eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
651 دنبال‌کننده
565 عکس
325 ویدیو
102 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ‌انسان جاری
2_144143775855019554.pdf
884.1K
⚜ ارتباط با قرآن چند صفحه از کتاب‌ ”بشنو از نی“ آیت الله علی صفائی حائری ✅ قرآن را گاهی برای رسیدن به تسلط و آشنا شدن با تمامش میخوانیم، در این مرحله باید قرائت زیاد باشد و مستمر تا آنجا که قرآن همچون سرودی آشنا در تو جریان بگیرد. 🔸پس از مرحله تسلط، مرحله تثبیت و بهره‌برداری، در هنگام تزلزل‌هاست، ناچار آنها که بر آن همه آیه مسلط هستند، هنگام بحران‌ها آیه‌ای را می‌بینند که در آنها بزرگ شده و بر آنها جلوه کرده و تمام وجود آنها را گرفته است‌. آن آگاهی و تسلط مقدمه‌ی این مرحله‌ی ترتیل، ثبات‌گیری و تزلزل زدایی است .. از این تسلط و قرائت نباید انتظار بهره برداری کامل و حداکثری از قرآن داشت بلکه باید جایگاه‌ها و روحیه‌ها را نیز شناخت ؛ ایشان در‌ کتاب روش برداشت از قرآن(صص۲۳و۲۷) بیان میکنند: 🔸یک داروخانه‌ی مجهز، که تمام داروها را در دل گرفته ناچار برای هر درد، درمانی دارد و برای هر بیماری، شفایی ... ولی این بیمار نمی‌تواند، از دم دست شروع کند و تمام داروها را ببلعد تا به درمانی برسد و نمی‌تواند به حکم قرعه داروی خویش را بیابد... آنها که در تمام قرآن پرسه می‌زنند و سرگردانند، به جایی نخواهند رسید و حتی گرفتار هزار اشکال و هزار سؤال تازه خواهند شد... 🔸 کسی که می‌خواهد از قرآن بهره بگیرد، یا باید دیگری برایش آیه ها را تلاوت کند و دارویش را نشانش بدهد و یا خود بر تمام قرآن باشد و و را بشناسد و از آیه مورد نیاز استفاده کند و به جای بررسی واژه‌ها و یا موضوع‌ها و یا بررسی مجموعی قرآن، به آیه مورد نیازش رو بیاورد 🔰 @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
فلسفیان-حکمت.mp3
5.93M
👤حجةالاسلام فلسفیان 🔸تبیین حکمت۳۵۹نهج‌البلاغه: يَا أَسْرَى الرَّغْبَةِ ای اسیران هوس و آرزو در دنیا أَقْصِرُوا آرزوها را کوتاه کنید ، فَإِنَّ الْمُعَرِّجَ عَلَى الدُّنْيَا زيرا مردم دلبسته به دنيا را لَا يَرُوعُهُ مِنْهَا إِلَّا صَرِيفُ أَنْيَابِ الْحِدْثَانِ. جز صداى دندان‌هاى حوادث از اين دنيا نمى ترساند أَيُّهَا النَّاسُ تَوَلَّوْا مِنْ أَنْفُسِكُمْ تَأْدِيبَهَا، ای مردم! خودتان تربيت نفس خويش را بر عهده بگيريد وَ اعْدِلُوا بِهَا عَنْ ضَرَاوَةِ عَادَاتِهَا.  و نفس را از عادت هايى كه به آن حرص دارد بازگردانید  🔰 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از ‌انسان جاری
موسوی22222.mp3
13.49M
🎙 استاد سید محمد موسوی 🗓 ۲۲مهر۱۴۰۲ 🗒 موضوع: اصولی برای احساس رضایت و خوشبختی در زندگی➖جلسه دوم / راحتی در رنج و بلا 🌿 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از ‌انسان جاری
موسوی444444.mp3
14.98M
🎙 استاد سید محمد موسوی 🗓 ۲۹مهر۱۴۰۲ 🗒 موضوع: اصولی برای احساس رضایت و خوشبختی در زندگی➖جلسه سوم + طرح بحث «رنج ، بلا و شرح صدر» در تفسیر سوره انشراح 6⃣ کوچک‌سازی(تقسیم) مشکلات برای تحمل آسان آن‌ها 7⃣ پرهیز از مقایسه زندگی با بالاتر از خود 8⃣ کشف نکات مثبت زندگی 9⃣ واقعیت شناسی سختی‌ها 0⃣1⃣ سعی در داشتن نشاط و افکار شاد 🔸↙️ برخی از عوامل ایجادکننده نشاط: ۱- داشتن جهانبینی و ایمان صحیح ۲- زهد و قناعت ۳- نظم و برنامه‌ریزی در زندگی ۴- ارتباط با عالمان فرهیخته و دوستان باوفا ۵- آشتی و برقراری ارتباط عاشقانه و صمیمانه با خدا از طریق مناجات ۶- داشتن جسم سالم ۷- ارتباط با طبیعت ۸- ارتباط با هنر و ادبیات ۹- گفتن و شنیدن لطایف ۱۰- کم‌خوری و کم‌خوابی و خور و خواب اصولی 🌿 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از ‌انسان جاری
موسوی0000000.mp3
12.89M
🎙 استاد سید محمد موسوی 🗓 ۶ آبان۱۴۰۲ 🗒 موضوع: روش‌های انس با قرآن و نکاتی از ارتباط با قرآن + توضیحی قرآنی و نکاتی درباره یهود ➖استدلال از قرآن(طلب هدایت و راهنمایی) ➖مجالست با قرآن ➖خود را مخاطب ملامت قرآن قراردادن ➖تکلم با قرآن ➖حمل قرآن(نه صرفا حفظ) ➖و... 🔅پانوشت: (صفحات بر اساس قرآن عثمان‌طه و برای سهولت دسترسی است) بنی‌اسرائیل با موقعیت، هدایت و نعمات ویژه، بر عالم برتری‌داده‌شده بود : 🔰 بقره۴۷(ص۷) 🔰 بقره۱۲۲ (ص۱۹) 🔰 مائده۲۰ (ص۱۱۱) 🔰 اعراف۱۴۰ (ص۱۶۷) 🔰 جاثیه ۱۶ (ص۵۰۰) اما نقض میثاق و ادا نکردن حق این نعمات و کفرشان باعث ▪️لعن و 🔺غضب خداوند برآنها : 🔺 بقره ۶۱ (ص۹) ▪️ بقره ۸۸ (ص۱۳) ▪️ بقره ۸۹ 🔺 بقره ۹۰ 🔺 آل عمران۱۱۲ (ص۶۴) ▪️ نساء ۴۶ (ص۸۶) ▪️ نساء ۴۷ ▪️ نساء ۵۱و۵۲ ▪️ مائده ۱۳ (ص۱۰۹) ▪️🔺 مائده ۶۰ (ص۱۱۸) ▪️ مائده ۶۴ ▪️ مائده ۷۸(لعن دو پیامبر خدا) 🔺 اعراف ۱۵۲ (ص۱۶۹) 🔺 طه ۸۱ (ص۳۱۷) 🔺 شوری ۱۴-۱۶ (ص۴۸۴) 🔺 مجادله ۱۴و۱۵ (ص۵۴۴) 🔺 ممتحنه ۱۳ (ص۵۵۱) و مهر خوردن(طبع) بر دل آنها شد: 🔹 نساء ۱۵۵ (ص۱۰۳) و یهودیان در درجه اول شدیدترین دشمنان مومنان معرفی شده‌اند: 🔸 مائده ۸۲ (ص۱۲۱) 💠 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از ندای تهذیب
📚سیر مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(ره) ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 1️⃣ فصل اول سیر مطالعاتی: تولد انسان از خود 👈 کتاب های اصلی این فصل شامل ۹ عنوان می‌باشد. https://eitaa.com/einsad/4385 فصل اول https://eitaa.com/einsad/4388 2️⃣ فصل دوم سیر مطالعاتی: بلوغ انسان در جامعه 👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۸ عنوان می‌باشد. https://eitaa.com/einsad/4386 فصل دوم https://eitaa.com/einsad/4389 3️⃣ فصل سوم سیر مطالعاتی: فهم عمیق مبانی رشد 👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۱۶ عنوان می‌باشد. https://eitaa.com/einsad/4387 فصل سوم https://eitaa.com/einsad/4390 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
روش شناسی استنباط اولویت های اخلاقی براساس روایات «افعل تفضیل».pdf
321.4K
✍ مقاله: روش‌شناسی استنباط اولویت‌های اخلاقی براساس روایات «افعل‌تفضیل» 🔺نویسنده‌ها: امیر غنوی رضا حبیبی محمدرضا حق‌شناس https://www.noormags.ir/view/fa/keyword/considering_the_different_levels_of_moral_values_in_islam 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 📎 «همواره شاکر بر بلا بود» 🔸خاطره‌ای عجیب و تأمل‌برانگیز از مرحوم صفایی حائری(عین_صاد) از زبان حجت الاسلام غنوی ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما در مدرسه عین صاد بر آن شدیم تا راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری باشیم. این مدرسه برای شما مخاطبان آثار استاد و با هدف تبیین دیدگاه‌ها و نظام اندیشه ایشان، فعالیت خود را آغاز می‌کند. با ما همراه باشید؛ قرار است رویدادهای آموزشی متنوعی را با هم تجربه کنیم. https://eitaa.com/einsadschool
💌 تجربه‌های شما از آشنایی با (عین‌صاد) من کتاب خواندن را بسیار دوست دارم؛ مهم‌تر از آن، حرف زدن در مورد کتاب‌ها را. دوستی دارم که هر وقتی با هم خلوت می‌کنیم، در مورد کتاب‌ها و شخصیت‌ها سخن می‌گوییم. این برای هر دوی‌ مان بی‌نهایت لذت‌بخش و سرگرم کننده است. شاید آنچه من و او را به هم رسانده و تا هنوز کنار هم نگهداشته، همین علاقمندی به کتاب‌خوانی و سرک‌زدن در مورد زندگی و اندیشه‌های اندیشمندان است. اولین بار توسط همین دوست کتاب‌خوان و کتاب‌دوستم با «عین_صاد» آشنا شدم. به صورت گذرا و نه خیلی جدی در مورد ایشان با من حرف زد و منم چندان اهمیت ندادم؛ اما وقتی با عکس‌نوشته‌هایی از ایشان رو‌به‌رو شدم، توجهم را جلب کرد و رفته‌رفته شیفته و دلبسته‌‌اش شدم. احتمالا اولین عکس‌نوشته‌هایی که از ایشان خواندم، که البته برایم بسیار جالب و پرمحتوا به نظر آمد، این‌ها بود: «ما به اندازه‌ای رنجمان کافریم و به اندازه‌ای کفرمان در عذابیم» یا «دین از غربت انسان شکل می‌گیرد» و یا هم «دل آدمی بزرگ‌تر از این زندگی است و این راز تنهایی اوست». و... به‌نظر می‌رسد استاد علی صفایی در ایران غریب است و در سایر کشورها مخصوصا افغانستانِ ما، غریب‌تر و ناشناخته‌تر. به قول آیت‌الله حائری شیرازی: مطهری محتوای نوشته‌هایش خوب بود ولی فرمش ضعیف، در مقابل شریعتی فرمش عالی بود ولی محتوایش ضعیف؛ اما نوشته‌های علی صفایی حائری، هم محتوای عالی دارد و هم فرم عالی. به همین دلیل آن‌چنان که باید و شاید شناخته و شناسانده شود. خودم در این زمینه قصد دارم کتاب‌های علی صفایی را بخوانم و یک‌به‌یک در  فصلنامه یا ماهنامه‌ای به معرفی بگیرم. امیدوارم مسئولین و دست‌اندرکاران پخش و نشر آثار ایشان، برای معرفی و دسترسی آسان به آثار جناب استاد صفایی، در سطح بین‌الملل دست به کار شوند و برنامه‌هایی را پیش رو بگیرند. ✍🏻 ”نصرالله مظفری“ 🔺شما مخاطبین گرامی می‌توانید نحوه‌ی آشنایی با اندیشه "عین.صاد" و نیز تاثیری که این اندیشه در زندگی و حیات شما گذاشته را برای ما ارسال کنید تا برای عموم مخاطبین منتشر کنیم. 👇🏻👇🏻👇🏻 👤 : @ad_einsad | 🔗: عضویت کانال
خون خدا؛ روزهای فاطمه
هدایت شده از حرف حساب
شیطان، مؤمن را رها نمی‌کند! 🔻 انسان در سير و سلوك خويش مراحلى را طى نموده است. حركتى داشته و موانعى را هم پشت سر گذاشته است. حلية المتقين را پيدا كرده است. موانع اهتمام و هدايت را هم برداشته است. آن درگيرى‌ها را هم كنترل نموده است، به فضل و عنايت حق هم در طريق راه پيدا كرده است و رزق و فرقان را هم خواستار شده است و... ولى اينك شيطان او را رها نمى‌كند. او بيكار نمى‌نشيند. فعاليت دارد. به همان اندازه كه سير انسان بالا مى‌رود، به همان اندازه هم شياطين فعاليت خود را زياد مى‌كنند. ‼ در روايت آمده است كه وقتى مؤمنى از دنيا مى‌رود، به اندازۀ طائفۀ «ربيعه» و «مضر»* شياطين راحت مى‌شوند؛ يعنى در اطراف هر مؤمنى اين قدر از شياطين هستند. 👤 📚 از کتاب «نظام اخلاقی اسلام؛ مروری بر دعای مکارم الاخلاق» * قبیله‌های «ربیعه» و «مضر» دو قبیلهٔ بسیار پرجمعیت شبه جزیرهٔ عربستان به‌شمار می‌آمدند و هر کجا که سخن از مبالغه در جمعیت بود، به عدد افراد این دو قبیله مثال آورده می‌شد. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از بیداری ملت
✳️ درسِ پیروزی 🔻 يكى از رهبران جنگ فلسطين گفته بود: ما اين‌قدر شكست مى‌خوريم تا طرز شكست دادن را ياد بگيريم! 🔸 آن‌هايى که مى‌خواهند گل پيروزى را زود بچينند، بدون آنكه هيچ تيغى به دستشان برود، گمان كنم بايد بخوابند و در خواب، چنين صحنه‌اى را ببينند! 👤 📚 از کتاب «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» #⃣ پ.ن: «طوفان الاقصی» نشان داد فلسطینی‌ها طرز شکست دادن رژیم موقت صهیونیستی را خوب یاد گرفته‌اند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
کتاب مسئولیت و سازندگی جزو منابع آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ | بسته محتوایی تربیتی، در آینه ییانات استاد علی صفایی حائری 📍ورزش، عرفان و تربیت https://eitaa.com/ssadad/3342 📍جلوه خدا در داستان های قرآن https://eitaa.com/ssadad/3344 📍چرا صفایی؟! https://eitaa.com/ssadad/3345 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
پیش نیازشناسی و وظیفه‌شناسی مربی تربیت دینی در اندیشه‌های استاد علی صفایی حائری.pdf
2.69M
مقاله: تبیین اندیشه‌های استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفه‌شناسی چکیده: 🔺هدف پژوهش حاضر تبیین اندیشه‌های استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفه‌شناسی مربی در تربیت دینی بوده تا مربیان کنونی را به غفلتها و ضعفهای خود آشنا و برنامهای برای بهبود وضعیت موجودشان ارائه کند. 🔺روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و اطالعات به دست آمده از محیط مطالعه یعنی آثار مستقیم و دست اول استاد صفایی حائری در حوزه تربیت مورد بررسی قرار گرفته است. 🔺نتایج نشان داد که شناخت روحیه‌‌ها، ارزیابی و شناسایی، آشنایی و دوستی، جذب و صمیمیت و زمینه‌سازی، پیشنیازهای تربیت دینی متربی برای مربی هستند. پس از فراهم کردن پیشنیازها، مربی باید متربی خود را از اسارتهایی چون غرایز و امیال، برداشتها و سخنان مردم، جلوه‌های دنیا و شیطان رهایی داده و وظایف خود را ذیل تزکیه، تعلیم و تذکر متمرکز کند. 🔺کلیدواژه‌ها: تربیت دینی، توحیدگرایی، مربی، تربیت مربی، صفایی حائری 🌷🇮🇷🌷
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارگاه آشنایی با فقه اجتماعی؛ ▫️جلسه سوم 💢ارائه: حجت الاسلام دکتر میرخندان 💢موضوع: روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد فقه هنر ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang