به خداڪه وصل شوی،
آرامش وجودت را فرامیگيرد!
نه به راحتی میرنجی،
و نه به آسانی میرنجانی!
آرامــش،
سهم دلهايی استـ،
ڪه به سَمت خداست..
@porseeman
#استادپناهیان میگفت:
رفقــااا فرج رو جدی بگیریم
واقعا دیگه معلوم نیست
چقدر دیگه باید منتظر موند...!
از در و دیوار داره میباره ڪه
خداشتابدارهبرایتحققفرج
جدی بگیریم قصهی فرج رو
@porseeman
علامه جوادی آملی:
🔵 شخصی به وجود مبارک امام جواد (سلام الله علیه) عرض كرد كه ما را سفارش اخلاقی كنید.
حضرت فرمود: قبول میكنید یا فقط میخواهید گوش بدهید؟
عرض كرد: نه؛ قبول میكنم.
فرمود: اگر قبول میكنید این مسائل را بدان: دنیا جای امتحان و جای بردباری است. اصلاً كسی خیال بكند كه اینجا بخواهد راحت به سر ببرد و راحتی نصیبش بشود، در اشتباه است.
مثل اینکه کسی خیال کند میتواند زمستان را با یک پیراهن به خوبی زندگی کند؛ چنین کسی اصلاً زمستان را نشناخته است، زیرا زمستان فصل سرما است.
زمستان سرد است و سرما را نمیشود از زمستان گرفت؛ اما میتوان آن را مدیریت کرد؛ لباس بیشتری پوشید و کمتر اذیت شد.
آدم باید خیلی عوامانه بیندیشد که خیال کند اینجا محل راحتی است. چنین کسی یا اهل قرآن و روایت نیست یا اهل فکر و فهم نیست. چنین کسی اصلاً نمیداند این هفتاد تا هشتاد سال یعنی رنج!
آنكه این نظام را ساخت این جهان را ساخت (خداوند) فرمود: اینجا جای آسایش نیست. دیگر از خدا راستگوتر كیست؟
خداوند قسم یاد كرد و فرمود: «لَقَدْ خَلَقْنَا اْلإِنْسانَ فی كَبَدٍ». یعنی انسان در فشار و رنج و درد و زحمت و سختی قرار داده شده است، اصلاً ساختار اینجا این است؛ لام در کلمه «لقد»، لام قسم است، «كبَد» هم یعنی درد و رنج و فشار و مشكلات.
حالا یكی فشار مالی دارد، دیگری فشار خانوادگی دارد، یكی فشار سیاسی دارد و یكی فشار اجتماعی دارد هیچ كس بی درد و رنج نیست؛ مستحضرید آنها كه وضع مالیشان خوب است با قرص خواب میخوابند این طور نیست كه مثلاً راحت باشند.
حالا كسی خیال بكند این هفتاد هشتاد سال، می تواند آسوده باشد، نه، اینطور نیست. آسایش جای دیگر (آخرت) است.
اگر کسی این را فهمید، زندگی خود را تنظیم میکند، تعدیل میکند و خود را با این شرایط وفق میدهد و تنها در این صورت رنج کمتری خواهد کشید.
🔴 درست است که وظیفه هر مؤمنی آن است که برای مؤمنان دیگر دعا کند، اما خداوند می فرماید: من مهمان دلهای شکسته ام. شما هر چقدر به انسان دیگری التماس دعا بگویید و از او بخواهید برای شما دعا کند باید بدانید آن فرد، دل شکسته شما را ندارد، دعای مظلوم دل شکسته از دعاهای مستجاب است لذا در هنگام بی پناهی و دل شکستگی خود، مستقیماً با خدا سخن بگوید و دیگران را نیز دعا کنید و بدانید بهترین دعا آن است که از قلب خود انسان برخیزد.
https://eitaa.com/joinchat/1212809251C886bc4aa61
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
سلام
صبح روز پنجشنبه شما بخیر
السلام علیک یا ابا محمد حسن ابن علی ایهاالعسکری ع
لااله الا الله الملک الحق المبین
🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽
علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه
محاسبه_پرونده_قبل_از_دادگاه_قیامت
اهل محاسبه باشید،همانطور که یک بازرگان ،یک کاسب،دخل و خرج خود وصادرات و واردات خود را حساب می کند.
ببینید در شبانه روزی که بر شما گذشته چه چیزی اندوخته اید،چه گفته اید.
به حساب یک یک رفتاروگفتارتان برسید، از نادرستی ها استغفار کنید وسعی کنید تکرار نشود و برای آنچه شایسته و صالح بود خدا را شاکر باشید ،تا به تدریج برای شما اخلاق خدایی ملکه شود.
پیامبر اکرم می فرماید: 🍃
پیش از آنکه به حساب شما برسند،خودرا مورد محاسبه قرار دهید.
📕(بحارالانوار،ج۷۰،ص۷۳)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
@porseeman
🌼معیارهای #انتخاب_همسر از نگاه پیامبر اکرم(ص)
✍ازدواج در نگاه هر کس معیارهایی دارد. با این حال، معیارهایی که بزرگان دین معرفی کرده اند، سالم ترین و مطمئن ترین معیارها است.
ایمان: در اسلام شرط اول انتخاب همسر ایمان و تقوا معرفی شده است. دین بنیان خانواده را حفظ می کند و همسر باتقوا بیشتر از همسری که تقوای کمتری دارد، می تواند اعتماد و آرامش شما را تامین کند. بنابراین پرهیزگاری شرط اول ازدواج از نگاه ائمه و معصومین است. کسی که پایبند به دین نباشد هیچ ضمانتی وجود ندارد که به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک پایبند باشد. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: وقتی کسی که به خواستگاری می آید و اخلاق و دین اش مایه رضایت است به او زن دهید که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد زمین را پر خواهد کرد.
📚نهج الفصاحه ، ح۲۴۷
در حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که: با زن به خاطر 4 چیز ازدواج می شود: مال و ثروتش، زیبایی اش، دینداری اش و اصل و نسب خانواده اش؛ و تو با زنان متدین ازدواج کن.
📚کنز العمال
•┈┈••✾•🌺•✾••┈┈•
🆔 @porseeman
•┈┈••✾•🌺•✾••┈┈•
📲 #با_ما_همراه_باشید
🌸🍃﷽🌸🍃
✍ عظمت ماه ذی الحجه:
☜موسی به #طور میرود،
☜فاطمه به #خانه علی،
☜ابراهیم با اسماعیلش به #قربانگاه،
☜محمد با علی به #غدیر،
☜مهدیِ زهرا به #عرفات،
☜وحسین با تمام هستیاش به #کربلا.
👌عجیب در این ماه، بوی اجابت دعا می آید
✨✨✨
🔻ثواب #روزه_دهه_اول ذی الحجه
👇👇👇
✍️امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند:
✅ هر کس #روز_اول دهه ذی الحجه را روزه بگیرد،
👈خداوند برای او ثواب روزه هشتاد ماه را مینویسد.
✅ پس اگر #نه_روز_دیگر را هم #روزه گرفت
👈ثواب روزه یک عمر را به او میدهند.
📢📢 اگر روزه قضا هم داری، تو همین ایام بگیر که همون ثواب برات هست😍
@porseeman
💥آخرت در کجا قرار دارد، آیا همین دنیای کنونی است یا دنیای دیگر در مکان دیگری است، از نوع عالم ماده است یا رؤیاست؟
✅ #پاسخ:
اکثر دانشمندان اسلامی معتقدند که بهشت و جهنّم اکنون وجود دارند، نه این که بعداً آفریده خواهد شد.
برای وجود «بهشت و دوزخ» در بین مفسران دونظریه است:
1⃣ بهشت و دوزخ در باطن و درون این جهانند و بعضی از پرهیزکاران که درک و دیدی در این جهان دارند، (چشم برزخی دارند) بهشت و دوزخ را نیز می توانند با چشم حقیقت خود ببینند; مثل اینکه به وسیله فرستنده ای بسیار قوی صدای صوت دلنشین قرآن را در همه جای زمین پخش کنیم، و در نقطه دیگر زمین، از فرستنده دیگری با همان قدرت، صدایی فوق العاده دلخراش و ناراحت کننده، به همه جای زمین پراکنده شود.
2⃣ عالم آخرت و بهشت و دوزخ بر این عالم محیط است، و به اصطلاح، این جهان در شکم و درون آن جهان قرار گرفته است; مثل عالم جنین که در درون عالم دنیا است.
🌴 اگر می بینیم که قرآن می گوید: وسعت بهشت به اندازه وسعت آسمان ها و زمین است; بدین جهت است که انسان چیزی وسیع تر از آسمان و زمین در این عالم نمی شناسد تا مقیاس سنجش قرار گیرد.
✳️ همان گونه که بیان شد به طور قطع آخرت و قیامت و یا به عبارت دیگر، بهشت و دوزخ نه این دنیای کنونی است، بلکه واقعیتی است که پس از برچیده شدن بساط کنونی دنیا، بر پا می شود. علامه طباطبایی مفسّر بزرگ قرآن کریم در این باره که هر چند آخرت هم مانند دنیا آسمان و زمینی دارد، ولی آسمان و زمین آخرت غیر از آسمان و زمین دنیاست می فرماید: خدای تعالی در قرآن کریم برای قیامت آسمان و زمینی معرفی می کند که غیر از آسمان و زمین دنیاست: «یَومَ تُبَدَّلُ الاَرضُ غَیرَ الاَرضِ والسَّماواتُ وبَرَزوا لِلّهِ الواحِدِ القَهّار (ابراهیم، ۴۸); در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمان ها ]به آسمان های دیگری[ تبدیل می شود، و آنان در پیش گاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند.»
💢 و در جای دیگر خداوند متعال از اهل بهشت حکایت می کند که می گویند: «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی صَدَقَنا وعدَهُ واَورَثَنَا الاَرضَ نَتَبَوَّاُ مِنَ الجَنَّةِ حَیثُ نَشاءُ (زمر، ۷۴); آن ها می گویند: حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که به وعده خویش درباره ما وفا کرد و زمین ]بهشت[ را میراث ما قرار داد که هر جا را بخواهیم منزل گاه خود قرار دهیم چه نیکوست، پاداش عمل کنندگان» علامه طباطبایی(رحمه الله) در صدد این است بفرماید که صرف زمین و آسمان داشتن آخرت دلیل نمی شود منظور این باشد که آخرت در همین زمین و آسمان برقرار می شود.
📚 تفسیر المیزان ج ۱۲ ص ۲۴/ تفسیر نمونه ج۲ ص ۳۰۸
@porseeman
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
♨چرا شیعیان بعد از شنیدن نام #قائم برمیخیزند؟
دست بر روی سر گذاشتن در فرهنگ اعراب به چه معناست؟
♻ پاسخ سوال 👇👇
از امام صادق(ع) سؤال شد که چرا به هنگام شنیدن نام "قائم" لازم است برخیزیم؟فرمود: براى آن حضرت غیبت طولانى است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتى که به دوستانش دارد، به هر کسى که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبتآمیز مىکند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعى در مقابل صاحب (عصر) خود، هنگامى که مولاى بزرگوارش به سوى او بنگرد از جاى برخیزد، پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند منان مسئلت بنماید.
✔حکمت دست روی سر گذاشتن در میان عرب
♻در عرب رسم است که هرگاه گره ناگشودنی در کار بیافتد به نشانه ناچاری و اضطرار دست خود را بر سر می گذارد. معنای این کار در هنگام قرائت دعای فرج این است که دوری و غیبت امام برای ما بسیار دشوار و طاقت فرسا است.
📚منتخب الاثر، ص 640
@porseeman