تکریم معلم و متعلم.mp3
1.69M
از نظر اسلام همچنان که معلم باید تکریم شود متعلم و شاگرد هم باید تکریم شود و نباید به او اهانت شود.
۸۷/۲/۱۲
#روزمعلم
#شهادت_استاد_مرتضی_مطهری
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
پیشرفت محتوای کتب آموزشی.mp3
1.11M
باید به طور مداوم محتوای کتابها به تناسب نیازها، ترقی و پیشرفت داشته باشند.
۹۲/۲/۱۸
#روزمعلم
#شهادت_استاد_مرتضی_مطهری
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
آموزشوپرورش منبع حیات جامعه.mp3
2.01M
هیچ دستگاهی مهمتر از آموزش و پرورش نیست یعنی هرچه برای آن سرمایهگذاری مادی و معنوی و انسانی بشود جا دارد. آموزش و پرورش منبع حیات برای امروز و فردای جامعه است.
۹۰/۲/۱۴
#روزمعلم
#شهادت_استاد_مرتضی_مطهری
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
13980211_27095_16k.mp3
5.7M
بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان.
چهارشنبه ۱۳۹۸/۲/۱۱
✔️ در این سخنرانی مطالب بسیار مهمی پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند۲۰۳۰ مطرح شد.
#حتما_گوش_دهید
#تبیین
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
صوت کامل بیانات امام خامنه ای 12.2.1400.mp3
26.49M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی در روز معلم
۱۴۰۰/۰۲/۱۲
#روز_معلم
#سخنرانی_تلویزیونی
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
علو علی، عالی ترین فاتح قله های انسانیت -ریشه های دشمنی هابا علی- .mp3
20.61M
🌸💫بسم الله الرحمن الرحیم 💫🌸
❤️🍃🌸قطره ای از دریای فضایل مولا علی علیه السلام
🔔نچشیدن مقامات اولیا موجب ساده انگاری آن مقامات می شود
☀️علی عالی ترین فاتح قله های انسانیت
✊جدیت در اجرای حکم خدا
💫علی در معراج
🤺علی در جنگ خندق
افضلیت ضربه ی علی در روز جنگ خندق از عبادت تمام مسلمانان تا قیامت
🕌علی در محراب
🔷علی در حکومت
🔔 ریشه های دشمنی هابا علی علیه السلام
👈انقلابی های پشیمان و دنیاطلب
👈منافقان پیمان شکن
👈کوردلان مدعی تقوا
⭕️مسیر قهقرایی ابن ملجم!
🌸اللهم صل علی علی امیرالمومنین و یعسوب الدین و امام المتقین🌸
🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم الشریف 🌸
هدایت شده از خبرگزاری فارس
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد/ نامزدها وعده فریبنده ندهند
🔹خدشه وارد کردن به انتخابات و شورای نگهبان غلط است. از اول انقلاب تمام انتخاباتهای کشور سالم بوده است. ممکن است در گوشه و کناری تخلفی شود که گاهی اتفاق هم افتاده اما تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است. ما در مورد این تخلفات تحقیق جدی کردیم و مشخص شد که در نتیجه تاثیر نداشته است.
🔹برخی انتخابات را فقط زمانی قبول میکنند که فرد مطلوبشان رای بیاورد و اگر رای نیاورد بقیه را محکوم کرده و گاهی مانند سال ۸۸ اغتشاش ایجاد میکنند. این متهم کردنها بیانصافی و اغتشاش ایجاد کردنها جرم است.
🔹برخی از افرادی که وارد انتخابات میشوند از ظرفیتهای کشور آگاه نیستند و بدون برنامه حرفهای فریبنده میزنند. برخی هم حرفهایی میزنند که انگار قانون اساسی را قبول ندارند، خب وقتی فردی اعتقاد ندارد شایسته این کار نیست.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقش توبه و استغفار در استجابت دعا
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ظریف: متاسفم که اظهاراتم موجب تکدر رهبر انقلاب شد
🔹بسیار متأسفم که برخی نقطه نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات بود و دزدانه منتشرشد اسباب تکدر خاطر شریف رهبر معظم انقلاب را فراهم آورد.
🔹بیانات مشفقانه رهبر انقلاب همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحثهای کارشناسی است. پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است.
@Farsna
سجده واجب يا مستحبى در بعضى از آيات قرآن به چه علتى است؟
معمولًا در آياتى از قرآن- كه سخن از سجده موجودات و يا سجده و خضوع بندگان مقرب خداوند در برابر عظمت آفريدگار هستى به ميان آمده- دستور سجده بعد از خواندن اين آيات وارد شده است. وجوب و استحباب آن نيز با توجه به معنا و مضمون آيات سجده و با استفاده از احاديث پيامبر صلى الله عليه و آله و امامان عليهم السلام مشخص مىشود.
__________________________________________________
(1). العروة الوثقى، ج 1، احكام القرائة، م 29.
دفتر: 5 (قرآن شناسى)، ص: 230
پرسش 69. اگر از راديو و يا تلويزيون به آياتى كه سجده واجب دارند گوش فرا دهيم، سجده واجب مىشود؟
همه مراجع (به جز صافى و مكارم): اگر از طريق نوار، ضبط شده و بهطور غير زنده پخش شود، سجده واجب نيست و اگر بهطور زنده گوش فرا دهد، سجده واجب مىشود. «1»
آيات عظام صافى و مكارم: اگر بهطور زنده بشنود، سجده واجب مىشود و اگر از طريق نوار ضبط شده و بهطور غير زنده گوش فرا دهد، بنا بر احتياط واجب بايد سجده كند. «2»
پرسش 70. آيا براى سجده واجب قرآن، شرايط سجده نماز لازم است؟
آيات عظام امام، بهجت، تبريزى، خامنهاى، صافى و نورى: در سجده واجب قرآن، بايد پيشانى را بر مهر يا چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد؛ اما مراعات ساير شرايط سجده نماز (مانند وضو، قبله و ...) لازم نيست. «3»
آيات عظام سيستانى، فاضل و مكارم: بنا بر احتياط واجب در سجده واجب قرآن، بايد پيشانى را بر مهر يا چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد؛ اما مراعات ساير شرايط سجده نماز (مانند وضو، قبله و ...) لازم نيست. «4»
__________________________________________________
(1). توضيح المسائل مراجع، م 1096؛ وحيد، توضيح المسائل، م 1105 و امام، تحريرالوسيله، القول فى سجدة التلاوة، م 4.
(2). صافى، جامعالاحكام، ج 1، س 239 و مكارم، توضيحالمسائل مراجع، م 1096.
(3). توضيح المسائل مراجع، م 1097 و وحيد، توضيح المسائل، م 1106.
(4). توضيح المسائل مراجع، م 1097.
دفتر: 5 (قرآن شناسى)، ص: 231
پرسش 71. آيا با مرور ذهنى و يا نگاه به آيات سجدهدار، سجده واجب مىشود؟
همه مراجع: كسى كه به آيات سجدهدار گوش فرا مىدهد و يا خودش مىخواند، بعد از تمام شدن آيه بايد فوراً سجده كند؛ ولى با نگاه به آيات سجدهدار و مرور آنها، سجده واجب نمىشود. «1»
پرسش 72. آيا براى سجدههاى واجب قرآن، ذكر خاصى لازم است؟
براى سجده واجب قرآن همين اندازه كه پيشانى را به قصد سجده بر زمين بگذارد، كافى است. البته گفتن ذكر مستحب است و هر ذكرى بگويد، اشكال ندارد؛ ولى بهتر است بگويد: «لا اله الااللَّه حقا حقا، لااله الااللَّه ايمانا و تصديقا، لااله الااللَّه عبودية ورقا، سجدتُ لَكَ يا رَبِ تعبدا ورقا لا مستنكفا ولامستكبرا بل انا عبد ذليل خائف مستجير». «2»
آيات سجدهدار و حايض
پرسش 73. خواندن آيات سجدهدار براى زن حائض و جُنب چه حكمى دارد؟
آيات عظام امام، بهجت، فاضل، نورى: افزون بر آيات سجده دار، بايد از خواندن كل اين چهار سوره نيز اجتناب شود. «3»
آيات عظام تبريزى، خامنهاى، سيستانى، صافى و مكارم: خواندن آياتى كه سجده واجب دارند براى زن در ايام عادت، حرام است. اين آيات در سورههاى
__________________________________________________
(1). توضيح المسائل مراجع، م 1093.
(2). همان، م 1099.
(3). همان، م 355 و 450.
دفتر: 5 (قرآن شناسى)، ص: 232
«الم تنزيل، حم سجده، النجم و علق» قرار دارند و خواندن آيات و سورههاى ديگر قرآن تا هفت آيه اشكال ندارد ولى بيشتر از آن كراهت دارد (يعنى از ثواب كمترى برخوردار است) نه اينكه ترك تلاوت قرآن بهتر باشد. «1»
آيةاللَّه وحيد: افزون بر آيات سجدهدار، بنا بر احتياط واجب بايد از خواندن كل اين چهار سوره نيز اجتناب شود. «2»
صوت قرآن نامحرم
پرسش 74. آيا مرد نامحرم مىتواند صداى دختر بالغ را در حال خواندن قرآن با صوت يا ترتيل و تواشيح و سرود بشنود؟
همه مراجع (به جز مكارم): اگر صداى خود را نازك و رقيق نكند- بهطورى كه باعث تهييج شهوت شود- اشكال ندارد. «3»
آيةاللَّه مكارم: جايز نيست. «4»
غلط خواندن قرآن
پرسش 75. اگر شخصى بخواهد قرآن را كامل بخواند (يعنى علاقه زيادى به خواندن تمام قرآن دارد)؛ ولى متأسفانه بعضى از كلمات قرآن را غلط مىخواند،
تكليفش چيست؟
همه مراجع: غلط خواندن اگر عمدى نباشد، اشكال ندارد.
__________________________________________________
(1). همان، م 355 و 450.
(2). وحيد، همان، م 361 و 456.
(3). امام، استفتاءات، ج 3، (نظر)، س 65؛ صافى، جامعالاحكام، ج 2، س 1676 و 1674؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 1145؛ فاضل، جامعالمسائل، ج 1، س 1721؛ نورى، استفتاءات، ج 2، س 545 و 549؛ تبريزى، استفتاءات، س 1609؛ سيستانى، gro. inatsis، (غناء)، ش 3؛ دفتر: بهجت.
(4). مكارم، استفتاءات، ج 1، س 785.
دفتر: 5 (قرآن شناسى)، ص: 233
تبصره. تمامى كسانى كه قرآن كريم را فرا گرفتهاند، ابتدا در خواندن آن دچار مشكل بودهاند. وجود غلط نبايد مانع قرائت قرآن شود، با تكرار و تمرين قادر خواهد بود، آن چنان كه شايسته است، كتاب الهى را قرائت و در آن تدبر كند.
قرآن و كودكان
پرسش 76. آموختن قرآن براى دانش آموزانى كه وضوى درستى ندارند و آن را لمس مىكنند، چه حكمى دارد؟ تكليف مربى در اينجا چيست؟
همه مراجع: مس قرآن براى افراد نابالغ اشكال ندارد و اگر بدون طهارت به قرآن دست زدند، بر مربى واجب نيست جلوگيرى كند. البته اگر كارى كردند كه هتك و بىاحترامى به قرآن باشد، بايد جلوگيرى كند. «1»
لمس قرآن
پرسش 77. آيا دست زدن به جلد قرآن در دوران عادت ماهيانه، مانعى دارد؟
همه مراجع: دست گذاشتن روى خط قرآن، براى حائض و براى هر كسى كه طهارت (وضو، غسل و تيمم) ندارد، حرام است؛ ولى مس جلد يا حاشيه قرآن بىاشكال است و تنها كراهت دارد. «2»
اسماى جلاله
پرسش 78. حكم تماس بدن با اسماى جلاله، بدون وضو چگونه است؟
آيات عظام امام، بهجت، خامنهاى، صافى و نورى: مس اسماى بارى تعالى- به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد- بدون وضو جايز نيست. «3»
__________________________________________________
(1). توضيح المسائل مراجع، م 318.
(2). توضيح المسائل مراجع، م 356.
(3). توضيح المسائل مراجع، م 319 و خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 157.
دفتر: 5 (قرآن شناسى)، ص: 234
آيات عظام تبريزى، سيستانى، مكارم و وحيد: مس اسماى بارى تعالى- به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد- بنابر احتياط واجب، بدون وضو جايز نيست. «1»
آيةاللَّه فاضل: كسى كه وضو ندارد، بهتر است اسماى بارى تعالى را- به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد- مس نكند. «2»