هدایت شده از خزینة الجواهر
♦️وام ازدواج ۱۸۰ میلیون تومانی ابلاغ شد.
💰تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجهایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱بوده است مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
💰تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر ۲۵ سال و زوجههای زیر ۲۳ سال مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.
هدایت شده از خزینة الجواهر
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آزادی های غربی جز درد ورنج برای زنان چیز دیگری به ارمغان نمی آورد!
🔸به صحبت های این بانوی تازه مسلمان گوش دهید تا ببینید ازدواج سفید ومصرف الکل چه رنجی را برای او به ارمغان آورده بود.👆👆👆
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از خزینة الجواهر
🔻استاد رفیعی در حرم حضرت معصومه(س):
❇️ آمار ازدواج در میان خانوادههای ثروتمند کم و طلاق بالا است/تاخیر در ازدواج به بهانه فقر سوء ظن به خداست
◻️ طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک نماید سوءظن به خداوند پیدا نموده است چون خداوند در قرآن می فرماید ازدواج نمایید و من شما را بینیاز خواهم کرد.
◻️ عدهای به خاطر فقر اقدام به این کار میکنند در حالیکه خداوند وعده رزق و روزی فرزند را داده است.
https://hawzahnews.com/xcbb4
@hawzahnews| حوزهنیوز
جمعیت غدیر خم.pdf
358.6K
📌بررسی تاریخی جمعیت حاضر در غدیر خم.
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110
پرتوی از فضائل امیرالمومنین علیه السلام.pdf
2.53M
📚پرتوی از فضائل امیرمومنان #علی(ع)؛
◀️ ۱۱۰حدیث از کتب اهل تسنن.
نویسنده:
آیتالله لطفالله #صافی_گلپایگانی.
👇👇
🌻 @ahlebait110
مناسبتهای جالب امروز
۱_ازدواج حضرت امیرالمومنین على ع و حضرت زهرا س (2ق)
بدان که در این روز، تولد حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام واقع شد و هم در این روز به روایت شیخین تزویج شد فاطمه با امیرالمؤ منین (ع).
۲_در این روز سنه 9ه، رسول خدا(ص) ابوبکر را فرستاد به سمت مکه که آیات اوایل سوره برائت را بر کفّار مکه بخواند"3". پس از رفتن او، جبرییل"4" نازل شد که ادای این امر باید به دست تو یا به دست مردى که از تو باشد، بشود و به روایت دیگر باید على علیه السلام تبلیغ کند از جانب تو. پس رسول خدا(ص) امیرالمؤ منین(ع) را که به منزله جانش بود، از براى این امر اختیار کرد و با وى فرمود که شتاب فرماى و آیات برائت را از ابوبکر بگیر و خود در موسم حج بر مردمان قرائت کن و هم ایشان را ابلاغ کن"5" که هیچ کس به خانه خدا در نیاید الا آنکه مؤمن باشد و هیچ عریان ، طواف خانه نکند و چنان نداند که چون برهنه باشد، مانند کودک مادرزاد از مساوى و معایب عریان خواهد بود و دیگر آنکه از پس این سال هیچ کس مأذن نیست که حج بگزارد و دیگر آن که هر کافرى که از خدا و رسول عهدى مؤجّل داشته باشد، در عهد خویش بپاید تا مدت منقضى شود و اگر او را عهدى نباشد، تا مدت چهار ماه در زینهار است یعنى از دهم ذى الحجه تا دهم ربیع الاول و اگر از این پس مسلمانى نگیرد، جان و مال او به هدر خواهد بود و فرمود ابوبکر را در امر خود مختار کن ، اگر خواهد ملازم خدمت تو باشد و اگر نه به مدینه بازگردد.
پس ناقه غضبا را به امیرالمؤمنین(ع) داد تا بر نشست و با جابربن عبدالله حرکت فرمود.
روز دوم به ابى بکر رسید و آیات برائت را از وى بگرفت و او را در آمدن و برگشتن مختار کرد.
ابوبکر به مدینه برگشت و به حضرت رسول (ص) عرض کرد که مرا از براى کارى اهل و لایق دانستى که گردنها به سوى آن کشیده شده بود، چون پاره اى راه رفتم مرا معزول ساختى. پیغمبر(ص) فرمود: من ترا معزول نساختم، بلکه خدا تورا معزول ساخت"6".
از آن طرف، على مرتضى(ع) آیات را بگرفت و پست و بلند زمین را در هم نوردید تا به مکّه رسید و اعمال حج به جا آورد و در سه روز تشریق در مجمع کفار و مشرکین که تمام دل ها از بغض و عداوت على آکنده بودند، هر صبح و شام آیات برائت و فرمایشات رسول خدا(ص) را بر مردم تبلیغ فرمود و پس از انجام امر، از مکه مراجعت فرمود ولکن در طریق اقتصاد سیر فرمود.
از زمانى که على (ع) حرکت کرده بود، وحى در باب على (ع) از رسول خدا(ص) منقطع شد و حضرت رسول (ص) پیوسته یاد آن حضرت بود و به جهت کثرت حزن و اندوه بر على، از زنها کناره کرده بود و آثار حزن و اندوه در صورت مبارکش ظاهر گشته بود.
صحابه با خود گفتند: نمی دانیم سبب غم پیغمبر چیست؟ آیا خبر فوت او از آسمان رسیده یا مریض گشته؟ یا از ما دلتنگى پیدا کرده؟ چون ابوذر در نزد رسول خدا(ص) خیلى مقام داشت، او را براى تحقیق این امر، خدمت آن حضرت فرستادند. ابوذر کلمات اصحاب را عرضه داشت. فرمود: غم براى هیچکدام از این ها نیست، بلکه براى مفارقت على علیه السلام است.
ابوذر چون سبب غم پیغمبر را دانست، روزى به جهت اطّلاع از حال على (ع) از مدینه حرکت کرد به استقبال امیرالمؤ منین (ع). چون پاره اى راه پیمود، آن جانب را دیدار کرد که از مکه برگشته. با آن حضرت دیدنى کرد و عرض کرد که پدر و مادرم فداى تو باد! آهسته تشریف بیاور تا من پیشتر بروم و بشارت آمدن شما را به پیغمبر(ص) بدهم. همانا رسول خدا(ص) از مفارقت تو، در غم و اندوه است.
امیرالمؤ منین (ع) خواهش او را قبول فرمود. ابوذر تعجیل کنان به خدمت رسول خدا(ص) رسید و بشارت داد آن حضرت را به ورود على علیه السلام . حضرت رسول(ص) سوار شد با اصحاب به استقبال علی شتافت. چون به آن جناب رسید، پیاده شد و امیرالمؤ منین (ع) را در برگرفت و با او معانقه کرد. پس صورت به شانه على (ع) گذاشت و از شوق بگریست و آن حضرت نیز به گریه در آمد. پس حضرت رسول (ص) فرمود به على که پدر و مادرم به قربانت باد! چه کردى در مکه؟ همانا وحى از من در امر تو منقطع شد. پس امیرالمؤ منین (ع) خبر داد به آن جناب آنچه به جا آورده بود.
در این روز سنه 126ه، یزیدبن الولیدبن عبدالملک در دمشق وفات کرد"7" و مدّت خلافتش پنج ماه بود و در ایام خلافت خود بر طریقه عمر بن عبدالعزیز سلوک کرد و او را ناقص می گفتند، به جهت آن که مواجب خود را ناقص و کم کرد و عبارت معروفه (الناقص والاشبح اعدلا بنى مروان) اشاره به او و به عمرعبدالعزیز است.
در این روز سنه 504ه، على بن محمد طبرى معروف به (الکیاهراسى) (الکیا یعنى کبیرالقدر) در بغداد وفات کرد و او از فقهای شافعیّه است و او مخالف است با معاصر خود غزالى در باب لعن یزید چه او تجویز کرده، به عکس غزالى.
در این روز سنه 586ه، متولد شد شیخ ادیب، مورخ متکلّم عبدالحمیدبن محمد المداینى المعتزلى معروف به (ابن ابى الحدید)"8" و او همان است که شرح کرده نهج البلاغة را براى خزان
📌همه اموال حضرت زهرا(س) هنگام ازدواج
#جهیزیه حضرت زهرا(س):
◀️یک #چادر یَمانی مخمل،
◀️زیرانداز یا فرشی از پوست گوسفند،
◀️دو #تشک، یک #تخت ساخته شده از لیف خرما،
◀️چند #بالش چرمی که داخل آن از #لیف_خرما یا علف پر شده بود،
◀️یک #مَشک، یک #سفره،
◀️دو کوزه و ظروف سفالی،
◀️یک آفتابه،
◀️یک پرده پشمی نازک،
◀️یک حصیر،
◀️یک آسیای دستی،
◀️چوب لباسی یا رخت آویزی که لباس ها و مَشک آب را به آن آویزان میکردند،
◀️یک غربال،
◀️یک حوله،
اینا تمامی درایی خانه حضرت زهرا سلام الله علیها بود.
📚کلینی، الکافی، ج5، ص377، ح5، ح4، ح3، ح2.
📚طوسی، الامالی، ص41- 40.
📚ابن حنبل، مسند، ج1، ص104، 93، 84.
📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص359.
📚ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب،ج3، ص353.
📚قزوینی، السنن، ج1، ص616؛
👇👇
🌻 @ahlebait110