🏴 شکوه دینداری ایرانیان در احیای شبهای قدر
▪️دومین شب احیای ماه رمضان، دیشب در سراسر کشور برگزار شد. اماکن متبرکه، مساجد، هیأتها و حسینیههای کشور در این شب مملو از هموطنانی بود که با هر تیپ و ظاهری حضور پیدا کرده و با خدای خود راز و نیاز کردند.
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
✅ تجلّی ایمان در راهپیمایی روز قدس
🔸 ما اگر احساس مى كنيم كه نسبت به دشمنان خدا بیتفاوت هستيم، بايد شك بكنيم كه خدا را دوست داريم يا نه؛ نمى شود آدم، خدا را دوست بدارد اما دشمنانش را هم دوست بدارد!
🔸 ما اگر نسبت به كسانى كه #دشمن خدا هستند، مصداقش نسبت به جنايتكاران #آمريكا و #اسرائيل، اگر حس مى كنيم که نه، چندان هم از اینها بدمان نمى آيد، بالاخره اینها هم يك واقعيتى هستند و بايد پذيرفت، اگر چنين احساسى داريم، [باید] در اصل ايمانمان شك بكنيم! نمى شود آدم [هم] خدا را دوست بدارد و [هم] دشمنان خدا را كه اینچنین دارند به بندگان خدا ظلم مى كنند، دين و ايمانشان را مى دزدند و سر دينمان با ما دشمنى مى كنند.
🔸 [اینها] چرا اینقدر با ما دشمن هستند؟! [دشمنی آنها با ما] فقط به خاطر #اسلام است. به خاطر چيز ديگری نيست.
ما براى چه با آنها دشمن هستيم؟ براى اينكه آنها دشمن دين ما هستند و الا آمريكا یا يك كشور ديگر براى ما چه فرقی مى كند؟ علت دشمنى ما [با آمریکا و اسرائیل] اين است كه آنها دشمن دين ما هستند.
🔸 ما همانطور كه موظفيم كه دوستى #اهلبیت را در دلمان تقويت كنيم موظفيم كه دشمنى دشمنانشان را هم در دل خودمان تقويت كنيم و لذا به همان اندازه اى كه بايد صلوات بر اهلبیت بفرستيم، بايد مرگ بر آمريكا بگوييم!
🗓 آیتالله مصباح یزدی(ره)؛ ۱۳۸۰/۰۸/۰۳
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#روایت_یک_دیدار
🌀 شماره مادرش را پیدا کردیم
گوشی را که برداشت، خودم را به عنوان طلبه قم معرفی کردم و گفتم کار دختر خانم شما جای تقدیر و تشکر دارد.
🌀 گفتند: کار خاصی نکرده، وظیفه دینی و از سر دلسوزی اش بوده!
اصرار کردم و الحمدلله پذیرفتند.
همراه مدیر عامل موسسه همشهری و آقای توانگر نماینده مردم تهران، خدمت این خانواده رسیدیم و به سهم خودمان تکریم شان کردیم.
🌀 برای مثل من که با هزار توجیه و استدلال، بی خیال سرنوشت هم وطنان ام میشوم، حجتی بود که خداوند توفیق دیدارشان را داد.
ادب و غیرت و مظلومیت این دختر خانم در امر به معروف را در فیلم به عیان میتوان دید.
✍ حجتالاسلام #کاظمزاده
🌐 @tamardom
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
✅ ثواب شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال، مضاعف است:
💡هم روز قدر است ...
✌️هم چون مردم تا صبح بیدار بودند و کم استراحت کرده اند از مصادیق «خیر الامور احمزها» است.
🇮🇷 هم اینکه #دشمن و مزدورانش امسال آرزو دارند، شرکتکنندگان کمتر باشند و یقینا شرکت در راهپیمایی از مصادیق آیه زیر است: «ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» که هر کس با کارش دشمن را به خشم آورد برای هر گامی برمیدارد عمل صالح برایش نوشته میشود.
✍ حجتالاسلام #صلح_میرزایی
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝 دلیل اصرار جمهوری اسلامی بر آزادی قدس و از بین رفتن اسرائیل، نابودی غده سرطانی ظلم و ستم در مقیاس دولتی و جهانی هست.
📝 بعد از بین رفتن اسرائیل، برقراری عدالت راحت تر و رخ دادن ظلم در جهان سخت تر خواهد شد و این همان خواسته ی انبیاء است.
📍در این فیلم بچه های شیخ زکزاکی رو میبینید که کیلومترها از کشورشون دور شدن تا درس دین بخونن و برگردن تا انقلاب اسلامی رو تو نیجریه رقم بزن. بیش از ۴۰ ساله که خمینی(ره) امام مستضعفین هست و آزادی قدس، آرمان.
⏳ بماند در تاریخ :
قم المقدسة
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۳ رمضان ۱۴۴۴
#روز_قدس
#قدس
🌀 دیدهبان
🌐 @talabedideban
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
✅ تجدید مضمون بعثت توسط انقلاب اسلامی
🔸 #انقلاب_عظیم_اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دورهی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به #امام_بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشهی بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛
🔸 [این] همان خطّ #بعثت است که خب در طول زمان کمرنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد، و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همهی زندگی انسان است؛ امام بزرگوار این را برجسته کرد؛ ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛ و مصداق این جمله قرار داد.
🔸 خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم بود، بر ضدّ استبداد بود و بر ضدّ استکبار بود، طرفدار مظلومان بود از هر آئینی، از هر دینی -مظلومان به معنای حقیقی کلمه- طرفدار محرومان بود، طرفدار مستضعفان بود از هر ملّتی و با هر دین و مسلکی، و در همه حال هم این انقلاب، عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد، و حرکت اساسی انقلاب این است.
🗓 بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث؛ ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🌀 اعتقاد به حجاب، اجباری نیست اما...
🔹 «اعتقاد به حجاب» را نمیشود اجبار کرد؛ کسی هست مخالفتی با این گزاره داشته باشد؟ یعنی نمیشود کسی را مجبور کرد اعتقاد داشته باشد پوشش و رفتار محجوبانه، کرامت #زن را حفظ میکند و به او امنیت روانی و اجتماعی میدهد. یا مجبورش کرد اعتقاد داشته باشد نداشتنِ حجاب، مخالف حکم خداست و باعث عقوبت در دنیای دیگر میشود.
🔸 از طرفی، #حجاب با تمام ابعادش انتخاب آگاهانهی زنان و دختران است که برای حفظش زیر هجمههای سنگینِ تمام این سالها، عاشقانه خوندل خوردهاند و میخورند. واژهی «اجبار» کنار این انتخاب زیبای مقدس، شأنش را پایین میآورد. اما این را هم نمیشود انکار کرد که در یک محیط اجتماعی، که باید رابطههای انسانی حاکم باشد، جذابیتهای جنسی، فضای جنسی را حاکم میکند و حق آدمهایی که میخواهند در این محیط، فعالیتی منطقی و انسانی داشته باشند، زیر پا گذاشته شود.
🔹 این هم انکارپذیر نیست که بدپوششی و #کشف_حجاب حالا دیگر به یک موضوعی تبدیل شده است که همهی جریانِ زر و زور و تزویر با دروغ بزرگِ #آزادی_زن، پشتش صفآرایی کردهاند تا فرهنگ و خانواده و روان و امنیت جامعه را با همین ابزار تا مرز فروپاشی ببرند.
🔸 بهخاطر آن حق اجتماعی و این صفآرایی مزورانه، واضح است باید برای پوشش افراد در محیط جامعه حدود مشخصی را تعیین کرد و با تعریف #قانون، افراد را به رعایت این حدود ملزم کرد؛ مثل همه قانونهای اجتماعی دیگر که هدفش حفاظت از حقوق افراد در جامعه و مرزهای فرهنگی است. اما نهادینهشدنِ این الزام قانونی دو تا پیششرط اساسی دارد:
1⃣ اول اینکه دو موضوع «حجاب بهعنوان یک اعتقاد» و «حدود پوشش بهعنوان یک الزام اجتماعی» را باید از هم تفکیک کرد. تا این دو در ذهن مردم جامعه از هم جدا نشود، نه تنها هیچکدامشان درست فهمیده نمیشود، بلکه بهصورت فرسایشی باید به این مغالطه جواب دهیم که اعتقاد، باید اختیاری و آزادانه باشد؛ پس حجاب نباید اجباری شود. مخصوصا اینکه با این تفکیک، ارزش و جایگاه اعتقاد به حجاب بهعنوان یک انتخاب و باور متعالی، بهتر و دقیقتر مشخص میشود؛ ارزشگذاری که حق زنان محجبهایست که با وجود همهی سختیها و هجمهها، مؤمنانه و با افتخار پای این اعتقاد ایستادهاند.
2⃣ دوم؛ باید #قانونپذیری و در واقع جامعهپذیری بهعنوان یک ویژگی اخلاقی و یکی از لازمههای متمدنبودن، برای افراد در جامعه جا بیفتد. بیشتر فعالیتهای فرهنگی حول قانون حجاب، باید روی این قسمت از ماجرا متمرکز شود.
🔹 نکتهی مهم اینکه چنین رویکردی، صرفا تئوریک نیست و در یکی از موفقترین طرحهای اصلاح بدپوششی در یکی از دانشگاههای برتر کشور مبنا قرار گرفته و نتایج مؤثر و قابلتوجهی داشته است.
✍ نویسنده: سیده راضیه حسینی
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟!
#بخش_اول 1⃣
🔹 سودان تا سال ۲۰۱۱ بزرگترین کشور آفریقایی بود؛ و بی اغراق یکی از مهمترین کشورهای ژئوپلتیک افریقا به شمار میرفت؛
اتصال به بخش مهمی از دریای سرخ که دروازه ورود به مدیترانه است!
دارا بودن بخش بزرگی از رود نیل!
ذخایر نفت (بیستمین کشور جهان) و ذخایر بیشمار معادن این کشور را به کشور مهم و تعیین کننده افریقا بدل کرده بود!
❗️ بخش مسلمان نشین سودان بیشتر در شمال سودان زندگی میکنند و جنوب سودان بیشتر مسیحی نشین است! جالب اینجاست که جنوب سودان که دست مسیحیان است منابع بیشتری از نفت و چوب و جنگل و آب در اختیار دارد ولی شمال سودان موقعیت ژئوپلتیک بهتری دارد؛
از دیرباز با تحرکات استعمارگران شمال سودان و جنوب سودان درگیریهایی داشتند (درحالیکه اگرمتحد بودند هردو میتوانستند از مزایای یک کشور قوی و بزرگ استفاده کنند!)
❌ تا اینکه در نهایت به تحریک غرب و ضعف حکومت سودان در سال ۲۰۱۱ سودان جنوبی از سودان جدا شد و حکومت مستقلی شد و شهر جوبا را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. و عملا بخش بزرگی از سودان جدا شد و یک کشور مسیحی نشین در جنوب سودان شکل گرفت.
کشوری که با وعدههای غرب گمان میکرد یک کشور مسیحی ثروتمند خواهد شد اما زهی خیال باطل!
پس بخش اول اینکه در سال ۲۰۱۱ سودان تجزیه شد...
🌐 حوزه توئیت
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
👓 در سودان چه خبر است؟
#بخش_دوم 2⃣
✅ آشنایی با عمرالبشیر
🔹 سودان در ۵۰سال گذشته شاهد کشمکشهای داخلی فراوانی بوده است؛ طولانی ترین زمان حکومت در این سالها متعلق به حاکم اسلامگرا عمرالبشیر است که از ۱۹۸۹ (ده سال بعد پیروزی انقلاب ایران) بر مسند قدرت حضور داشت و حدود ۳۰سال بر سودان حکومت کرد.
و در زمان حکومت او، با تحریمهای غرب و تحریکات جنوب سودان بخش جنوبی سودان جدا شد.
🔹 عمرالبشیر گرچه مثل بسیاری از حکام عرب (اگر نگوییم تمامی آنان!) دارای شخصیتی مستبد و دیکتاتور میباشد، اما رفتارهای ضداستکباری او و همچنین توجه زیاد او به مسائل قرآنی و فرهنگی در سودان و مبارزه اوبا فرهنگ منحط غربی و همچنین حمایت اواز بشار و مخالفتش باداعش و سرنگونی اسد، وخصوصا حمایتهایی از ایران باعث شد غربیها دراقدامی کم سابقه به بازداشت یک مقام رسمی در دادگاه لاهه حکم کنند! وحکم جلب بینالمللی عمرالبشیر صادر شود!
و پس از آن با تحریمهای متعدد وضعیت اقتصادی سودان رامتشنج کنند.
🔹 هم زمان با این اقدامات وجدایی جنوب سودان، گروههای شبهه نظامی در دارفور (غرب سودان) قدرت بیشتری گرفتند وهمین امر نیز سبب تضعیف حکومت عمرالبشیر شد.
🔹 همینطور که وضع سیاسی و اقتصادی سودان رو به وخامت میگذاشت بخاطر خشکسالیهای متعدد در افریقا و کم شدن آب رود نیل، سودان که مزارع پربار گندم در اختیار داشت باکاهش تولید گندم روبرو شد و به ناچار قیمت نان را به سه برابر افزایش داد!
این افزایش زمینه ساز #اغتشاشات جدیدی شد که درنهایت منجر به سقوط حکومت عمرالبشیر شد...
🌐 حوزه توییت
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"