eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
33.5هزار عکس
32.4هزار ویدیو
38.4هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی محرمفلسفه عزاداری امام حسین و تهجمات دشمن.mp3
زمان: حجم: 4.76M
🎙 بفرمایید سخنرانی 🔹 فلسفه عزاداری و تهاجمات دشمن 🔸 استاد سلیمانیان ✅ هنگام کپی، از لینک دانشنامه استفاده شود @daneshnameh1399
هدایت شده از مُستَبین
معرفی یک کانال علمی در موضوع مقتل امام حسین(ع): فقط در تلگرام https://t.me/maghtalvshahdatolhossein با عنوان: مقتل امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر 👇👇 بررسی گزارش های ورود امام حسین(ع) به کربلاء (۱): بنابر گزارش ابومخنف، امام حسین(ع) در مسیر از سمت چپ کوفه حرکت می کردند و در طی راه، سعی در متفرق کردن همراهانشان داشتند که هربار حر و لشکریانش مانع می شدند و به همین ترتیب از پگاه تا نیمروز به همین منوال طی طریق کردند تا به محدوده نینوی رسیدند. در اینجا بود که پیکی از جانب ابن زیاد رسید و نامه ابن زیاد را به حر تسلیم کرد که به او دستور داده بود بر امام سخت گیرد و حضرت را بر مکانی بدون پناهگاه و بی آب فرود آورد (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٨). در روایت دینوری آمده است که هرگاه امام به سوی بادیه میل می کردند، حر مانع می شد پس اندک مسیری را به سمت راست رفتند (احتمالا با منع حر از حرکت ایشان به سمت چپ و سوی بادیه، حضرت مجبور به حرکت در خلاف جهت قبل گشتند) و همین طور مسیر را پیمودند تا پیک ابن زیاد سر رسید (الأخبار الطوال ص٢٥١). امام و اصحابشان در واکنش به اقدام حر که قصد داشت آنها را در همان مکان مجبور به توقف کند، از وی خواستند که به آنان اجازه دهد در یکی از قریه های اطراف، نینوی، غاضریه یا شفیه فرود آیند (تاريخ الطبري ج٥ ص٤٠٨_٤٠٩، أنساب الأشراف ج٣ ص ١٧٦، الأخبار الطوال ص٢٥٢). اما حر با اشاره به اینکه ابن زیاد فرستاده اش را به عنوان مرصد بر او گماشته این پیشنهاد را غیر قابل قبول دانست. در اینجا زهیر بن قین به امام پیشنهاد آغاز پیکار می دهد اما حضرت نمی پذیرند. اما زهیر به امام پیشنهاد می دهد که به یکی از قرای حصینه اطراف که در کنار ساحل فرات واقع است بروند و اگر لشکر حر از رفتن به آن مکان منع کردند با آنان کارزار کنند زیرا کارزار با گروه های بعدی که پس از آن خواهند آمد دشوار تر خواهد بود (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٩). در نامه ابن زیاد تأكيد گردیده بود که امام را از فرود در قریة حصینة و نزدیک آب بازدارند. اما زهیر دقیقا پیشنهاد فرود در قریه ای با چنین ویژگی را عنوان می کند. در روایت طبری از ابومخنف تنها اشاره شده که امام از نام آن قریه می پرسند و چون نام آن عقر بود می فرمایند: اللهم انی اعوذ بک من العقر. و سپس در آن منطقه فرود می آیند (همان). اما در این گزارش به درگیری و کشمکش امام و سپاه حر در هنگام فرود اشاره نشده است در حالیکه مناسبات دو طرف، این درگیری را اقتضاء می کرده است. اما در گزارش دینوری به جزئیات بیشتری اشاره شده است. در گزارش وی امام از حر می خواهند که اندک مسافت دیگری را بپیمایند و سپس فرود آیند. حر نیز از سر ناچاری موافقت کرده و اندک مسیری را می پیمایند. اما در اثناء مسیر، آنگاه که به نزدیکی فرات می رسند، حر و اصحابش مقابل امام ایستاده و ایشان را از ادامه راه باز می دارند و حر می گوید: در این مکان فرود آی که فرات به شما نزدیک است: انزل بهذا المكان فالفرات منك قريب (الأخبار الطوال ص ٢٥٢). باید توجه شود که در طول مسایرت امام و اصحابشان با حر و لشکریانش، مختصر درگیری ها و تندی هایی بین دو طرف اتفاق افتاده بوده و هیچ یک از دو طرف موفق به اعمال رأي و نظر خویش به طور کامل نشدند. در اینجا نیز امام کاملا برخلاف فرمان ابن زیاد قصد توقف در قریه ای حصینه و نزدیک آب داشتند و حر نتوانست از حرکت امام جلوگیری کند. اما با رسیدن حضرت به مکانی نسبتا مطلوب، حر شدت عمل را بیشتر کرد و مانع از ادامه حرکت امام و یارانشان گردید. امام پس از ممانعت حر، از نام آن مکان سوال کردند و در پاسخ به ایشان عرض شد: کربلاء ! حضرت فرمودند: ذات کرب و بلاء ! و سپس خاطره ای از پدرشان هنگام رفتن به سوی صفین را بیان کردند که حضرت امیرالمؤمنين(ع) هنگام عبور از آنجا، از نام آن سرزمین پرسیده و سپس فرمودند: هاهنا محط رکابهم و هاهنا مهراق دمائهم: اینجا محل فرود آمدن رکاب آنها و محل ریخته شدن خونهای آنهاست. پس از ماجرا از حضرت سوال گردید و ایشان فرمودند: ثقل لآل بیت محمد(ص) ینزلون هاهنا (الأخبار الطوال ص ٢٥٣). و سپس امام حسین(ع) بعد از بازگو کردن کلام پدر بزرگوارشان فرمان داده و بار و بنه خویش را در همانجا فرود آوردند. در یادداشت بعدی به روایت های دیگر از فرود امام به کربلاء اشاره خواهد شد.
هدایت شده از مُستَبین
مروری بر زندگانی امام حسین 2.pdf
حجم: 68.4K
بخش دوم زندگانی امام حسین(ع)
هدایت شده از مُستَبین
📚 معرفی آثار 25 تبیین جایگاه کوفیان در فرایند نهضت امام حسین(ع) نویسنده: حسین قاضی‌خانی ـ چاپ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1398 🏝 درباره کوفه و نقش آن در نهضت حسینی آثار متعددی از کتاب و مقاله و پایان‌نامه نوشته شده که در فرسته‌های پیشین به برخی از آنها اشاره رفت. 📗 کتاب تبیین جایگاه کوفه در صدد است بخشی از پرسش‌ها و ابهاماتی که درباره کوفه و نقش مردم آن در حادثه مهم عاشورا وجود دارد، پاسخ دهد. از جمله آنکه: 🔘 آغاز نهضت امام و امتناع او از بیعت ارتباطی با مردم کوفه نداشت. 🔘علت بدعهدی کوفیان را باید در پراکندگی یاران امام در میان قبائل کوفه و ترکیب قومیتی این شهر و حمایت نکردن برخی قبایل شیعی از مسلم دانست. 🔘ابن‌زیاد به کمک اشراف کوفه، اوضاع را تغییر داد و با دستگیری هانی و شهادت مسلم انسجام شیعیان را از بین برد و با کنترل راه‌های کوفه، مانع ارتباط شیعیان با امام شد. 🗞 قاضی‌خانی تعداد نامه‌های ارسالی از کوفه برای امام حسین(ع) را هم بررسی کرده که در چند نوبت ارسال شده و محتوای آنها چه بوده و امام چه پاسخی به آنها داده است؟ 👈 مراحل نهضت شیعی در کوفه و عوامل مؤثر بر آن از مطالب مهم این اثر است. از این نویسنده آثار و مقالات دیگری در موضوع عاشورا منتشر شده است. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin در واتساپ https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
دل اگر نذرحسیـن است خریـدن دارد اشك اگرمال حسین است كه ریختن دارد همه ی عالــــم و آدم به فدایــت ارباب غم ارباب به دلها چه كشیــدن دارد السلام علیک یا اباعبدالله 🏴 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
امام جعفر صادق عليه السلام 💠منْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ هر کس که خدا خیر خواه او باشد، محبت امام حسین علیه السلام و شوق زیارتش را در دل او می اندازد. 📙وسائل الشيعه، ج14، ص 496 @Fetan2
3.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا برخورد نمی کنید؟ این مثلا هالک خودساخته! تو این مدت نشون داده بیشتر دنبال جذب فالوئر و مسائل مالیه تا بالا بردن نام و پرچم کشور، در یک مبارزه آماتورگونه مقابل آلمان باخیتوویچ از قزاقستان که لقب گوریل را به خودش داده/این مثلا هالک پفکی در کمتر از 2 دقیقه ناک اوت شد تا ثابت کنه که همه این کری خوانی‌ها و نمایش‌ها ، مجازی بوده و در عمل حرفی برای گفتن نداره ! نحوه مبارزش در مسابقه هم از سطح آماتوری پایین تر بود و ویدیوهایی هم که از خودش منتشر می‌کرد نشان می‌داد که تنها برای فریب دادن افکار عمومی و مخاطبین فعالیت میکنه! غریبی که به نوعی غریبه‌ است با ورزش ، تمام این سر و صداها و هیاهوها در فضای مجازی را به خاطر درآمد بالا راه انداخته و با حرکات و رفتارهایش فقط سبب خدشه دار شدن اعتبار ورزش و حتی نام ایران می‌شود . مشخص نیست چه زمانی جلوی این رفتارها در فضای بی در و پیکر مجازی گرفته خواهد شد!   ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 📡@tahlil_syasii
هدایت شده از هوادار
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماحصل پرداختن به سلبریتی های اینستاگرامی؛ خلاصه مبارزه طنز هالک مجازی با حریف قزاقستانی آبرو ریزی هالک فوتوشاپی رو ببینید تا متوجه بشید همه کلیپ‌های پیجش جهت اسپانسرینگ و پول درآوردن بوده، مسابقه اش دیشب ساعت ۲۴ به وقت ایران بوده است، حتی مشت زدن هم بلد نبود‌ ! @havadarIRIB
هدایت شده از Khaneomid
25.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باسلام 🔴 : استاد علی محرابی؛ ▫️ جنگ هیبریدی یعنی این... ▫️ در خبرها دیدیم که یک مونگل دست و پاچُلفتی به نام سجاد غریبی، با عنوان "هالک ایرانی" در نخستین مسابقه ورزشی رسمی خود(MMA) برابر یک ورزشکار دست چندم و ضعیف قزاق به نام "جومانوف آلمات" در کمتر از دو دقیقه ناک‌اوت شد و باعث شکل گیری موج سنگین هجمه‌ها و توهین ها به آبرو و اعتبار کشور ایران در جهان ورزش شد. 🔺 آبروریزی این مونگل، که برای جمع کردن چند فالوور اینستاگرام با آبرو و اعتبار کشور عزیز ایران بازی می‌کند را چه ارگانی باید پیگیری کند؟ 🔺آیا کسانی که برای کسب درآمد کثیف به این دلقک بی عرضه، لقب "هالک ایرانی" داده اند، و امکانات شرکت او در مسابقات را فراهم میکنند، نباید به سیستم قضایی ایران پاسخگو باشند؟!!! 🔺جناب آقای رئیسی! نیروهای کارآمد جنابعالی در وزارت ورزشِ"سجادی" سواد لازم برای درک، پیشگیری و مقابله با این جنگ ورزشی را دارند؟!!! وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى... 🌷گروه جهادی خانه امید. 🍁🌳 @Mejmar 🌳🍁 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 https://chat.whatsapp.com/Cg6wlBzKyR6A3bVtBgupj8 https://www.Eitaa.com/khaneomid https://rubika.ir/joing/BIFEFFBD0ISTYEEIAPFLZPZTXZUSCFGK ▫️▫️▫️▫️▫️ . .
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
هفتصدو هفدهمین شماره هفته‌نامه افق‌حوزه منتشر شد + دانلود👇 https://hawzahnews.com/xbQ62 @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ استقبال امام جمعه نجف اشرف از فتوای دارالفتوای مصر در خصوص تبرک جستن از ضریح 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین قبانچی: این اولین باری است که دارالفتوای مصر لمس ضریح را جایز دانسته و گفته که این کار نه کفر است و نه حرام است. این فتوا به این معنی است که وهابیت باید بار و بنه اش را جمع کند و برود؛ چراکه آن بر اساس تکفیری بنا نهاده شده، به ویژه که محمد بن سلمان به صراحت اعلام کرده که وهابیت ساخته آمریکاست. وهابیت باید مرگ خود را اعلام کند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه