eitaa logo
خط فرهنگ
395 دنبال‌کننده
460 عکس
73 ویدیو
24 فایل
سلسله نشست‌های🔸️خط فرهنگ🔸️ " تأملی در باب فرهنگ و جامعه " . . . . . . پنجشنبه‌ها؛ حسینیه مسجد محمدیه، اتاق خط فرهنگ قم، خیابان ۱۹‌دی📍 📨ارتباط با ما: @merajsutani مجموعه فرهنگی تربیتی محمدیه پایگاه هشت سرهنگ طاهایی
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 بخش دوم 📌 اجمالاً بعضی از این مصادیق را بیان میکنیم : برای مثال ما 20 نوامبر راه پیمایی ۱ میلیون نفری در لندن را داشتیم. تظاهرات ۲۰ آبان نیویورک را داشتیم که باعث شد به جهت حجم تراکم جمعیت مترو تعطیل شود. شیکاگو و ... نیز تجمعات زیادی را شکل گرفت. ۳ آبان در کپنمارک (جمعیت همه بالای هزار نفر). مقابل کاخ سفید نیز تجمع مردمی داشتیم. از ۷ اکتبر تا ۲ نوامبر نیز موجی خروشان از تجمعات و اعتراضات را داشتیم و رسانه ها نیز بشدت وقایع را پوشش دادن. لیسبون، پرتقال، نروژ و منچستر در انگلیس و ... تقریبا تک تک کشور های اروپایی و امریکا ما تجمعات و تظاهرات بی سابقه داشتیم. حمایت های در ورزشگاه های ایتالیا و اسپانیا و ..... نیز داشتیم. اتفاق دیگر نیز درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن فلسطین را بود. یکی دو اتفاق ویژه نیز رخ داد مثل تجمع در بندر سیدنی برای مانع شدن از بندر گرفتن کشتی، کاروان بزرگ دو چرخه سواری داشتیم، اقدامات اعتراضی در چند مسابقه فوتبال. حرکت متفاوتی نیز در دانشگاه هاروارد داشتیم و آن تومار اسم شهدا فلسطین در فضای دانشگاه. یک نقطه عطف ویژه دیگر اظهارات بوترش رییس سازمان ملل به دفاع فلسطین بود. هو کردن سرود اسرائیل در بعضی بازی های ملی. پویش های فضای مجازی و تیک تاک. تحدید و قتل یهودی ها در امریکا و.... ما با همیچین وقایعی در غرب تا بحال رو به رو نبودیم. 📌 ویژگی های عمومی داشتند این اتفاقات: 1️⃣ اول اینکه هفتاد درصد جمعیت مشارکت کننده در این اتفاقات جوانان بودند. 2️⃣ دوم اینکه این که این جمعیت ها به طور قطع فرا اسلامی بود و اصلا چنین نبود که مختص به مسلمانان بوده باشند، حتی خود یهودی ها نیز شرکت می‌کردند. 3️⃣ ویژگی سوم اینکه اگر به شعار هایی که در این تجمعات داده می‌شد دقت کنید مطالبات فقط انسان دوستانه و مطالبه ای نبود، بلکه اینبار شعار های سیاسی تر و راهبردی تری مطرح می‌شد مثل مطالبه برای اخراج یهودی ها و کشور مستقل فلسطین. 4️⃣ مساله چهارم مساله همه گیر بودن در تک تک کشور های اروپایی و امیریکایی حتی با وجود محدودیت. برای مثال برگزاری مراسمات و تجمعات در روز قدس که مقدار بسیار زیاد تری داشت در حالی که تا قبل از طوفان الاقصی روز قدس در کشور های خارجی اصلا فراگیر نبود ولی الان همه درگیر آن هستند. 5️⃣ پنجم اینکه این تجمعات و اعتراضات هم نخبگانی بود و هم توده ای. هم کارگران بودند و هم اساتید و اندیشمندان. 6️⃣ ویژگی ششم اینکه اساسا این امواج وابسته به فضای رسانه ای نبود. زیرا بسیاری از رسانه هایی که وابستگی مستقیم و غیر مستقیم به صهیونیسم دارند ۵۹ الی ۶۰ سال حامی صهیونیست بودند و یا قدرت مبارزه و پوشش خبری ممنوعه را نداشتند. شاید تنها رسانه اجتماعی که توانست کمی آزادتر کار کند تیک تاک بود و اما در کل اتفاقی فرا رسانه ای بود و وابسته به رسانه نبود. 7️⃣ و در آخر اینکه جمعیت این اعتراضات بسیار زیاد بوده و اصلا قابل چشم پوشی نبود و خود رسانه های غربی و حامی صهیونیست اقرار کردند که یک اتفاقا ویژه ای در حال متولد شدن است. 📌حال سوال این است: که چه انگیزه و عاملی باعث شد مردم جهان این چنین کنند؟ و هزینه ها و زندانی و جریمه هایی که بقصد تنبیه و مجازاتشان اجرا می‌شود را نادیده بگیرند؟ ▫️یک احتمال این است که برساخت یک فضای رسانه ای باشد و ما ادعا بکنیم رسانه هایی داشتیم در غرب که خط جدیدی را میساختن و رسانه های وابسته به امریکا و نهاد های رسمی و... خوب عمل نمیکرند. ▫️یک احتمال نیز نفوز و اتحاد سیاسی چین و روسیه و ایران هست و بر علیه غرب درحال انجام کودتا هستند. ▫️احتمال دیگر حجم شدید خشونت هاست که سابقا بروز نداشت و باعث عکس عمل شدید مردم شده است. 📌 اما به نظر ما هیچ کدوم این سه احتمال عامل اصلی این اتفاقات جهانی نمیباشد. ⚪ ادامه دارد... @khatte_farhang .
. 🔴 بخش سوم 📌اولا دو انگیزه اساسی وجود داره و به ذهن میاید که باعث شده این اتفاقات در غرب رخ بدهد. 1️⃣ انگیزه اول این که غرب بار اولی است که با روایت جدیدی از اسرائیل روبه رو میشود. اساسا کل پشتوانه اسرائیل (خصوصا در ماجرای قطعنامه سازمان ملل) برای تشکیل اسرائیل به یک برساخت تاریخی متکی بود به اسم مظلومیت یهود و کلید واژه آنهم هلوکاست میباشد. حداقل حدود ۵۰ الی ۶۰ فیلم برای همین واقعه و جنگ جهانی دوم و ... تولید شده است و معروف ترین آنها پیانیست و فیلم محاکمه خدا و حرام زاده های لعننتی و ... است. تمام اینها در واقع ژآنر اصلی هلوکاست و یهود است. دنیای غرب با این ذهنیت که ما جهانی داشتیم و عالمی داشتیم که به این جمعیت محدود ظلم شده است ۷۰ سال زیست کرده و باورداشتند که حق این قشر این است که سرزمینی داشته باشند. در این ماجرا و پشتوانه تاریخی_روایتی قطع نامه سازمان ملل نیز همراه بوده و بسیار هزینه ها دادند تا تبدیل به باور عمومی شود و مردم با این پس‌زمینه ذهنی تفکر کنند. مهم ترین هزینه هایی که دادند لغو پوشش آزادی بیان بود زیرا خیلی ها نسب به هلوکاست زاویه دار شدند و دست پشت این صحنه افراد منتقد و شکاک را مجرم می‌نامید. لذا غرب از آزادی بیان عدول کرد تا یک کلان روایت هلوکاست را به عنوان پشتوانه تاریخی برای دولت اسرائیل بسازد. حال که این کلان روایت در این دو ماه افول کرد و این افول سبب پدید آمدن هیجانات و رخ‌دادن اقداماتی جدی توسط مردم شد. 2️⃣ انگیزه دوم هم مسئله اعتراض مردم به سیاست کشورهای غربی در نسبت با اسرائیل است. برای مثال چقدر تحرکات در روسیه را دیدیم؟ در ایرلند چه؟ خیلی کم. لذا این انگیزه نیز به جهت اعتراض وجود دارد. 📌حال با این مقدمه چینی ها بحث اصلی اینجاست که چرا سقوط یا افول یک کلان روایت مهم است؟ کلان روایت، یک ذهنیت و یک تحلیل کلان نسبت به یک دوران یا یک حادثه و اتفاق و رویداد نیست، به اینها میگوییم خورده روایت. اجازه بدین با مثالی ذکر کنیم کلان روایت را؛ وقتی پرسیده می‌شود کلان روایت شما نسبت به سابقه شیعه چیست، آن معنای خاص مظلومیت در داستان کربلا این کلان روایت را پاسخ می‌دهد. زمانی که یک کلان روایتی شکل میگیرد زمانیست که یک توده و انباشتی از اوامل دیگر به تشکیل آن کمک دادن و ببیانی جمع این علت ها سبب پدید آمد روایت و معنایی شده اند. مثل قدرت سیاسی و سرمایه اجتماعی و ... که اینها همه باعث شکل گیری کلان روایت می‌شوند. حال وقتی که کلان روایتی افول یا سقوط و یا تغییر می‌کند به این معنا است که مسئله ها از لحاظ تاریخی وارد دوره جدیدی شده اند. بعنوان مثال، می‌گوییم دین حضرت موسی هست و چرا باید دین حضرت عیسی بیاید؟ یا دین حضرت عیسی هست و چرا باید دین محمدی بیاید؟ یک توضیح ان این است که وقتی یک دین یا آیینی به دلیل نابود شدن و گمراه شدن پیروان دچار افول میشود و درواقع دچار کلان روایت های خودش میشود و بحران تاریخی را تجربه میکند لازم است که دین جدیدی شکل بگیرد و اهمیت و ارزش مسئله اینکه کلان روایت غرب نسبت به اسرائیل دچار شکست و فروپاشی شده و بشدت مشغول آن است و باعث میشود که دیگر نقطه عطف تاریخ توسط آنها دیده نشود. غرب دچار این شده و نتوانسته است خود را توجیه کند و این به این معناست که شما بازیگر جدیدی در صحنه داری که مانع شده است. غرب همیشه میخواست غاصب بودن و حق کشی را نفی کند و تصویری بسازد که جامعه از او حمایت کند ولی الان دیگر قدرت ندارد تا تصویر خودشو را در اذهان ثابت نگه دارد. لذا مقدمه و ظواهر افول یک تمدن، افول کلان روایت است و تمدن غرب در چنین حالی بسر می‌برد. 📌 یک کلان روایت دیگری که در غرب شکل گرفت و باآن ذهن جهان سوم را پر کرده این است که: خود او بنیاد اندیشه سیاسی لیبرالیسم و عنصر ازادی بخش به بشر است. یکی از این کلان روایت ها که سیلی خیلی بدی زد به این کلان روایت غرب و سیلی بدی بود این بود که جامعه غزه برای ازادی خواهی خودش دقیقا مقابل لیبرالیسم ایستاده و اتفاقا از جهت اسلام هم مستقر شده است. ببیانی دیگر غرب یک ذهنیتی درست کرد که دغدغه ازادی اجتماعی و لیبرالیسم دارد و به جنگ بقیه میرورد برای آزادی اما این کلان روایت رافلسطین شکست. این شکست برای ما محسوس نیست اما برای یک فرد زیست کرده در یک کشور لیبرالیستی بسیار تعجب اور است. ⚪ادامه دارد... @khatte_farhang .
. 🔴 بخش چهارم و پایانی 📌عامل اصلی افول کلان روایت غرب چیست؟ رسانه که عاملش نبود ، نفوذ سیاسی ما هم که از علل آن نیست، خشونت بیش از حد اسرائیل هم عامل آن نیست زیرا سابقاً هم بوده حتی در همین حجم خشونت. 📌 حال به پاسخ میپردازیم: یک مسئله ای هست که در واقع ما اینطور مطرح کردیم و گفتیم چرا به نظر می‌آید که همه آن مطالباتی که در سیاست جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال میدیدم در حال محقق شدن و بیانیه شدن توسط جوامع غربی است؟ مثل اینکه با ورزشکار اسرائیلی مبارزه نمی‌کند و در مقابل کشور هایی که روابط اقتصادی دارند شکایت میکند و... آنها از سیاست های جمهوری اسلامی است. حالا چه شده است که باعث شد جوامع غربی و اعتراضات انها تبدیل به تریبونی برای جمهوری اسلامی بشوند؟ دقیقا این شروع جهانی روایت جدیدی است که انقلاب و جمهوری اسلامی ایران طراحی کرد. حال علت چیست؟ علت یک چیز بیشتر نیست و ان هم اینکه ما از ابتدای انقلاب مبتنی بر فهم خودمان، همه آرمان هایمان را مبتنی بر فطرت انسانی قرار دادیم و هنگامی که جامعه ای بشری به صورت مستقیم و بدون واسطه و تحریف و ذهنیت با آن مواجهه می‌شود آن آرمان را انتخاب میکند. از روز اول امام فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو بشود. این فتوا و دغدغه همگانی ابدا بجهت خصومت صرف و یا بجهت دغدغه منافع ملی ما نبود. بلکه ما یک ذخیره معرفتی داریم که هیچ کدام از ادیان دیگه و حتی اهل سنت هم ندارند و ان این است که انچه که از شریعت به دستمان رسیده و فهممان مبتنی بر این است و فهم هویت ایرانی و تاریخی مان هم همین است. و آن اینکه که مبتنی بر فطرت انسانی است. 70 سال به ما ایراد کردند و 70 سال به ما خندیدند و فکر کردند ما داریم ماجراجویی سیاسی میکنیم، اما حالا میبینیم که خود این جوامع آمدند در این نقطه ایستاده اند. 📌 اما ایا این آرمان به تنهایی کفایت میکرد؟ خیر، بودن چند عامل دیگر هم مهم هست. اول اینکه این شعار ها و آرمان‌ها و مانیفست هارا به عمل و سیاست تبدیل کنیم. مثل این مورد که از روز ششم انقلاب دستور داده شد و اقدام میکردین که سفارت اسرائیل در ایران باید تعطیل بشود. لذا آرمان هارا مبتنی بر فطرت قرار دادیم و بتبع از آن سیاست را نیز با ان باید هماهنگ ساختیم. دوم نیز این که یک تعیّنی نیز به این سیاست ها داده بشود. ساخته شدن گروه های مقاومت تعیّن دادن به همان آرمان های فطری بود که ما پدید پدید آوردیم. لذا آرمان ها و سیاست ها و همچنین عینیت و تعیّن دادن به آنها از علل اصلی تریبون شدن خیابان های اروپا میباشد برای جمهوری اسلامی میباشد. ⚪ پایان. @khatte_farhang .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️نه به فراموشی! 🔰ما دهه هشتادیا قصه رجایی‌ها رو فقط شنیده بودیم؛ ولی اینبار... 🔺لطفا منتشر کنید @Sepehre7 @khatte_farhang
☎️ 🔹جهت دعوت مردم به مشارکت در انتخابات ⏱ هر روز از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ 📍 حسینیه مسجد محمدیه ▫️امکان حضور خواهران نیز فراهم است. 🔺جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شماره یا شناسه زیر در تماس باشید. 📞0937 330 5730 🆔 @Dear_Mousavi @khatte_farhang
◽️اولین تجربه تبلیغ روستایی یک تازه طلبه◽️ 🔹تنها چیزی که می دانستیم، تکلیف برای جهاد تبیین بود و به همین منظور بدون در نظر گرفتن شرایط استقبال و تدارکات از پیش تعریف شده، حرکت صبحگاهی از قم به سمت مقصد نامعلومی در استان البرز را آغاز کردیم. پس از گذشت حدود دو ساعت، مقصد تبلیغی جمع طلاب مجموعه محمدیه در توابع شهر اشتهارد مشخص شد. 🔹بعد از ارتباط گیری با ستاد آقای جلیلی در اشتهارد و اقامه نماز ظهر در مسجد جامع شهر، عازم روستای پلنگ آباد شدیم. حوالی بعد از ظهر هنگامی که مقداری از زهر هوا شکسته شد، شیوه ارتباط گیری با اهالی روستا با مدل گفتگوی چهره به چهره و دعوت به مشارکت در انتخابات و رای دادن به نامزد اصلح طراحی شد. 🔹به صورت گروه های دو نفره در سطح روستای پلنگ آباد پخش شدیم. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا و تعامل با مردم، متوجه شدم نگاهی که نسبت به جامعه روستایی داشتم با آنچیزی که در گفتگو ها نمایان شد بسیار متفاوت است. بر خلاف تصورات رایج، مردم شریف این روستا بسیار اهل تعامل، گفتگو و تلاش برای درک حقیقت بودند. در صحبت هایی که با اقشار مختلف روستا اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کارگران و کشاورزان صورت گرفت، چیزی که بیش از همه نمایان بود اعتقاد به باور های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی بود. اینکه در یک روستا باور به مردم سالاری دینی و اهمیت به رای دادن در تعیین سرنوشت اینچنین پررنگ باشد، توجه هر انسان شهری را بر انگیخته می کند. گاهی در گفتگوی با مردم اظهار می کردم که این سطح از فهم نسبت به مبانی انقلاب اسلامی برای بنده قابل درک نبود. به بیان دیگر آمده بودم تا چیزی یاد دهم ولی دانش آموخته مکتب مردم ساده دل و باصفای روستای پلنگ آباد شدم. 🔹نارضایتی ها از وضعیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در مردم وجود داشت ولی این مسائل مانع تلاش برای شناخت واقعیت نبود و این محل تمایزی است که می توان در میان مردم روستایی و شهر نشینان به وضوح دید. 🔹پس از چند ساعت گفتگو با مردم عزیز پلنگ آباد راهی اشتهارد شدیم، از اشتهارد تا ماهدشت، از ماهدشت تا کرج، از کرج تا تهران و از تهران تا خانه، مردمی را می دیدم که فرصت ویژه ای برای گفتگو هستند و ما قائدین جامعه اسلامی به راحتی از کنار آنها عبور می کنیم. مردم بزرگوار ما تشنه گفتگو و فهم حقیقت هستند ولی راه های گفتگو با آنها را بر خود سخت کرده ایم. امیدوارم تا این انتخابات تلنگری شود برای بیشتر حرف زدن و بیشتر با مردم بودن. ✍ارسالی از طرف یکی از اعضای کانال @khatte_farhang
. 🔸نیم نگاهی به شرایط سیاسی جدید کشور: 🔻قالیباف: نمایندگان محترم مجلس گام دوم وفاق را برداشتند و به تمام اعضاء کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان رأی اعتماد دادند. 🔻آیت اللّه نوری همدانی: وفاق باید مطابق با اصول انقلاب باشد. 🔻روزنامه فرهیختگان: خطر جوان مرگی وفاق ملی. 🔻ثابتی: وفاق برای بازگشت نفاق 🔻روزنامه هم میهن: روز انتخاب وفاق یا تقابل. 🔻پزشکیان: نمایندگان پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند. @khatte_farhang
🔻 «وفاق» و «منشور برادری» امام: ▫️اختلاف اگر زیربنایی و اصولی شد، موجب سستی نظام می شود و این مسأله روشن است که بین افراد و جناحهای موجود وابسته به انقلاب اگر اختلاف هم باشد، صرفاً سیاسی است و لو اینکه شکل عقیدتی به آن داده شود، چرا که همه در اصول با هم مشترکند و به همین خاطر است که من آنان را تأیید می نمایم. ▫️آنها نسبت به اسلام و قرآن و انقلاب وفادارند و دلشان برای کشور و مردم می سوزد و هر کدام برای رشد اسلام و خدمت به مسلمین طرح و نظری دارند که به عقیده خود موجب رستگاری است. ▫️ اکثریت قاطع هر دو جریان می خواهند کشورشان مستقل باشد، هر دو می خواهند سیطره و شرّ زالوصفتان وابسته به دولت و بازار و خیابان را از سر مردم کم کنند. هر دو می خواهند کارمندان شریف و کارگران و کشاورزان متدین و کسبه صادق بازار و خیابان، زندگی پاک و سالمی داشته باشند. هر دو می خواهند دزدی و ارتشا در دستگاههای دولتی و خصوصی نباشد، هر دو می خواهند ایران اسلامی از نظر اقتصادی به صورتی رشد نماید که بازارهای جهان را از آنِ خود کند، هر دو می خواهند اوضاع فرهنگی و علمی ایران به گونه ای باشد که دانشجویان و محققان از تمام جهان به سوی مراکز تربیتی و علمی و هنری ایران هجوم آورند، هر دو می خواهند اسلام قدرت بزرگ جهان گردد. ▫️پس اختلاف بر سر چیست؟ اختلاف بر سر این است که هر دو عقیده شان است که راه خود باعث رسیدن به این همه است. ▫️ولی هر دو باید کاملًا متوجه باشند که موضعگیریها باید به گونه ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ، حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه داری غرب و در رأس آن امریکای جهانخوار و کمونیسم و سوسیالیزم بین الملل و در رأس آن شوروی متجاوز باشند. ▪️بخشی از منشور برادری امام خمینی @khatte_farhang
هدایت شده از محمدتقی دشتی
وحدت ، انسجام ، وفاق یا اجماع. کدامیک ؟ ✅ وقتی از و سخن می گوییم این سوال مطرح می شود که دقیقا مفهوم مخالف آنها کدام واژگان هستند؟ آیا با می توان تفرقه، تشتت و تکثر را درمان کرد؟ یا بهتر است؟ و چه زمانی کارساز می باشند؟ اینجاست که تفاوت معنایی و کارکردی این واژگان اهمیت پیدا می کند. ✅ به نظر اینجانب؛ به معنای یکی‌ شدن، یکرنگی و پیوستگی برای رسیدن به اهداف مشترک است و در برابر مفاهیمی نظیر کثرت، پراکندگی، اختلاف، تفرقه، گروه‌گرایی و واگرایی که خلاف یک جهت خاص باشند مطرح می شود . به معنی عدم تناقض در اجزاء یک نظام است. درواقع به معنی ارتباط هماهنگ اجزای یک سیستم بوده و در مقابل ناهماهنگی و تشتت قرار می گیرد. به معنی همراهي، همكاري، موافقت و سازگاری است و در مقابل تنش و درگیری و ناسازگاری قرار دارد. در وفاق نیازی به هم رای بودن وجود ندارد بلکه تحمل دیگران و سازگاری با آنان کافی است. یعنی هم‌رأیی همه اعضای یک جامعه در مورد منافع مشترک است. هرکدام از این اصطلاحات در مرحله عمل درجای خودشان کاربرد دارند و نباید بی جهت و به جای هم استفاده شوند . اگر اجازه دهید در مورد کارکرد هریک از این واژه ها بیشتر توضیح می دهم : در مورد اهداف و سیاست های کلان و آرمان ها قابل طرح می باشد . یعنی یکرنگی در آرمانها و اهداف و اصول اساسی و عدم واگرایی از آنها . علی القاعده باید در مورد نهادها رقم بخورد که با هماهنگی هم به سمت یک هدف خاص حرکت کنند. به عبارتی انسجام در عمل بیشتر مطرح می شود. موقعی مطرح می شود که امکان یکسان سازی روش ها و سلایق و جهت ها وجود ندارد و باید با وفق و مدارا همدیگر را تحمل کرد. این امر در عرصه اجتماعی در مورد گروهها و اقوام و مذاهب و... قابل طرح می باشد و اتفاقا بیشتر مورد نیاز جامعه می باشد. حالت استثنایی دارد و صرفا در مورد منافع ملی باید مدنظر قرار گیرد. باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت پیشرفت می شود. البته به نظر می رسد با قرابت بیشتری داشته باشد. ✅ جامعه ما در حال حاضر به همه اینها نیاز دارد لیکن هر کدام در موضع خودش. به کاربردن واژه ها به جای هم باعث می شود که تحقق آنها عملی به نظر نرسد. @mohammadtaghidashti
. 🔶 پویش کتابخوانی 🔸 «عارف دوازده ساله» 🔸 «مردی با آرزو های دور برد» 🔻مهلت پویش: ۱ مهر الی ۱۰ مهر ماه 🎁 با اهدای جوایز نفیس ▫️ آیدی جهت ثبت نام و تهیه کتاب @Hesam118
🖋️ پیرامون «ایتایی ها» - مخالفین 📌افرادی این صفت «ایتایی ها» را انگ نادرستی می‌دانند و مخالف این برچسب هستند و سخنشان نیز این است: ▫️لفظ ایتایی ها، به اسم رمزی برای سیاست زدایی از جامعه تبدیل شده است. ▫️این واژه مغالطه آمیز است چون اینطور فرض کردند ایتا شامل جمعی یکدست و یک رنگ است و حواسشان به تفاوت ها نیست. فلذا بدیهیست که اجتماع مؤمنین هم می‌تواند دچار خطا باشد. ▫️ایتا را محل اجتماع یک اقلیتی تندرو می‌دانند. ▫️شبکه اجتماعی ایتا برای این واژه پردازان یادآور طرح صیانت میباشد، طرحی که به تعبیری با فیلترینگ مانع ارتباط جهانی ماست. ▫️واژه پردازان لفظ ایتایی ها معتقدند که «اقلیتی تندرو که عامل دو قطبی سازی در جامعه هستند» ایتایی اند. ▫️ و واقعیت این است که همین ایتایی ها تنها نیروی مجتمع و صاحب ایده زمان حال در جامعه هستند. @khatte_farhang
🖋️پیرامون «ایتایی ها» - موافقین 📌 افرادی نیز صفت «ایتایی ها» را درست و واقعیت جاری می‌دانند و سخنشان این است: ▫️اتفاقا باید قبول کنیم که ایتا سرزمین بروز پربسامد مجازی یک فرهنگ سیاسی دور از عقلانیت انقلابی، اهل جنجال، مصر بر نادیده گرفتن کلیت جامعه به شدت دیالوگ ناپذیر و همه چیز را نهایی دیده است. ▫️ابدا بحث، مردمی که برای استفاده روزمره از ایتا استفاده می‌کنند نیست، بحث این است که اتفاقا ایتا در شکل گیری و بسامد و ضریب به یک فرهنگ سیاسی بسیار مؤثر و کلیدی بوده. ▫️اما فرهنگی که این مدل گروه و کانال های پرتکرار ایتایی در امر سیاست و تحول در جامعه شکل می‌دهند: ۱- بشدت دور از عقلانیت انقلابی هست که در مکتب امام مشاهده می‌شود. ۲- مرزش با اسلام متحجرین مشخص نیست. ۳- خالق ناامیدی های عجیب و غریب و بدبینی نسبت به جهوری اسلامیست، اما بدبینی از سر تشرع و افراط از فهم مؤلفه های تمدنی. ۴- بخشی از جامعه را حاضر نیستند ببینند مگر به عنوان دشمن! و هر همراهی جمهوری اسلامی برای نجات آن بخش جامعه را یک پالس سقوط و سازش و خطر فساد و نفوذ می‌داند. ۵- با عاقله نخبگانی حزب اللهی هم نسبت درستی نمی‌گیرد و افراد سرانه ای درشت گو در این فرهنگ بیشتر مرجع اند تا بسیاری نیروهای متفکر حزب اللهی! ۶- یک نسل زد حزب اللهی می‌سازد که دنبال آدم های کم عمق حرکت می‌کنند و اتفاقا اتصال عمیق با اندیشمندان و علمای انقلابی هم ندارند. @khatte_farhang
. و حرفهایش را باید در کانتکست خودش تحلیل کرد. از او نه بوی خیانت میاید نه نادانی. بر صحبت های او یک منطق انسانی و جهان وطنی حاکم است. او باید کمی پیچیده تر فکر کند و دیپلماتیک تر حرف بزند؛ درست! به نظرم برخی پیازداغ انتقاد را زیاد میکنند و توهم توطئه دارند. ✍️ مسعود معینی پور @khatte_farhang
اللهم اجعله فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید @khatte_farhang
انا لله و انا الیه راجعون...