eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
؛ عبور از و بازگشت به دامان دین و روحانیت 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸۱۸ شهریور سالگرد جلال آل احمد است. عالم زاده پرشوری که در نوجوانی چند ماه بیشتر نتوانست در حوزه علمیه بماند و دلزده و بریده از حوزه و تا حدودی دین، سر از محافل روشنفکری درآورد. 🔹جلال تا خود را بیابد، به محافل حزبی چپ کشیده شد و توده ای شد. مدتی بعد به جریان پیوست ولی آنجا هم دوام نیاورد و سرانجام در هیاهوی در ابتدای دهه چهل، را نوشت که روشنفکران ایرانی را رو کرد و در مقام افشای ماهیت استعمار نو و دنباله های داخلی آن چنان صریح که نشریه چاپ کننده بخشی از مباحث او را توقیف کردند. چلال چنان مستدل و مصداقی سخن گفت که روشنفکران خودفروخته نتوانستند با هوچی بازی و فحاشی به او، برد سخنان مترقی اش را کم کنند. 🔹کینه روشنفکران وابسته داخلی، نسبت به جلال از سال ۴۸ تا کنون همچنان و همیشه ادامه یافته است؛ گاه با فتنه بایکوت، گاه با کنایه و فحاشی های مرسوم روشنفکری، گاه با و ، خواسته اند جلال را از صفحه فکر و فرهنگ ایران اسلامی حذف کنند اما جلال به واسطه نبوغ در کشف و شجاعت در افشای به عنوان یک حقیقت تلخ تاریخی، هرگز از ذهن و زبان مردمان قدرشناس و فرهیخته ایران فراموش نشد و انشالله نخواهد شد. 🔹به نظر می‌رسد با گذشت پنج دهه از فقدان جلال، حوزه علمیه هنوز آنچنان که بایسته است نتوانسته از این متفکر متعهد معاصر به نحو شایسته قدرشناسی کند؛ گرچه معرفی و تجلیل و نکوداشت امثال جلال گام نخست این قدرشناسی است اما بهترین وجه آن را باید در بازخوانی پروژه فکری جلال در حوزه برشمرد. تجلیل از جلال، تجلیل از عقبت به خیری و بازگشت روشنفکری از کژراهه غربزدگی است؛ راهی که امام در دوران حیات جلال آغاز کرد و مقام معظم رهبری بعد از وفات او ادامه داد. @rozaneebefarda
هدایت شده از اسناد المصائب
2⃣1⃣1⃣روز بیستم محرم سال ۶۱ هجری قمری، دفن بدن غلام در کربلا!👇 @AsnadolMasaeb
هدایت شده از اسناد المصائب
✅در بین یاران امام حسین(ع)، نام یک غلام سیاه چهره ای به چشم می خورد، که به جهانیان ثابت کرد که شناخت و معرفت حجّت خدا به صورت نیکو نیست، بلکه به سیرت و طینت پاک است! او ابتدا غلام ابوذر غفاری بود که بعد از رحلت ابوذر در ربذه به مدینه مراجعت کرد و در خدمت امیرالمؤمنین(ع) و بعد از شهادت ایشان، به خدمت امام حسن مجتبی(ع) و سپس در خدمت امام حسین(ع) درآمد و همراه آن حضرت(ع) از مدینه به مکّه و از مکه به کربلا آمد و در کربلا حضور یافت.(۱) جون اسلحه‌ شناس بود و در تعمیر و آماده‌سازی سلاح، مهارت بسیاری داشت. امام سجاد(ع) می‌فرماید : شبی که فردای آن، پدرم کشته شد، من در بستر بودم و عمه‌ام زینب(س) از من پرستاری می‌کرد و پدرم در خیمه اسلحه نشسته بود. 📋《یُعَالِجُ سَیْفَهُ وَ یُصْلِحُهُ》 ♦️جُون مشغول تعمیر و آماده‌ سازی سلاح و شمشیر بود.(۲) هنگامی که جنگ، در روز عاشورا شدّت گرفت او خدمت امام حسین(ع) آمد و برای میدان رفتن و دفاع از حریم ولایت و امامت اجازه خواست. حضرت(ع) فرمود : 📋《اَنْتَ فِی اِذْنِِ مِنِّی! فَاِنَّمَا تَبِعْتَنَا طَلَبَاً لِلْعافِیَهِ فَلَا تَبْتُلْ بِطَرِیقِنَا》 ♦️تو از طرف من اجازه رفتن داری در این سفر به امید عافیت و سلامتی همراه ما بودی! اکنون خویشتن را به خاطر ما مبتلا مساز. جَون خود را به قدم های مبارک امام حسین(ع) انداخت و بوسید و گفت : 📋《یَابْنَ رَسُولِ اللهِ(ص)! اَنَا فِی الرَّخاءِ اَلْحَسُ قِصاعَکُمْ وَفِی الشِّدَّهِ اخْذُلُکُمْ؟ وَ اللهِ اِنَّ ریحِی لَمُنْتِنٌ وَ اِنَّ حَسَبی لَلَئیمٌ وَ اِنَّ لَوْنِی لاََسْوَدٌ فَتَنَفَّسْ عَلَیَّ بِالْجَنَّهِ لَیَطیبَ ریحِی وَ یَشْرُفَ حَسَبِی وَ یَبْیَضَّ لَوْنی لا وَ اللهِ لا اُفارِقُکُمْ حَتّى یَخْتَلِطَ هَذَا الدَّمُّ الاَْسْوَدُ مَعَ دِمائِکُمْ》 ♦️ای پسر رسول خدا(ص)! هنگامی که شما در راحتی و آسایش بودید من کاسه لیس شما بودم، حالا که به بلا گرفتار هستید شما را رها کنم؟ آقای من! بوی من بد است و شرافت خانوادگی هم ندارم و نیز رنگ من سیاه است. یا ابا عبدالله(ع)! لطف فرموده مرا بهشتی نمایید تا بویم خوش گردد و شرافت خانوادگی به دست آورم و رو سفید شوم. نه آقای من! از شما جدا نمی شوم تا خون سیاه من با خون شما خانواده مخلوط گردد.(۳) جون می گفت و گریه می کرد به حدّی که امام حسین(ع) نیز گریستند و اجازه دادند. با آنکه جون پیرمردی شده بود، ولی بچّه ها در حرم با او انس فراوانی داشتند. او به کنار خیمه ها برای خداحافظی و طلب حلالیّت آمد، که صدای گریه اطفال بلند شد و اطراف او را گرفتند. هر یک را به زبانی ساکت و به خیمه ها فرستاد و مانند شیری غضبناک روی به آن قوم ناپاک کرد. او جنگ نمایانی کرد، تا آنکه اطراف او را گرفتند و زخم های فراوانی به او وارد کردند. هنگامی که روی زمین افتاد، امام حسین(ع) سر او را به دامن گرفت و بلند بلند گریست، و دست مبارک بر سر و صورت جون کشید و فرمود : 📋《اَللّهُمَّ بَیِّضْ وَجْهَهُ، وطَیِّبْ ریحَهُ، وَاحْشُرْهُ مَعَ الاَْبْرارِ، وَعَرِّفْ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ مُحَمَّدِِ(ص) وَ آلِ مُحَمَّدِِ(ص)》 ♦️خدایا! رویش را سفید و بویش را خوش گردان و با نیکان محشور کن و با محمد(ص) و آل محمد(ص) آشنا ساز.(۴) از برکت دعای حضرت(ع) روی غلام مانند ماه تمام درخشیدن گرفت و بوی عطر از وی به مشام رسید. بعد از ده روز از واقعه عاشورا جمعی از بنی اسد بدن شریف جُوْن، غلام ابی ذر غفاری را پیدا کردند، در حالی که صورتش نورانی و بدنش معطّر بود و سپس او را دفن کردند. علامه مجلسی روایتی را از امام باقر(ع) که به نقل از امام سجاد(ع) نقل می کند که؛ 📋《أَنَّ النَّاسَ كَانُوا يَحْضُرُونَ الْمَعْرَكَةَ وَ يَدْفِنُونَ الْقَتْلَى فَوَجَدُوا جَوْناً بَعْدَ عَشْرَةِ أَيَّامٍ يَفُوحُ مِنْهُ رَائِحَةُ الْمِسْكِ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ》 ♦️هنگامى كه گروهى در ميدان جنگ آمدند تا اجساد شهيدان آل محمّد را دفن نمايند جسد اين غلام يعنى جون را بعد از ده روز در حالى يافتند كه بوى مشك از آن مي وزيد.(۵) نام او در زیارت ناحیه مقدسه این چنین آمده است : «اَلسَّلَامُ عَلَی جَوْنٍ مَوْلَی أَبِی‌ذَرٍّ الْغِفَارِی»(۶) 📚منابع : ۱)رجال شیخ طوسی، ص۹۹ ۲)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۹۴ ۳)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۰۸ ۴)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۵، ص۲۳ ۵)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۵، ص۲۴ ۶)المزار الکبیر ابن مشهدی، ص۵۰۴ @AsnadolMasaeb
هدایت شده از اسناد المصائب
👤عبیدالله بن زیاد لعین : 📋«كَيْفَ رَأَيْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِيكِ وَ أَهْلِ بَيْتِكِ؟» ♦️رفتار خدا را با برادرت و خاندانت را چگونه دیدی؟ : 📋«مَا رَاَیْتُ اِلاّ جَمِیلاً!» ♦️چیزی جز زیبایی ندیدم!(۱) 📚منبع : ۱)اللهوف ابن طاووس، ص۱۶۰ @AsnadolMasaeb
با توجه به صحبت‌های استاد پناهیان در مورد لزوم برگزاری سفر لطفا از کمپین زیر حمایت کنید و در تمام گروهها انتشار بدهید. برخی از مواردی که ایشان بیان کرده اند : چطور گفته می شود باز بودن مشاغل یک امر ضروری برای ماست. یا سفرهای تفریحی که مردم می‌روند و کسی مانع نیست. ❇️ قطعا اربعین صدها برابر این موارد ضروری است . اربعین صرفا یک سفر زیارتی معمولی نیست. 🚩 اربعین قرار است پایه های تمدن نوین اسلام رو در جهان پایه ریزی کند. مگر موضوعی از این مهم تر هم داریم؟ از مسئولین می خواهیم که بدون تعصب به موضوع اربعین توجه کنند و حتما امسال مراسم اربعین را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند. ✅ از همه کسانی هم که در زمینه تصمیم گیری در این مورد می توانند نقشی داشته باشند تقاضا می کنیم حتما روی قطعی بودن سفر اربعین تاکید کنند. https://www.farsnews.ir/my/c/39515 برای حمایت از این کمپین روی لینک بالا کلیک کنید. 🌹🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🌹 💐🌸🍀🍀🍀🌹🌷 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2572484621Cb16733d3cf http://amoobahreman.ir
هدایت شده از حکمت بیان
🌀 فرق عرفا با ما آدم های معمولی⁉️ 📌 ریشه انسانی تحول خواهی، میل به بیشترها، بهتر ها و با دوام ترها است 📌 حکمت میل به میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها، این است که به هیچ چیز و هیچ کس متوقف نشوی. وگرنه جریمه می شوی؛ جریمه عاشقی چیست❓ 📌 ابراهیم نبی (ع) فرمود: «من زوال پذیران را دوست ندارم» یعنی کم نخواه؛ ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند 📌 مادرها چگونه می توانند فرزندان خود را تحول خواه و تحول آفرین تربیت کنند❓ 🔰امام حسین (ع) امام تحول آفرین | ج2️⃣ 🔻یکی از تمایلات اصیل و عالی انسان میل به بیشترهاست، میل به بهترین‌هاست میل به بادوام‌ترین‌هاست. هرچه به او بدهی می‌گوید بیشترش را می‌خواهم این برای من کم است. کافی نیست. ترین ها ما را کشته است و هلاک کرده. از لذت‌ها بیشترین‌هایش را می‌خواهیم؛ می‌گویی لذت کم می‌خواهی یا لذت بیشتر؟ می‌گوید نه نه بیشترش را می‌خواهم. ریشه تحول خواهی، در فطرت انسان؛ میل به بیشتر ها و بهترین ها هست. 🔻این تمایل به بیشترها و بهترین‌ها نه‌تنها اصلش بد نیست بلکه بدجوری به درد عبودیت می‌خورد. عبد یعنی کسی که به کمترین‌ها بسنده نمی‌کند. وقتی حضرت ابراهیم (ع)، به ستاره‌پرستان رسید برگشت گفت «هذا رَبِّي» وقتی صبح ستاره‌ها از چشم‌ها پنهان شدند فرمود: «لا أُحِبُّ الْآفِلينَ؛ من زوال پذیران را دوست ندارم.»(انعام،76). ای کاش دین را این طوری به ما آموزش می دادند. 🔻راستی چرا این تمایل در درون ما است؟ میل به بیشترین‌ها میل به بهترین‌ها. میل بادوام‌ترها. حکمت طراحی این میل در درون ما این است که متوقف نشوی. به هیچ‌چیز و هیچ‌کس متوقف نشوی. در این میسر بندگی همه‌جا توقف ممنوع است. اگر متوقف شدی جریمه خواهی شد. 🔻شما عاشق کسی شدی؟ دخترخانمی آقاپسری بعد جریمه‌اش می‌دانی چیست؟ «الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشق‏»(مطالب السؤول، 56) عاشق شدی، باید رنج فراق را بکشی. بعد تازه به وصال رسیدی باید تابوتی برای عشقت بسازی و او را دفن کنی چون وصال نقطه‌ی مرگ عشق است. 🔻میل به بیشترین‌ها، میل به بهترین‌ها، نقطه آغاز رشد هرکسی است و به هر چیزی و به هرکسی بسنده کردی یعنی متوقف شدی. بله این میل اگر رها شود هدایت نشود؛ و بیفتد در رقابت‌هایی دنیایی، از آدم موجودی حسود و حریص و حقیر می‌سازد. ولی اصل پرتوقع بودن اصلاً بد نیست. 🔻فرق عرفا با ما آدم های معمولی در چیست؟ یکی از فرق های اساسی همین جا هست. عرفاء این تمایل به بهتر شدن و کسب بهترین ها در آنها به شدت فعال هست. خدا در قرآن می فرماید ببین: دنیا برای تو کوچک هست و آخرت خیلی بهتر و بادوام تر هست. «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏»(الأعلى،17). 🔻تو مگر بهتر را نمی خواهی مگر بادوام تر را نمی خواهی؟ خب بیا این آخرت مال تو. بعد از آن سو می فرماید دنیا موقت هست، دنیا کم هست بیشتر را بخواه. تو برای بیشتر از دنیا خلق شدی. می فرماید پیغمبرم به آن بگو که دنیا کم هست. « ٍقُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَليلٌ»(نساء، 77). 🔻مامان ها به صورت طبیعی قدرت توصیف گری خوبی دارند. یک جوری از دارایی های دیگران حرف می زند وای این بچه غش و ضعف می رود بیا و ببین. دنیا را برای بچه ات بزرگش کردی! 🔻مادران محترم! خواهش می کنم دنیا را در چشم بچه ها بزرگش نکنید؛ بچه دیگر بزرگ نمی شود. تا خواست یک موضوعی عروسکی ماشینی برای بچه مسئله بشود. متوقف شود. بگو عزیزم! بهترش هم هست. بهترش را نمی خواهی؟ تا می گویی بهترش هست. در جا حب الدنیا را در دل بچه ها نابود کردی. بچه می گوید مادر بهترش را می خواهم. عروسک بهتر ماشین بهتر. بعد بگو برای رسیدن به این بهتر صبر می کنی؟ الان می توانم برایت این عروسک را بخرم ولی اگر یک ماه دیگر صبر کنی آن عروسک بهتر را می خرم. شاید بچه ها اوایل چون نقدگرا هستند نپذیرند ولی کم کم در ضمن آموزش و تمرین میل به بیشتر و بهتر در آن ها تقویت و فعال تر می شود توام با صبر. 🔻در اوصاف متقین امیرالمومنین می فرماید که متقین هم اتفاقا دنبال راحتی هستند اما کدام راحتی؟ راحتی با دوام تر. البته بعد صبحت از صبر هم خواهد شد. «صَبَرُوا أَيَّاماً قَصِيرَةً أَعْقَبَتْهُمْ رَاحَةً طَوِيلَةً »(نهج البلاغه، خطبه متقین). 📗 کتاب «امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس ده جلسه سخنرانی روشمند ویژه محرم99 https://eitaa.com/hekmatebayan/346 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀هدیه ویژه پیامبر(ص) به اباعبدالله الحسین (ع) 🔰امام حسین ع امام تحول آفرین | ج 3 🔻اولین مانع برای تحول روحی، ترس هست. برای تغییر باید شجاعت داشت. شجاع نباشی اصلا دنبال تغییر نمی روی نه در درون خودت، نه به دنبال تغییر وضعیت بیرونی و جامعه هم نیستی. تا تهدیدی از بیرون، می شوی؛ می گویی ولمان کن تو رو خدا بگذار زندگی خودمان را بکنیم. 🔻«حضرت زهرا س به پيامبر گفت: يا رسول اللَّه اين دو فرزندان تو هستند، براى آنها چيزى ببخش، و به یادگار بگذار پيامبر فرمود: اما حسن، هيبت و شرافت خود را به او مى‏بخشم و اما حسين، سخاوت و شجاعت خود را به او مى‏بخشم. َيْنَبَ بِنْتِ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أُمِّهَا قَالَتْ قَالَتْ فَاطِمَةُ ع يَا رَسُولَ اللَّهِ هَذَانِ ابْنَاكَ فَانْحَلْهُمَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَمَّا الْحَسَنَ فَنَحَلْتُهُ هَيْبَتِي وَ سُؤْدَدِي وَ أَمَّا الْحُسَيْنَ فَنَحَلْتُهُ سَخَائِي وَ شَجَاعَتِي.»(خصال، ج1، ص77) 🔻اگر می بینید اباعبدالله زمین و زمان را بهم زده است. در عالم تحولی بی نظیر خلق کرده، در این شخصیت تحول خواه و تحول آفرین، آن صفت برجسته ای که موج می زند شجاعت هست. معلوم هست اباعبدالله باید تحول آفرین باشد. 🔻شجاعت اباعبدالله ع در جنگ صفین، زبان زد هست. در جنگ صفین، وقتی که امیرالمؤمنین(ع) به منطقة صفین رسید، معاویه آب را محاصره کرده بود و لشکر آب نداشتند که بنوشند. 🔻 امیرالمؤمنین(ع) فرمود: حسینم، حمله کنید و آب را آزاد کنید. امام حسین و اباالفضل العباس و افراد دیگری حمله کردند دشمن را از کنار آب دور کردند و آب را به اختیار خودشان در آوردند. بلافاصله به معاویه پیغام دادند: آب آزاد است؛ می توانید از آب استفاده کنید. به این می گویند مروت که مقابله به مثل نکردند. 🔻 وقتی امام حسین برگشت، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «هَذا أوّلُ فَتحٍ بِبَرَکَة الحُسَین»؛«حسین جان، این اولین پیروزی است که به دست تو رخ داد» 🔻اما مهم تر از شجاعت در میدان مبارزه اباعبدالله، شجاعت سیاسی اباعبدالله هست. فرمود:« إِنَّ أَفْضَلَ الْجِهَادِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ ؛ برترین جهاد سخن عدل نزد حاکم ستمگر هست»(کافی،ج5،ص60) حالا اباعبدالله در مقاطع مختلف این شجاعت سیاسی خودشان را دوران خفقان اموی بروز دادند. 🔻اگر مدیران سیاسی ترسو باشند، نمی توانند تحول آفرین باشند. فرصت های تحول را مثل آب خوردن از بین می برند. 🔻مدیر سیاسی که تحول خواه نباشد، چشمش دائم به غرب دوخته شده است تا مگر آنجا کاری برای ملتش انجام دهد. 🔻مدیر سیاسی که شجاع نباشد، با تحریم ها و تهدیدها مرعوب دشمنان بشریت می شود و چراغ سبزی است که تا دشمنان بشریت جرائت بیشتری برای به خطر انداختن منافع ملی کشور پیدا کند. 📗 کتاب «امام حسین (ع)، امام تحول آفرین» روحی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی براساس ده جلسه سخنرانی روشمند ویژه محرم99 https://eitaa.com/hekmatebayan/346 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از علیرضا پناهیان
NegahiBeFazilatMovasatVaHamdeliDarAhadisAhleBeyt - Mobile.pdf
447.3K
📌جزوه | نگاهی به فضیلت و آثار مواسات و همدلی در احادیث اهل بیت(ع) 📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه @Panahian_ir
هدایت شده از حکمت بیان
هتک خورشید جنگ با خدا.pdf
226.8K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «هتک خورشید، جنگ با خدا» ♻ پیام: «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت».(مقام معظم رهبری) 🔰 موضوع: واکنش به اهانت دوباره نشریه فرانسوی به ساحت رسول الله ص، بررسی ریشه های تاریخی و دلایل اهانت به اولیای خدا و تبیین تکلیف ما در برابر توهین و حرمت شکنی نسبت به پیامبر 🔻چرا همیشه دشمن از حربۀ توهین و تمسخر استفاده می کند؟ اگر حرف حسابی دارید، بزن چرا توهین می کنی؟ 🔻چرا بیشتر اوقات شخصیت اول دین، یعنی نبی مکرم اسلام و اهل بیتش توهین می شوند؟ چرا پیغمبرها را مسخره می‌کردند؟! الآن از اخلاق شما حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عدالت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عبادت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! اما می روند سراغ پیغمبر؟ 🔻 فرمود هرکسی به دوستانی از دوستان من اهانت کند به جنگ من خدا رفته است، اینجا خط قرمز خداست، حریم اولیائش قرقگاه خود خداست. 🔻 آیا این موضع گیری خدا، تکلیف من و شمای مسلمان را روشن نمی کند؟ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از 
قابل توجه طلاب متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ‌اطلاع‌ همه متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در هشتمين آزمون مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 مي‌رساند كه ثبت‌نام این آزمون از ساعت 12:00 ظهر روز پنجشنبه مورخ 99/06/20 در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org آغاز و تا ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 99/06/29 پایان خواهد یافت. متقاضیان مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمايند. این مهلت به هیج وجه قابل تمدید نخواهد بود. دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمين آزمون مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 همزمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود. https://eitaa.com/mobalegh_moalem
مدیریت دردهای انسان در زیارت عاشورا.mp3
4.08M
💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 8 معنای وتر الموتور: تنهای تنها مانده کشته ای که خون نزدیکانش را نیز ریخته اند مدیریت دردهای انسان در زیارت عاشورا ! انتقام از تفکر بنی امیه وحامیان و تابعان وراضیان به کار آنها بنی امیه از بنی امیه ژنتیک تا بنی امیه ی جریانی
هدایت شده از یار موعود۳۱۳
هدایت شده از یار موعود۳۱۳