هدایت شده از انسان جاری
🔷 نرمافزار اندروید مجموعه آثار استاد علی صفایی حائری منتشر شد.
💠 در این نرم افزار تمامی کتب استاد علی صفایی حائری موجود میباشد
و قابلیت های : مطالعه کتب، کپی، جستجو، حاشیهنویسی و ... در اين نرمافزار فراهم آمده است.
🔶 شما میتوانید جهت تهیه این نرمافزار از لینک زیر اقدام فرمائید.
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.crcis.haeri&ref=share
@ensan_jari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
💠 بخشی از کتاب "شبی برتر از یک عمر"
(تفسیر سوره قدر)
▪️بر اساس كفر و شكر در شب قدر براى تو اندازهاى مىگيرند و به تو نعمتها و امكاناتى مىدهند. بر اساس كارى كه تو در گذشته كردهاى، سرمايهى آيندهات را تقدير مىكنند.
▪️هنگامى كه تو براى برنامه ريزى آماده مىشوى و براى طرح ريزى اقدام مىكنى آن وقت احتياج به راهنمايى دارى كه تو را در اين مهم كمك كند و چراغ راه تو باشد. احتياج به كتاب و دستورالعملى دارى كه تو را كمك كار باشد.
▪️اين نيروها بر اين مقام ولايت، در اين شب قدر نازل مىشوند... همانطور كه قرآن در اين شب نازل شده، همانطور كه نعمتها در اين شب نازل شدهاند و اندازهگيرى و تقدير گرديدهاند... پس تو هم در اين شب مىتوانى طرح بريزى و براى سرمايههاى خودت، برنامه بگذارى، تا در اين شب براى تو همه چيز فراهم شود:
1 - نعمتها و اندازهها
2 - كتاب و راهنما
3 - نيروهاى نازل بر مقام ولايت
4 - طرح ريزى و تقدير تو.
❛❛ عینصاد
◀️ کتاب شبی برتر از یک عمر
👤: @ad_Einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰چرا لیله القدر می گویند نه یوم القدر؟
🌒 در دل تاريكى ها و در بطن حادثه هاست كه تو بايد طرح فردا را بريزى و در طلوع فجر، همراه فرشته هاى نازل شب قدم بردارى.
🌒 اشتباه ما اين است كه در شبمان كارى نمى كنيم و در شكم گرفتارى ها و ظلمت ها، يا تسليم تاريكى مى شويم و يا مرثيه خوان ظلمت.و اين فاجعه را در طلوع فجر مى فهميم كه هيچ كارى نكرده ايم و هيچ طرحى نريخته ايم.
🌒 تا دست به كار شويم و طرحى بريزيم، هزار مانع بر سر راهمان مى گذارند و هزار درگيرى برايمان ايجاد مى كنند و تا بخواهيم حركت كنيم به غروب رسيده ايم و دوباره گرفتار شب شده ايم.
اين است كه در شب طرح مى ريزند و اين است كه شب را، قدر مى دانند، شب را.
🌒 اين است كه يك شب طرح، يك شب قدر، از هزار ماه بى تقدير بهتر است!
❛❛ عینصاد
💠 بخشی از کتاب "شبی برتر از یک عمر"
(تفسیر سوره قدر)
◀️ کتاب شبی برتر از یک عمر
👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدر به چه معناست ؟
در شب قدر چه کاری باید انجام دهیم ؟
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
✨امشب شب قدر! شب تصمیم های بزرگ! شب ترازوداری است!
در حالى كه فرصتها چون ابر مىگريزند و زمان همچون كودكان پابرهنه در كوچههاى شهر مىدود باید به واقع لحظاتی را انديشيد! میتوان با تعیین چند مسأله، ابرهاى بارور شبهای قدر را به «باريدن» و سيراب كردن، واداشت تا در بارش زلال آن به امسالمان طعم بیشتری از «رويش» و «فلاح» بگیرد!
🔸امشب، شب تعیین بازارها و خریدارهاست! شب تعیین اینکه خودت را میخواهی به که و چقدر بفروشی؟ شب دوباره پاسخ دادن به این سوالات سمج است که «كه هستى»، «چه مىكنى»، «براى كه كار مىكنى»، «چرا كار مىكنى»، «در كجا هستى»، «به كجا مىخواهى بروى»، «به كجا رسيدهاى» و «به كجا رساندهاى»؟!
🔸امشب، شب تعیین آرمانهاست! کدام آرمان را انتخاب خواهی کرد؟ آرمان علی وردی یا آرمان معاویه وردی؟
🔸امشب، شب تنظیم منوی خواسته هاست! همه میدانیم برخی ثروتمند زندگی میکنند برخی ثروتمند میمیرند امشب در کنار پیکر مطهر امیرالمؤمنین، محبوب آسمان و زمین، بزرگترین ثروتمند و تاجر هستی، باید کمی به زندگی تاجرانه خودمان بیاندیشیم!
🔸امشب، شب تعیین سبک و سطح زندگی است.
🔸امشب شب شکافتن سر است تا ببینیم در آن چه خبر است هر زمان قرآن را گشودی یادکن از گشودن فرق امیرالمؤمنین! علی میزان است! از خدا بخواهیم خدایا مرا از امیرالمؤمنین جدا نکن. سر من را، ذهن من را، دغدغه¬های من را، اهداف و آرمانهای من را، مانند علی قرار بده. آنگونه باشد که اگر زمانی مقدر شد فرق من هم شکافته شود در راه تو باشد و همراه فریاد فزت و رب الکعبه من باشد! خدا نکند همراه فریاد باختم باختم من بلند شود
در عجبم ز می فروشان
چون می بفروشند چه خواهند خرید.
🌷🇮🇷🌷
عنوان رساله دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران:
آقای جواد آقایی
تبیین مبانی تربیت دینی براساس دیدگاه آیت الله صفائی حائری و دلالت های آن از حیث اصول و روش ها
عنوان مقاله:
تبیین مبانی معرفت شناسی براساس دیدگاه آیت الله صفائی حائری و دلالت های تربیتی آن از حیث اصول و روش ها
هدایت شده از تربیت و معنویت
4_5992304445432530754.mp3
1.22M
🎙 #صوت_ویژه
امشب
🌱اول استغفار از ریشهها:
🌳شجره خبیثه گناهان عالم پرکن از این ریشههاست!
💢 زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ...
😔بجای توجه به نیازها به شهوات پرداختم
😔شهوت محبوب من شده! محبوبها برام مزین شده!
⁉️ از چه چیز #توبه کنم؟؟
⚡️از اینکه خدا را در دلم گنه کار میدانم!
⚡️از عذرآوردنهام؛
⚡️از تمام توجیهات مکررم برای محبت شهواتم
⚡️از قناعتم به همین وجود محدودم
⚡️از لرزشهای دلم
⚡️از خوشحالیها و ناراحتیهایم
⚡️از خستهشدنها و مأیوسشدنها و امیدهام
⚡️از تعلقها و توقعهایم
⚡️از پشت کردنهایم به دهها سال تجربه استعداد عظیم خودم
⚡️از عذرآوردنهای بدتر از گناهم
⚡️از محرکهای صبح تا شامم
⚡️از توجیهات و از علتهایی که برای گناهانم دارم: معذرت اما نمیتونستم....
✨آیا خدا رو اضطرار منو خلق کرد یا رو عشق؟
⚡️تو مرا عاشقانه آفریدی اما من عشقمو به کی دادم؟ دلم را از چه پرکردم؟😱😭
⚡️انتظار تو را و نگاه تو را پاسخ ندادم؟
✨گناه یعنی این.
اساس مشکل همینست!
⚡️بالفرض رکعاتت همه آسمان راپرکرده! حساب نمیکنی دلت را کجا بردی؟؟
⚡️غضبت را برای کی آتش زدی؟
⚡️چه تبدیلی در وجودت رقم زدی؟ با این همه امکان!؟
⚡️اعتذار ما مشکل ماست.
⚡️علت انحطاط ما اینست که به خودمان حق دادیم😱
معتقدیم عذر ما باید قبول بشه! نمیفهمیم! مستغنی هستیم از پذیرش او!
محتاج به پذیرش او نیستیم!
✨«الاهی اعتذاری إلیک إعتذار من لم یستغن عن قبول عذره»😢
خدایا اگر عذر میخوام توجیهم نیست من محتاجم از من بپذیری! من میخوام با تو ربط پیدا کنم؛ عذرخواهی من شروع منه. «فاقبل عذری یا أکرم الیه المسیئون»🤲
تو بپذیر😭😭
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌄 #سلسله_استوری | 🔰 آخرین شب رمضان
📚 #بهار_رویش
#️⃣ #استوری #سیر_و_سلوک
⭕️ جهت نسخه با کیفیت کلیک نمایید ⭕️
📥 دانلود 👉🏻
👤: @ad_Einsad
هدایت شده از کلیپکده تربیتی
#معرفی_کتاب_صوتی
#تربیتی
🔳 کتاب های صوتی "عین_صاد" 🔳
کتاب صراط (با صدای نجم الدین شریعتی)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب رشد (با صدای نجم الدین شریعتی)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب اخبات (باصدای استاد صفایی حائری)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب انسان در دو فصل(باصدای استاد صفایی حائری)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب تربیت کودک (باصدای خانم رادمردان)
📲 : 👈🏻 دانلود
کتاب روابط متکامل زن و مرد (باصدای خانم رادمردان)
📲 : 👈🏻 دانلود
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
رزرو مشاوره تلفنی (تربیت فرزند)
@Moshaver3126
کانال کلیپکده تربیتی
@ktarbeyati
مسئوليت و سازندگى، ص: 183
شكلها
اين است كه مؤمن هميشه كوشاست. «2»
چه با روشنگرى و سازندگى
و چه با فريادگرى و امر به معروف
و چه با پنهانكارى و تقيه
و چه با درگيرى و جهاد. اينها شكلهاى «3» گوناگون تلاش او هستند.
——
پاورقی:
(2)- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ السَّكُونِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا الْجَوْهَرِيُّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ:
الْمُؤْمِنُ عَلَوِيٌّ لِأَنَّهُ عَلَا فِي الْمَعْرِفَةِ
وَ الْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ الضَّلَالَةَ
وَ الْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ بِالشَّيْءِ الْمَأْخُوذِ عَنَّا
وَ الْمُؤْمِنُ عَجَمِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَعْجَمَ عَلَيْهِ أَبْوَابُ الشَّرِّ
وَ الْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّ نَبِيَّهُ ص عَرَبِيٌّ وَ كِتَابُهُ الْمُنْزَلُ بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ
وَ الْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَنْبَطَ الْعِلْمَ
وَ الْمُؤْمِنُ مُهَاجِرِيٌّ لِأَنَّهُ هَجَرَ السَّيِّئَاتِ
وَ الْمُؤْمِنُ أَنْصَارِيٌّ لِأَنَّهُ نَصَرَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ
وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللَّهِ تَعَالَى فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْف.
(3)- البته هر كدام از اين شكلها، خود شاخههايى دارند. از شاخههاى روشنگرى و سازندگى در همين نوشته (کتاب مسئولیت و سازندگی) بحث مىشود.
شاغولها
اين شكلها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مىشوند و در هر دوره با اين شاغولها، ديوار جبههها و موضعگيرىها سنجيده مىشود و بالا مىرود.
با همين سه عامل مىتوانيم به تمام رويدادها و انقلابهاى تاريخى شيعه نقد بزنيم و آنها را بررسى كنيم. و با اين كليدها مىتوان درهاى بستهى وقايع تاريخى را گشود و راههاى تاريك را به نور بست؛ چون هر قدر هدف عالىتر و طرف بزرگتر و شرايط محدودتر باشد، شكل تلاش و كوشش پيچيدهتر و عميقتر خواهد گشت.
اگر هدف در تلاشها رفاه باشد و طرف، خطى كه بر روى كاغذ است، نه قلم و نه دست و نه مغز و شرايط و موقعيتها آماده، در اين صورت شكل تلاش خيلى سطحى و راحت خواهد بود، به خلاف آنجا كه هدف از آزادى و رفاه گذشته و به رشد و شكوفايى استعدادها رسيده و به خلاف آنجا كه طرف، خطهاى سياه و حتى قلمها و دستها نيست، كه مغزها و علتهاست و به خلاف آنجا كه شرايط، سنگين و موقعيتها محدود است، كه در اين هنگام، تلاشها سخت و جانكاه و بنيادى و عميق خواهد بود.
اين شكلهاى روشنگرى و فريادگرى و پنهانكارى و درگيرى وابسته به اين سه مسأله هستند و استوار بر ايمان و عشق به حق و بر توحيد عظيم و گسترده. و راستى كه آن هدف عظيم به چنين زيربناها و زمينههايى نيازمند است. و آن هدفها تنها با كمك فكر و پا و دست يك نفر و يا يك طبقه بدست نمىآيد، كه هر كس به حق رسيد بايد به حق برساند و هر كس كه از عشق او سرشار شد بايد ديگران را از اين عشق سرشار كند، آن هم نه شعارى و «بكن نكنى» بلكه ريشهدار و عميق.
هر كس مىتواند و بايد از همان راهى كه خود ساخته شده و به آگاهى رسيده، ديگران را بسازد و به آگاهى برساند.
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
شاغولها اين شكلها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مىشوند و در هر دوره با اين شاغولها، ديوا
تقدیم به دوستانی که میگن مبارزه در آثار آقای صفائی نیست.
بله، مبارزۀ فله ای و متهورانه و زیدی مسلک نیست.
اما مبارزه مبتنی بر تفقه فی الدین، بهتر از آقای صفائی کجاست؟
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه