eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
📚" ایده‌یابی رسانه‌ای و داستانی ثبت و ضبط اعمال"، اثری است که به قلم جناب آقای محمد رضایی آدریانی به رشته تحریر درآمده و به همت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه به چاپ رسیده است. 💠در چکیده این اثر می‌خوانیم: 🔹بعد از توحید، معاد مهم‌ترین اصل اعتقادی است و در قرآن و روایات، مباحث مرتبط با جهان آخرت حجم زیادی را به خود اختصاص داده است. 🔹درک اینکه کسانی ناظر بر اعمال ما هستند و حرکات و سکنات ما را ثبت می‌کنند، نیرویی محرک و گاه بازدارنده در ما ایجاد می‌کند که در سعادت ما نقش بسزایی دارد. علت بسیاری از خطاهای ما آن است که خود را بدون ناظر و تنها می‌یابیم. 🔹بازنمایی این مطالب در رسانه در قالب‌های هنری و دراماتیک می‌تواند به تحکیم معادباوری در جامعه کمک کند. 🔸کتاب حاضر با هدف تبیین موضوع "ثبت و ضبط اعمال" بر اساس قرآن و حکایات معصومین علیهم السلام و ارائه ایده‌های برنامه‌سازی برای برنامه‌سازان و اصحاب رسانه نگاشته شده است. امید است این اثر گامی در راستای ترویج فرهنگ "معادباوری" باشد. لازم به ذکر است فایل فایل این اثر در سایت اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه (www.irc.ir) بارگذاری شده است.
📚معرفی کتاب 🔹يکی از گرفتاری‌های بشر امروزی، دگرگونی‌های فنی و تکنولوژيک است که با سرعت فزاينده‌ای شکل می‌گيرد. 🔹صرف‌نظر از مزيت‌های تکنولوژی، انسان عصر کنونی نه تنها به آرامش و آسايش نرسيده، دچار معضل‌های اجتماعی جديدی نيز شده است. 🔹ويژگی عصر ديجيتال، تضعيف بنيان‌های معرفتی و اخلاقی و سرگرداني در جامعه بشری است که «تکنولوژی و چالش‌های فرارو» به بخشی از آنها می‌پردازد.
📎# تازه‌های نشر 📚# معرفی کتاب «نقش پدر در قاب تلویزیون» اثری است به کوشش سرکارخانم دکتر راضیه میرعلی ملک که از سوی اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه به چاپ رسیده است. در چکیده این اثر می‌خوانیم: 📌رسانه ملي به عنوان یک پیام‌رسان فعال و پرمخاطب می‌تواند در جهت احياي ارزش‌های اصيل يک خانواده مسلمان مانند جايگاه پدر، خوانش‌های فرهنگی مناسبی را رقم بزند. این امر با بازنمایی جایگاه پدر در سیاست‌های برساخته‌ فیلم‌ها و سریال‌های پرمخاطب که همواره ذهن اصحاب رسانه و محققین حوزه مسائل اجتماعی را به خود مشغول ساخته، با نظر به تأثیرات آن بر کلیه اعضای خانواده‌های ایرانی، اعم از کودکان تا بزرگسالان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 📌نظر به نکات یادشده و تأثیر شگرف رسانه‌های دیداری بر دیدگاه افراد خانواده و جامعه و ترسیم نقش‌های خانوادگی از طریق این نوع رسانه‌ها، پژوهش حاضر در مرحله اول به بازخوانی جایگاه خانواده و اعضای آن به‌ویژه پدر در منابع اسلامی اشاره کرده و سپس با تحلیل انتقادی سه سریال منتخب، ضمن بازنمایی جایگاه پدر در این نوع سریال‌ها با روش تحلیل گفتمان پدام، برحسب نیاز، راهکارهای رسانه‌ای مناسبی را برای بازنمایی مطلوب نقش پدری در مجموعه‌های تلویزیونی ارائه کرده است.
📚معرفی کتاب «غرب از رؤيا تا واقعيت» عنوان مجموعه‌ای است هفت جلدی که به کوشش اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی به چاپ رسیده است. 🔹در چکیده این مجموعه آثار می‌خوانیم: این مجموعه قصد دارد با استناد به منابع غربی و بهره‌‎گيری از قلم و بيان انديشمندان غربی، آن روی سكه فرهنگ و تمدن غرب را نقد و بررسی كرده و سياست‌های حاكم بر نظام كشورهای غربی را نشان دهد. با اين كه آثار مثبت تمدن غرب را نمی‌توان يك سره نفی كرد، به نظر می‌رسد بازخوانی آثار و پژوهش‌های انتقادی محققان غربی در زمينه‌های گوناگون، برای آشنايی بيشتر مخاطبان فرهيخته در حوزه غرب‌شناسی بسيار راه‌گشا باشد. مباحث اين مجموعه، برگزيده و فشرده‌ای از مقاله‌های ترجمه‌شده در نشريه «سياحت غرب» مركز پژوهش‌های اسلامی صداوسيما است. عنوان‌های هفت جلدی پيش رو عبارتند از: 1. رسانه سلطه، سلطه رسانه؛ 2. جنگ نرم رسانه‌ای؛ 3. تكنولوژی و چالش‌های فرارو؛ 4. قاب جادو؛ 5. معماران امپراتور؛ 6. امريكا، محور شرارت؛ 7. استعمار مدرن.
📚 معرفی کتاب: 🔹در اين مجموعه، نخست به ناگفته‌هايی از اهداف گردانندگان رسانه‌های غرب براي پيشبرد سياست‌های حاكم بر امريكا به ويژه در زمان اقدامات نظامی امريكا عليه كشورهای گوناگون پی خواهيم برد، آن‌گاه نقش رسانه‌های غرب و صاحبان اصلی آنها يعنی شركت‌های بزرگ تجاری را در هدايت افكار عمومی در رويدادهای مهم سياسی نظامی، بررسی خواهيم كرد.
📚معرفی کتاب 🔹مجموعه «قاب جادو» درصدد است تا به سهم خود نشان دهد كه چگونه در سه دهه گذشته پس از پيروزی انقلاب اسلامي در ايران، رسانه‌های ارتباط جمعی در غرب در سطحی گسترده كوشيدند اسلام را تحريف كنند و با القای مفاهيمی نادرست، چهره نامناسبی از اسلام ارائه دهند.
📎# تازه‌های نشر 📚# معرفی کتاب «روایت چهل سالگی» اثری است به کوشش پایگاه بسیج شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه که در همین اداره به چاپ رسیده است. در چکیده این اثر می‌خوانیم: 📌با توجه به پشت سر نهادن چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و تاکید مقام معظم رهبری بر گرامی‌داشتن این امر، اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در این زمینه احساس دِین کرده و با استفاده از ظرفیت پژوهشگران بسیجی، دستینه‌ای چهل‌گانه از موضوعات متنوع و مرتبط با دفاع مقدس فراهم ساخته و با طرحی نو در معرفی این موضوعات، مطالب ارزشمندی را در اختیار مدیران، برنامه‌سازان و پژوهشگران رسانه ملی قرار داده است تا از این طریق، ظرفیت‌ها و موقعیت‌های شگفت‌انگیزی که فرزندان غیور ملت از اعماق وجود، جوهره‌ خود را در ابعاد مختلف نشان داده‌اند، به مخاطبان رسانه ملی بشناساند.
📚 کتاب 📌رهبر معظم انقلاب با تيزبينی ويژه خويش، سال86 را سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام نهاد. 📌ايشان از ديرباز در انديشه اتحاد ميان مسلمانان بوده‌اند و اين مهم در موضع‌گيری‌ها و انديشه‌های ايشان به چشم می‌خورد و نام‌گذاری امسال نيز به منظور بيداری و بسيج امت اسلامی در تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی است. 📌در راستای به تصوير كشيدن بيانات و موضع‌گيری‌هاي رهبر فرزانه انقلاب این اثر به رشته تحریر در آمده است.
📚# معرفی کتاب «ترویج فرهنگ حیا» 🖋 رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺑﺮای مقابله با بی‌حیایی و ترویج فرهنگ حیامحوری، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎﻧﻪ و روﯾﮑﺮدی ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺑﻪ آﺳﯿﺐ‌ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺧﻮد ﺑﭙﺮدازد و ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪن ﮐﺎﺳﺘﯽﻫﺎ و ﻧﺎرﺳﺎﯾﯽﻫﺎ، درﺻـﺪد اﺻﻼح ﻋﻤﻠﮑﺮد آن ﺑﺮآﯾﺪ ﺗﺎ از اﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺣﯿﺎ را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﮔﺴﺘﺮش دﻫﺪ.
23 آذرماه روز جهانی کودک و تلویزیون نامگذاری شده است. به همین مناسبت کتاب ذیل خدمت دوستان همراه تقدیم می‌گردد. 📚 🖋در اﯾﻦ اﺛﺮ، ﺷﯿﻮه‌ﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل ارزش‌ﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ در ﺳﻄﺢ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. 🖋در ﻓﺼﻞ ﻧﺨﺴﺖ، ﮐﻠﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ اراﺋﻪ ﺷﺪه و در ﻓﺼﻞ دوم، روان‌ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮐﻮدك ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ است. در ﻓﺼﻞ ﺳﻮم، تحت عنوان «رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﮐﻮدك» سعی شده ﺗﺎ ﻧﺴﺒﺖ روانﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻣﯿﺎن ﮐﻮدك و رﺳﺎﻧﻪ، از اﺑﻌﺎد ﻧﻈﺮي ﺷﻔﺎف ﮔﺮدد. در ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم، ﺟﺎﻣﻌﻪ‌ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮐﻮدك ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ رﺳﺎﻧﻪ ﺑﺤﺚ ﺷﺪه است و در ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ، ﺑﺎ ﻧﮕﺎه ﺳﯿﺴﺘﻤﯽ ﺑﻪ ﮐﻮدك در ﻣﺜﻠﺚ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﺪرﺳﻪ و رﺳﺎﻧﻪ؛ روش‌ﻫﺎی اﻧﺘﻘﺎل ارزشﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ در ﭘﻨﺞ ﺑﺨﺶ «ارزش و ارزش‌ﺷﻨﺎﺳﯽ»، «ارزش و ﮐﻮدك»، « ارزش و رﺳﺎﻧﻪ »، «ارزش و اﻧﻘﻼب» و «ارزش و رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ» از زواﯾﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. 🖋در ﭘﺎﯾﺎن ﻧﯿﺰ، راﻫﮑﺎرﻫﺎ و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎداﺗﯽ در راﺳﺘﺎي ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﺮوﯾﺞ ارزشﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺮاي ﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬران، ﻣﺪﯾﺮان، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺳﺎزان و ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺻﺪاوﺳﯿﻤﺎ اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.