eitaa logo
خط فکر
1.5هزار دنبال‌کننده
975 عکس
804 ویدیو
60 فایل
🔰کانالی‌متفاوت در حوزه امامت‌ و ولایت🔰 ⚜️دفاع و تبلیغ مکتب شیعه⚜️ 🔻انعکاس گوشه‌ای از فعالیت‌های موسسه بیان معرفت ✉️ ارتباط با ادمین: @Mhr_mi313 📱 ایتا: eitaa.com/khate_fekr 📱تلگرام: t.me/khate_fekr 📱اینستاگرام: khatefekr_m
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 برای اطلاعات بیشتر فایل‌های بالا را دانلود کنید. 🔴 برای شرکت در فراخوان ، ضوابط‌نگارش و قوانین‌فراخوان موکدا باید رعایت شود.
روسیه و مقابله با بهائیت! 🔻یکی از نکات تاسف بار در تاریخ کتمان کردن کشتار و حذف وحشتناکی است که در روسیه علیه تشکیلات بهائی رقم خورد؛ تشکیلات اصرار دارد مخالفین خود را فقط ایرانیان و شیعیان جلوه دهد تا ساختار سازمانی خود را پاک کند. نمونه‌هایی از حذف اعضای تشکیلات بهائی که حکومت بی‌دين روسيه انجام داد و تشکیلات بهائی کلا از نشر عمومی آن‌ها صرف نظر کرده است: 🔺سید مهدی گلپایگانی رئیس محفل عشق آباد؛ بازداشت شبانه توسط اداره سیاسی، صدمه رساندن و حبس ایشان در سردخانه اجساد که در نهایت منجر به زکام و مرگ ایشان پس از چند روز گردید... 📚سال‌های سکوت، صفحه ۱۳ 🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr
🔴 از فرقه شیخیه چه می دانید؟! 🕌شیخیه گروهی از شیعیان که پیروِ باورهای شیخ احمد احسایی و جانشینان اویند. مهم‌ترین باورهای آنها اعتقاد به رکن رابع (۱) و جسم هورقلیایی (۲) است. 🔷شیخیه می‌گویند تنها راه کشف معارف، توسل به معصومان است و انسان به استقلال قادر به درک هیچ‌یک از علوم نیست حتی در مسائلی مانند زراعت و صنایع. آنها عقل را در استخدام نقل می‌دانند و می‌گویند اگر عقل مسئله‌ای را متوجه می‌شود تنها با استمداد از انوار اهل بیت است. (۳) 🔸شیخیه دارای عقاید خاصی در مقایسه با دیگر فرق تشیع است. آنها درباره معاد می‌گویند این جسد در قبر تجزیه شده و از بین می‌رود و به طبیعت باز می‌‌گردد. جسد دوم انسان، جسد هورقلیایی است و فناپذیر نیست. معاد با همین جسم هورقلیایی صورت می‌گیرد. عقیده دیگر آنها رکن رابع است که بر طبق آن، در هر عصری، شیخ و انسان کاملی وجود دارد که احكام را بدون واسطه از امام زمان (عج) می‌گيرد و به مردم می‌‏رساند. شیخیه به دو گروه اصلی در کرمان و آذربایجان تقسیم می‌شوند که در برخی عقاید با یکدیگر اختلاف نظر دارند. ۱_ تهرانی ، امام شناسی ، ج ۵ ، ص ۱۷۸ ۲_ نجاری، شیخیه ؛ نقطه آغازین انحراف ۳_ احسائی، شرح الزیارة الجامعة الکبیرة، ۱۴۲۴ق، ج۱، ص۲۰۳ 🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr
🟣 از شیخیه چه می دانید؟(2) ✴️ یکی از ویژگی‌های قابل توجه پیشوایان شیخیه، اعتقاد به این باور است که نمازگزار باید در سوره‌ی حمد نماز، هنگام قرائت «إیّاکَ نَعبُدُ» حضرت علی (علیه السلام) را قصد کند. با این توجیه که خداوند مجهول الکُنه است و نمی‌توان او را تصور نمود و در نماز مخاطب قرار داد.[1] ✴️این دیدگاه در برخی گرایش‌های شیخیه به صورت جدی مطرح است و البته به نوعی دیگر در فرقه‌های صوفیه؛ چرا که آن‌ها نیز لازم می‌دانند صورت قطب و شیخ خود را در نماز تجسم کنند و سعی کنند به واسطه‌ی تجسم او در نماز، با خداوند ارتباط برقرار کنند. [2] ✅ اما این باور انحرافی در حالیست که عبادت خدای تعالی در واقع، نشان دادن مملوکیّت خود به پروردگار و استعانت و طلب یاری از اوست. چرا که تنها خداوند شایسته و بایسته‌ی پرستش است و تنها حقیقتى که شایسته‌ی یارى جستن مى‌باشد، خداوند است؛ همچنان که تقدیم مفعول «إیّاک» بر فعل «نَعبد» و «نستعین»، دلالت بر انحصار و خروج غیر دارد. لذا دخول هرکس و هرچیز در عبادت پروردگار (با هر عنوانی)، مرتبه‌ای از شرک به شمار می‌آید و هیچ توجیهی برای آن پذیرفته نیست. 📚[1]. محمد بن سلیمان تنکابنی، قصص العلماء، چاپ سنگی، 1296، ص 52. 📚[2]. بستانى- مهیار، فرهنگ ابجدى، تهران: انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1375ش، ص 60، واژه «اسْتِعَانَة». 🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr
خط فکر
🌟🌟 فرصت ویژه برای کسانی که اهل مطالعه اند 👌 یکی از بهترین کتابها در حوزه امامت و تشیع 🎊🎊🎁 هم مطالع
با تقديم سلام ( نفرات برگزيده جلسه اول ) تذكر: به جهت اينكه تعداد افراد حائز امتياز بيش از ۳ نفر بوده اند ، لذا جهت انتخاب افراد، قرعه كشي انجام شده است . ١_جناب آقای محمد تقی زاده ٢_جناب آقای محمد مقدم ۳_سرکار خانم جنتی
🔷 خدا در وهم نمی گنجد!! امیرالمومنین در حکمت 470 نهج البلاغه درباره ذات خداوند متعال می فرمایند که خداوند قابل توهم نمودن نیست!! چه برسد به اینکه شخصی را در جای خدا توهم کنیم و در خیال بیاوریم!! ⭕️ توحيد در اين جا به معنى خداشناسى است و خداشناسى در صورتى كامل مى شود كه او را برتر از خيال و قياس و گمان و وهم بدانيم و از هرچه ديده ايم و شنيده ايم و گفته ايم فراتر بشماريم. زيرا آنچه در وهم انسان و خيال و قياس و عقل او مى گنجد محدود است و خداوند وجودى است نامحدود از هر جهت و به همين دليل همواره بزرگان علم عقايد گفته اند كه كنه ذات خدا بر هيچ كس حتى بر انبيا و اوليا روشن نيست. آنچه از خداوند مى دانيم صفات جلال و جمال اوست و افعال و آثارى كه صحنه جهان را پر كرده است. به همين دليل در روايات دستور داده شده كه در ذات خدا انديشه نكنيد كه به جايى نمى رسيد. 🔰 موسسه آموزشی و پژوهشی بیان معرفت 🌐eitaa.com/khate_fekr 🌐t.me/khate_fekr