eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
641 دنبال‌کننده
548 عکس
320 ویدیو
98 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم سید مصطفی موسوی و .... مرحوم صفایی ره نثار روح آسمانی همه اساتید رخ در نقاب خاک کشیده مرحوم حضرت امام و شهدا خصوصا این دو عزیز و سردار دلها صلوات و فاتحه‌ای نثار می‌کنیم. 🌷🇮🇷🌷
🔖 مبانی انسان‌شناختی در اندیشه‌های [استاد] علی صفایی حائری [رحمه الله] و اصول تربیتی ناظر بر آن 🔹 نوع مقاله: علمی ـ ترویجی (روانشناسی و روانشناسی تربیتی) 🖊 نویسندگان: محمدرضا شرفی (دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) سید مهدی سجادی (دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس) محمد قربانعلی (دانش آموخته کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) 📚 دوفصل‌نامه علمی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام (دانشگاه امام صادق علیه السلام) 🌐 http://esi.journals.isu.ac.ir/article_57801_ee1d06007c38a9db57790e5656f8796b.pdf ✔️ پژوهش حاضر درپی استخراج انسان‌شناختی و تربیتی حاصل از آن براساس اندیشه‌های یکی از متفکران اسلامی معاصر، علی صفایی حائری، است. روش‌های به‌کار رفته در این تحقیق شامل «توصیف»، «تحلیل زبان فنی و رسمی» و «استنتاج» است. در این پژوهش، ابتدا به بررسی برخی اصطلاحات و مفاهیم به‌کاررفته در آثار صفایی ازجمله «انسان در دو فصل»، «ساختار جامعه»، جریان «تدبر، تفکر، تعقل» در انسان، «درک وضعیت، درک تقدیر و درک ترکیب» (کلیدها) و «آزادی» پرداخته شده و سپس با درنظر گرفتن «عبودیت» به‌عنوان کلی صفایی، سه مبنای نوع اول اول برگرفته از ، گرایش‌های صحیح و انسان، سه هدف واسطی، هشت مبنای انسان‌شناسی نوع دوم و هشت اصل ، از آثار وی استخراج و در قالب صورت‌بندی شده است.  @tafaqqoh
استاد فلسفیان تکمیل چیست؟ و چگونه می شود انقلاب را تکمیل کرد؟ و منظور استاد از تکمیل چه بود؟ ولی آنچه نوشته بودند بعضی می توانست یار باشد و بعضی خار! ولی تکمیل تکمیل نشد و بی پاسخ ماند. تکمیل یعنی انقلاب نقص هایی دارد و ضعفهایی. کمبودهایی و کسریهایی. آن کس که رسالت تکمیل را به دوش دارد باید به این حوزه نقص و ضعف و کسر اشراف کامل داشته و برای هر کدام راه حلی تکمیلی ارائه دهد. استاد خود به همه اینها اشراف کامل داشت و بر همین اساس سه گام اساسی انتظار و تقیه و قیام را به رشته تحریر در آورد و در کتاب انتظار پایه ها را گوشزد کرد که چگونه باید ریشه بدوانند و چگونه سر برآورند و استغلاظ پیدا کنند و به استقلال برسند و لازم نبود که زیاد باشند که عرش خدا را هشت نفر به دوش می کشند؛ وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمانِيَة، و جامعه و جهان را اقلیت صالح و مصلح به رشد می رسانند. پس به اجمال و اشاره اینکه برای تکمیل انقلاب باید در پی تربیت و ساخت این اقلیت صالح و مصلح بود که در کلام ساده و در عمل راه دشواری در پیش است که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها. نگاه شیخ ما به تکمیل همین معنا بود و آنچه هم مغفول مانده همین است و آنچه ضعف اساسی ما دوستان شیخ است نیز همین است که به تربیت نمی پردازیم و به اقلیت نمی اندیشیم. حق شیخ این است که باید او را در افق بالایی دید که به جامعه نور می پاشد و حیات می دهد و با رحمت و عشق و محبتش همه را سرشار می کند نه اینکه دوستی بوده که کتابهایی نوشته و خدا رحمتش کند. و نه باید برای معرفیش و تثبیتش به دنبال تأییدیه بزرگان بود که یک روز تأیید ایشان را از دیگران می پرسیدند و امروز باید با معیارهایی که ایشان داده دیگران و جریانات و صف بندیها را نقد و بررسی کرد. با انقلاب اگر طاغوت در جامعه را به زباله دان انداختیم و طاغوت جهانی را شاخش را شکسته و آماده رخت بربستنش از منطقه هستیم ولی طاغوت درون هرچه جلوتر آمدیم عرض و اندامش بیشتر شد و وجه آمریتش دو چندان گردید و امروزه شاید معدودی را می بینی که دغدغه دین و اهداف داشته باشند و بر معیارها بلند قامت ایستاده باشد که از آن همه نماینده تنها انگشت شماری حاضر نشدند ماشین لوکس بگیرند. و این مشکل و ضعف و نقص امروز ماست که باید در پی تکمیل آن بود تا انقلاب را تکمیل کرد و وجه اسلامیت آن را پر رنگتر نمود و این هم ناله و شکوایه ما به حق تعالی: اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْكَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ رَبَّ الْعَالَمِين.‏
36.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨👌پیشنهاد بنظر با خوب گوش دادن به این ده دقیقه می‌توان خود را برای تغییر در ماه مبارک رجب آماده کرد. : «اگر نتونیم عوض بشویم نمی‌تونیم چیزی را عوض کنیم» : 1️⃣ حضور 2️⃣تطبیق 3️⃣ نقد 4️⃣ ذکر: اولیا و مصائب آنها و... تبیین بیشتر با ذکر یک نمونه تاریخی که اتفاقا چقدر شباهتش با من زیاد است! 👇 🌷⚖🌱🇮🇷🌷
✨تمرین چهار مرحله‌ی: در یک نمونه تاریخی اقدامات امام برای نجات من و موضعگیری من: 1️⃣ارسال پیک امام بسوی من پیام من به پیک و دعوت او: «حالشو ندارم!!» 2⃣ سخاوت امام برای درک محضرش: « اهل شهر تو خودشون به من نوشتند که بیا ولی لیس الأمر.... اینطور نبود!» 3⃣جلوه امام وقتی امام را دیدم زیباتر از «حسین» و چشم پرفروغتر از «حسین» ندیده بودم در وجودم عظمت یافت. اما و اما با این همه باز هم و باز هم چشم پوشی کردم.. « کور باد چشمی که از حسین پر می‌شود و اینطور خالی می ماند!» 4⃣دمیدن مکرر امام ✨« به و به تو ندارم اما بدان اِنَّ عَلَیْکَ ذُنُوباً کَثیرَهً فَهَلْ لَکَ مِنْ تَوْبَهٍ تمْحُو بِها ذُنُوبَکَ؟» چه کنم؟؟؟ 5⃣راهنمایی صریح امام «تَنْصُرَ اِبْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ وَ تُقاتِلُ مَعَهُ» و 🌷🇮🇷🌷🌱⚖️🌱
🔹آیت الله حائری شیرازی: آقای صفایی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود. ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم اندیشه‌هایش جایگاه سالمی داشت و هم روش او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «محتوا» داشتند، ولی «فرم» نداشتند و برخی بالعکس بودند. دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «محکم‌بودن اندیشه»، کم‌نظیر بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود. من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را». آقای صفایی شناخته نشد. من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را ترویج نمی کردم. 🌿 @einsad
سید مجید طباطبایی, [۱۶.۰۲.۲۱ ۰۷:۵۱] آقای علیرضا داود نژاد ، کارگردان سینما وقتی این مجموعه ویدئو 👆 را برایش فرستادم ، برایم نوشت :👇 سلام من روزهای سختی را در ایام بستری بودن رضا در شیراز به مشهد رفتم و خدمت ایشان رسیدم و دوسه روزی را در خانه ایشان و پسرانشون گذراندم و برای روحیه م خیلی خوب بود رضا داود نژاد دچار سیروس کبدی شد ، مجبور به پیوند کبد شدند ، پیوند اول پس از یک سال پس زد ، رو به موت قرار گرفت . مجددا در بیمارستان نمازی شیراز بستری شد و پیوند کبد مجدد زد. در آن دوران علیرضا داود نژاد پدرش به نذر و نیاز و زیارت بیش از پیش رو آورده بود. بهترین فیلم داود نژاد ،نیاز ، حاصل حشر و نشر داود نژاد با مرحوم حاج شیخ ره است که توسط جناب آقای نصرت الله تابش با حاج شیخ ره مرتبط شده بود.
معرفی موضوع نشست اخلاق و هنرهای مدرن 13991129.mp3
596.7K
✨معرفی موضوع نشست 🌷اخلاق و هنرهای مدرن🌷 از زبان استاد نصرت الله تابش صاحب آثار ۱- مبانی زیبایی شناسی سینمای اسلامی ۲- اخلاق و زیبایی و..... ✨صوت این نشست مفید را که در تاریخ 13991129 برگزار شد. را می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید👇 https://eitaa.com/joinchat/230228041C2fe559d8e5 ✨در این نشست چهار فیلم‌ کوتاه اخلاق‌محور جهان مورد تحلیل قرار گرفت و به کارکرد هنر در کمک به سه چالش اخلاقی مهم معاصر اشاره شد: ✨ابتدا فیلم کوتاه « گناه» 👇 http://go2l.ir/GUILT نمایش داده شد سپس نشست شروع شد. پس از آن « انتقام» و « سوراهی» و «آخرین نوبت زایمان برای یک زوج فراموش شده» 🔹نشست «اخلاق و هنرهای مدرن» در حوزه معصومیه خواهران قم 🔗https://www.hawzahnews.com/news/944407/ 🌷🇮🇷🌷
ویژه‌نامه‌ای_دربارۀ_استاد_صفایی.pdf
4.98M
۷ ❇️ ویژه‌نامه‌ای دربارۀ استاد صفایی 🍃 برای پس از مرگم 👌 ✍ استاد علی صفایی حائری ▪️آیت‌الله حائری شیرازی: قدر این مرد، شناخته نشد. ▫️حجت‌الاسلام جمشیدی: استاد صفایی انسانی والا از تبار پیامبران. ▪️حجت‌الاسلام محسن قرائتی: استاد صفایی می‌گفت: «توجیه حماقت است، تضعیف جنایت و تکمیل رسالت.» ▫️استاد نادر طالب‌زاده: فرصت ما برای درک مرحوم صفایی کم بود. ▪️حجت‌الاسلام حسینیان‌قمی: مرحوم صفایی طبیب دل‌ها بود. ▫️حجت‌الاسلام رنجبر: بی‌تعلقی به تمام معنا در وجود مرحوم صفایی مشخص بود. 🍃 شهادت ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 حرفی از روش شناخت و روش تحقیق ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 پاسخ به دو نامه ✍ استاد علی صفایی حائری 🍃 نقطه‌نظرها و دیدگاه‌های اصیل اسلامی دربارۀ علوم انسانی ✍ استاد علی صفایی حائری ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
استاد فلسفیان: پدر امت آن روز که ابراهیم معمار بزرگ توحید از سوختن نجات یافت و از اسارتها و معبودهای دروغین آزاد شد و بت ها را در هم شکست، بنا گذاشت تا جهان را معماری کند و پرچم توحید را در درون انسانها و در جامعه آنها و در تمامی هستی به اهتزاز در آورد، به خانه ای نیاز پیدا کرد که ام القری و مرکز توحید باشد این بود که کعبه را بنا کرد و بلد امن را تشکیل داد. و به معلمی اندیشید که توحید بیاموزد و موحد بسازد این بود که از خدا خواست: رَبَّنا وَ ابْعَثْ فيهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِكَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِمْ که خدا به او محمد را ارزانی داشت و به تداوم راهش فکر کرد که چگونه تا آخر هستی و تا پایان تاریخ از این توحید پاسداری کند و زبان صادقی برای او باشد که از پروردگارش خواست: وَ اجْعَلْ لي‏ لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرين‏. و خدا در چنین روزی در دل کعبه به او فرزندی به نام علی داد. و این فرزند به همراه آن معلم شدند پدران این امت: أَنَا وَ عَلِيٌ‏ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ، که رسالتشان بالاتر از آب و نان نجات امت از سوختن جهنم و تاریکی دنیا و به عبودیت رساندن و موحد کردن آنها و پیوند دادنشان به احرار و آزادگان از غیر حق بوده و هست: فَإِنَّا نُنْقِذُهُمْ- إِنْ أَطَاعُونَا- مِنَ النَّارِ إِلَى دَارِ الْقَرَارِ، وَ نُلْحِقُهُمْ مِنَ الْعُبُودِيَّةِ بِخِيَارِ الْأَحْرَارِ. پدری که خدا به او و آنچه زایش داشته، قسم می خورد: «وَ والِدٍ وَ ما وَلَد». قسم به علیِ پدر و یازده فرزندش. قسم به علی همان که به جهان علم نموده شهدای کربلا را. قسم به علی و آنچه از حکمت و موعظه و جدال احسنی که تولید کرده است. قسم به علی و ضربه های شمشیرش که تنها یک ضربه اش برتر از عبادت جن و انس است. و قسم به علی و به کسانی همچون مالک اشتر که در مکتبش متولد شدند و به رشد و اطاعت و عبودیت و صراط رسیدند. علی پدری که بالاتر ازخانه و جامعه و جهان در هستی نقش ایفا کرده است او پدری که به همه از خودشان نزدیک تر و آگاه تر و مهربان ترست و همه ی آنچه انبیاء در طول تاریخ آورده اند یکجا تقدیم انسان ها نموده است. امروزه ما فرزندان او هستیم و حق او بر ما از پدرانی که ما را به دنیا آورده اند عظیم تر و سنگین ترست: وَ لَحَقُّنَا عَلَيْهِمْ أَعْظَمُ مِنْ حَقِّ أَبَوَيْ وِلَادَتِهِمْ، باید چنین حقی را پاس داشت و ضایع نگرداند به اینکه با علی همراه و هم هدف شد و او را اطاعت کرد و برای او زینت شد نه شینت که فرموده اند: «كُونُوا لَنا زَيْناً وَلاتَكُونُوا عَلَيْنا شَيْناً فَانَّ وَلَدَ السُّوءِ يُعَيَّرُ بِهِ والِدُهُ‏»؛ شما زينت ما باشيد و ما را بد نام نسازيد. فرزند بد باعث سرزنش پدر مى‏شود. و بر حذر باشيد از كارى كه ما را به خاطر آن سرزنش مى‏كنند. امروز جهان پدری از فرزندان علی دارد که چون خورشید در پشت ابرها می درخشد و در انتظار بلوغ ماست تا ظهور نماید و همه ی خواسته های علی را تحقق بخشد: أَ لَيْسَ الصُّبْحُ بِقَريب‏
       آن روزی که چاروق هایم را به پا کردم تو به من آموختی که از رنج هایم مرکب بسازم و با سختی،راحت باشم تو در من چشم گشودی تو در سینه ام وسعتی آوردی که رنجهای بزرگ را،بارها تحقیر کرده ام تو مرا با شاید با فردا با پایان شب فریب ندادی چگونه می توانم تو را ستایش کنم؟ نمی دانم در دل خاموشم چه آتشی افروختی نمی دانم در شبستان سینه ام چه قندیلی آویختی نمی دانم چگونه مرا از معبر لحظه ها گذر دادی ولی می دانم بت هایی را که تا دیروز،در هزار لای دلم نگاه می داشتم امروز با نگاه تو،با دست تو مشکنم آدمهایی که آسمان آبی غرور من بودند امروز حتی یادشان بر سینه ام سنگینی می کند چقدر شیرین بود آن دیدار تو مرا با ترازویی دیگر سنجیدی تو وسعت سهمگین دلم را نشان دادی آن شب با آتش سرکش تو،به جشن تبخیر،به جشن آزادی رسیدم آن شب حصارها را به شهادت احساس کردم امروز من شوریده به وسعت ایمان آوردم می بینی چگونه پوسته ی محبوب خود را می شکنم و حیاتی دیگر و روزی دیگر را می خواهم می بینی بر دیوارها شوریده ام من خودم را باور کرده ام من جام عشق را نوشیده ام می بینی من مست مستم چگونه می توانم تو را ستایش کنم گزیده ای دیگر ازآن استاد شیدایی 🖕
✨اين ولايت، بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛ كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت. آن ها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوه‌ى طلوع و غروب، اسيرشان مى‌كند و چشم شان را مى‌گيرد و دلشان را به بند مى‌كشد، چگونه مى‌شود شكوه و عظمت آن روح بزرگ تر از كوه، زيبايى و گستردگى آن قلب وسيع‌تر از هستى و عظمت و ناپيدايى آن سينه‌ى ناپيداتر از كوير و عميق‌تر از دريا و جلوه‌ى آن طلوع بى غروب، چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند. هر كس با هر مشربى و عقيده‌اى،مى‌تواند دوستدار على باشد. در على، علم و عشق، تدبير و شمشير، حريت و عبوديت، نجواى دل و آتش سخن، زمزمه‌ى شب و فرياد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى، در على اين همه هست و اين همه به خاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه‌ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته‌ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او. (غدیر، صفحه 12، استاد علی صفایی حایری) 💐
آن روز که تو را تنها دیدم، تنها و با شکوه، آن روز که از روی دست‌های بلند رسول (ص)، به کنار خانه افتادی و سینه شکسته و صورت نیلی را، از میان شعله‌های سرکش، به خاطر سپردی، آن روز هم به من آموختی: تا در پشت درهای بسته نمانم. و آموختی تا سردارانم را از دل دشمنانم بیرون بیاورم. تو در آستانه تنهایی، راز «تولید» را برایم گشودی و به شیخ قونیه، که با چراغ در جست و جوی «انسان» بود، آموختی که انسان ساختنی است گزیده ای از اشعار استاد صفایی🖕
شیخ قونیه صدرالدین قونیه ملقب به شیخ کبیر از مریدان این عربی بودعارف فقیه مفسروبسیار وارسته ومتقی بودعمرش را درطلب قرب حق گذاشت خانقاهی. هم داشته مولوی نیزدرنمازهایش به او اقتدا می‌کرده است مولوی دروصفش اشعاری سروده است گوینداودرشهر می گشته وطلب انسان می‌کرده است: دی شیخ با چراغ همی گشت گردشهر. کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
هدایت شده از 
🌷علی؛ پدر امت🌷 آن روز که "ابراهیم" معمار بزرگ توحید از سوختن نجات یافت و از اسارتها و معبودهای دروغین آزاد شد و بت ها را در هم شکست، بنا گذاشت تا جهان را معماری کند و پرچم توحید را در "درون" انسانها و در "جامعه" آنها و در "تمامی هستی" به اهتزاز در آورد، 1⃣ به خانه‌ای نیاز پیدا کرد که ام القری و مرکز توحید باشد این بود که "کعبه" را بنا کرد و بلد امن را تشکیل داد. 2⃣ و به معلمی اندیشید که توحید بیاموزد و موحد بسازد این بود که از خدا خواست: ✨«رَبَّنا وَ ابْعَثْ فيهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِكَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِم» ْ که خدا به او 🌷محمد🌷 را ارزانی داشت و به تداوم راهش فکر کرد که چگونه تا آخر هستی و تا پایان تاریخ از این توحید پاسداری کند و زبان صادقی برای او باشد که از پروردگارش خواست: ✨«وَ اجْعَلْ لي‏ لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرين‏» و خدا در چنین روزی در دل کعبه به او فرزندی به نام 🌷علی🌷 داد. و این فرزند به همراه آن معلم شدند 🌷پدران🌷 این امت: ✨«أَنَا وَ عَلِيٌ‏ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ» که 3⃣ رسالتشان بالاتر از آب و نان "نجات امت از سوختن جهنم و تاریکی دنیا" و 🌱به عبودیت رساندن و 🌱موحد ساختن آنها و 🌱پیوند دادنشان به احرار و آزادگان از غیر حق بوده و هست: ✨«فَإِنَّا نُنْقِذُهُمْ- إِنْ أَطَاعُونَا- مِنَ النَّارِ إِلَى دَارِ الْقَرَارِ، وَ نُلْحِقُهُمْ مِنَ الْعُبُودِيَّةِ بِخِيَارِ الْأَحْرَارِ» 🌷 پدری🌷 که خدا به او و آنچه زایش داشته، قسم می خورد: ✨ «وَ والِدٍ وَ ما وَلَد». 🌱 قسم به علیِ پدر و یازده فرزندش. 🌱قسم به علی همان که به جهان علم نموده شهدای کربلا را. 🌱 قسم به علی و آنچه از حکمت و موعظه و جدال أحسنی که تولید کرده است. 🌱 قسم به علی و ضربه های شمشیرش که تنها یک ضربه اش برتر از عبادت جن و انس است. و 🌱قسم به علی و به کسانی همچون مالک اشتر که در مکتبش متولد شدند و به رشد و اطاعت و عبودیت و صراط رسیدند. 🌷علی، پدری🌷 که بالاتر از و و در هستی نقش ایفا کرده است او پدری که به همه از خودشان و و است و همه‌ی آنچه انبیاء در طول تاریخ آورده‌اند یک‌جا تقدیم انسان ها نموده‌است. ⚡️اما امروزه ما فرزندان او هستیم و حق او بر ما از پدرانی که ما را به دنیا آورده اند عظیم تر و سنگین ترست: ✨« وَ لَحَقُّنَا عَلَيْهِمْ أَعْظَمُ مِنْ حَقِّ أَبَوَيْ وِلَادَتِهِم»ْ باید چنین حقی را پاس داشت و ضایع نگرداند به اینکه با علی و شد و او را کرد و برای او شد: ✨ «كُونُوا لَنا زَيْناً وَلاتَكُونُوا عَلَيْنا شَيْناً فَانَّ وَلَدَ السُّوءِ يُعَيَّرُ بِهِ والِدُهُ‏»؛ شما زينت ما باشيد و ما را بد نام نسازيد. فرزند بد باعث سرزنش پدر مى‏‌شود. ✨✨امروز جهان 🌷پدری از فرزندان علی🌷 دارد که چون 🌤خورشید در پشت ابرها🌤 می درخشد و در انتظار 🌱بلوغ ما🌱 است تا ظهور نماید ☀️و همه ی خواسته های 🌷علی🌷 را تحقق بخشد ✨ «أ لَيْسَ الصُّبْحُ بِقَريب‏» مدرس عالی در روز 🌷پدر🌷یاد کنیم از پدر این جمع و روحش را با نثار فاتحه‌ای و صدقه‌ای و خیراتی شاد کنیم🌱 رحمة الله علیه و طاب ثراه 🌷🇮🇷🌷