جاسوس های 10 میلیاردی امریکا
⚡️درباره تبادل اخیر زندانیان ایران و امریکا و آزاد سازی برخی منابع مالی ایران در کره جنوبی و عراق چند نکته شایان ذکر است
دولت آقای رییسی در این مدت 2 ساله نشان داده است که از دیپلماسی قوی برخوردار است. برقرار ی ارتباط با کشورهای مختلف و حل مشکلات فیمابین مانند ایران و عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه از جمله مصر نقطه قوت دیپلماسی دولت آقای رییسی است که در دولت آقای روحانی و غرب گرایان وجود نداشت. مذاکرات اخیر با طرف امریکایی درباره تبادل زندانیان دوتابعتی و آزاد سازی بیش از 10 میلیارد دلار پول های ایران نیز یکی دیگر از حرکت های دیپلماتیک این دولت است که دولت مدعی فهم زبان دنیا برغم دادن صدها امتیاز به آمریکا،هیچ گاه نتوانست چنین موفقیت هایی بدست آورد.
💥نکته ای که باید مقامات امنیتی در نظر داشته باشند این است که آزادی 10 میلیارد دلار پول ایران در برابر 5 جاسوس دو تابعیتی امریکا یک پیام مهم امنیتی برای مقامات کشورمان دارد و آن این که امریکا برای جاسوسان خودش بسیار اهمیت قایل است او حاضر است برای هر جاسوس خود مبلغ دو میلیارد دلار هزینه کند. در واقع پیام امریکا به جاسوسان باقیمانده در ایران و جاسوسان احتمالی آینده اش در ایران و در دیگر کشورهای جهان این است که کار خودتان را به خوبی انجام دهید در صورت دستگیری با تمام وجود از شما دفاع خواهم کرد. بنابر این بد نیست گه گاهی نیز برخی از جاسوسان امریکایی را به مرگ محکوم کنیم تا درس عبرتی برای آن ها باشد. از این پس نیز باید بر مراقبت های ضد جاسوسی افزود.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💥یکی از بزرگترین خیانت های پهلوي
💥۲۳ مرداد جدایی بحرین از ایران
که موجب شد نصف خلیج فارس هم از دست ایران برود که اگر جدا نمی شد عرض #خلیج_فارس متعلق به #ایران بود و رسما حرکت هر کشتی و نفتکشی به سمت #عربستان و کویت و #عراق، فقط با اجازه ایران و پرداخت حق ترانزیت به ایران ممکن بود!
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
93.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥محمدرضا شهبازی بعد از حضور رضا رشیدپور در آنتن تلویزیون، از برنامه پاورقی استعفا داد. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح داده
🔹 خلاصهش اینکه قرار نیست بسیجی فحشخور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاحورزیها و رشیدپورها و آخوندیها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن.
🔹قرار نیست هنوز سال شهید عجمیان و علیوردی نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن.
🔹ما زورمون به هیچکس هم نرسه، به خودمون که میرسه! زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانههای مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن. امیدوارم خدا عاقبت همهمون رو ختم به خیر کند
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
-1019404542_-792444573_230614_144815.pdf
689.2K
✅ طرحی برای #تربیت_اقتصادی
*پاسخی به سوال مشورتی **یکی از دوستان فعال فرهنگی در شمال درباره طرحی کشوری برای نوجوانان در موضوع تربیت اقتصادی که توسط #دکتر_ایزدخواه مجلس دنبال می شود و حامی مالی آن سازمان #بورس است👇
🔹در تربیت با #نگاه_ساحتی (که در فضای علمی تربیت متداول است) اصل پرداختن به تربیت اقتصادی امر مطلوبی است
🔹البته در #نگاه_تربیت_بنیادی پایه کار، اقتصادی نیست و اصل در آن تغییر نگاه های بنیادی است
نکته: پایان سال دهم آرام آرام آمادگی اولیه برای تربیت بنیادی فراهم می شود
اگر این دوره باعث تقویت #شخصیت و اعتماد به نفس و قدرت #تفکر بچه ها شود و #مهارتی را به آنان ارایه دهد؛ از این زاویه می تواند قابل دفاع باشد
البته تقوت گرایش مادی و افزایش عشق به پول پرستی #آسیب های محتملی است که باید بررسی شود و تدبیر شود اگرچه احتمالا با ۴ ساعت کلاس بدون استدامه اتفاق مثبت و منفی ماندگاری نیافتد
🔹#غربی ها (علی الخصوص در آمریکا) خیلی برای آموزش در این عرصه کار کردند
چرا که آماده سازی انسان ها برای زندگی اقتصادی آینده برای تمدن مادی گرای آنان جایگاه ویژه ای دارد
👈 با توجه به این تقدم نگاه غربی در این زمینه و فاصله زیاد تولیدات ما با ایشان، اسلامی بودن این طرح و دوری آن از ترجمه کارهای آماده غربی و کپی برداری از ایشان جای بررسی دارد
🔹البته باید دید آنچه تولید شده چگونه است و تا محتوا و قالب بازی ها دیده نشود شاید نتوان قضاوتی داشت
🔹ضمن این که آیا تحقق اهداف مدنظر صرفا در ۴ ساعت برای این سنین (ششم تا دهم) قابل تحقق است یا نه جای بررسی دارد
پیشنهادم تست و بازخورد است
@hadianeha
نشست فعالین تعلیم و تربیت با رهبر معظم انقلاب.m4a
7.69M
گزارش اولیه از #نشست_صمیمانه امروز #فعالین_تعلیم_و_تربیت با #رهبر_معظم_انقلاب
⏰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
اهم نکات در این نشست:
1️⃣ دیدگاه معظم له در خصوص تشکیل یک نهاد فراقوه ای در امر تربیت
2️⃣ دیدگاه ایشان در نسبت ساختار رسمی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن
3️⃣ ماموریت آقا به فعالین مردمی تعلیم و تربیت در خصوص طراحی نقشه راه تحول
🆔 @m_rahmani_g
1
عشق نگاری دیدار حضرت آقا با فعالان تعلیم و تربیت
رَواقِ منظرِ چشمِ من آشیانهٔ توست
کَرَم نما و فرود آ که خانه خانهٔ توست
به لطفِ خال و خط از عارفان ربودی دل
لطیفههای عجب زیرِ دام و دانهٔ توست
دلت به وصلِ گل ای بلبل صبا خوش باد
که در چمن همه گلبانگ عاشقانهٔ توست
وقتی دل به زیارت عشق گره زدی، دیگر همه وجودت لحظه شماری وصال می کند. تقصیر ماست که به دلمان صبر نیاموختیم و تقصیر دلمان است که کرونا را نمی فهمد و در این چند سال وعده ی دیدار عقب مانده ، خون ها خورد.
.
ته دل بی قرار مان نگران تأخیر در وعده دیدار بودیم اما این بار خبر ها از زیارت آقای عشق حکایت می کرد.
ساعت ده و نیم بود که دور هم در محدوده دفتر رهبری جمع شدیم. کمی حرف زدیم و هماهنگی کردیم و برای نماز به سمت اتاق محل قرار حرکت کردیم. درب ها را یکی یکی سپری کردیم. در هر بازرسی رفقای تعلیم و تربیتی داشتند از هم خبر می گرفتند و حال و احوال می کردند. گاهی رفیقی را جلو می انداختم تا عزیز دیگری را هم ببینم و از فرصت بهره ببرم.
.
وارد حیاط آخر بیت شدیم. همان حیاطی که با عکس حاج قاسم برای ما ماندگار شد. همان حیاطی که من با دستان آقایم ملبس به لباس پیامبر شدم.
.
صف های نماز شکل گرفته است. صدای اذان بلند می شود. کمی بعد حضرت آقا وارد میشوند و یکی یکی با همه سلام می کنند. جمعیت هنوز در شوک دیدار است. حضرت آقا از میان همه عبور می کنند و در صف اول می ایستند و صف ها کامل میشود.
.
@hamedtaghdiri
۲
نماز که تمام میشود همه جای خود را در اتاق پیدا می کنند. من کنار آقای آزین سمت راست آقا مینشینم.
حضرت آقا شروع میکنند و دوباره با مهربانی با همه سلام و علیک می کنند. بعد خطاب به جمع می گویند وقت برای شماست بفرمایید. آقای حسین محمدی می فرمایند آقای آزین مجری جلسه هستند. آقا می فرمایند چقدر وقت جلسه است؟ آقای محمدی می گویند یک ساعت. آقا می فرمایند زیاد است لکن وقت برای شماست بفرمایید.
آقای آزین جمع را معرفی می کنند و چند نکته پیشنهاد می دهند از جمله برپایی یک نمایشگاه از فعالیت های فعالان تعلیم و تربیت که حضرت آقا بازدید کنند. آقا می فرمایند بسیار کار خوبی است. هم من شرکت می کنم و هم مسئولین و مردم هم شرکت کنند که از تلاش ها مطلع شوند.
.
آقای آزین توضیح می دهند که پنج نفر بر اساس آرا دوستان صحبت می کنند. آقای اردوان مجیدی، خانم صدر ، آقای اسدی، آقای قربانی و حجت الاسلام محسن خاکی صحبت هاشون رو بیان می کنند.
آقا بعد از هر صحبت نکته ای را می فرمایند.
مثلا بعد از صحبت آقای مجیدی می فرمایند: «نکات خوبی است اما بررسی کنید ببینید چطور می توانید با نظام تعلیم و تربیت در طراحی معماری ارتباط پیدا کنید. »
در پاسخ خانم صدر فرمودند : « فلسفه برای کودکان را آن موقع که صحبت کردم ، یادم هست. همان موقع گفتم آمریکایی ها هم کار کردند. ما نباید آن سمت برویم. ما باید فلسفه خودمان را دنبال کنیم. تربیت هم فقط تربیت فکری نیست. تربیت اخلاقی، سیاسی و.. هم دیگر ابعاد تربیت است باید به همه آنها پرداخت»
پس از صحبت دوستان آقا می فرمایند وقت خیلی گذشت. لکن من هم چون تعلیم و تربیت مهم است چند دقیقه نکاتی را عرض میکنم.
.
حضرت در صحبت هایشان فرمودند: « شما اغلب حرف های ما را زدید. حرف هایی که می زنید دلسوزانه و اندیشیده است.
در صحبت ها در مورد ایجاد یک مرکز مدیریت عالی و به تعبیر ایشان(یکی دوستانی که صحبت کردند) فراقوه ای برای تعلیم و تربیت ، معلوم نیست به صلاح کشور باشد چون نظام موجود قانون اساسی را به هم می زند. ما جایی به نام وزارت آموزش و پرورش داریم که باید آن را اصلاح کنیم. این (ایجاد مرکز فراقوه ای تعلیم و تربیت) چیزی نیست که بشه از نظر قانونی و حقوقی از آن دفاع کرد و عمل کرد.
اینکه فرمودید نمایشگاهی تشکیل بشود را ما هم گفتیم که حرفی نداریم و در نگاه مردم و مسئولین اثر می گذارد. اما در مورد عدالت آموزشی، از عدالت کوتاه نیایید. مسئله ی عدالت آموزشی مسئله ی مهمی است که خیلی در این موضوع نقص داریم.
آدم نگاه می کند بین مراکز شهرهای بزرگ و دور دست و بین مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوت واضح است. راهش چیست ؟
من از اینکه این دغدغه ها بین شما وجود دارد و این طور حرف دارید ، خرسندم. ما به این چیزها نیاز داریم. ممکن است فکر ها و دغدغه های شما در کوتاه مدت محقق نشود اما شما ناامید نشوید و این مسیر را دنبال کنید.
یک نکته که در صحبت یکی از عزیزان بود باید عرض کنم در این مسئله خیلی آتش به اختیار نمی شود عمل کرد. حساس است. اگر باب مدارس موازی آموزش و پرورش باز شود فقط شما وارد نمی شوید. ما باید تشکیلات رسمی را کمک کنیم تا اصلاح شود. اگر در محتوا ،در اجرا ، در نیروی انسانی نیاز به کمک هست باید به آموزش و پرورش کمک کرد.
سعی کنیم ساختار قانونی را اصلاح کنیم نه اینکه ساختار جدید قانونی درست کنیم.
حالا ما اگر بخواهیم پیش برویم باید چه کنیم؟
مطالب تحولی تان را تبدیل به متن واحد کنید. شما یک متن تحولی ارائه بدهید که این شرایط را داشته باشد :
۱. قابل عمل باشد. با وضع اقتصادی کشور، با تنوع جمعیتی کشور و.. مطابق باشد.
۲.پر هزینه نباشد. منظورم فقط هزینه مالی نیست. بلکه طرحی نباشد که جنجال درست کند.
۳. بر اساس بررسی های خودتان، مفید باشد .
اگر چنین طرحی با نظر اکثریت شما آماده شد من حاضرم دنبال کنم. من نسبت به آموزش و پرورش حساسم. ما خیلی عقبیم. البته واقعا آموزش و پرورش با شرایط قبل از انقلاب خیلی فرق کرده اما آن چیزی نیست که دلمان می خواسته است.
.
یک مسئله ، مسئله تبعیض است ، یک مسئله ی دیگر عقب ماندگی علمی است. گزارشاتی رسیده است که ما سواد مدرسه ای مان کم شده است. قدرت تفکر ، سواد، خط و ... بچه هایمان ضعیف شده است.
این را باید تقویت کرد.
۴. نکته بعدی که در هر طرحی باید مورد توجه قرار گیرد این است که : باید با نوجوانان و بچه هایمان تفهیم شود که حضور او در مدرسه بخشی از پیشرفت کشور است. او وارد مدرسه میشود که کشور را به نقطه ای برساند. این مسئله، هم جهت گیری ها را اصلاح می کند و هم خود آن نوجوان عامل اصلاح آموزش و پرورش می شود.
@hamedtaghdiri
۳.
درباره مدارس غیر انتفاعی عرض میکنم که شما بدانید. آن موقع که این بحث مطرح شد من رییس جمهور بودم. ایجاد این مدارس را در اوایل انقلاب چپ های آن روز دنبال می کردند. ما این تناقض ها را در جریان های سیاسی داشتیم و می بینیم. نظر آقایان را هم جلب کردند و رأی آورد.
البته این را به شما بگویم مدارس غیر انتفاعی در شروع برای دغدغه دین بچه ها شکل گرفت. چون می خواستند بچه ها را مواظبت کنند. اگر ما این دغدغه را درست کنیم خیلی چیز ها حل میشود.
در مورد سند تحول هم عرض می کنم هر کاری بی انضباطی در آن خوب نیست. اینکه سند تحول را به روز کنیم، کامل کنیم کار خوب و لازمی است. اما اینکه یک جریان دیگر درست کنیم بی انضباطی است و مناسب نیست.»
.
بعد از صحبت های حضرت آقا چند نفری تلاش کردند حرف هایشان را بزنند. عمدتا آقا فرمودند حرف های خوبی است اما چطور اینها را محقق کنیم ؟ چه کسی این کارها را بکند ؟ و گاهی پاسخ هایی فرمودند.
.
جلسه که تمام شد دیدم یک ساعت و نیم خدمت حضرت آقا بودیم. یکی گفت آقا عکس یادگاری بگیریم. آقا فرمودند بگیرید. آقا هادی زینعلی با یک مشت انگشتر آمد و گفت آقا برای بچه های پایه دوازدهمی مان است متبرک کنید. آقا به انگشتر ها دعا خواندند. محافظ ها مانده بودند آن هم انگشتر چطور وارد شده، بنده های خدا خبر نداشتند این آقا هادی دست هر کدام مان چند تا انگشتر کرده بود که بتواند آنها را متبرک کند.
.
جلسه تمام شد. اما همه مان پر از شور شدیم. پر از دغدغه شدیم. حالا ماییم و این همه فرمان. حالا می دانیم باید همه توان مان را برای رشد و تعالی #آموزش_وپرورش صرف کنیم.
خدا قوت به همه رفقای تعلیم و تربیت و سلام آقا به عزیزانی که در جلسه نبودند و آقا فرمودند سلام من را به آنها برسانید.
@hamedtaghdiri
🖊 حامد تقدیری
1792745217_2086241434.pdf
1.49M
یادداشتهای اولیه #فعالان_تعلیم_و_تربیت برای جلسه با #رهبر_معظم_انقلاب در
⏰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
قسمت اول
مطالعه همه یادداشتها به شناخت صحنه کمک خوبی میکند.
🌷🇮🇷🌷
-2011029759_129408970.pdf
479.6K
یادداشتهای اولیه #فعالان_تعلیم_و_تربیت برای جلسه با #رهبر_معظم_انقلاب در
⏰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
قسمت دوم
مطالعه همه یادداشتها به شناخت صحنه کمک خوبی میکند.
🌷🇮🇷🌷
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه نوجوان به زبان انگلیسی
لبیک یا حسین
السلام علیک یا اباعبدالله
🌷🏴🌷