eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻امام جمعه آبادان در گفتگو با«حوزه»: ➖ بی‌بی‌سی آغازگر شایعه سوءاستفاده جنسی عراقی‌ها از زنان ایرانی بود ➖ همین شبهه‌ای که امروز پیرامون گردشگران عراقی مطرح می‌کنند، در رابطه با زائرین ایرانی در نجف و کربلا ترویج دادند که ایرانیان برای مقاصد ضداخلاقی به عراق می‌آیند. hawzahnews.com/detail/News/460627
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سوءمدیریت باعث شد تا با اقتدار موشکی مشکل «پوشک بچه» داشته باشیم hawzahnews.com/detail/News/460680
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله احمد جنتی: ⚠️ ماههای اخیر تلاش گسترده رسانهای صورت گرفته تا ناکارآمدی دستگاههای مختلف بصورتی هماهنگ به پای رهبرمعظم انقلاب نوشته و ثبت شود. hawzahnews.com/detail/News/460537
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه: 🔳 حوزه در پاسخ به شبهات فکری ضعفی ندارد به جرأت می توانم بگویم شبهه ای در جامعه وجود ندارد که حوزه علمیه به آن پاسخ نداده باشد؛ ولی ضعف ما حوزویان در آن است و باید این اشکال برطرف شود و هنوز از ابزار جدید نتوانستیم درست استفاده کنیم. در پاسخ به فکری هیچ ضعفی نداریم . متأسفانه امروز همه می خواهند راه بیاندازند در حالی که ما نیاز به مرکز ترویج داریم. ▫️دسته دیگر نیاز ها تخصصی است که ظرفیت حوزه در این دسته نیز بسیار بالا است مانند نیاز هایی در حوزه کلام جدید، حوزه تعارض عقل ودین و نیاز های دیگری که افراد خاصی آن ها را می پرسند. ▫️مباحث جدید چون فقه پزشکی، فرهنگی و اقتصاد از مواردی است که حوزه ظرفیت پاسخ به این دسته از مسائل را نیز دارد که مجلات تخصصی فقهی و کتاب های فراوانی که نوشته شده شاهد این امر است. ▫️دوستان ما در حوزه به تبیین مسائل فقهی در حوزه اقتصاد پرداختند حال اگر مقامات اجرایی بهره نمی گیرند و یا از ضوابط بانک اسلامی درست استفاده نمی کنند نباید بگوییم که حوزه کاری انجام نداده است. در زمینه فقه تکنولوژی و فرهنگ و بین الملل کار جدی نکردیم. اما در فقه سیاسی، پزشکی و بخشهای دیگر کارهای جدی صورت گرفته و طلاب در رشته‌های تخصصی فقه اقتصاد، تربیت و سیاست در حال تحصیل هستند و قریب به 20 رشته تخصصی در حوزه شکل گرفته است. امروز یکی از پیچیده ترین فعالیت ها است و می توان اذعان داشت که تبلیغ نسبت به آموزش و پژوهش بسیار سخت و مشکل‌تر است. ما علمای حوزه اگر عمری درس و پژوهش کنیم، ولی ابلاغ رسالت الهی را انجام ندهیم، هیچ کاری نکرده ایم و مراجع ما امروز به منبر رفتن خود افتخار می کنند. http://hawzahnews.com/detail/News/460786@HawzahNews| خبرگزاری حوزه
هدایت شده از دروس
📝📛 یک هفته از مجلس انقلابی 🔷 ارسال سؤال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه، منتفی شد. 🔷 طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دو تابعیتی، منتفی شد. 🔷 طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی، از دستور کار خارج شد. 🔷 فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان، رد شد. 🔷 دو فوریت طرح توزیع کالاهای اساسی، رد شد. 💠 و سرانجام در حین رکوردشکنی روزانۀ سقوط ارزش پول ملی (دلار ۱۴۰۰۰ تومان) نمایندگان شریف ۲ هفته به «تعطیلات تابستانی» رفتند! ♨️👇📛اخبار داغ حوزه: تلگرام: T.me/dph110 ایتا: Eitaa.com/dph110
۱.جعفلة جعلت فداءک ۲.طلبقة اطاع الله بقاءک ۳.دمعزه ادام الله عزک ۴.بخبخة اذا قال الرجل بخ بخ(مبارکت باد) ۵.سبحلة سبحان الله ۶.فذلکة در اصطلاح یعنی خلاصه کلام ماقبل.مجمل بعد از تفصیل گرفته شده از فذلک کذا و کذا عددا ۷.برهمه ادام النظر،فتح عینه و حد النظر ۸.بأبأة بابی انت و امی ۹.حوقله لاحول و لا قوة الا بالله ۱۰بسملة بسم الله الرحمن الرحیم ۱۱.حیعلة حی علی الصلاة ۱۲.هیللة لا اله الا الله ۱۳.حمدلة الحمدلله ۱۴.سمعلة سمع الله لمن حمده ۱۵.حسبلة حسبی الله ۱۶.فلسفه ۱۷سفسطه ۱۸کشکله ۱۹سبحقه ۲۰بلکفه به اخر معانی گفتن اضافه شود چون مصدر هستند. فقه اللغه ثعالبی ص۳۳۶ صحاح ج۵/ص۱۷۲۴ تاج العروس ج۱۳/ص۶۲۳ العین،ج۴/ص۱۲۸ لسان العرب ج۱/ص۵۹ العین ج۴ /ص۱۴۶ @alnokat
💥جنس مصدر از لحاظ تأنیث و تذکیر بسیار دیده شده که ضمیر عائد به مصدر، به صورت مفرد مذکر است، با آنکه مصدر تاء تأنیث دارد،مثل: الإقامة،الفصاحة،البلاغة و... ⚡️حال کلام برخی از نحویون را پیرامون این مسئلة نقل می کنیم. ۱.ابن جنی می گوید(مضمون کلام):مصدر ها اسماء اجناس هستند که وضع شده اند برای مطلق ماهیت و اگر گاهی مصادر علامت تأنیث می گیرند به آن خاطر نیست که مدلول آن ها مؤنث است بلکه تنها لفظ آن ها مؤنث است،دقیقا مثل اسماء غیر مصدری که لفظ آن ها مؤنث است اما مدلول آنها نه مثل: غرفة،مشرقة،مقرمة،مروحة و.. 📝الأشباه و النظائر في النحو ؛ ج1 ؛ ص322 دیگر اقوال موافق در مسئلة👇👇👇 ۲... ممّا يستوي فيه المذكّر و المؤنّث، ك «المصدر» غير الميمي، و صيغتي «فعول» و «فعيل» و «أفعل» التّفضيل، فهذه لا تطابق منعوتها في التأنيث و التّثنية و الجمع، بل تلزم الإفراد و التذكير، تقول «جاءني رجل أو امرأة أو امرأتان أو رجلان أو نساء أو رجال عدل أو صبور أو جريح أو أفضل من كذا». و كذلك صفة جمع ما لا يعقل، فإنها تعامل معاملة المؤنّثة المفردة 📝معجم النحو ؛ النص ؛ ص205 ۳...فيكون بمعنى: كل إعطاء، و إما استغراق الجميع؛ لأن المصدر يستوي فيه المفرد و الجمع، فيكون بمعنى جميع الإعطاءات... 📝الأطول شرح تلخيص مفتاح العلوم ؛ ج1 ؛ ص515 ۴...و لا يقال: إنّ لازم كون «كثيرا» صفة المصدر تأنيثه، و ذلك لوجوب مطابقة الصّفة و الموصوف في التّذكير و التّأنيث. فإنّه يقال: إنّ صفة المصدر و خبره لا يجب تأنيثها كما في قوله تعالى: إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ 📝دروس في البلاغة، بامیانی (شرح مختصر المعاني للتفتازاني) ؛ ج1 ؛ ص159 ۵...الضمير الراجع الى المصدر يستوى فيه المذكر و المؤنث فلا حاجة الى ما ارتكبه الفاضل المحشى من تاويل ... 📝المدرس الأفضل فيما يرمز و يشار إليه في المطول ؛ ج3 ؛ ص7 ۶...و ما يستوي فيه المذكّر و المؤنّث، ك «المصدر» غير الميمي، و صيغتي «فعول» و «فعيل» و «أفعل» التّفضيل، فهذه لا تطابق منعوتها في التأنيث و التثنية و الجمع، بل تلزم الإفراد، و التّذكير، تقول: «جاءني رجل أو امرأة أو امرأتان أو رجلان أو نساء أو رجال عدل، أو صبور، أو جريح، أو أفضل من غيره». 📝معجم القواعد العربية في النحو و التصريف ؛ ص511 @ALNOKAT
💥فرق لا نعلم خلافا، لا خلاف و اجماع چیست؟ ✅لا نعلم خلافا، یعنی تا آنجا که ما اطلاع داریم، خلافی در مسئله نیست ولی نفی خلاف هم در واقع نمی کنیم. ✅لا خلاف، یعنی ما یقین داریم که مخالفی در مسئله نیست، و لو همه تصریح به وفاق ندارد تا موافق باشد و اجماع حاصل شود. ✅اجماع، یعنی ما علم داریم به اتفاق كل، که همه علما تصریح به وفاق دارند. پس اجماع از عدم الخلاف بالاتر است. شرح علی محمدی بر اصول فقه،ج1،ص۲۹۹ @alnokat
💠 معرفی کتاب "الفوائد الضیائیه". 🔸"شرح ملا جامى"، با نام اصلى «الفوائد الضيائية على متن الكافية في النحو»، اثر عبد الرحمن بن احمد بن محمد جامى است. 🔸این اثر از شروح مشهور كتاب «الكافية في النحو» اثر «ابن حاجب» است كه جامى آن را در روز شنبه 11 رمضان سال 897 ق، به نام پسرش ضياء الدين يوسف، گويا در هرات، به انجام رسانده است. 🔸اين شرح به جهت اهميت بيان مباحث نحوى در زبان و ادبيات عرب، مورد توجه بسيارى از دانشمندان علوم ادبى قرار گرفته و صدها سال در مدارس، به‌عنوان كتاب درسى دانشجويان علوم اسلامى در عراق، هند، ايران و افغانستان تدريس مى‌شده است و بر آن تعليقات و حواشى متعددى نوشته‌اند. 🔸کتاب شرح جامی، متنی بسیار متقن دارد و مشهور است که طلاب با خواندن این کتاب، مسلط به متن نویسی عربی می شوند. 🔸در سیر درسی حوزه های علمیه، شرح جامی پس از سیوطی، تحت نظر استادی ماهر، خوانده میشود. آیت الله صمدی آملی حفظه الله در خاتمه ترجمه شان بر شرح ملا جامی نوشته اند: این برکات از ناحیه افاضات مولای مکرمم حضرت محقق و ادیب بارع ابو الفضایل علامه حسن زاده آملی روحی فداه است که بارها در فرمایشاتشان از عظمت شرح جامی بر کافیه ،به عنوان عالی ترین کتاب درسی نحوی در حوزه های قدیم سخن به میان آورده بودند... @matalebelmi96
هدایت شده از وحید یامین پور
4_956330822720291978.pdf
1.17M
📖📃📚 🔺️فایل کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم اثر نادر ابراهیمی 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از دروس حوزوی همدان
001-13970614-استادمردان پور.mp3
15.57M
📖جلسه مبلغان طرح امین برای سالتحصیلی۹۸-۹۷ 💠حجت الاسلام و المسلمین مردان پور 🗓۱۴شهریور۹۷ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔸🔹🔹🔸🔹🔹🔸🔹🔹🔸 ادامه جلسات👇👇👇👇👇👇👇👇