#گزارش_اردوی_مثل_خمینی 9⃣
💠 اردوی هویتی - معرفتی مثل خمینی
📍 گزارش تصویری این اردوی تشکیلاتی که هماکنون در حال برگزاری میباشد، در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
▫️برگزاری کلاس "اشتباه من را نکن"
▫️با بیان استاد #قریب
⏪برای نصرت به انقلاب اسلامی از پایگاه حوزه، نیازمند ورود عمیق و منضبط علمی هستیم.
⏪ این مهم تنها از مسیر حوزه میگذرد و تنها حوزه است که به نحو اصیل و مباشری میتواند.
⏪ مکتب قدمای امامیه امروز در مکتب استنباطی حضرت امام و اساتید و شاگردان ایشان قابل پیگیری است.
⏪ مکتب خاص امام در دوران اقامه بر مکتب استنباطی امام استوار است.
#جبهه_عهد
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی 🔟
💠 اردوی هویتی - معرفتی مثل خمینی
📍 گزارش تصویری این اردوی تشکیلاتی که هماکنون در حال برگزاری میباشد، در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
▫️برگزاری کلاس "وارث ابراهیم"
▫️با بیان استاد #فلاح
⏪ امام با اینکه اهل علم بودند، اما در گرایش های خود، وضع متفاوتی پدید آوردند...
شهید مطهری میگوید کتابی هست که در تاریخ ۵ نفر بیشتر آن را نخواندهاند، که یکی از آن ۵ تا، مرحوم امام است که به آن حاشیه هم زدهاند! اما همین امام دانشی که خاصیتی ندارد را نمیتواند تحمل کند.
⏪ امام وقتی پای فتوا مینشینند میگوید من از ان مجتهدینی نیستم که فتوا بدهم که حالا یا برود در دل جامعه یا نرود. بلکه ایشان میگوید من خودم دنبال فتوایم راه میافتم تا عملی شود.
⏪ مسئلهای که امام عمر خود را برای آن گذاشتند چیست؟
آقا میگویند مسئله اسلام ناب
امام چقدر گلایه کردهاند که در طول تاریخ همه به اسلام جفا کرده و تک بعدی نگاهش کردند، فقیه یک جور، عارف یک جور. فعالان اجتماعی یک جور دیگر...
اسلام ناب چیست؟ یا ایهاالذین امنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم
⏪ انقلابی بودن به این است که دنبال اسلام کارآمد باشیم...
#جبهه_عهد
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی 1⃣1⃣
💠 اردوی هویتی - معرفتی مثل خمینی
📍 گزارش تصویری این اردوی تشکیلاتی که هماکنون در حال برگزاری میباشد، در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
▫️برگزاری جلسه عهد مشترک و نظر سنجی دوره
▫️با بیان حجتالاسلام #استاد_حسینی
#جبهه_عهد
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 یکی از مراجع به من گفت: جواب خون های ریخته شده پانزده خرداد را چه کسی می دهد؟ من در دلم گفتم...
🔹 روزی به امام گفتند: «اگر شما این نهضت را ادامه دهید، #حوزه_علمیه_قم را تعطیل خواهند کرد.» اینجا صحبتِ جان نبود که امام بگوید: «جان مرا بگیرند. اهمیت ندارد.» خیلی کسان حاضرند از جانشان بگذرند؛ اما وقتی بگویند «با این اقدام شما ممکن است حوزه علمیه قم تعطیل شود.» پای همه میلرزد. اما امام نلرزید؛ راه را عوض نکرد و پیش رفت.
🔹 روزی به امام گفتند: «اگر این راه را ادامه دهید، ممکن است همه #علمای_بزرگ و #مراجع را علیه شما بشورانند و تحریک کنند.» یعنی اختلاف در عالم اسلام پیش آید. پای خیلی کسان، اینجا میلرزد. اما پای امام نلرزید و راه را ادامه داد تا به نقطه #پیروزی_انقلاب رسید.
🔹 بارها به امام گفته شد: «شما ملت ایران را به ایستادگی در مقابل رژیم پهلوی تشویق میکنید. جواب خونهایی را که بر زمین میریزد چه کسی میدهد؟» یعنی در مقابل امام رضوانالله علیه، خونها را -خونهای جوانان را- قرار دادند.
🔹 بعد از قضیه پانزده خرداد، یکی از مراجع بزرگ و برجسته به من گفت: "فلانی! آن #خون های پانزده خرداد به پای چه کسی است؟" استدلال ایشان این بود که در پانزده خرداد، آدم های لاابالی که جلوی تیر دشمن نیامدند! آدم های ضعیف و بی ایمان که نیامدند! بهترین جوانان ما آمدند. خب، بهترین جوانان این مملکت را به کشتن دادید، آیا این مصلحت بود؟ این درست بود؟ این همان جایی است که "چو گل بسیار شد، پیلان بلغزند" می بینید! اینجاست که آدم میفهمد امام(ره) چقدر بزرگتر از همه است! بنده در دلم گفتم :بله، فرق بین امام(ره) ما و شما همین است" #استقامت_امام(ره) یعنی این! یعنی در ظریفترین لحظات، در حساسترین لحظات، آنجا که دوستان، آدمی را رها می کنند و آنجا که انسان احساس می کند تنهای تنهاست، #استقامت کردن!
🔹 امام(ره) گفتند: "اگر همه ملت ایران نباشد و خمینی تنها باشد، خواهد ایستاد" این را امام(ره) صریحا اعلام کردند. این، #استقامت_مردم را هم به دنبال میآورد؛ بی اعتناها را هم با اعتنا و کم ایمان ها را هم مومن می کند.
🗓 کتاب بصیرت و استقامت؛ ص۷۲
#بصیرت
#استقامت
#امام_خمینی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از نشریه خط
👤👤👤#گعده_طلبگی 🌙🌙🌙
🔰🔰 موضوع گعده این هفته 🔰🔰
#رشد_یا_خدمت؟؟
🎙باحضور: حجت الاسلام کاظم زاده
➕ تأملی در باب نسبت رشد و خدمت طلبه در ادوار مختلف طلبگی
➖ طلبه از چه زمانی می تواند وارد عرصه خدمت شود؟
➖طلبه در دوران تحصیل و بعد از آن با چه چالش هایی مواجه است؟
➖ چرا حوزه با کار کردن طلبه در حین تحصیل مخالفت می کند؟
➖ چرا حوزه از ظرفیت طلاب خواهر برای به کارگیری آنها برنامه ریزی دقیقی ندارد ؟
➖ تجربیات علما و بزرگان حوزه در این زمینه؟
⏰#زمان: شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ الی ۲۲/۳۰
💠 پیشاپیش از اینکه همه دوستان رعایت آداب گفتگو را دارند صمیمانه متشکریم. 🙏
✳️ آدرس گعده امشب در کانال بارگزاری میشود.
🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط
@KHAT_NASHRIYE
#یادداشت
"#روایت استاد مهدیان از حضور در دوره مثل خمینی"
✅ مثل خمینی
🔸 دیشب و امروز بین دویست سیصد تا طلبه جوان دهه هشتادی بودم.
طلبه، انقلابی، دهه هشتادی. اون هم این جمعیت دیدنی بود.
وارد جمعشون که شدم چهرههای پر نشاط، شوخ، معنویشون دیدنی بود.
اول یک سخنرانی کردم، بچه ها سوال میپرسیدند سوالهایی که مجبورم میکرد بیشتر بگویم جلوتر بروم و من این جنس گفتگو را خیلی دوست دارم.
🔸 دلم نمیخواست از جمعشان جدا شوم. این جمع از بین بیش از ششصد نفر متقاضی حضور در این اردو انتخاب شده بودند. ششصد طلبه نوجوان دهه هشتادی پای کار با یک فراخوان محدود یک مجموعه طلبگی انقلابی جمع شده بودند. فکرش را بکن.
🔸 شب نشستیم به صحبت کردن و گعده. چندتایی شون پرسشهای عمیق علمی داشتند در سبک تولید دانش و پژوهشگری برای امروز انقلاب، برخیشون مساله شان تاثیر اجتماعی بیشتر بود. برخیشون از جنس طلبههای بسیجی بودند که کف خیابان با اراذل و اوباش درگیر شده بودند. خاطرههاشون جالب بود. یکیشون مجروح هم شده بود. بستری در بیمارستان هم شده بود و حالا آمده بود.
🔸 هنگام سحر همگی برای نماز شب بلند شده بودند. بعد نماز با هم جمع شدیم. موضوع بحث، بررسی «#هویت_طلبه» در #دوران_روح_الله بود و امتدادهای آن.
🔸 هیچی گفتم شاید برایتان جالب باشد که بدانید زیر پوست حوزه چه خبر است. پرسشهایشان، ذکر گرفتنهایشان، مناجات کردنهایشان، بحث کردنهایشان، سوال پرسیدنهایشان نشان میداد جلوداران آینده این کشور و نسل بعدی چه مختصات روحی دارند و چگونه میتوانند این مسیر را پیش ببرند. عطش #مسیر_خمینی و عشق به او در حوزه زنده است خیلی زنده تر از بیست سال پیش که من به حوزه آمدم و این را با همه وجود احساس میکنم.
🖇 پ ن: اردوی دو روزه «مثل خمینی» به ابتکار «خانه طلاب جوان قم» برای طلاب دهه هشتادی، در جمکران قم برگزار شد.
✍ نویسنده: استاد #مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
32.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹| نیم نگاهی به اردوی "مثل خمینی"
💢 پلاک ۳۱۳ جمکران، جایی که ۲۵۰ سرباز امام زمان(عج) دور یکدیگر جمع شدند و از هویت و رسالت و آیندهشان، گفتند و شنیدند.
♨️ طلبههایی پر از انرژی و ظرفیت که آمدند تا از خمینی بشنوند و از مکتبش. از راهبریاش. از امامتش. از هویتش.
🔺آمدند تا درس بگیرند برای طلبگیشان. عهد بستند بر ادامه راه امامشان. عهد بستند بر طنین انداز کردن صدای امام در حوزه.
🔸خون تازهای بود به رگ دغدغهمندان حوزه.
💠 اردوی هویتی -معرفتی مثل خمینی
🔹بازخوانی هویت و ماموریت طلبه ای که میخواهد انقلابی باشد
✅ eitaa.com/ahd_ba_khomeini
#جبهه_عهد
#مثل_خمینی
#هویت_طلبگی
#سبک_زندگی_طلبه_انقلابی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#یادداشت
🔴 درباره جنبش بد دهنی
⭕️ دانشگاه که چاله میدان نیست، پس این ادبیات چارواداری از کجا است؟ آنهم ذیل نام "شریف" و "خواجه نصیر" و "علم و صنعت". آنهم در هم صدایی دختر و پسر؛ آنهم به نام اعتراض.
اصلا هدف فحاشی چیست؟ قرار است با بددهنی چه چیز و چه کس و چطور اصلاح شود؟
اساسا ریشه این خشم و نفرت کجاست؟
👈 سه نکته و یک چه باید کرد...
1⃣ یکم نسبت بددهنی با دانشجوئی
واقعا بددهنی نشانه هویت دانشجوئی ماست؟ حتما خیر. این سطح از سخیف بودن از حیای دختران و ادب پسران ما خارج است. اما هیجان جمع و سندرم دوقطبی های استادیومی، فحاشی را تسهیل می کند. با این حال اگر فیلم تجمعات را به هر کدام از این معدود دانشجوها در خلوت عقلی نشان دهیم، حتما شرمنده می شوند.
پس چرا فحش می دهند؟
2⃣ دوم نقش معرکه گیرهاست
معرکه گردان ها چه کسانی اند؟ کسانی که از فحاشی نفع سرشار می برند. اینها دو خط را توامان دنبال می کنند؛ یکم "نمادسازی" و دوم "تحریک سازی".
نمادسازی چیست؟ جریان آشوب، کف خیابان را از دست داده است. کف خیابان طی یک ماه گذشته محل آشوب های دست ساز و پراکنده ای بود که تنها پشت دست اتاق خبر خناسان را پر می کرد؛ با این حال بساط همین نیز جمع شد. اما سکه کاسبان آشوب در آتش است. اینجاست که به خبر نرسند به دروغ می رسند و می بافند؛ شبیه همین کشته هایی که روزانه از روی آمار متوفیان بهشت زهرا و پزشکی قانونی می سازند.
اما وجه دیگر جعل خبر، نمادسازی است؛ چند نفر اجیر کنند تا دیوار بنویسد و بیلبورد شهری تخریب کند و بر حوضچه های پارک رنگ بریزد و غیره. نمادسازی باعث جلب توجه در جنگ صداها است؛ بددهنی نیز همینجاست.
اما خط دوم معرکه گیرها تحریک مخالف است؛ تا طرف مقابل عصبی شود و تلافی کند و آتش این جنگ برای شیادهای رسانه فاکتور شود.
اما این توصیف میدانداری ضدانقلاب است؛ تکلیف بددهنی دانشجو چیست؟ واقعا چرا؟
3⃣ سوم "خلسه رسانه ای" است
کشور بدون اشکال است؟ حتما نه. اما این سطح از خشم و نفرت امتداد اعتراض به آسیب هاست؟ باز هم حتما نه. اشکال را مطالبه می کنند تا اصلاح شود. اساسا این فحاشی ها نقد به چیست؟ به کجاست؟ چه چیز باید اصلاح شود؟ چطور باید اصلاح شود؟ چه کسی باید اصلاح کند؟ هیچ؛ روشن نیست.
این فحاشی ها تنها و تنها خروجی یک خلسه رسانه ای است که سالهاست پلتفرم رسانه ای دشمن ساخته است. "اغوای شبکهای" با "میدان داری رسانههای اهریمنی" قدرت دارد، خطای یک مسوول و نهاد را تبدیل به دسیسه یک هیولا کند و آدم ها را مشحون از خشم و نفرت سازد. در این باره حرف بسیار است و مجال اندک؛ اما همین یک جمله بس که "القای رسانه دشمن" در ساخت "استقرای ناقص" و "تعمیم شتابزده"، پروسه تبدیل اعتراض به اغتشاش و ایجاد جنبش فحاشی است. در "خلسه رسانه ای" و این "اغوای ذهنی" است که انسان ها با عبور از هویت شان به ادبیات چارواداری می رسند؛ مسخ اینجاست.
✅ اما چه باید کرد:
پاسخ این بند در شعار دانشجویان با اخلاق دانشگاه علم و صنعت است؛ آنجا که در واکنش به بددهنی ها فریاد زدند: «اگر بهم فحش بدی، بازم برات جون میدیم»
این شعار از سرآگاهی است چون میداند شعار مقابل از سر هیجان است. چون می داند این نیز چون کف خیابان تخلیه می شود و کف دانشگاه می ماند با وجدانش. این شعار دعوت به خود انسانی است؛ هویت دانشجوی ما دین است و انقلاب. این شعار ترجمه عبارت عالمانه و دلسوزانه فرمانده سپاه است که رجزگونه گفت: «با همین جوانان کف خیابان به جنگ دشمن می رویم.»
✍ نویسنده: #محسن_مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#دلنوشته
☑️ برای طلبه شهید آرمان علیوردی
▫️ دوست دارم این روزها به تو فکر کنم
البته نه به حال بعد از زخمی شدنت که با آن اشک ریختم.
و نه به حال حاضرت که برایم متصور نیست...
بلکه به قبل از زیر پا و مشت و چاقوی یک مشت وحوش بودنت.
به قبل از همه این داستانها
به قبل از شهادتت
به آن قسمت از زندگیات که با من گره خورده؛
به بعد از طلبه شدنت.
▫️ تو تهرانی بودی و نمیدانم شاید مثلا یک پایگاه بسیجی یا مسجدی یا هیئتی مسیر زندگیات را عوض کرد و تصمیم گرفتی آیندهات را شکل دیگری بسازی. شکل دیگری که هیچ رقمه به همسالانت نمیخورد.
مثلا شاید با خودت گفتی طلبه شوم یا فلان نیروی نظامی. بعد دیدی طلبگی دنیایش چیزی ندارد پس اینجا بیشتر به دردم میخورد.
یا شاید هم استاد عالم و مهذبی چشمت را گرفت و به عشق او آمدی.
یا چون شبهات زیادی که رفقا و اطرافیانت داشتند و کسی را برای جواب دادن به آنها لازم دیدی حوزه را با قدمت مبارک کردی.
▫️ وسایلت را جمع کردی و به حجره بردی و پدر و مادرت تو را به خدا سپردند.
حالا همه فامیل میدانند طلبهای و بعضی کنایه میزنند و بعضی نصیحتت میکنند و تو فقط گوش میدهی!
آرمان حالا بچه مثبت جمعهای دوستان شده و سربه زیر بودنش را همه میدانند...
▫️ شاید همان روزهای اول برای خودت عبایی خریدی که در مدرسه روی دوشت باشد.
حالا پایه اولی و مدرسه برایت کلاس و درس اخلاق برگزار میکند.
باید درسهای مقدمات را خوب بخوانی که به آنها برای ادامه مسیر طلبگی نیاز داری. تو هم با جدیت مباحثه میکنی و در مسجد با دوستانت داد و هواری راه میاندازی.
حتما پیش آمده که دنبال استادی راه افتادی تا فلان سوالت را بپرسی.
نماز جماعتت به راه است. البته بعضی روزها نماز صبح را از وضوخانه تا حجره دویدی و لب طلایی خوانی.
▫️ پای درس اساتید اخلاق مینشینی و گاهی دل میدهی و گاهی حوصلهات نمیکشد.
بعضی اوقات سرکلاس ذهنت میپرد و به فلان حرف دیشب مادرت فکر میکنی.
حتما با رفقایت بعضی شبها گعده داشتید و هر از گاهی صدای خندهتان در فضای مدرسه پیچیده.
اول هر ماه چندصد تومان شهریه را برای مادر و خواهرت هدیهای گرفتهای یا شاید خرج شام فلان شب با دوستانت کردهای.
▫️ نمیدانم شاید موتوری داشتی که هربار یکی از رفقایت را ترک آن سوار میکردی و به یکی از هیئتهای تهران میرفتی. و هراز گاهی شاه عبدالعظیم
شاید هم با همان موتور یک شب در هفته را در محل با لباس دیجیتالی بسیج، گشت زنی میکردی.
شاید یکی از همان شبها بود که دیدی شلوغ است
شاید همان موقع بود که جلو رفتی و گیر افتادی...
رفیقت میگفت. راست و دروغش با خودش.
▫️ اینکه از تو خواستند به آقا ناسزا بگویی و زیربار نرفتی و آنها را جری کردی و...
▫️ راستش را بخواهی..
شاید اگر میدانستم طلبهای و تو را در جهادی و هیئت و حلقه صالحین و چه و چه میدیدم با خود میگفتم پس چرا درس نمیخواند؟ این که نشد طلبگی.
و با یک ژست خیرخواهانهای نصیحتت میکردم!
اما اصل تو برای ما فرع بود. تو برای چیز دیگری طلبه شدی و برای چیز دیگری در اکباتان گیر افتادی.
▫️تو برای من تحقق تصویر جدیدی از طلبگی هستی.
تصویر جدیدی که دوست دارم این روزها به آن فکر کنم.
✍ نویسنده: #علی_محمدی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#پای_درس_اخلاق آقا 1⃣3⃣ 🔻 از مرحوم آقای #بهجت(رضواناللهعلیه) مکرّر هم خودمان شنیدیم، هم بالواسطه
#پای_درس_اخلاق آقا 2⃣3⃣
✅ هیچ کاری، از این واجب تر نیست
🔸 قرآن را مرتب بخوانید؛ روزی نباشد که شما تلاوت قرآن نکنید؛ این که می بینید روایت است بعضی ائمه در ماه رمضان هر سه روز یا هر هفت روز، در غیر ماه رمضان هر پانزده روز یا هر ده روز یک ختم قرآن می کردند، دلیل و فلسفه ای دارد؛ ما به قرآن نیاز داریم.
🔸 هیچ کاری را بر خواندن قرآن مقدم نکنید؛ به این معنا که بناست روزی یک حزب قرآن بخوانید، آن را با تأمل و تدبر بخوانید و اگر فرضاً ده دقیقه طول بکشد، نگویید کار یا درس یا مطالعه دارم. هیچ کاری، از این واجب تر نیست. این ده دقیقه یا ربع ساعت را برای خواندن قرآن بگذارید. من از برادران #طلاب خواهش می کنم که این نکته را فراموش نکنند. هر روز قرآن را با تدبر بخوانید و هرگز آن را رها نکنید.
🗓 حوزه و روحانیت ج۲
#قرآن
#تدبر_در_قرآن
#طلبه
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#یادداشت
"روایتی از دوره مثل خمینی"
🔸 توفیق شد آخر هفته با تعدادی از طلاب تهران در دورهی #مثل_خمینی شرکت کردیم. رفقای خوب #خانه_طلاب_جوان قم زحمت این دوره رو کشیدند. اما چند نکته؛
1⃣ موضوع دوره #هویت_طلبه بود. مسالهای که امروز ریشهای ترین درد حوزه علمیه هست.
2⃣ حدود ۲۵۰ نفر تو این دوره پذیرش شدند البته گویا حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند. نشان میدهد طلبههای جوان به شنیدن این مباحث علاقهمند هستند و مایلند که مشی انقلابی داشته باشند.
3⃣ گرچه برگزاری این دورهها میتواند منشا تحولاتی در ذهن و فکر طلاب شود ولی آنچیزی که سبک زندگی طلاب را میسازد، جهت گیریهای مدرسه و فضای فکری اساتید حوزه و... میباشد. کار اصلی این است که این مباحث در متن زندگی طلاب جریان یابد که برای آن باید در فضای مدارس انقلابی زیست کنند و در رفت و برگشت با اساتید انقلابی پرورش یابند. اما چقدر از این مدارس و اساتید داریم؟؟؟
4⃣ شنیدن مطالب دسته بندی شده در بحث #هویت_طلبه و #امامت_اجتماعی و راهبری و... مطلوب است ولی مهمتر آن است که طلبه، اساتیدی را در دوره ببیند که اهل قیام لله و مشغول مبارزه هستند و میتوانند آتش به دل طلبه بزنند. یعنی مهمتر از شنیدن، دیدن افرادی است که خودشان تجلی #هویت_طلبه_انقلابی هستند.
🌐 جنبش عَلَم
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
بینات امور در مسائل سیاسی.mp3
16.31M
🔰 بینات امور در مسائل سیاسی اجتماعی
▫️وقتی حق و باطل با هم مخلوط میشود و برای مردم ابهام به بار میآورد، باید بینات امور را تاکید کرد؛ حادثه شاهچراغ از بینات حوادث این چند وقت است.
▫️یک دردی است و آن این که صحنه بیّن هست و شادی دشمن هست و آن وقت عدهای در حال توجیه کردن و دست بردن به صحنههای بیّناند. همچون معاویه در جنگ صفین که وقتی روایت پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم برای شهادت عمار خوانده شد، گفت علی، عمار را وارد این جنگ کرده است.
▫️اما بینات امور با فطرت و وجدان عموم مردم قابل درک است.
▫️شیوه نظام این است که حوصله کند تا مردم متوجه وضعیت بشوند و بعد از فهم مردم، به طور جدی مساله را جمع کند.
▫️این اغتشاشات زمینهساز حادثه تروریستی شاهچراغ بود. تضعیف پلیس یکی از این زمینهسازیها بود.
▫️عدهای دائما بر طبل توهم بودن وجود دشمن میکوبیدند و حال باید پرسید حادثه #شاهچراغ توهم بود؟
▫️ما #جنگ_شناختی را میبینیم که فکر جوان ما را میبرند و جوان ما در حال پرپرشدن در فضای مجازی است اما باز عدهای دم از آزادی بیقید و شرط فضای مجازی میزنند. کجای فضای مجازی در جهان اینگونه است؟ توییتر حساب ترامپ را بست چون برایشان امنیت امریکا مهم بود. البته که باید با عقلانیت فضای مجازی را درست کرد.
#شاهچراغ
#حجاب
🌐 نفحات
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#یادداشت تبیینی
🔰 شهید سازی و شهید بازی
🔺 یکی از رفتارهای این مدت اراذل و اوباش، این بوده که سعی کرده اند از «خون مظلوم» بهره ببرند. نمونه آخرش بچه مادر مرده کرد است که مقابل ماجرای #شاهچراغ علم کردند. چند نکته:
🔺اولا مظلوم نمایی از طریق مکر در جبهه مقابل انبیا هم وجود داشته، نمونه اش ماجرای کید زنان مصر در مقابل یوسف، یا قصه کشتن قبطی توسط موسی که در جامعه فرعونی شرایط را برای حضور موسی ع دشوار میکرد.
انبیا در این شرایط چه میکردند؟
یکی راهبرد «السجن احب الی» است. تغییر زمین بازی به گونه ای که بر شرایط غلبه کنند نه مغلوب آن باشند. اتفاقی که به تدبیر الهی در ماجرای یوسف و برادرانش و زنان مصر رخ داد و همین طور در قصه موسی و قبطیان.
امروز هم زمین بازی «#فضای_مجازی» صحنه را برای ایجاد کید دشمن ایجاد میکند. راهبرد نبی و ولی الهی، راهبرد کل جبهه حق است.
🔺ثانیا یکی از اقدامات پیامبران و اولیا (پس بنابراین کل #جبهه_حق) تلاش برای #تبیین و روشن کردن امور است. یوسف تا سالها بعد ماجرای روشن کردن امر را چه در مورد کید برادران چه کید زنان مصر دنبال کرد و آن را رها نکرد.
🔺سوم دعا و درخواست و مدد خواهی جدی است یعنی چی؟ یعنی تلاش حداکثری و انتظار برای آمدن #نصرت_الهی.
دعا این است فقط بیان زبان نیست. قطعا مارهای خوش خط و خال و به ظاهر قدرتمند ساحران خوف آور است برای چشمهای ظاهر بین اما آن اژدهای حقیقی که بروز و ظهور قدرت الهی است به گونه ای است که چشم همه را باز میکند از جمله خود ساحران.
🔺ماجرای #مسجد_ضرار یک نماد است برای اینکه دشمن قابلیت دارد امر مقدس را کپی کند تا منفعلمان کند. خیلی اوقات دشمن وقتی در موضع ضعف میافتد چنین میکند. شرایط در این وضعیت ساده نیست. امیرالمومنین ع دشواری جنگ نهروان را توضیح داده و امام ره در شهادت عارف الحسینی به دست تکفیر #اسلام_آمریکایی را دوباره معرفی میکند و میگوید حاضرم برای رسوایی و بر ملاشدنش جان بدهم. این رسوا شدن مشکل است و زمان میبرد اما...
🔺نکته امید بخش این است که آنچه دشمن میسازد از مظلومیت، از انقلاب، از شهید، از هر چه که فکرش را بکنید، قدرتِ اثر ندارد و راحت پودر میشود چون حقیقت ندارد. این را آیات مسجد ضرار توضیح میدهد دقت کنید.
🔻اولا «الذین اتخذوا مسجدا ضرارا» که «لیحلفن ان اردنا الا الحسنی» یعنی بسیار جدی هم نقش بازی میکنند در ظاهری که میسازند ولی «الله یشهد انهم لکاذبون» حتما بازیشان خراب میشود و دستشان رو میشود و به نتیجه نمیرسند. مثل ماجرای سینما رکس آبادان مثل کودتایی که مرجع تقلید پشتیبانی کرد مثل هزاران مثال از این قبیل.
🔻ثانیا امر مقدس چه انقلاب، چه شهید، چه خون مظلوم، اینها همه روح دارند، میتوانند «اسس بنیانه علی التقوی» باشند یا «أسس بنیانه علی شفاجرف هار» باشند یعنی لبه پرتگاه یعنی در وضعیت فروپاشی. این یعنی چی؟ توضیح قرآن این است «بنو ریبه فی قلوبهم» کلا در وضعیت شک و احتمال در قلوب کار را جلو میبرند. لذا با کمی تلاش جبهه حق کل این ساختار به ظاهر مقدس رسوا میشود و فرو میریزد و بی اثر میماند.
🔺 شرطش این است اولا زمین بازی را به نفع جبهه حق کنیم و زمین بازی جبهه باطل را خراب کنیم؛ ثانیا همه تلاش خود را برای تغییر این شرایط به کار بگیریم و منتظر یکدیگر و مدیران و این و آن نمانیم؛ ثالثا امیدوار و مطمئن حرکت کنیم.
✍ نویسنده: حجتالاسلام #علی_مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f