، ممکن است اسلام یا حق، بدون تلاش و مجاهدت، بدون تعریف و تبیین‌، بدون زحمت کشیدنِ من و شما، در دنیا جایگزین باطل‌ها بشود؛ نه، بسته به این است که من و شما چه کار کنیم.» 🗓 ۱۳۷۰/۱۰/۰۵   🔰 لذا توجّه جدّی به این مهم، وظیفه‌ی تاریخی ماست؛ ، یک کار عملی است و چه بسا تلاش امروز ما، تاریخ آینده را تغییر دهد. در این راستا چند جمله‌ی مهم از نکات مطرح شده توسط رهبر انقلاب در دیدارهای گذشته را مرور کنیم:   🔹 «دنیا در حال یک است. ملّت عزیز ما، ملّت‌های مسلمان، امت عظیم اسلامی، می‌توانند نقش ایفاء کنند. اینجاست که اسلام، تعالیم اسلام، روش اسلام به کار نیاز مردم دنیا می‌آید؛ و اینجاست که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند الگو بودن خودش را برای همه‌ی مردم دنیا اثبات کند.» 🗓 ۱۳۹۰/۰۷/۲۰   🔹 «اسلام در حرکت عظیم خود به یک نقطه‌ی حساس رسیده است. نسل‌های آینده خیلی چیزهای بزرگ و مهمی را مشاهده خواهند کرد، دنیا از این رو به آن رو خواهد شد. این سیاست‌های مسلطِ مادیِ مستکبرانه که ملّت‌ها را به بند کشیدند، این‌ها به تدریج مضمحل خواهد شد، آب خواهد شد، نابود خواهد شد؛ این آینده‌ی دنیاست. کانون اصلی هم این‌جاست، جوشش اوّلی هم از این‌جا شروع شده است و این ملّت ایستاده است. نکته‌ی این، ایستادگی و استقامت است.» 🗓 ۱۳۹۰/۱۱/۲۶ 🔹 «شرائط گیتی حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخی بسیار مهم است. انتظار می‌رود که در حال تولّد یافتن باشد. مجموعه‌ی غیرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ی جهانی را در خود جای داده است و می‌تواند در شکل‌دهی آینده نقشی بزرگ ایفاء کند.» 🗓 ۱۳۹۱/۰۶/۰۹ 🔹 «وضعیتی که امروز در دنیا هست، وضعیت تحول است. اوضاع جهان در حال تبدیل به یک شکل جدید و هندسه‌ی جدید است. اگر بخواهیم در گذشته‌های نزدیک -مثلاً در حدود یکی دو قرن- نظیری برای این پیدا کنیم، تقریباً شبیه اوضاعِ بعد از جنگ بین‌الملل اول، البته در جهت عکس آن است؛ آن روز هم هندسه‌ی سیاسی و اقتصادی دنیا تغییر اساسی و بنیادی کرد. یا قبل از آن، در دورانی که اروپایی‌ها را شروع کردند؛ یک وضعیت جدیدی در دنیا به‌وجود آمد، شکل عمومی دنیا عوض شد. تحولاتی که امروز مشاهده می‌شود، از این جنس است؛ جنس تغییر شکل عمومی دنیا؛ البته در جهت عکس آن دو مثالی که زدم... پیداست که به سوی ای داریم پیش می‌رویم... وضع دنیا که در آستانه‌ی یک تحول یا در حال یک تحول است، قابل انکار نیست؛ موقعیت ویژه‌ی کشور هم قابل انکار نیست. حالا این‌جا یک سؤالی مطرح می‌شود. سؤال این است که آیا کشور -و نیز البته - در قبال این حوادثی که در دنیا دارد اتفاق می‌افتد، مسئولیتی دارد یا نه؟ ... در یک چنین شرایط به این اهمّیّت و حساسیت، دانشگاه یا حوزه می‌توانند برای خودشان یک مسئولیتی تعریف نکنند و نقش تماشاچی داشته باشند؟ چه برسد به این‌که خدای نکرده بخواهند نقشی در حمایت از جبهه‌ی مقابلِ جبهه‌ی حق به عهده بگیرند.» 🗓 ۱۳۹۱/۰۵/۲۲ ✏️ نویسنده: حجت‌الاسلام 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
گزارش تصویری ساخت برای زوج‌های جوان منطقه ، در اردوی جهادی اعضای خانه طلاب جوان قم ع _عمرانی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
برگزاری جلسات خاطره‌گویی و اردوهای جهادی مناطق بشاگرد توسط حاجی محمود برادر حاج عبدالله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هشت توصیه امام رضا علیه السلام برای روزهای آخر ماه مبارک شعبان 🔻 اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔻 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد کن 2⃣ زیاد کن 3⃣ زیاد تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 🔸 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔻 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 🗓 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 🗓 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اکثریت قریب به اتفاق فقها در قم امام را قبول ندارند! 🔺 مسأله شدن با اجتماعی شدن طلاب حل نمی‌شود. سکولار‌های حوزه با اجتماعی شدن طلبه‌ها مشکلی ندارند احیاناً خودشان هم به می‌پردازند و طلاب را به این ورود اجتماعی تشویق می‌کنند. به نظر من نباید را از معنای اصلی‌اش خارج کنیم. وضعیتی است که دین محوریت اجتماعی ندارد، نه اینکه حضور اجتماعی ندارد. 🔺 دین در کشور‌های سکولار مانند آمریکا حضور دارد و خدمات اجتماعی هم دارد، ولی مناسبات اجتماعی آن کشور‌ها بر محوریت دین تنظیم نمی‌شود تمام مشکل ما با آقایان در حوزه و جا‌های تاثیرگذار این است که آن‌ها تقریری از دین ارائه می‌کنند که دین جایگاه محوری خود را در مناسبات اجتماعی از دست داده است. 🔺 مشکل ما این است که هنوز بخشی از حوزه علمیه مبانی دین شناختی امام را نپذیرفته است. که اگر مورد پذیرش قاطبه علمای بزرگ ما قرار می‌گرفت، حوزه وضعیت بسیار متفاوتی را پیدا می‌کرد. 🔺 درسهای ما بر محور حضرت امام صورت نمی‌گیرد. حوزه علمیه عمدتاً بر محور عروه مرحوم کاظم طباطبایی تنظیم می‌شود. مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی محور درس خارج خود را تحریر الوسیله قرار داده بود و باعث می‌شد در جای جای مباحث فقهی ایشان با مبنای امام روبرو بشوند، اظهار نظر بکنند، نقد کنند و بسط بدهند. تحریر باعث می‌شد طلبه به اقتضاء و دیدگاه امام در محور بحث فقه برسد. 🗓 حجت‌الاسلام ؛ در مصاحبه با صدای حوزه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه می‌رساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد: 1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛ 2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛ 3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه می‌باشد. 🔶 پوستر ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440 🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام 🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
عملکرد چهل‌ساله انقلاب 🔸 بسیاری از افراد، بررسی عملکرد چهل ساله انقلاب را معادل بررسی کار آمدی حاکمان گرفته اند. این تحلیل، ناشی از یک منظر و خاص است. ❗️کسانی که هویت انقلاب را به حکومت ها تقلیل می دهند، قطعا به راحتی نمی توانند تحلیل کنند که چرا حضرت امام ره در مبارزه با از روش کودتا یا مبارزه های مسلحانه استفاده نکرد. ❗️نمی توانند تحلیل کنند که علت همراهی با شورای انقلاب در انتخاب و همراهی با مردم در انتخاب چه بود؟ ❗️و نمی توانند تحلیل کنند که علت نوشیدن چه بود؟ ❗️بر این خیال اند که عده ای امام را فریب دادند و موفق شدند او را بازی دهند حال آنکه حقیقت آن استکه، آنچه برای رهبر الهی مهم است آن است که مردم مسیر را بپیمایند. او حاکمیت را با همه قداست و اهمیتش بروز و ظهور واقعه ای معنوی و تحولی درونی در امت می داند. 🗓 بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت 💠 لینک خرید کتاب : 🌐 yun.ir/lj7zjd 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#جامعه_توحیدی 4⃣ 🔸 ما چه‌ کنیم که از این #دانشگاه با این سوابق، با این تاریخ، با این زمینه‌های تاری
5⃣ 🔹 باید ما به دنبال این باشیم كه را تبیین كنیم، تدوین كنیم و به شكل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم. 🔹 البته اسلام بُن‌مایه‌های یك چنین فرهنگی را برای ما معین كرده است. بُن‌مایه‌های این فرهنگ عبارت است از: 🔸خردورزی 🔸اخلاق 🔸حقوق این‌ها را اسلام در اختیار ما قرار داده است. 🔹 اگر ما به این مقولات به طور جدی نپردازیم، پیشرفت اسلامی تحقق پیدا نخواهد كرد و شكل نخواهد گرفت. 🔹 هرچه ما در صنعت پیش برویم، هرچه اختراعات و اكتشافات زیاد شود، اگر این بخش را درست نكنیم، به معنای حقیقی كلمه نكرده‌ایم. باید برای این بخش، زیاد كار كنیم؛ زیاد تلاش كنیم. 🗓 ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
"به مناسب ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی" 💠 از ۱۲ فروردین ۵۸ تا امروز 🔻 چرا جمهوری اسلامی حرم است؟! ⁉️ پس نقدها چه می شود؟ 🔰 در سالگرد رای قاطع مردم به یکبار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: "جمهوری اسلامی حرم است". واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟ 🔰 ابتدا حرم؛ حرم کجاست؟ نقطه ای برای اتصال به که او ظهور و بروز حق است. زائرین گرد حرم جمع می شوند و زیارت و توسل می کنند تا هم نمک سفره‌شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. 🔰 با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه وکنارش با حرم مقدس اهل بیت وجود دارد؟ چه آنکه از این نیز بالاتر و فرمود: "والله والله والله اگر این خیمه آسیب دید، بیت‌الله‌الحرام و مدینه و نجف و کربلا ....و قرآن آسیب می بیند." چرا؟ نسبت ایندو چیست؟ جمهوری اسلامی چیست که آنقدر مقدس است؟ جمهوری اسلامی مسئولین آن است؟ ساختارهاست؟ قانون اساسی است؟ رهبری است؟ چیست؟ 🔰 جمهوری اسلامی هیچ کدام از این نیست. جمهوری اسلامی به آدم‌ها و ساختارها و قوانین نیست. جمهوری اسلامی یعنی . 🔰 یعنی چی مردم؟ مردم چه هستند که جمع شان حرم می شود؟ جمهوری اسلامی حرم است چون مردمش مومن‌اند. مؤمن یعنی چی؟ یعنی صرفا تسبیح و چادر؟ خیر. یعنی حرکت به سمت . "حرکت و حرکت" این مردم. جمع‌شان حرم است. رهبری هم یک عضو در میان مردم است که نقش اتصال درونی و کانونی این مردم را برعهده دارد. 🔰 جمهوری اسلامی حرم است، چون تمام فضائلی که ما می شناسیم و در حریم مقدس اهل بیت استغاثه داریم که کسب کنیم، در جمهوری اسلامی هدف گذاری شده است. دقت کنیم هدف؛ نه تحقق. گوئی جمهوری اسلامی راه است. مسیر است. مقدمه تعالی توأمان مادی و معنوی است. خروجی چنین حرمی، همان انسان هائی است که جمهوری اسلامی برای ساختن آن ها برپا شده است. است. چنانچه یکی از خروجی های این حرم شهید بزرگواری است که به تعبیر رهبری خودش مکتب است. 🔰 قیمت جمهوری اسلامی به مردم معنوی و متحول آن است. مردمی در حال حرکت به سمت حق. با تمام سختی‌ها و حوادث. با همه کم کاری های داخلی و پرکاری های دشمنان. بودن در درون این جریان مردمی، خودش است؛ همچون حرم. 🔰 مردم ایمانی حرکت‌شان رو به جلو است. ممکن است در راه دچار وقفه درونی و بیرونی شوند، اما حرکت‌شان رو به جلو است. نقش تاریخی معصوم نیز همین است. حرم پرفروغ شان نیز: "بلند کردن و حرکت دادن". اینجاست که حرمت جمهوری اسلامی به تعبیر از حفظ جان امام زمان نیز بیشتر می شود. چرا؟ چون خود امام زمان نیز جانش را خرج حرکت ایمانی مردم می‌کند. خود را خرج می کند تا مردم بلند شوند. 🔰 حالا ۴۰ و اندی سال است این مردم بلند شدند و حرکت می‌کنند. آیا چنین قیام و حرکتی حریم نیست؟ حرم نیست؟ حرمت ندارد؟ هست؛ چون حرکت ساز است؛ همچون حرم. 🔰 و اما: پس نقدها و نقص ها و ضعف ها و آسیب ها چه؟ 🔰 آنچه از خطاهای جمهوری اسلامی می‌دانید، خطاهای مسئولين است؛ خطاهای این و آن است؛ حتی خطای بروکراسی و قوانین است. اما جمهوری اسلامی این نیست. جمهوری اسلامی هویت مؤمنانه مردم است. به همین دلیل است که رهبرانقلاب می‌فرمایند ممکن است کسی من را هم نقد داشته باشد اما پای نظام اسلامی بایستد.(۹۶/۱۱/۲۹) 🔰 نقص ها و آسیب ها هست؛ نه قائل به عصمت مسولینیم و نه عصمت قواینن. جمهوری اسلامی با دولت اسلامی متفاوت است. از جمهوری اسلامی تا دولت اسلامی راه بسیار است. نقص ها را بگوئیم. فریاد هم بزنیم. با محافظه کاری نیز از آنها عبور نکنیم. اما بدانیم اصل و فرع چیست و به چه فخر می‌کنیم و به چه نقد داریم. 🔰 نیز یک هدف بیشتر ندارد؛ بهم زدن همین نسبت ساده. او می خواهد خطای دولت‌ها(یعنی مسئولین و قوانین و بروکراسی) را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم. نه دلش برای حجاب سوخته و نه ورزش و نه اقتصاد و نه هیچ. او هر درز دیواری را نشانه‌ی ترک بر جداره جمهوری اسلامی می‌داند. همین تفکیک را بدانیم، نقشه دیوان و ددان نقش بر آب است. ✏️ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻تجمع مردم انقلابی قم در پی آتش‌زدن تندیس امام‌ در میدان مرجعیت قم! 🔹 رسانه‌های فارسی‌زبان در آستانه روز جمهوری اسلامی که از پربرکت‌ترین روزهای تاریخ ماست، فیلمی از آتش‌زدن تصویر امام خمینی در میدان مرجعیت قم منتشر کردند که موجب جریحه‌دارشدن احساسات مردم قم شده است. 🔹 جمعی از گروه‌های مردمی قم اعلام کردند که امروز در محکومیت این اقدام رذیلانه در این شهر تجمع می‌کنند. 🔹 پ.ن: این تیر در تاریکی رها کردن منافقین و ضدانقلاب و اپوزیسیون، ناشی از عدم توفیق در حاشیه سازی‌های اخیری است که پیرامون موضوعات ریز و درشت، ساخته و پرداخته کردند. 🔸 تمثال امام را در تاریکی آتش زدن، اتفاقا قلب های همراه ولی خاموش انقلاب را روشن تر و نزدیک تر می کند و چیزی جز آب در هاون کوبیدن عاید منافقین داخلی و خارجی نمی‌شود. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
2⃣ "به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی" 💠 آزادِ آزاد 1⃣ دست کم برای همۀ پیروان ، یک زندگی دنیایی مترقی به همراه حضور و به شکل ویژه حضور خدا در زندگی همواره یک آرزو بوده است. 2⃣ سال‌ها تلاش کرد که یک ترکیب انضمامی از دین و دنیا را در قالب پاپ و پادشاه ارائه بدهد. گاهی پادشاه سایۀ خدا شد و گاهی پاپ نمایندۀ خدا. گاهی پادشاه نمایندۀ پاپ شد و گاهی پاپ نمایندۀ پادشاه. همۀ این ها برای همان نکتۀ فطری بود که انسانیت به دنبال آن بود. 3⃣ اما اگر مسیحیت تحریف هم نمی‌شد، برای بشر امروز کافی نبود. به خاطر این که طرح روشنی برای آن خواستۀ فطری انسان نداشت. و تلاش‌هایش برای ترکیب دنیا و آخرت در قالب‌های پیش گفته نتیجه نداد. و در نهایت این شد که دنیا و آخرت جدا شدند و هر کس متولی سهم خود شد. 4⃣ دستگاه ابلیس در این میدان مدعی شد که اساسا در دنیا امکان حضور دین وجود ندارد. و بهترین روش برای ادارۀ یک دنیای بهتر، انسان است و حاکمیت خود او بر خودش. آزادی از همه چیز و همه کس. بنابراین خدای زمین، انسان است و خواسته های او. 5⃣ خواستۀ فطری انسان، اما! هنوز پابرجا بود. هر چند آزادی هم هدیه‌ای غیر قابل چشم پوشی برای انسان باشد. 6⃣ گفته اند؛ الاسلام یَعلو و لا یُعلی علیه! تمام مفاهیم اصیل را و تمام خواسته‌های فطری بشر را به رسمیت می‌شناسد و آن‌ها را ارتقا می‌دهد. اسلام عزیز هم طرحی برای آزادی دارد و هم طرحی شگرف برای آن خواستۀ فطری تاریخی انسان. 7⃣ به ما فرمود که ای انسان تو آزاد آفریده شده‌ای. پس بندۀ هیچ کس نباش. حتی بندۀ خودت. آزادی آن است که در بند خودت هم نباشی. آزادِ آزاد. 8⃣ بعد گفت از قضا روی دیگر همان آزادی است. تنها با توحید می‌توان آزادِ آزاد بود. 9⃣ توحید یعنی رو به خدای متعال آوردن در دنیا، یعنی همان که فطرتت در تاریخ انسانیت دنبالش بود! و این همان آزادی محض است. ✏️ نویسنده: 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔻🔻🔻🔻🔻 2⃣ 💠 جمهوری اسلامی 🔟 طلیعۀ یک شکوه به ذهن می‌آید؛ طرحی که هم می دهد، هم دنیا و هم آخرت را با هم جمع می کند. 1⃣1⃣ و این همه نیست جز طبیعت و فطرت و ساخت بشر. فلسفۀ ما می‌گوید ما عین ربط به یک حقیقت مطلق هستیم. اگر چنین است که هست، آزادِ آزاد یعنی عین ربط به آن حقیقت مطلق بودن. آزادی یعنی بندۀ هیچ کس و هیچ چیز نبودن. یعنی نفی عبودیت هر آن چه غیر آن حقیقت مطلق است. نفی غیر خدا یعنی رو به سوی خدا داشتن. یعنی الوهیت انحصاری را از آن او دانستن. 2⃣1⃣ طرفه آن که وقتی فقط رو به سوی او داشته باشی، و آزادِ آزاد باشی، باعث می شود تجلی او روی زمین باشی. یعنی خلیفه‌اش. 3⃣1⃣ حالا اگر یک جمعی تصمیم بگیرند و عزم کنند که این طور باشند، آن وقت یک امت داریم که خلیفه اویند. 4⃣1⃣ وقتی یک ملت تصمیم می‌گیرد باشد یعنی داشته باشد و برای آن هزینه می دهد، نمایندۀ خدا روی زمین می شود. این گونه یک امت، هم آزاد است و هم دین را با زمین پیوند داده است. و حاکم بر سرنوشت خودش می شود. تصمیماتش و بلکه تقدس دارد. 5⃣1⃣ طرح ما از عمق اسلام، این بود که خودِ خودشان بر سرنوشتشان مسلط شوند. وقتی خدای متعال ولیّ خود و خلیفۀ خود را هم به این میدان عظیم معنوی اضافه کرد می‌شود . یعنی همان جمهوری اسلامی. 6⃣1⃣ بنابراین جمهوری اسلامی یعنی ارادۀ خدا روی زمین. یعنی ما از جانب خدا خلیفۀ او هستیم که بر سرنوشت خود مسلط باشیم. و با یاری ولی و خلیفۀ خاص او، زمین را آباد کنیم. این چنین ما وارثان زمین خواهیم بود. 7⃣1⃣ ما با کمک ولیّ خدا سلوک می‌کنیم. تصمیم می‌گیریم. او حتی پای تصمیمات غلط امت می‌ایستد تا امت رشد کند. و خود این سلوک عین معنویت است. 8⃣1⃣ ما با هم در حال حرکتیم. هر عیب و نقصی هم داریم دیگر مربوط به خود خودمان است. کسی در کار ما دخالت نمی‌کند. با هم می‌سازیمش. ما هویت برگزیده‌ایم. 9⃣1⃣ اگر کسی به دنبال ارادۀ خدا در زمین باشد تنها راهش است. یعنی حضور مردم. مردم مقدس‌ترین واژه‌ای است که امام به ما آموخت. جمهوری اسلامی بزرگترین هدیه‌ای است که او با روح بلندش آفرید و از طرف خدا به ما هدیه داد. 0⃣2⃣ با این حساب آیا می شود به این فاخرترین هدیۀ خدا آری نگفت؟ پس تا همیشه به تو آری عزیزترین هدیۀ خدا ✏️ نویسنده: 🌐 https://eitaa.com/rabefalagh 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آمادگی برای رمضان.aac
8.24M
درآمدی بر دوران مهمانی خدا 🎙 حجت‌الاسلام زمان: ۱۱ دقیقه 💠 پیشاپیش ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌نمائیم. (التماس‌دعا) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ ✅ گناه در نظام اسلامی و نظام طاغوتیاجتناب از گناه بهترین مسیر برای پرواز 🔅 مهمترین حُسن یک نظام و در این است که فضا را، فضای نمیکند. در نظام‌های طاغوتی، فضا گناه‌آلود است. اگر انسان هم بخواهد گناه نکند، گویی برای او میسور نیست و همه‌چیز، انسان را به طرف گناه سوق میدهد. در نظام اسلامی، این‌طور نیست. در نظام اسلامی، فضا گناه‌آلود نیست. گناهکار هست، در سطوح مختلف و در مشاغل متعدد هم هست، با اختیارات گوناگون هم هست -نه این‌که نیست- اما گناه، ممکن است فقط جاذبه شخصی داشته باشد؛ یعنی هوی و هوس انسان، او را به طرف گناه بکشاند. این نظام، غیر از و شیطانی است که گناه، اجتماعی هم است! در نظام اسلامی، گناه نه فقط معیار پیشرفت نیست، بلکه ضد پیشرفت و ضد ارزش و معیار تنزل است. 🔅 از هر کسی که صادر بشود، نباید گفت چون این شخص انجام میدهد، پس اشکالی ندارد، یا لابد اشکالی ندارد. نه، گناه را بایستی شناخت و گناهکار را به‌وسیله‌ی گناه باید شناخت. هر کسی گناه را انجام داد، گناهکار است؛ هر که میخواهد باشد. این تصور غلط است که ما بگوییم چون فلانی این کار را می‌کند، لابد اشکالی ندارد که می‌کند؛ اگر اشکال داشت، که نمی‌کرد. البته ، ایرادی ندارد؛ بلکه خوب و مستحسن است. در کار همه مؤمنین، انسان باید حمل بر صحت بکند. تا آن‌جایی که ممکن است، نباید حمل بر فساد کرد؛ اما وقتی یک عملِ خلافِ بیّن و واضح از کسی سر زد، هیچ تفاوت نمیکند که این کس، چه کسی باشد. هر کسی باشد، گناه، گناه است؛ بلکه وقتی افراد ممتاز گناه را انجام بدهند، جرم گناه در آن افراد، بیشتر هم خواهد بود. 🔅 بنابراین، اصل قضیه، اجتناب از گناه است که باید سعی کنیم در این ماه رمضان، إن‌شاءاللَّه با تمرین و حدیث نفس و ریاضت، گناه را از خودمان دور کنیم. اگر گناه از ما دور شد، آن‌وقت راه برای عروج و پرواز در ملکوت آسمان‌ها ممکن خواهد شد و انسان خواهد توانست، آن سیرِ معنوی و الهی و آن طیرانِ معین‌شده برای انسان را انجام بدهد؛ اما با سنگینی بار گناه، چنین چیزی ممکن نیست. این ماه رمضان، فرصت خوبی برای دور شدن از گناه است. 🗓 دیدار با مردم در روز یازدهم ماه مبارک رمضان؛ ۱۳۶۹/۰۱/۱۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📌سلسله جلسات رمضانیه ♦️تاریخ مکاتب فقهی شیعه ♦️ با رویکرد تاریخ اندیشه فقهی شیعه با تدریس: 🎙 استاد امین 🕙 ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۲ 🏢 خانه طلاب جوان ❇️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است. 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی) ⏰سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷_۱۹ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
درخواست یادداشت جهت شماره ۱۷ دو ماهنامه خط 🌀 موضوع کلی: 📝 ریز موضوعات: 🔰🔰🔰 1️⃣ نقش حلقه‌های میانی در تشکیل دولت اسلامی 2️⃣ منشأ دینی مقوله حلقه‌های میانی و تفاوت آن با الگوهای مشابه غربی مانند NGOها 3️⃣ مهم‌ترین اقدام این روزهای حلقه‌های میانی چه چیزی باید باشد؟ 4️⃣ نقش طلاب و روحانیون در جریان حلقه‌های میانی 5️⃣ چیستی حلقه‌های میانی و روند شکل‌گیری آنها 6⃣ الزامات تشکیل حلقه‌های میانی 7⃣ نقش مردم در شکل‌گیری و به ثمر رسیدن اهداف حلقه‌های میانی 8⃣ تشکیلات بایسته حلقه‌های میانی یا مزیت آنها؟ ♦️شرایط نگارش: 🔰🔰🔰 1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد. 2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد. 3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود. 4️⃣ مهلت ارسال یادداشت تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ می باشد. 🔰 مزایا: 1⃣ دریافت حق التحریر 2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت. 📲 آیدی دبیر این پرونده: 🔻🔻 🌐 @Mh_hasanzadeh 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab