#کرسی_های_آزاداندیشی
مقام معظم رهبری:
🖌یکی از موضوعاتی که حتماً لازم است من عرض بکنم، مسئلهی #آزاداندیشی است.
✏️ چرا این کرسیهای آزاداندیشی در #قم تشکیل نمیشود؟ چه اشکالی دارد؟
🔶🔶🔶گعده طلبگی🔶🔶🔶
🖌موضوع گعده این جلسه: ⏬
🔹تحلیل موضوع ورود طلاب به بازار سرمایه و بورس ، حدود، آثار و تبعات آن 🔹
⏰زمان: پنج شنبه 27/6
⏱ساعت :21 تا 24
⛺️مکان: گروه گعده طلبگی خانه طلاب جوان
⏬⏬⏬
https://eitaa.com/joinchat/4109238336C3d69322f40
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩به مناسبت سالروز رحلت استاد شهریار🚩
🖌مقام معظم رهبری:
او عاشق #قرآن بود و قرآن مجسّم و زنده را در #انقلاب_اسلامی و #نظام_اسلامی مشاهده میکرد، از آنرو خود را در خدمت انقلاب گذاشت و به مردمی که جان در گرو آن نهاده بودند پاسخ داد. درخشانترین هنر #شهریار آنستکه وظیفه تاریخی خود را شناخت و با همه وجود و به کمال خلوص به آن عمل کرد. ۶۷/۷/۳
#شهریار یک شاعر اسلامی و انقلابی بود. من خبر داشتم که از همان اوایل انقلاب که شهریار برای انقلاب میسرود، یک عده از #روشنفکران وابسته به رژیم گذشته که با او سابقهی دوستی داشتند، مرتب فشار میآوردند، نامه برایش مینوشتند و شعر در هجوش میگفتند. حتی اطلاع داشتم که رفته بودند و او را ملامت کرده بودند که «تو چرا برای انقلاب اسلامی، اینطور دل میسوزانی!؟» و او مثل کوه ایستاده بود. من حقیقتاً تعجب میکردم. من بعضی از کسانی را که به ایشان فشار میآوردند، از نزدیک میشناختم و شعر و سابقه ذهنیشان را میدانستم. بعضی از آنها وابسته به رژیم سابق بودند. مستقیماً مربوط به آن جناح بودند، و جزو دربار #پهلوی و آن دستگاه محسوب میشدند. بعضی دیگر هم تودهای و جیرهخور شوروی سابق بودند. همه اینها، با اینکه به لحاظ مبنا و منطق، به ظاهر بینشان فاصلهای وجود داشت، در وارد آوردن فشار روی شهریار شریک بودند، و شهریار، محکم و قرص ایستاده بود. ۷۱/۹/۱۱
#شهریار
#خانه_طلاب_جوان
@KHANETOLAB
📣📣📣📣سومین گعده طلبگی📣📣📣📣
موضوع گعده این هفته
🔹🔹تحلیل معیشت طلبگی🔹🔹
✳️بررسی موضوعات مرتبط با معیشت طلبه:
🔸🔸ورود طلاب به کارهای کشاورزی، دام و طیور و .......
🔸🔸اشتغال طلاب در ادارات و نهادهای دولتی و نظامی.......
🔸🔸پرداختن به تدریس ، تحقیق، تالیف.....
🔸🔸ورود طلاب به فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری
🔸🔸اشتغال طلاب در کارهای خدماتی
🔸🔸موقعیت های شغلی مغفول طلاب
🔸🔸تجربه های موفق و ناموفق شغلی و صنفی طلاب
🔸🔸هزینه ها ،مخارج و درآمدهای زندگی طلبگی
🔸🔸سیره بزرگان در تامین معیشت
زمان: یکشنبه 30/6/ ساعت: 21 تا 24
مکان : گروه گعده طلبگی خانه طلاب جوان
https://eitaa.com/joinchat/4109238336C3d69322f40
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
May 11
🔸اسوه ی حسنه🔸
#روحانیت دارای #قداست است. مردم به من و شما که نگاه میکنند، به خاطر لباسمان، شأنمان و شغلمان، حساب خاصی برای ما باز میکنند و یک تقدسی قائلند.
این قداست را چگونه حفظ کنیم؟ حفظ قداست با سلامت مالی، سلامت اخلاقی و حفظ #زیّ_طلبگی است. نمیگوییم عبای پاره به دوشمان بیندازیم؛ معنای زیّ طلبگی این نیست. معنایش این است که در دنیاطلبی مثل #دنیاطلبان عمل نکنیم؛ هر چه هوس کردیم، بخواهیم. من قبلها روایتی دیدم که هر کس هر چه دلش خواست بپوشد، هر چه دلش خواست بخورد و هر مرکوبی که دلش خواست سوار شود، این شخص پیش خدای متعال ملعون است. این شأن پولدارها و پولپرستهاست. ما هم فلان چیز را هوس میکنیم، اما حالا پول نداریم، بهمجردی که پول گیرمان آمد، فوراً میرویم آن را تهیه میکنیم؛ منتظریم که از این صد جزء #اشرافیگری، وقتی این یک جزئش فراهم شد، نود و نه جزء دیگر را هم در فرصتهای دیگر همینطور بتدریج فراهم کنیم. این شأن طلبگی نیست.
#شأن_طلبگی این است که انسان یک زیّ متوسطی همراه با #قناعت، سلامت مالی و سادگی به طور نسبی برای خودش نگه دارد. سلامت اخلاقی، خیلی مهم است. آن وقت قداست حفظ خواهد شد.۱۳۸۵/۰۸/۱۷
بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان
🚩رهنمودهای ولایت
🔹🔹منش طلبگی🔹🔹
#مبلّغِ دین و مبیّنِ معارف دینی، باید به زبان اکتفا نکند؛ بلکه عمل او هم باید #ایمان و #اخلاص و صفایش را در بیان این حقیقت برای مخاطب ثابت کند و نشان دهد. اینکه مشاهده میکنید در هر کاری که #علمای_دین پیشگام باشند، مردم پاسخ مثبت میدهند و اجابت میکنند و جمع میشوند و عمل میکنند - چه جبهه باشد، چه امر #سیاست و چه خودِ #انقلاب - به خاطر این است که این لباس و شغل و زیّ، به خاطر عمل اخیار و نیکانی که قبل از ما بودهاند، توانسته است ایمان مردم را به خود متوجّه و جلب کند. این، اخلاص علمای گذشته و بزرگان ماست و سرمایهی ارزشمندی محسوب میشود. باید این را حفظ کنیم. وقتی علمای دین، چنین ایمان و اخلاصی را از خود نشان میدهند و عملاً برای مردم ثابت میکنند،کار هدایت آنها را آسان میسازند.۱۳۷۴/۱۰/۲۷
بیانات در دیدار جمعی از روحانیون
#منش_طلبگی
#خانه_طلاب_جوان
#استاد_عابدینی
@khanetolab
📣📣📣📣چهارمین گعده طلبگی📣📣📣📣
موضوع گعده این جلسه
🔹🔹تحلیل موضوع ادامه تحصیل طلاب در دانشگاه 🔹🔹
✳️بررسی موضوعات مرتبط با تحصیلات دانشگاهی طلاب :
🔸🔸ورود طلاب به دانشگاه
🔸🔸محدودیت های معاونت حوزه برای ورود طلاب به دانشگاه
🔸🔸آثار و تبعات ادامه تحصیل دانشگاهی برای طلاب
🔸🔸سیره بزرگان در این موضوع
🔸🔸علل تمایل طلاب به تحصیلات دانشگاهی
🔸🔸مدرک گرایی ، آثار و تبعات
🔸🔸سطح علمی رشته ها در حوزه و دانشگاه
🔸🔸رشته های دانشگاهی پر طرفدار برای طلاب ( اهمیت و تاثیر گذاری آن )
🔸🔸اهمیت ارتباط حوزویان و دانشگاهیان
زمان: پنج شنبه ساعت: 21 تا 24
مکان : گروه گعده طلبگی خانه طلاب جوان
https://eitaa.com/joinchat/4109238336C3d69322f40
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
May 11
🔹حاج عبدالله والی
🔸کتاب درسی پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه
🔸معرفی حاج عبدالله والی به عنوان الگوی جهادی در کتاب درسی
#خانه_طلاب_جوان #بشاگرد #حاج_عبدالله_والی
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📏معیار جهاد 📏
🔸معیار #جهاد، شمشیر و میدان #جنگ نیست. بلکه معیار جهاد دو چیز است اول اینکه #جدّ و #جهد و تلاش و تحرک باشد؛ دوم اینکه در مقابلش #دشمن باشد. مبارزه آنجا که دشمن نیست، معنا ندارد.
#کلام_بزرگان #رهبر_انقلاب
#دشمن_شناسی
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸️«صهـبا» قصد دارد شبکهای از مبلّغین و مدرسین کتابهای خود را تشکیل دهد، تا زمینۀ تقویت فعالیتها و به اشتراک گذاشتن تجربیات ایشان فراهم شود.
لطفاً باتوجه به تجربیات خود در این امر، به نشانی زیر رفته و به سؤالات مطرح شده، پاسخ دهید.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfOS7mZXdCIdMjQxfPQAUQgO5kAjRqyZ2zErf00uHbwz3a7hQ/viewform?usp=sf_link
@sahba_nashr1
🖌مکتب فقهی امام:
جوهره# فقه #امام که منجر به تشکیل #حکومت_اسلامی شد، دارای #نظام مسائل و رویکردهای خاص خود می باشد که در ادامه #تراث فقهی شکل گرفته است. برای ادامه حیات #انقلاب و رسیدن به اهداف آن باید این مکتب فقهی احیاء گردد و نقاط عطف این اندیشه فقهی که گره گشایی های خاصی را باعث گردیده است، مشخص گردد تا بدین ترتیب نظامات اجتماعی طراحی گردد.
🖌حکمت:
🖌
نگاه بنیادین و کلان هستی و تبع به انسان در منظر امام، بسیار عمیق بوده و همین مبانی پشتوانه های عملکردهای فقهی و سیاسی در صحنه اجتماع است. مسائل بنیادینی که امتداد عملی دارند. حکمت امام در چند ساحت قابل پیگیری است: عرفان و حکمت نظری؛ عرفان و حکمت عملی و تربیتی؛ هستی شناسی عقلی(فلسفه)
هر چند اندیشه امام در امتداد اندیشه حکمی و فلسفی علمای سلف در این حوزه بوده اما حضرت امام در هر کدام از این حوزه ها بر اساس اندیشه کلانی که در جوهره خود داشتند، گره گشایی های خاصی داشتند و نظرات بدیعی را رقم زده اند گاه با نگاه از منظری متفاوت، ظرفیتهای تراث را احیاء کرده اند.
🖌عینیت:
عینیت مکتب امام، روبنایی ترین قسمت از #منظومه_فکری #انقلاب_اسلامی است. یعنی بعد از نگاه های بنیادین و کلان به کل هستی که در قسمت #حکمت بحث می شود و فقه که به طراحی #نظامات_اجتماعی می پردازد، این لایه، وظیفه امتداد و تحقق آن دو بخش را در قسمت عینیت دارد. در این بخش سعی می شود با تحلیل حوادث و وقایع دوران حضرت امام، بر اساس اندیشه های بنیادین و فقهی ایشان، نحوه کنش گری اجتماعی ناظر به این اندیشه طراحی گردد.
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab