eitaa logo
خانواده چند فرزندی🇮🇷
6.8هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
711 ویدیو
88 فایل
#خانواده_چند_فرزندی یک مادر در حال یادگیری مشاور و تسهیل گر متولد ۶۷ و مادر چهار فرزند مزیات چالش ها و راهکارهای چند فرزندی خادم کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری @asheri110
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام پروردگار یکتا با سلام خدمت شما عزیزان 🔴 جمع کردن بازی بازی یک فرآیند است و تمرینی برای فرایند زندگی است . اگرچه کودک در تمام طول روز در حال بازی است اما برای یک بازی سازنده و موثر لازم است فرایند آن به درستی طی شود . هر بازی از سه مرحله کلی تشکیل می‌شود : ۱- آماده سازی و مهیا کردن بازی ۲- انجام بازی ۳- جمع کردن بازی برای اینکه کودک بیشترین بهره را از فرآیند بازی ببرد و از این رهگذر شرایط رشد جنبه های مختلف شخصیتی او فراهم شود ، لازم است کودک در تمام مراحل شروع ، حین و پایان بازی حضور داشته باشد . اکثر اوقات فرزندان ما در مرحله دوم بازی به اندازه کافی حضور فعال دارند اما مراحل اول و سوم یعنی آماده‌سازی و جمع کردن بازی در بسیاری از خانواده ها و بازی ها نیمه و ناتمام می‌ماند . این دو مرحله بر جنبه‌های مختلفی از جمله احساس ارزشمندی و مسئولیت پذیری فرزندان تاثیر مستقیم دارند . وقتی کودکی در آماده‌سازی بازی حضور فعالی داشته باشد ، خود را در ایجاد این فرآیند ، موثر می بیند ، بنابراین احساس ارزشمندی می کند . از طرف دیگر وقتی فرزندمان در آغاز یک بازی مشارکت دارد ، عملا یاد می گیرد که برای انجام هر کاری در زندگی ، تلاش لازم است و هیچ محصول یا جریان خوشایندی بدون حرکت و تلاش " من " میسر نخواهد بود . بنابراین شخصیت کودک به سمت " کنشی بودن " هدایت می‌شود ... 💥 می‌دانیم که برای نهادینه شدن هر خصوصیتی در شخصیت انسان ، باید بر ۶ سال اول زندگی او متمرکز شویم . ادامه مطلب در نوشتارهای بعدی ارائه خواهد شد . http://t.me/mehrandishbazi https://chat.whatsapp.com/D7IKftKe8ew3Dx3ZA84JdP
به نام پروردگار یکتا سلام دوستان 🌸 🔴 جمع کردن بازی در دو نوشتار قبل درباره مراحل سه گانه بازی و دو مرحله‌ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و تاثیرات آن بر شخصیت کودک مطالبی را ارائه کردیم . سوال اینجاست : چگونه به فرزندم آموزش دهم که وسایل بازی اش را جمع کند ؟! لازم است ابتدا به نکته‌ای که در این سوال وجود دارد بپردازیم ، اگر قصد آموزش دادن داشته باشیم هیچ وقت موفق نمی‌شویم جمع کردن را به عنوان جزعی از بازی در وجود او نهادینه کنیم . بارها تکرار کرده ایم که بازی تمرین زندگی است و هر یک از مراحل بازی نیز جزئی از این تمرین هستند ، ما باید " شوق جمع کردن " را در کودک ایجاد کنیم و ایجاد شوق با آموزش دادن یا یاد دادن بسیار متفاوت است . در شوق ، تمایل ، جوشش درونی و احساس خوشایند وجود دارد اما در آموزش ، اجبار و احساس ناخوشایند . سوال بالا را اصلاح می کنیم : " چگونه شوق جمع کردن وسایل را در فرزندم ایجاد کنم ؟!! " برای این منظور لازم است به چند نکته توجه کنیم : ۱- اجبار و فشار ذهنی را از خود بردارید . احساس کودکان بسیار قوی است و حتی اگر در ظاهر چهره مان هم نشان ندهیم آنان متوجه احساس درونی ما خواهند بود . بنابراین لازم است به لحاظ درونی و فکری ، " باید جمع کند " را از خودتان دور کنید و برای خود یادآوری کنید که فرزندم فقط در حال تمرین و تجربه زندگی است و به لحاظ فطری و درونی هماهنگ با جریان سازنده زندگی است و فقط کافیست شرایط را مهیا کنم و به او فرصت این تمرین را بدهم . بنابراین توصیه می کنیم کلمات و رفتار هایی که اجبار و احساس ناخوشایند را به فرزندتان منتقل می کند به کار نبرید . ۲- به کیفیت مرحله دوم بازی توجه ویژه‌ای داشته باشید ( در آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت ) . جمع کردن با انگیزه درونی زمانی اتفاق می افتد که والدین و فرزند یک بازی خوشایند و با کیفیت را با یکدیگر داشته باشند و والدین در طول بازی کاملاً متمرکز یک بازی کودکانه و شاد باشند و لحظات خوبی را برای خود و فرزندشان ایجاد کنند . اینکه چقدر کودک در جمع کردن مشارکت کند ، بسیار به این بستگی دارد که چقدر در حین بازی نیازش را دریافت کرده و چقدر از روند اصلی بازی احساس رضایت کرده است ... در نوشتار بعد این مطلب را ادامه خواهیم داد و به نکات دیگری خواهیم پرداخت . http://t.me/mehrandishbazi https://chat.whatsapp.com/D7IKftKe8ew3Dx3ZA84JdP
به نام پروردگار یکتا با سلام و سپاس از همراهی شما 🔴 زمان اختصاصی برای هر بازی گاهی برای ما این ابهام وجود دارد که فرزندمان چه مدت زمانی را باید به هر بازی اختصاص دهد و آیا اینکه فرزندم سریع از یک بازی خسته می شود یا فرزند دیگری نیم ساعت با یک بازی سر و کله می زند ، عادی است ؟ چند عامل در تعیین طول زمان بازی ها اهمیت دارند : ۱- سن : به سن فرزندتان توجه کنید . به لحاظ رشدی ، مدت زمان تمرکز کودکان در سنین مختلف با یکدیگر متفاوت است . مثلاً کودک یک ساله حدودا ۴ دقیقه می‌تواند در یک بازی مشخص متمرکز باشد ( این عدد فقط یک حد متوسط است و کمتر یا بیشتر بودن آن نگران کننده نیست ) و با بالا رفتن سن این میزان افزایش می یابد . ۲- خصوصیات فردی : خصوصیات هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است و کودکان نیز از این اصل مجزا نیستند . با توجه به ویژگی های فردی هر کودک ، میزان توجه و تمرکز آنان به بازی با یکدیگر متفاوت است بنابراین دنبال یک عدد مشخص برای زمان قرار گرفتن فرزندتان در یک بازی نباشید . او را یک موجود پویا ببینید که با توجه به عوامل متعددی از جمله ژن ، محیط و ... واکنش های متفاوتی نسبت به بازی های گوناگون بروز خواهد داد . " به هیچ عنوان فرزندتان را با همسالان خود قیاس نکنید . " ۳- نوع بازی : بازی ها چند منظوره هستند ، برای یک جنبه خاص نیستند و یک کاربرد مشخص ندارند . مثلا نمی‌توان گفت دست ورزی فقط بر حواس لامسه تاثیرگذار است بلکه حین دست ورزی علاوه بر لامسه ، حواس بویایی و بینایی هم مورد تحریک قرار می‌گیرند و در رشد مهارت دست ها نیز بسیار موثر است . بنابراین انواع بازی های مختلف تاثیرات متفاوتی بر روند ذهنی و رشد کودکان دارند و هر کدام بخش های مختلفی از جسم و ذهن کودک را به خود مشغول می‌کند . پس نمی‌توانیم برای هر بازی‌ یک زمان قراردادی و یا ایده‌آل را در نظر بگیریم . ۴- با توجه به محدودیت در این مطلب ، نکته چهارم که مهمترین نکته قابل توجه درباره زمان مربوط به بازی هاست را در نوشتار بعد ( روز شنبه ) ارائه خواهیم کرد . گلناز دیده ور http://t.me/mehrandishbazi https://chat.whatsapp.com/D7IKftKe8ew3Dx3ZA84JdP
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علے جان🌷 💔مے روے با فرق خونین 🍂پیش بازوی کبود 💔شهر بی زهرا ڪہ مولا! 🍂قابل ماندن نبود (ع)💔 🥀🏴 ♨️ @Maddahionlin 👈
4_5902523501343934348.mp3
1.51M
🎵پیشنهادی متفاوت برای شب قدر @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطر ابتلا به فقر محیطی در کودکان را جدی تلقی کنید... فقر محیطی به بیان ساده، زمانی است که کودک از محیط پیرامون خود تجربه های حسی-حرکتی و اطلاعات شناختی متناسب با سنش را کسب نمی کند. والدینی که با کودکشان به طور مداوم صحبت نمی کنند. والدینی که با کودکشان بازی نمی کنند. والدینی که برای کودکشان شعر و کتاب نمی خوانند. والدینی که کودکشان را به طبیعت و گردش نمی برند. والدینی که اطلاعات شناختی لازم را به کودکشان نمی دهند. ناخواسته و ندانسته کودک را دچار فقر محیطی می کنند که در نتیجه آن قدرت درک و شناخت و فراگیری کودک، رفته رفته کاهش می یابد و در صورت تداوم ، مشکلات بسیاری را مخصوصا در تحصیل و ارتباطات اجتماعی برای او به دنبال خواهد داشت. 👇 Join @nooredideh
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 گناه 🔵خیلی وقتها از کلمات احساسات و احساساتی بودن صحبت میکنیم. خصوصا خانم ها . بسیار شنیده ایم که می گویند تو احساسات من را درک نمی کنی یا من احساساتی هستم. این احساساتی بودن که می گوییم در واقع احساس گناه است. 🟣به خاطر این احساس گناه خود را فدا می کند. می خواهد به همه مهربانی کند و ثابت کند که چقدر خوب استو وقتی دیگران متوجه نمی شوند در تفکر مظلوم می رود و می گوید: الهی من بمیرم تا بفهمید چه جواهری را از دست داده اید. این دقیقا خشونت عاطفی است. ( استاد سلطانی ) @negarestanebazi
4_5909050661927916634.mp3
5.82M
استاد محمود سلطانی عبور از نگرانی ها ۷۴ کانال خانه بازی نگارستان 👇👇 Join @negarestanebazi https://eitaa.com/joinchat/774570008C9052be5167
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 تربیت_جنسی 🔻پوشش والدین در منزل ✔️ما در داخل خانه هم اجازه نداریم که خیلی لباس باز بپوشیم.  این متأسفانه تفکر بسیار اشتباهی است که می گویند بگذار کودک ببیند تا عادت کند؛ منظور من هم این نیست که مثل سریال های تلویزیون تو خونه مانتو و مقنعه بپوشید نه من این را نمیگم چون فضای خونه فضای راحتی و آزادی ما است و باید لباس راحت بپوشیم ، ولی مواظب باشید چه پدر و چه مادر، طوری لباس بپوشید که کنجکاوی بچه ها تحریک نشود.  [استاد سلطانی] @negarestanebazi https://eitaa.com/joinchat/774570008C9052be5167
یا رازق طفل الصغیر...😭 مامان جون امشب حتما واسه همه کسانی که در حسرت بچه داشتن هستن هم دعا کن... "مامان باید ذاکر باشه"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| امشب از خدا چه بخواهیم؟ 👈 توصیه مرحوم علامه طباطبایی به آیت‌الله سعادت‌پرور(ره) درباره شب قدر ویژه شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ ☑️کانال استاد فیاض بخش @Jelvehnooralavi
برای بچه ها😊👆
🔴 زمان اختصاصی برای هر بازی در نوشتار قبل به سه نکته قابل توجه درباره زمان مربوط به بازی ها اشاره کردیم . نکته چهارم که یکی از مهم ترین مسائل درباره طول زمان بازی است ، در نظر گرفتن نیاز و میزان توجه کودک است . وقتی کودک فعالیت یا بازی را شروع می کند ، ذهن او حین بازی به کشف و برقراری ارتباط بین پدیده ها می پردازد ، ورود عوامل و محرک های محیطی اضافی از جمله دستور والدین به کمتر یا بیشتر بازی کردن و یا توجه کردن به بخش دیگری از بازی ، مانع جریان فکری کودک می شود . به هر میزان که کودک غرق در بازی شود و با فضای ذهنی خود به آن توجه کند به همان میزان ذهنش در آن فعالیت عمیق می شود و ارتباطات سیناپسی قوی تر و با کیفیت تری در مغز او تشکیل می شود . با یک مثال موضوع مطرح شده را روشن تر می کنیم . فرض کنید فرزند شما می‌خواهد یک توپ و یک مهره مکعبی را روی صندلی قرار دهد ، مکعب با اولین تلاش روی صندلی قرار می‌گیرد ولی توپ از روی صندلی قل می خورد و به زمین می‌افتد . ممکن است فرزندتان ۱۵ بار دیگر تلاش کند تا توپ را روی صندلی ثابت نگه دارد ، در هر بار تلاش برای سر نخوردن و قرار دادن توپ روی صندلی یک فرضیه و یک کشف جدید ایجاد می‌شود و ذهنش تعریف جدیدی از ارتباط بین پدیده ها را درمی‌یابد . حال اگر مادر یا پدر مهربان 🙃😉 برای زودتر به نتیجه رسیدن فرزندشان ، خودشان آن توپ را روی صندلی ثابت کنند ، عملاً مانع از ۱۵ کشف جدید فرزند خود شده اند و فرصت بالا رفتن سطح کیفی و کمی مغز و همچنین لذت کشف جدید را از او گرفته اند . بهتر است اجازه دهیم تا آنجا که یک بازی برای او جذابیت دارد ( که علامت کشف و نیاز کودک است ) به آن بپردازد و هر زمان که خودش توجهش از بازی گرفته شد به آن خاتمه دهد . در نوشتار بعد به جنبه دیگری از موضوع مطرح‌شده خواهیم پرداخت . http://t.me/mehrandishbazi https://chat.whatsapp.com/D7IKftKe8ew3Dx3ZA84JdP