هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔻ساعات شروع و پایان خورشید گرفتگی فردا سه شنبه جهت اقامه نماز آیات + آموزش نماز آیات
▫️براساس فتوای اکثر مراجع عظام تقلید، از ابتدای شروع کسوف (خورشیدگرفتگی) نماز آیات واجب می شود و احتیاطا تا قبل از اینکه شروع به باز شدن کند، نماز آیات را باید به جا آورد و از وقتی که خورشید شروع به باز شدن می کند تا پایان گرفتگی به نیت مافی الذمه (نه نیت اداء و نه قضا) می توان به جا آورد.
🔹بعد از پایان کسوف قضای نماز واجب و به عهده او باقی می ماند، ضمنا نماز آیات را همانند سایر نمازهای واجب می توان به صورت جماعت اقامه کرد.
🌓 گفتنی است فردا نیمی از ساکنین کرهی زمین شاهد خورشید گرفتگی هستند، بهترین نقطهی رصد این خورشید گرفتگی در ایران، شمال شرقی ایران یعنی در خراسان شمالی است.
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سعه صدر پلیس، زن هتاک را ناکام گذاشت
▫️فیلم برداری که بصورت اتفاقی در زاویه دقیق و خوبی قرار گرفته بود، موفق به شکار یک صحنه احساسی و دراماتیک نشد!
🔹صحنه هایی که این روزها برای خارج کردن اغتشاشات از کما، از نان شب هم برایشان واجب تر است!
🔸اما براستی اگراینجا برلین بود، پلیس با این زن هتاک چه برخوردی می کرد؟
➖ خداقوت به این #پلیس_صبور
#طلبه_خبرنگار
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بجای اینکه شیخ مفید باشیم، علامه مجلسی شدیم!
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در برنامه شیوه شبکه چهار:
▫️عدهای از اول انقلاب در جلسات تصمیمگیری فرهنگی بودند و حالا پیر شده اند و خواب و صبحانهشان هم در این جلسات است...
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🌹صدای دلنشین شهید مهدی باکری
♦️در زیر آتش شدید دشمن نترسیم.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
گلایه از مداحان (2).mp3
5.08M
🔴بشنوید؛ گلایه دوستانه از مداحان
♦️سوال از مداحان عزیز؛ چرا در فتنه اخیر علیرغم تکلیف چندی پیش حضرت آقا، آنگونه که شایسته بود وارد میدان جهاد تبیین نشدید ؟!...
♦️امام خامنه ای :یک نکتهی دیگر این است که مدّاحان در قضایای مهم خوش درخشیدند؛ در دفاع مقدّس خوش درخشیدید، در دفاع از حرم خوش درخشیدید، در فتنهی ۸۸ خوش درخشیدید، در قضایای گوناگون همین طور؛ مدّاحها امتحان خوبی دادند در همهی اینها به معنای واقعی کلمه، مجاهدپروری کردند دراین جلسات، شهیدپروری کردند. در جنگ رسانهای میان ما و دشمن، در این پیکار و کارزار فرهنگی و رسانهای که وجود دارد بین جمهوری اسلامی و بین دشمنان، صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود؛ کارهای بزرگی را توانست انجام بدهد؛ این گذشتهی چهلوچندسالهی مدّاحان ما در انقلاب این جوری است. من عرضم این است که نگذارید این صدای رسا خاموش بشود؛ نگذارید. شما امتحانهای خیلی خوبی در گذشته دادید، امروز هم ما با جبههی وسیع دشمن مواجه هستیم؛ آن روز صدای رسای شما خیلی کار کرد، امروز هم باید کار کند.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔴 نماینده سقز و بانه شایعه استعفای خود را تکذیب کرد
♦️«رحیمی»، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای ضمن تکذیب استعفای خود از نمایندگی مجلس اعلام کرد که صفحه اینستاگرام وی هک و از کنترل خارج شده است.
♦️ رحیمی افزود: پیام استعفای وی در استوری صفحه اینستاگرامش از سوی هکر منتشر شده است و حقیقت ندارد.
♦️ دقایقی پیش یک استوری در صفحه رسمی این نماینده منتشر شد که در آن آمده بود در واکنش به فوت مهسا امینی از نمایندگی مجلس استعفا کرده است.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
ادراک عدالت و آستانه تحمّل جامعه در زمان دشواری ها
در مطالعات روانشناختی متعدّد، این مطلب به اثبات رسیده است که آستانه تحمّل افراد در برابر مسائلی که فراگیر و همگانی است، مانند وقوع سیل یا زلزله در یک منطقه، بالاتر از زمانی است که مشکل برای یک فرد خاص رخ می دهد.
👈 چرا در شرایط جنگ اقتصادی امروز، آستانه تحمّل برخی افراد، مانند شرایط جنگ تحمیلی در اوایل انقلاب برآورد نمی شود؟⁉️
🚨 این، دلایل چندگانه ای دارد. امّا، یکی از دلایل احتمالی آن، ادراک عدم فراگیری (همگانی بودن) مشکل است. بدین معنا که فشار جنگ اقتصادی امروز، گویا بر برخی از اقشار بیشتر و بر برخی کمتر است. چگونه؟
🛑 مثلا وقتی در مجلس، قانونی مبنی بر ۷ برابر بودن حقوق برخی نسبت به پایه حقوق تصویب شده است، برای مردم، آن هم در این شرایط، سوال برانگیز خواهد بود.
ممکن است گفته شود این میزان، نسبت به فلان دوره مجلس که مثلا قانون ۱۵ برابری را مصوب کرده بوده بهتر است. بله، بهتر است، امّا به نظر مطلوب هم نیست! هم اهل فن و هم مردم، به خوبی متوجه می شوند که ۷ برابر بودن حقوق و دستمزد در برخی مشاغل، در عمل بسیار بیش از این نمود خواهد داشت و حتی اگر این هم نبود، باز مساله پرسش برانگیز بود.
✅ در کشور اسلامی، حساب امور متفاوت است. ما نمی توانیم خود را در این زمینه مثلا با کشورهای نظام سرمایه داری قیاس کنیم. آنها ساختار خاص خود را دارند و ما چشم انداز متفاوتی مبنی بر عدالت، بیت المال، حق الناس، مواسات و امثال آن داریم.
👈 نیز، نمی توانیم در مدارس بحث 《علم بهتر است یا ثروت》را مطرح کنیم و بعد با بهانه هایی از قبیل ارزش گذاری برای علم، حقوق اقشار خاصی چون اعضای هیات علمی را بالا ببریم و به دیگر اقشار ارزشمند در نظام اسلامی مانند کارگران بی اعتنا باشیم. اینها تناقض دارد.
🛑 همچنین، نمی توانیم به این بهانه که چون فلان فوتبالیست یا خواننده یا سلبریتی درآمد آنچنانی دارد و افراد در جامعه بیشتر ترغیب می شوند که به جای علم به دنبال سرگرمی های اینچنینی بروند، حقوق برخی را افزایش دهیم و برخی را نه. برای رفع مشکلات اینچنینی باید درآمدهای بعضا نابجای برخی اقشاری را که درآمدهای کلان بی جهت کسب می کنند (از قبیل برخی پزشکان، فوتبالیست ها، خوانندگان، سرمایه داران و امثال ایشان) مدیریت کرد. چه لزومی دارد که ساختار مالی نظام اسلامی با نظام سرمایه داری همسان باشد و به احساس تبعیض در مردم دامن بزند؟
👈 آیا اشکالی پیش می آید که مثلا یک فوتبالیست حرفه ای، مانند یک کارمند، حقوق ماهیانه مشخصی بگیرد و برای تیم ملّی اش خوش بدرخشد؟!
✅ اگر مردم احساس کنند حرکت مجلس و دولت و قوه قضائیه به سمت عدالت است، با جنگ اقتصادی کنار خواهند آمد. هرچند در مسائل اخیر کشور، نباید یک طرفه به قاضی رفت و لازم است ابعاد پیچیده و چندگانه آن را مورد تحلیل قرار داد، امّا نباید فراموش کرد که ادراک تبعیض در بین برخی از مردم، از مسائل حیاتی جامعه ماست که باید با بازگشت به نظام اقتصادی مبتنی بر آموزه های اسلامی، به آن پایان داد.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
💠کیفیت نماز آیات؛
این نماز دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد که جمعا ده رکوع مىشود که آن را میتوان به یکی از این دو صورت بجا آورد:
الف: بعد از نیت، تکبیرة الاحرام گفته و سپس حمد و سوره را میخواند و به رکوع میرود سپس سر از رکوع برداشته بار دیگر حمد و سوره را میخواند و به رکوع میرود و آن گاه سر از رکوع برداشته به خواندن حمد و سوره میپردازد و همچنین تا پنج رکوع آن گاه بعد از رکوع پنجم به سجده میرود و بعد از سجده دوم برخاسته و رکعت دوم را نیز مانند رکعت اول را انجام میدهد و پس از سر برداشتن از سجده دوم تشهد میخواند و سلام میدهد و در این نماز فرقى بین این نیست که در ده بار حمد و سوره خواندن یک سوره را تکرار کند و یا ده سوره متفاوت بخواند.
ب: بعد از نیت، تکبیرة الاحرام گفته و سپس سوره حمد را خوانده و یک سوره کامل را پنج قسمت می کند، آن گاه بعد از حمد یک قسمت از آن سوره را میخواند و به رکوع میرود و سر از رکوع برداشته بدون این که حمد را تکرار کند قسمت دوم از همان سوره را میخواند و به رکوع میرود و مجدداً برخاسته قسمت سوم آن سوره را میخواند و به رکوع می رود و همچنین تا رکوع پنجم به طورى که قبل از رکوع پنجم همۀ سوره تمام شود و رکوع پنجم را به جاى آورده و سر از رکوع برداشته و به سجده میرود و پس از سجده دوم برخاسته رکعت دوم را نیز به همین ترتیب به جا می آورد.
❌برخی از مراجع «بسم الله الرحمن الرحیم» را جزء سوره می دانند و آیه جدا محاسبه نمی کنند.
📣 ما را در نشر معارف الهی یاری کنید.
✅کانال پاسخگوئی به احکام شرعی و مباحث دینی
@noorolaeme
✅ پیج اینستاگرام
@noorolaeme
✅صفحه آپارات
http://www.aparat.com/noorolaeme12