eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
29.8هزار ویدیو
35.6هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴شبهه ⁉️آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند؟⁉️ 🔶پاسخ: 1️⃣وهابیون برای القاء این شبهه و این باور دائماً به کتاب حماسه حسینی استناد میکنند(ر.ک: تصویر) .. اولا این کتاب از تالیفات شهید مطهری نیست ... بلکه هرکس مقدمه کتاب را مطالعه کرده باشد متوجه میشود که این کتاب توسط فرد دیگری از روی خطبه های آقای مطهری و برخی دست نوشته ها و برخی کلماتی که به نویسنده ابلاغ شده و ...جمع آوری شده است ؛ پس نمی‌توان این کتاب را دیدگاه نهایی مرحوم مطهری دانست. 2️⃣ثانیا اصولا جواب این کتاب داده شده است ...علامه سید جعفر مرتضی عاملی در کتابی به نام: کربلاء فوق الشبهات شبهات مطروحه در کتاب حماسه حسینی را جواب داده اند! ⬅️از جمله اموری که علامه عاملی بدان جواب داده اند بحث شیعه بودن اهل کوفه است! 👈 دقت کنید نویسنده حماسه حسینی به عبارتی استناد میکند و گمان میکند که بر اساس این متن حتما قتله کربلا شیعه بوده‌اند "وقلوبهم معه و سیوفهم علیه " (یعنی: دلهایشان با امام است لکن شمشیرهایشان بر علیه ایشان .. ) در حالیکه این سخن امام معصوم علیه السلام نیست بلکه سخن فرزدق است ... و طبیعتا فرزدق آگاهی به تمام سرائر اهل کوفه ندارد؛ و اگر هم صحیح باشد منظور تغلیب است و این یعنی که ای امام حسین روحی فداک بیشتر مردم کوفه محب تو هستند لکن از روی ترس همراه یزید لعنه الله میباشند ..... 3️⃣اما درباره اوضاع اهل کوفه باید بدانیم... اصولا شیعیان همیشه شمشیر بالای گردنشان بوده است .. علتش هم مشخص است و آن هم به دلیل سلطه نواصب بر جامعه اسلامی است .. ونواصب حقدا علی ال محمد علیهم السلام دست به کشتار شیعیان میزدند ... 🔷اگر به کتاب مقتل ابومخنف رجوع کنیم این نص را می‌یابیم: 🔶فقال عبيدالله: يا هاني اما تعلم ان ابي قدم هذا البلد فلم يترك احدا من هذه الشيعة الا قتله غير ابيك وغير حجر ... 🔹یعنی ای هانی (بن عروه) ایا نمیدانی که پدرم (زیاد لعنه الله) به این شهر (کوفه) آمد و احدی از شیعیان را نگذاشت مگر اینکه بکشد جز پدرت و حجر ؟ 👈این نص صریح است که شیعیان اهل کوفه کشته شده بودند پس چطور ممکن است قاتلان امام حسین علیه السلام همان شیعیان باشند؟؟ ✅و این کشت وکشتار شیعیان حتی در کتب اهل خلاف نیز ذکر شده است. 🔻برای مثال در کتاب معجم طبرانی اینگونه نقل است: الحسن قال: كان زياد يتتبع شيعة علي رضي الله عنه فيقتلهم، 🔷الحسن میگوید: زیاد (لعنه الله) دنبال شیعیان علی رضی الله عنه بود و آنان را میکشت! هیثمی هم میگوید 👈صحیح است👉 ⬅️نتیجه آنکه: ✅کسانی که مردم عراق و به ویژه کوفه، را شیعه به حساب می آورند یا «بی اطلاعند» و یا «منافقند». البته جمع این دو صفت نیز ممکن است. ✅«شیعه» و پیرو ائمه علیهم السلام کسانی هستند که امام علیه‌السلام را «حجت خدا» و «ولی مفترض الطاعة» می دانند. با این تعریف، به جز تعدادی افراد انگشت شمار از قبیل جناب عمار، جابر و حذیفه، شیعه ای در میان مسلمانان وجود نداشت. 🔴مردمی که عثمان را کشتند و مقابل منزل امام علیه السلام جمع شدند ایشان را نه «ولیّ خدا» که «منتخب خود» می دانستند. کسانی که امام علیه‌السلام را «ولی و حجت خدا» می دانستند یک بار در غدیر خم، با امام علیه‌السلام بیعت کرده بودند. نیازی به بیعت مجدد نداشتند. 🔵در میان هجده هزار نفری که با حضرت مسلم علیه السلام بیعت کردند، شاید دو سه نفر این گونه بودند. آنان پیشاپیش، خود را ملزم به اطاعت از امام علیه‌السلام می دانستند. بیعت با جناب مسلم علیه السلام برای آنان موضوعیت نداشت. آنان بدین سبب همراه سایرین بیعت کردند که می خواستند نشان دهند که سید الشهداء علیه السلام را امام، و جناب مسلم علیه السلام را نمایندۀ امام علیه‌السلام می‌دانند. حقانیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام @haqemamali
🔴شبهه ⁉️از جمله شبهات وهابیون علیه عزاداری شیعیان این است که چرا هر ساله برای امام حسین علیه السلام عزاداری میشود و این عمل را سالیان سال تکرار میکنید؟!⁉️ 🔶در حقیقت این سخن ایشان عجز ابتدایی از رد کردن اصل اباحه عزاداری است و تمامی شبهات و روایاتی که به زعم خود علیه خود عزاداری اقامه میکنند یا به لحاظ سند مخدوش است و یا مبتنی بر تقیه است و یا اصلا دلالتشان بر نهی و نفی عزاداری نیست! 🔴ابن حمدون از علمای عامه در کتاب مشهورش به نام التذکره چنین میگوید: 🔷لمّا قتل الحسين بن عليّ عليهما السلام كان النّوح عليه بالمدينة في كلّ بيت سنة كاملة، ثم نيح عليه في السنة الثانية في كلّ جمعة، ثم نيح عليه في الثالثة في كلّ شهر. وكان مروان بن الحكم والمسور بن مخرمة يدخلان إليهم مقنّعين فيبكيان أشدّ بكاء حتى ينقضي النّوح. 🔶وقتی حسین بن علی علیهما السلام کشته شد، همه مردم مدینه برای او در خانه هایشان به مدت یکسال کامل نوحه سرائی و عزاداری کردند و در سال دوم در هر جمعه عزاداری کردند و در سال سوم در هر ماه برای حسین علیه السلام عزاداری کردند. مروان بن حکم و مسور بن مخرمه به جمع آنها وارد میشدند در حالی که رویشان را پوشیده بودند و شدیداً گریه میکردند تا عزاداری تمام میشد. 📚عنوان الکتاب: التذكرة الحمدونية ، المؤلف:ابن حمدون محمد بن الحسن بن محمد بن علي ، دار النشر : دار صادر  - بيروت/لبنان - 1996م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : إحسان عباس ، بكر عباس،جلد:9 صفحه 149 https://b2n.ir/g15402 🔴زرندی حنفی نیز این جریان را در کتاب خودش آورده: 🔵روى جعفر بن محمد عن أبيه ( ع ) قال : نيح الحسين بن علي ثلث سنين وفي اليوم الذي قتل فيه ، فكان وائلة بن الأصمع ومروان بن الحكم ومسور بن محزمة ، وتلك المشيخة من أصحاب رسول الله (ص) يجيئون متقنعين فيستمعون نوح الجن ويبكون 🔶جعفر بن محمد ( امام صادق علیه السلام ) از پدرش ( امام باقر علیه السلام ) روایت میکند : 3 سال بر کشته شدن حسین بن علی علیهما السلام عزاداری شد و در روزی که وی کشته شد، واثله بن اصمع ومروان بن حکم ومسور بن مخرمه و آن بزرگان اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله با رویی پوشیده می آمدند و صدای عزاداری اجنه را می شنیدند و گریه میکردند . 📚عنوان الکتاب:نظم درر السمطین فی فضائل المصطفی(ص) و المرتضی والبتول والسبطین، المؤلف :جمالالدین محمدیوسف بن الحسن بنمحمد الزرندی الحنفی، ناشرالمجمع العالمی لـأهل البیت (ع)، المحقق:حسنی الحسنی البیرجندی، صفحه: 275 https://b2n.ir/r95161 ✅ثانیا وقتی مخالفین حرف از سالگرد عزاداری میزنند به تعبیری حاکی از قبول کردن اصل عزاداری میباشد، تاثیری در صحت و سقم اعمال عزادار ندارد زیرا اگر انجام عملی، موید از جانب شرع بوده و یا نهی از جانب شرع در مورد آن نرسیده باشد تکرار آن ایرادی ندارد . و اگر مدعی بیاید و بگوید که در تکرار فلان عمل مشکلی وجود دارد پس او باید دلیل مقبول شرع را نشان دهد و در شرع مقدس هیچ دلیلی بر نفی یا نهی از عزاداری اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص امام حسین علیه السلام وجود نداشته بلکه بر عکس، روایات متعددی از پیامبر و اهل بیت صلوات الله عليهم رسیده است که شامل ترغیب بر عزاداری میباشد. لذا اگر حتی یک عزاداری در کتب اهل تسنن و وهابیت ثابت گردد به واقع مدعای شیعه اثبات میشود؛ خواه آن عزاداری تکرار شده باشد و خواه نشده باشد. لذا وقتی این موارد تا 3 سال اجرا میشده و سیره اصحاب بوده سالگرد‌ عزاداری هم از آن ثابت میشود و ثالثا سوالی که مخالفین باید پاسخ بدهند این است که طبق روایتی که ارائه کردیم مروان بن حکم و مسور بن مخرمه که از دشمنان سرسخت امیرالمومنین و از صحابه هستند هر ساله برای امام حسین علیه السلام عزاداری میکردند چرا مخالفین که ادعای دوستی اهل بیت را دارند از عملکرد صحابه تبعیت نکرده و عزاداری نمیکنند مگر نه که قول فعل و تقریر صحابه برای شما سنت است؟؟ حقانیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام @haqemamali
بستن آب در جنگ.pdf
217.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 محرم- روز هفتم
روضه2.pdf
151.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 محرم- روز هفتم
روضه1.pdf
287.5K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 محرم- روز هفتم
شب هفتم محرم.pdf
809.9K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 محرم- روز هفتم