eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ افغانستان و پیام عاشورا 🔹 این تصویر یکی از هیاتهایی است که محرم امسال در افغانستان با شعار"حی علی الحیاء" برپا شده! این درایت و دقت در فهم پیام عاشورا تحفه کمیابی است که بسیاری از هیات‌های مشهور مملکت ما علاقه‌ای برای داشتنش نشان نداده‌اند!! 🔹 چطور ممکن است شیعه سیدالشهداء باشی و ندانی که مهم‌ترین نگرانی زنان اهل بیت در ایام اسارت، "رعایت حجاب" بوده؟ 🔹مگر می‌شود عزادار اباعبدالله باشی و ندانی که سنگین‌ترین مصیبت اهل بیت در روز عاشورا، دریده شدن "حجاب" زنان و دختران اهل بیت به دست حرامیان کوفی بوده است؟ 🔹 مگر سالار شهیدان نفرمودند که بزرگترین خطای حکومت اموی حلال کردن حرام‌های دین خداست؟ آیا ایشان تاکید نکردند که هدفشان از قیام، اصلاح دینداری جامعه است؟ 🔹 وقتی با تلاش دشمنان دین خدا و در سایه غفلت مسئولان مملکت، حرامی مانند "بی‌حجابی و بی‌حیایی" به رفتاری رایج و عادی تبدیل شده،وظیفه سوگواران شهدای کربلا پیروی از مکتب این شهیدان نیست؟ و مگر نه این که قیام عاشورا، برای امر به معروف و نهی از منکر برپا شده است؟ ❇️ این که چرا محرم امسال برخی از وعاظ، مداحان و هیات‌های صاحب نام کشور در میان نزاع دو جبهه حق و باطل بر سر حکم الهی حجاب،"قدمی"در راه امر به حجاب و نهی از بی‌حیایی برنداشته‌اند،مطلبی است که فردای قیامت در پیشگاه سالار شهیدان پاسخگوی آن خواهند بود اما این که متولیان برپایی یک هیات در افغانستان پا در جای پای امام شهید خود گذاشته‌اند جای افتخار است و نشان‌دهنده این حقیقت که:یاوران دین خدا بر اساس بصیرت و اخلاص برگزیده میشوند نه بر مبنای شهرت و ادعا و ... دکتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ظهر عاشورا پای روضه خوانی سردار 🔻کلیپی از روضه‌‌خوانی شهید عصر عاشورا در مهدیه لشکر ثارالله سال ١٣۶٧ ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 پاسخ عالمانه دکتر رفیعی به کلیپ حُرّ حسن آقامیری: این تفکر از داعش خطرناک‌تر است! 🔹آقامیری در سخنرانی محرم خود توبه حر را مثال می‌زند و با خشم می‌گوید حر با همه این کارهایی که کرد، امام حسین(ع) توبه‌اش را پذیرفت اما ما دم از حر می‌زنیم و بازیگر زمان شاه و خواننده آن‌ور آب را دق می‌دهیم. شما بیجا می‌کنید دم از حر می‌زنید. 🔹 استاد رفیعی: این داد و فریاد کردن خودش با اسلام رحمانی که از آن دم می‌زنید در تناقض است. علاوه بر اینکه کسانی که از آن‌ها دفاع می‌کنید هیچ کدام مثل حر اصلا توبه نکرده‌اند. در سپاه امام حسین هم برخی بودند که حضرت به آنها امتیاز نداد و از ایشان جدا شدند. این تفکر شما از داعش خطرناک‌تر است. ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
*به ژولیده نیشابوری گفتند یک شعر در وصف حضرت عباس (علیه السلام) بگو که پنج بار کلمه "چشم" داشته باشد* ، *او شعری گفت که ده تا کلمه «چشم» داشت* : *چشم ها از هیبت چشمم، به پیچ و تاب بود* *محو چشمم چشم ها و چشم من بر آب بود* *چشم گفتم چشم دادم چشم پوشیدم ز آب* *من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بود* 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
⭕️۱۲ شهید و زخمی بر اثر انفجار انبار تجهیزات نظامی در نجف 🔸السومریه نیوز: 🔹آتش سوزی در انبار تجهیزات نظامی متعلق به سرایا السلام در استان نجف و وقوع انفجار بر اثر نشت گاز حین اطفای حریق موجب شهادت ۷ نفر و زخمی شدن ۵ نفر از نیرو‌های نظامی و آتش نشانی عراق شد. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
📂 🔹 گزارش خبری تحلیلی کیهان گازدهی به هزار سانتریفیوژ در پاسخ به تحریم‌های آمریکا 🔸 هنوز یک هفته از طرح پیشنهادی آمریکا و اروپا نگذشته که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد. مقامات ایران هم در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن از «راه‌اندازی هزار سانتریفیوژ جدید و پیشرفته» خبر دادند و تأکید کردند «آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقدامات می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند». سرویس سیاسی- مواضع و اظهارات غربی‌ها در موضوع برجام حاکی از آن است که آنها در پروسه تاکتیک‌های نخ‌نمایی چون «چماق و هویج»، «پلیس خوب، پلیس بد» و همچنین « بازی بزدل» گیر کرده و در قبال ایران در بحران نقش به سر می‌برند. آن‌ها از یک‌سو می‌خواهند با سیاست‌های یک‌جانبه گرایانه و سلطه‌جویانه، از لغو تحریم‌ها فرار کنند و از سوی دیگر، مشکلات خود و بحران‌های برآمده از تحولات کنونی جهان (اپیدمی کرونا، مشکلات اقتصادی، جنگ اوکراین و بحران انرژی و...) را حل‌وفصل کنند. هدف اصلی آمریکا در قبال ایران فرار از لغو تحریم‌ها با ژست دیپلماسی! آمریکا و تروئیکای اروپا اگرچه هرازگاهی، طرحی نو را در پیش می‌گیرند و برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام، از ایده‌ها و پیشنهادات جدید صحبت می‌کنند اما واقعیت همان است که بوده است؛ «فرار از لغو تحریم‌ها در سایه دیپلماسی!» طرف‌های غربی ضمن اینکه از پنجره و فرصت دیپلماسی سخن می‌گوید اما راه تهدید و تحریم را در پیش گرفته‌اند. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که مقصر اصلی وضعیت کنونی برجام هستند و برای جبران خسارات بایستی شانه خود را زیر بار مسئولیت دهند و از خیانت‌ها و خباثت‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران عقب بنشینند... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/246888eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
. ♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا می‌خواهیم بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید، در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة مع امام منصور این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند. ۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ۵- مقام شهادت و مماتی ممات محمد و آل محمد مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام) با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد. اما مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸- مقام برائت و بالبرائة من اعدائکم (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ۹- مقام لعن اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ادامه در پست بعد
ادامه از پست قبل ۱۰- مقام سِلم انی سلم لمن سالمکم و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲- مقام ایثار بابی انت و امی ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ۱۳- مقام قربة الی الله انی اتقرب الی الله... اللهم انی اتقرب الیک... مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵- مقام معرفت اهل‌بیت اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد. ۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقام‌ها و خواسته‌ها را به‌صورت لامکان و لازمان می‌خواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) و لا جعله الله آخر العهد منی... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال نباشد.) در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسان‌ها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواست‌هایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض می‌کنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست. یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافته‌ایم. ارسالی کاربران 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
👈 طلب شهادت با ارزش‌تر از نفس شهادت است 🔻سیدمهدی میرباقری طی سخنانی در هشتمین شب محرم حرم‌بانوی‌کرامت: 🔹تمام فرصت های دنیا کوتاه است و حتی کسانیکه عمر طولانی داشتند مثل حضرت نوح علیه السلام از فرصت کم دنیا سخن می گفتند در حالیکه ایشان حدود ۹۰۰ سال در این دنیا زندگی کردند. 🔹طبق آیه ۷۷ سوره نساء تمام متاع دنیا اندکی بیش نیست و فرصت ها کم و مرگ نزدیک بوده و حیات آخرت برای کسانیکه گرفتار دنیا نبودند بهتر از حیات دنیایی است. 🔹 یکی از نکات این آیه این است که جهاد در راه خدا دارای شرایط خاصی است و هر کسی اهل اینگونه جهاد نیست چرا که جنگ در راه غیرخدایی اتلاف جان است و هیچ فایده ای نخواهد داشت. 🔹اصحاب سیدالشهدا گر چه به ظاهر به شهادت رسیدند اما هیچگاه متحمل ضرر و خسارتی از سوی شجره بنی امیه نشدند چرا که اصحاب عاشورایی به حیات طیبه رسیدند. 🔹کسانی می‌توانند در این مسیر حرکت کنند که خود را از تمام تعلقات دنیایی رها کرده باشند. 🔹هیچگاه درجات لشگر «توابین» و لشگر «سلیمان بن صرد خزاعی» همانند «حبیب بن مظاهر» و «مسلم بن عوسجه» و دیگر اصحاب عاشورایی نیست چرا که امثال حبیب از همان ابتدا به لشگر سیدالشهدا ملحق شده بودند. 🔹در زمان ظهور امام زمان(عج) باید با سرعت تمام به لشگر حضرت ملحق شویم و از بهانه جویی و… دوری بجوییم و موانع را قبل از ظهور برطرف نماییم. 🔹طالب شهادت بودن مهم‌ تر از نفس شهادت است چرا که مشتاقانه در کنار امام زمان(عج) بودن بسیار ارزشمند است به همین خاطر باید همیشه جزو مستشهدین باشیم. @ismcir
رهبر انقلاب خطاب به مبلغین محرم: 🔰خوف را بیش از رجا، به دلها بدمید! 🔰برای مخاطب توهم معنویت ایجاد نکنید! 🔹 خوف را همراه رجاء حتماً به دل‌ها بدمید؛ و خوف را بیشتر! این‌که ما آیات رحمت الهی را بخوانیم و یک عده‌ای را غافل کنیم و نتیجه‌اش این بشود که خیال کنند - با یک توهّم معنویت - غرق در معنویتند و از واجبات و ضروریات دین در عمل غافل بمانند، درست نیست. 🔹 در قرآن، بشارت مخصوص مؤمنین است؛ اما انذار برای همه است؛ مؤمن و کافر مورد انذارند. 🔹 پیغمبر خدا گریه میکند، شخصی عرض میکند: یا رسول‌اللَّه! خداوند فرمود: «لیغفر لک اللَّه ما تقدّم من ذنبک و ما تأخر». این گریه برای چیست؟ عرض میکند: «أولا اکون عبدا شاکرا»؛ یعنی اگر شکر آن مغفرت را نکنم، پایه‌ی آن مغفرت سُست خواهد شد. 🔹 در همه حال، انذار باید بر دل ما و مستمعان ما حاکم باشد. راه، راهِ دشواری است؛ بشر بایست خود را برای پیمودن این راه و رسیدن به آن سرمنزل آماده کند. 📆 بیانات در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‌ی ماه محرم ۸۴/۱۱/۵ مدرسه عالی امام حسین علیه السلام
هدایت شده از تاریخ
مقتل_الحسين_في_منابع_أهل_السنة_محمد.pdf
26.04M
📘 مقتل الحسین علیه السلام فی منابع اهل السنة 🖊 محمدعلی حیدری @tarikht @tafaqqoh
هدایت شده از تاریخ
مقتل_الحسين_ع،_على_لسان_جده_رسول.pdf
6.06M
📗 مقتل الحسین علیه السلام علی لسان جدّه رسول الله صلّی اللّهُ علیه و آله و سلّم من کتب العامّة 🖊 قیس بهجت العطار @tarikht @tafaqqoh
هدایت شده از تاریخ
عبرات_المصطفين_في_مقتل_الحسين_العلامة_الشيخ_محمد_باقر_المحمودي_ج1.pdf
17.43M
📚 عبرات المصطفین فی مقتل الحسین؛ المأخوذ من أقدمِ المصادر التاریخیة الاسلامیة / ج ۱ 🖊 محقق فقید شیخ محمدباقر محمودی رحمه الله ✔️ به اعتقاد برخی مقتل پژوهان و تاریخ دانان، این کتاب که با عنوان «سرشک خوبان، در سوگ سالار شهیدان» به فارسی و شده است، از بهترین پژوهش‌های در سیدالشهداء علیه السلام و تاریخ واقعه‌ی محسوب می‌شود. @tarikht @tafaqqoh
هدایت شده از تاریخ
عبرات_المصطفين_في_مقتل_الحسين_العلامة_الشيخ_محمد_باقر_المحمودي_ج2.pdf
14.07M
📚 عبرات المصطفین فی مقتل الحسین؛ المأخوذ من أقدمِ المصادر التاریخیة الاسلامیة / ج ۲ 🖊 محقق فقید شیخ محمدباقر محمودی رحمه الله ✔️ به اعتقاد برخی مقتل پژوهان و تاریخ دانان، این کتاب که با عنوان «سرشک خوبان، در سوگ سالار شهیدان» به فارسی و شده است، از بهترین پژوهش‌های در سیدالشهداء علیه السلام و تاریخ واقعه‌ی محسوب می‌شود. @tarikht @tafaqqoh
هدایت شده از تاریخ
سرشک خوبان، در سوگ سالار شهیدان.pdf
3.22M
📗 سرشک خوبان، در سوگ سالار شهیدان ✔️ ترجمه و تلخیصِ «عبرات المصطفین» ✅ کتابخانه قائمیه @tarikht @tafaqqoh
هدایت شده از  سایه بان 📻
🔥 بررسی صحت ماجرای خون باریدن از آسمان هنگام به شهادت رسیدن امام حسین(ع) ✍ دکتر حامد ساجدی 🔰ما از کیفیت این ماجرا چندان اطلاع نداریم، اما هرچه بوده شاهدان عینی از آن تعبیر به خون باریدن آسمان کرده اند. کتابهای تاریخی متعددی به این واقعه اشاره کرده اند و نکته جالب این است که این نقلها تنها در کتب تاریخی-روایی یک مذهب و گرایش خاص(مثلاً شیعیان) منعکس نشده بلکه در منابع تاریخی مختلف اهل سنت هم آمده است. جالب تر اینکه حتی در تاریخ وقایع انگلستان هم به این پدیده شگفت¬آور اشاره شده است. در ادامه برخی از این نقلها را مرور می کنیم: 1. حضرت زینب(ع) در خطبه معروفشان که در کوفه ایراد کرده اند، بعد از مذمت اهل کوفه می فرمایند: آیا تعجب کرده اید که آسمان خون باریده است، در حالی که عذاب آخرت خوارکننده¬تر است و آن روز یاری نمی شوید. این خطبه را افراد زیادی از جمله ابن طیفور سنی مذهب (متوفای 280ه.ق) در کتاب بلاغات النساء، ابن فقیه همدانی (متوفای 365 ه.ق) در کتاب البلدان، ابن اعثم کوفی (متوفای 314ه.ق) در کتاب الفتوح، شیخ مفید (متوفای 413ه.ق) در کتاب امالی اش اورده اند. 2. شاهدان عینی، این پدیده را نقل کرده اند که در کتب تاریخی آمده است. اين نقليات در کتب تاریخ اهل سنت منعکس شده است از جمله: الطبقات الکبری واقدی (متوفای 230)، دلائل النبوه بیهقی(متوفای 458)، تاریخ مدینه دمشق ابن هبه الله شافعی (متوفای 571)، بغیه الطلب ابن العدیم (متوفای 660)، امتاع الاسماع مقریزی (متوفای 845)، ذخائر العقبی ابوجعفر طبری (متوفای 694)، سبل الهدی صالحی شامی (متوفای 942)، الخصائص الکبری سیوطی (متوفای 911) 3. امام رضا(ع) در خطاب به ابن الشبیب به این واقعه اشاره می کند. (عیون اخبار الرضا(ع) و امالی شیخ صدوق متوفای 381) 4. در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون در اتفاقات مربوط به سال 685 میلادی اشاره به باریدن خون از اسمان در انگلستان می-کند. شهادت امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری مصادف با 680 میلادی است. بنابراین بعید نیست این واقعه با انچه در منابع اسلامی امده است ارتباط داشته باشد. با توجه به اینکه این یک اتفاق نادر است و بعید است دو بار رخ داده باشد، احتمالا انچه در کتاب وقایع عصر آنگلوساکسون آمده در ذکر سال وقوع دچار سهو شده است. چنین سهوی در نقل زمان وقایع تاریخی چندان غیر طبیعی نیست. 🆔 @ArmanAndisheh
🇮🇷﷽🇮🇷 به مناسبت 💎سلسله جلسات امر به معروف و نهی از منکر 🔮با حضور جناب استاد احمد نعمتی 🌌هر شب در ایام دهه اول محرم لینک https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس ها @Fedayeen
🔴عاشورا و گام دوم انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انقلاب اسلامی یک انقلاب به تمام معنا و همه‌جانبه بود؛ انقلابی در همه ابعاد زیست فردی و اجتماعی و تمدنی. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانیه گام دوم، گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان «گام دوم فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» نامیدند. برخلاف پندار برخی از روشنفکران مثل جناب دکتر سروش که گمان می‌کنند با فرهنگ حسینی نمی‌توان جامعه را مدیریت کرد، بدون تردید عاشورا و مکتب و فرهنگ حسینی، ظرفیت‌های بی‌نظیری برای تحقق اهداف و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی دارد. البته اصطیاد و استخراج این ظرفیت‌ها نیازمند نگاه فردسازانه، جامعه‌پردازانه و تمدن‌سازانه به قیام حسینی است. اگر از این منظر به مطالعه رسالت حسینی و پیام‌ها و خطبه‌ها و نامه‌های آن حضرت بپردازیم خواهیم دید که چه ظرفیت عظیم و احیاناشده‌ای در مکتب حسینی و قیام عاشورا برای «فرد‌سازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» وجود دارد. به عنوان نمونه، به یکی از سخنان آن حضرت که در مکه مکرمه و در جمع گروهی از علمای بلاد اسلامی ایراد شده است، اشاره می‌کنم. (تحف العقول، ص۱۷۰) آن حضرت در این سخنان بسیار مهم‌، خط‌مشی کلی جریان عاشورا و عاشوراییان را در سراسر تاریخ بیان کردند: اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مَا كَانَ مِنَّا تَنَافُساً فِي سُلْطَانٍ‏ وَ لَا الْتِمَاساً مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ؛ خدایا! تو می‌دانى که آنچه از ما صورت گرفت، رقابت در حکومت یا دستیابی به ثروت نبود؛ وَ لَكِنْ (بلکه هدف ما آن است که) 1. لِنُرِيَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ؛ نشانه‌های دین تو را آشکار کنیم؛ 2. وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ؛ اصلاح و درستی را در همه سرزمین‌ها نمایان کنیم؛ 3. وَ يَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ؛ بندگان مظلوم تو آسودگی یابند؛ 4. وَ يُعْمَلَ بِفَرَائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكَامِكَ. و به فرایض و سنت‌ها و احکام تو عمل شود. همانطور که ملاحظه می‌کنید امام حسین(ع) در این سخنان، درست همچون پدرشان امام علی(ع) [نهج‌البلاغه، خطبه ۱۳۱] به صراحت فلسفه قیام خود را بیان می‌کند. در اینجا اساساً هیچ سخنی درباره حکومت یزید بن معاویه، مردم مدینه، مردم شام یا مردم کوفه و بصره و امثال آن نیست. نگاه یک نگاه جهانی و تمدنی است. سخن از نمایاندن پرچم‌ها و نشانه‌های دین در سراسر گیتی است. سخن از اصلاح «همه» بلاد و سرزمین‌ها است. سخن درباره دفاع از مظلومان و پابرهنگان عالم است؛ سخن از عملی کردن آموزه‌های دینی و الهی است. در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تقویت این نوع نگاه به عاشورا و فرهنگ حسینی و نیازمند استخراج و استنباط آموزه‌های فردسازانه، جامعه‌پردازانه و تمدن‌سازانه از معارف حسینی هستیم. eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«حسینی راستین» کسی است که «حسین زمان» خود را بشناسد و لحظه‌ای از یاری و فرمان‌برداری او غفلت نکند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درود خدا بر این فرمانده لشکر ولایت، چه زیبا منطق حسینیان این عصر را بیان می‌کند. در تقابل انقلاب اسلامی و لیبرال دموکراسی یا در جبهه حسین هستی و یا جبهه یزید؛ اگر در ذیل ولایت سیدعلی نیستی شک نکن در ذیل ولایت طواغیت و یزیدیان زمان هستی؛ جبهه سومی وجود ندارد. «ما ترکناک یا ابن الحسین» @Ahmadhoseinsharifi 🌹